Zit hier een Proximus medewerker ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

gebruik hier al jaren Bbox3/S met wifi bridge voor alles en nog wat ZONDER enig (wifi) probleem. Trouwens, geen van beide toestellen lijkt op een stekelvarken gelukkig :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
road rebel
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer
Provider

Niemand zegt dat die bbox3 buitengewoon uitstekend zijn, maar gezien de prijs zijn ze zeker niet verkeerd en doen het op vele vlakken minstens evengoed als consumenten all in one routers van 100€.

Misschien moet je eens een omgevingsscan doen qua WiFi, want dat het plots niet meer goed werkt kan te maken hebben met een defect of een buur die erbij is gekomen op hetzelfde kanaal
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Dat de nieuwe router perfect werkt, kan inderdaad gewoon te maken hebben met de kanaalkeuze
Of één van de 2 radio's op de B-box die uitgevallen is ...

Maar de bedoeling van zijn post was niet om hier hulp te zoeken, maar gewoon om zijn beklag te doen. Goede raad zal hij toch in de wind slaan.
Dus waarom er nog tijd insteken :oops: ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
nete
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

Krisken, al wat je aanhaalt zal we juist zijn, maar bewijst volgens mij nu juist de inferieure kwaliteit van de ingebouwde wifi in de Bbox.
Hoe Steven de Bbox uiteindelijk geconfigureerd heeft weet ik niet, ik stond niet constant op zijn vingers te kijken, hoofdzaak is dat het probleem opgelost is. (dan wel door de "prima" PX wifi te omzeilen).

Ik ben niet zo thuis in al de theoretische terminologie, ik zie enkel dat een andere wifi bron dan deze van PX het probleem oplost.

Maar eigenlijk verwondert het mij niet zozeer: een paar jaar terug bij een kennis in een appartement aan de zeedijk grens Oostende-Middelkerke.
Bbox2 staat open en bloot op een tafeltje in de living, een zestal meter verder staat in de slaapkamer een desktop. Met veel moeite 1 en uitzonderlijk eens eventjes 2 streepjes wifi signaal. 6 meter en 1 houten deur.... Nu, daar werkt het nog net...

@philippe_d: ik sta open voor alle adviezen, maar die komen eigenlijk allemaal op hetzelfde neer, datgene toepassen wat we inderdaad gedaan hebben.
Waar ik dan eventueel wat over klaag is dat we kunstgrepen moeten toepassen om iets dat enkele maanden werkte terug aan het werk te krijgen (via de omweg van een tweede wifi router. En nog meer dat, zelfs al wil je ervoor betalen, je geen PX technieker kan ter plaatse krijgen, zelfs al zou bv. een 2de radio in de PX router uitgevallen zijn.

Nu goed, we kunnen hier eindeloos over discussiëren, ik wou het gewoon even meedelen.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer
Provider

Als je al een Tp-link router hebt laat hem dan gewoon een PPOE-sessie opstarten gekoppeld aan de bbox en zet al de WiFi functies uit. Ik gebruik de 'WiFi' van mijn Obox-3 ook niet hoor.

En anders gewoon een berichtje naar PX sturen en ze zetten een nieuwe maar ik snap niet wat het probleem is als je al een Tp-link hebt die perfect werkt ?
nete
Pro Member
Pro Member
Provider

road rebel schreef:Niemand zegt dat die bbox3 buitengewoon uitstekend zijn, maar gezien de prijs zijn ze zeker niet verkeerd en doen het op vele vlakken minstens evengoed als consumenten all in one routers van 100€.

Misschien moet je eens een omgevingsscan doen qua WiFi, want dat het plots niet meer goed werkt kan te maken hebben met een defect of een buur die erbij is gekomen op hetzelfde kanaal
Je geeft niet af hé :-D Je eerste zin wordt al direct onderuit gehaald door de werkelijkheid bij mijn kennis: PX wifi met twijfelachtig signaalniveau en een printer die geen printopdracht meer doorstuurt en dan een TP-Link er vlak naast gezet met als resultaat véééél beter signaalniveau en een perfect werkende printer.
Denk je dat we geen wifi scan gedaan hebben ? En waarom heeft die nieuwe wifi router daar dan geen problemen mee als het aan interferentie zou liggen ? Want het is een wifi router van slechts 80 euro, dus die zal een stuk slechter moeten zijn dan het PX exemplaar. (dat heb IK niet gezegd hé)
De nieuwe router is deze: https://www.aios.be/routers/link/link-a ... bnh8gs0pl0

Dus eind goed, al goed, maar toch geen al te beste reclame voor het PX materiaal.

