Gebrek aan vertrouwen creditcard remt internetwinkelen

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

<center>Afbeelding</center>

Het succes van internetwinkelen wordt geremd door een gebrek aan vertrouwen in creditcardbetalingen en te hoge verzendkosten. Dit blijkt uit een onderzoek van Ernst & Young .

Van de ondervraagden ziet 42 procent de creditcard als de meest onbetrouwbare manier van betalen via internet. Zo'n 60 procent van de personen heeft nog veel moeite met het vrijgeven van privacygevoelige informatie zoals bank- of creditcardnummer via het internet. Vooral voor 50-plussers werpt dit een drempel op. Bijna driekwart van de ondervraagde 50-plussers geeft liever geen privacygevoelige informatie af.

"Bakerpraatjes uit het verleden geven de creditcard nog steeds een slechte naam bij online kopen. Als je dit ingebeelde wantrouwen afzet ten opzichte van het gemak waarmee dezelfde creditcard in duistere restaurantjes in exotische landen uit handen wordt gegeven ter betaling, geeft dat nog veel te denken," aldus Jacob Verschuur, directeur Ernst & Young ICT Leadership.

Hoge verzendkosten is met afstand de grootste ergernis bij het online winkelen. Ruim de helft van de ondervraagde directeuren/managers en professionals stoort zich aan de vaak torenhoge verzendkosten. Ook het tijdstip van thuisbezorging zorgt voor veel ontevredenheid.

Bron: Ernst & Young, ANP
Akira
Elite Poster
Elite Poster

ik betaal voor de moment enkel met overschrijvingen als ik iets online koop.
ben tevreden over mijn internetkoopjes zeker omdat ge wa ik zoek nie echt hier in de winkels te vinden is, tenzij in het frans(en franse manga is bah)

vorige week nog een pakketje besteld (4 delen van bleach(manga))

waar ik ook niet zo blij mee ben is met leveringstijden, je weet niet wanneer ze aan je deur staan, tijdens de week ben ik weinig thuis.

er zouden soort van stockplaatsen moeten zijn hier en daar waar ge uw bestelling naar kunt sturen om dan als ge een melding krijgt dat er een pakketje toegekomen is daje dat kan ophalen.
de pispaal <<
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Bij bv. proxis maken ze gebruik van kiala punten. Ik krijg een mailtje als mijn bestelling bij mijn ophaalpunt ligt.
Wat in mijn geval de winkel hier recht tegenover is :-D
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Akira schreef:...er zouden soort van stockplaatsen moeten zijn hier en daar waar ge uw bestelling naar kunt sturen om dan als ge een melding krijgt dat er een pakketje toegekomen is daje dat kan ophalen.
Die zijn er, steeds meer online bedrijven in België en Nederland maken gebruik van Kiala... Net wat jij zoekt!

Edit: alfadude was blijkbaar al iets wakkerder :wink:

Zelf nog nooit problemen gehad bij online bestellen. Vorig jaar een DVD harddisk recorder besteld in Duitsland, betaald via Visa. Op 3 dagen tijd had ik de recorder thuis, ik kon hem meer dan 600km lang volgen via een koerierdienst waarvan de naam me nu even ontsnapt...
Laatst gewijzigd door khsw 19 maa 2005, 11:13, in totaal 1 gewijzigd.
GuRu
Starter Plus
Starter Plus

Een bejaarde buurvrouw die altijd thuis is, is ook best handig. Zeker als die dan nog een briefje binnensteekt dat er weer een pakje klaarligt :wink:
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Ik gebruik van uit Duitsland UPS, die mannen hebben een handige tracker, kosten me slechts 15 € vanuit de webshop die ik gebruik en komen tot 2 maal terug. Leveringen altijd binnen de 3 werkdagen thuis (soms 2).
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Akira schreef:waar ik ook niet zo blij mee ben is met leveringstijden, je weet niet wanneer ze aan je deur staan, tijdens de week ben ik weinig thuis.
Gewoon laten leveren op je werk.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”