@BertG3: Mijn kennis heeft noodgedwongen een bijkomende wifi router geplaatst op eigen kosten om het probleem dat er volgens PX niet was opgelost te krijgen. Hij kan moeilijk zijn printer naast de router gaan zetten (geen plaats) en zo'n suggesties zijn voor mij helemaal naast de kwestie.
Het is dus niet zo dat hij die router al had zonder hem te gebruiken.
Bij contact met een vriendelijke dame in de PX support die me ook vrij technisch onderlegd leek, was haar besluit: printer connecteert de router, laptops ook, voor ons is alles in orde en we hebben zelfs geen techniekers die, zelfs al wil je er voor betalen, kunnen langs komen. Ik zuig dit niet uit mijn duim hé.
Laatst gewijzigd door nete 08 dec 2016, 15:05, in totaal 1 gewijzigd.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Provider

Ik kan me niet voorstellen dat Proximus geen technieker langsstuurt op vraag van een businessklant met IAD. Desgewenst komen ze zelfs bijkomende wifibridges en gsm-femtocells plaatsen. Dat ze dat niet doen bij particulieren kan goed zijn maar dan moet je ook niet tijd verliezen door de algemene helpdesk te bellen.

Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Nete : "streepjes" ontvangst zeggen mij niks, maar dat is een andere discussie. Door WirelessBelgië ben ik vrij vaak bezig met WiFi (linkjes van 20km zijn geen uitzondering) en dan ga je ook producten met elkaar gaan vergelijken. Er zijn mensen die daar technisch gezien een pak straffer in zijn dan ik (en eveneens hier op Userbase zitten) maar uit mijn ervaring kan ik je zeggen WiFi iets zeer raar is als buitenstaander of als niet-techneut. De "oude" 2.4GHz band heeft slechts 3 kanalen die elkaar niet overlappen (van de 11 kanalen die beschikbaar zijn). Dus als je in een stad woont als Gent waar je het ene appartement na het andere hebt, en aan de overkant van de straat eveneens, dan is het letterlijk één kakafonie van signalen. Dan mag je nog volop ontvangst hebben en op 10cm van je modem zitten, ik garandeer je dat je draadloos nooit de volledige snelheid zal halen. Met de "nieuwe" 5GHz band is het al een stuk beter (veel toestellen, bvb de Apple toestellen, prefereren 5GHz boven 2.4GHz), maar dan heb je weer providers (ik laat je zelf uitzoeken wie) die de 5GHz outdoor band gebruiken voor wifi (dit kan/mag normaal niet) of die 80MHz aan bandbreedte inpalmen. En dan krijg je terug hetzelfde fenomeen uiteraard ...

En zoals ik al eerder zei : "meestal" zullen PCB antennes (de onzichtbare antennes) minder goed werken dan de spietjes. En dan spreek ik nog niet over het "kooi van Faraday"-effect maar je eveneens rekening mee mag houden.

PS : het is niet omdat bij jou/jouw kennis de bbox onder doet voor een bepaald merk/type router dat dit altijd zo is. Ken ook vele gevallen die het omgekeerde zijn.

Je zegt overigens dat je een wifi scan hebt gedaan? Op welke frequenties? Wat was de uitkomst van deze scan? 't Is niet omdat een printer niet print dat het meteen ligt aan de draadloze connectie overigens. Heb je de test ook met een UTP kabel uitgevoerd? Werkte het dan wel?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
nete
Pro Member
Pro Member
Provider

krisken schreef:Dus als je in een stad woont als Gent waar je het ene appartement na het andere hebt, en aan de overkant van de straat eveneens, dan is het letterlijk één kakafonie van signalen. Dan mag je nog volop ontvangst hebben en op 10cm van je modem zitten, ik garandeer je dat je draadloos nooit de volledige snelheid zal halen.
Die kakafonie valt bij hem nogal mee: aan de ene kant 50m verder het oud Justitiepaleis, aan de andere zijde zo'n 75m tot de overkant van het water (de Leie als ik het goed voorheb). Rechts van en boven hem een paar buren.
Wat bedoel je met een scan ? Ik heb even gecheckt via een Android app Wifi Analyzer en die PX router verzoop echt niet in de andere binnenkomende signalen.

Bovendien vraagt mijn kennis geen supersnelheden, hoogstens wat stabiliteit bij internet (die er ook was met de PX wifi) plus kunnen printen (wat kon tot zo'n week geleden).
nete
Pro Member
Pro Member
Provider

Gisteravond terug internetprobleem bij die mens.
En dan lees ik vanmorgen dit op de Proximus site (wat mensen met die problemen uiteraard NIET te zien krijgen, wegens geen internet).

Belangrijke boodschap
Beste klanten,
Na een software update van Microsoft naar Windows 10, kan het zijn dat klanten die een toestel op Windows 10 gebruiken, problemen met hun internetverbinding ervaren.Voor klanten die geïmpacteerd zijn, hebben we de te volgen procedure om het probleem op te lossen op onze FAQ pagina geplaatst.
Als uw probleem na het volgen van deze procedure nog niet opgelost is ,dan nodigen we u uit om direct contact op te nemen met Microsoft op het volgende nummer: 025033113

Een SMS sturen of een persbericht plaatsen was waarschijnlijk te eenvoudig. Als het niet zo triestig was zou je er mee kunnen lachen...
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer
Provider

nete schreef:Een SMS sturen of een persbericht plaatsen was waarschijnlijk te eenvoudig. Als het niet zo triestig was zou je er mee kunnen lachen..
niet iedereen apprecieert een sms van je internetprovider, niet iedereen leest de pers...
en als het na een upgrade naar win10 is, is het geeneens de fout van proximus dus treffen zij eigenlijk geen schuld.
is een beetje zoals het recente epson en google cloud print verhaal, waarbij een update van cloud print ervoor zorgde dat epson printers bleven herstarten.

maar op zich wél vreemd, want ik heb ook 2 toestellen op win10 draaien en die hebben toch geen probleem... (zitten wel nog achter een eigen toestel na de bbox)
springfield
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer
Provider

nete schreef:Gisteravond terug internetprobleem bij die mens.
En dan lees ik vanmorgen dit op de Proximus site (wat mensen met die problemen uiteraard NIET te zien krijgen, wegens geen internet).

Belangrijke boodschap
Beste klanten,
Na een software update van Microsoft naar Windows 10, kan het zijn dat klanten die een toestel op Windows 10 gebruiken, problemen met hun internetverbinding ervaren.Voor klanten die geïmpacteerd zijn, hebben we de te volgen procedure om het probleem op te lossen op onze FAQ pagina geplaatst.
Als uw probleem na het volgen van deze procedure nog niet opgelost is ,dan nodigen we u uit om direct contact op te nemen met Microsoft op het volgende nummer: 025033113

Een SMS sturen of een persbericht plaatsen was waarschijnlijk te eenvoudig. Als het niet zo triestig was zou je er mee kunnen lachen...
Je weet toch dat het geen probleem is door Proximus en ook bij andere providers is? Heb jij een sms gekregen van jouw provider?

Ik heb lang proximus gehad en ook geen klagen gehad van de wifi met de bbox 3. Nu orange en die router (zelfde als Telenet) lijkt toch slechtere wifi te hebben. Het feit dat je op 6m zelfs heel slecht ontvangst hebt wil ofwel zeggen dat er iets mis met de configuratie van de bbox3 of gewoonweg uw computer ofwel dat die bbox3 een probleem heeft en dus eigenlijk omgeruild moet worden.

EDIT: ik zie net dat het om een bbox2 gaat, zou vragen voor om te ruilen door de problemen
vverbeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 62 keer
Provider

nete schreef:Een SMS sturen of een persbericht plaatsen was waarschijnlijk te eenvoudig. Als het niet zo triestig was zou je er mee kunnen lachen...
Dit is een algemeen probleem bij Windows en heeft niks specifiek met Proximus te maken. https://tweakers.net/nieuws/118723/wind ... ikers.html

Ik denk niet dat het forum gebaat is bij een potje Proximus bashen bij ieder probleem dat je tegenkomt en denkt aan Proximus te kunnen wijten.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer
Provider

vverbeke schreef:Ik denk niet dat het forum gebaat is bij een potje Proximus bashen bij ieder probleem dat je tegenkomt en denkt aan Proximus te kunnen wijten.
ach, das de hobby van nete ... "pxm? dan moet het wel slecht zijn en aan hun liggen".
makkelijker dan verder kijken dan je neus, natuurlijk.

en eerlijk gezegd? de providers hebben (beetje door moeten) die omstandigheden zelf gemaakt.
hadden ze allemaal voet bij stuk gehouden en "een internetverbinding geleverd" ipv de hele tamtam daarrond, was er geen probleem.
zij de lijn, jij al de rest... meet de lijn ok? probleem los je maar zelf op.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

nete schreef:Gisteravond terug internetprobleem bij die mens.
En zo kunnen we blijven zagen :-(
  • - Proximus heeft absoluut niets te maken met het Windows 10 probleem. Dit is een puur Microsoft probleem, dat Microsoft moet oplossen.
    - Voor zover ik zie, is PX de enige ISP die zijn klanten op de hoogte brengt via hun website, je zou PX dus een pluim moeten geven :wink: .
    - Het probleem doet zich alleen voor bij sommige klanten die onlangs een Windows 10 update hebben binnengehaald. Het is dus niet de mensen geen internet meer hebben, alleen hun Windows 10 PC heeft (misschien) een probleem.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

inderdaad, mijn dualboot Win10/Linux Mint17 PC bewijst goede diensten nu :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Wat Proximus zegt is geen leugen ...
Gisteren op de facebook pagina van studenteninternet ...

https://www.facebook.com/studenteninternet

Geen internet meer op Windows 10 update?
Ga terug naar een eerder systeemherstelpunt: https://support.microsoft.com/…/12415/w ... recovery-o
Dit is een algemeen internationaal Microsoft Windows probleem waar wij geen invloed op hebben

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
nete
Pro Member
Pro Member
Provider

Ik ben akkoord, (wel niet met de bewering dat ik enkel maar PX wil bashen), ik wou gewoon het ietwat lachwekkende aantonen om via internet te verwittigen wat je moet doen als..... internet niet werkt op je PC. Ik zou een SMS of persbericht of zo logischer vinden.
Maar daarmee staat PX zeker niet alleen, hoe dikwijls ik al in een lach ben geschoten door eenzelfde melding op de Microsoft, Telenet.... site.

De onderbreking waarover ik eerder sprak was maar een paar tellen, maar je zal begrijpen dat mijn kennis dezer dagen onmiddellijk reageert.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer
Provider

Voor zoiets is een persbericht nog dwazer, want het heeft niets met Prox of Tnet te maken.
Een melding op hun website vind ik niet zo onlogisch: je kan ernaartoe surfen met uw GSM of op een andere locatie (op het werk, bij familie of vrienden).
Een SMS sturen is compleet erover. Je zal wat iedereen gaan lastigvallen :eek:
road rebel
Premium Member
Premium Member
Provider

Ik zal mij nog een keertje ermee moeien: bel de technische dienst Proximus business, zeg dat de WiFi niet werkt en laat een technieker langskomen of een bbox3 swap uitvoeren.
Ze zullen het met veel plezier doe , waarom betaal je anders de dure business isdn formules?

nete
Pro Member
Pro Member
Provider

road rebel schreef:Ik zal mij nog een keertje ermee moeien: bel de technische dienst Proximus business, zeg dat de WiFi niet werkt en laat een technieker langskomen of een bbox3 swap uitvoeren.
Ze zullen het met veel plezier doe , waarom betaal je anders de dure business isdn formules?

Waarom moet ik voor een particuliere klant de business lijn bellen om ze eventueel in beweging te krijgen ?

Trouwens, ik heb vandaag toevallig dit ontdekt: http://www.proximus.be/support/nl/id_sf ... ragen.html

Waarom de dame in het call-center zoiets fundamenteel niet weet, (ze zei letterlijk: router is volgens ons in orde, we hebben zelfs geen technici om dat aan huis na te komen nakijken), lijkt me toch nogal onbegrijpelijk.
OK, ook dit zal weeral bashen zijn, ik leer daar mee leven hoor.

Bedankt voor de tip, maar als ik dit nu ga voorstellen aan mijn kennis dan zal dat niet in goede aarde vallen vrees ik.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Provider

Luister toch eens naar wat er gezegd wordt. Een modeswap kost niets. Je wilt niet weten hoeveel verschillende bbox2's ze hier nog niet gebracht hebben. Steeds een 0-interventie. Je kan hier toch mee beginnen... Als dat niet werkt kan je verder zoeken.
nete
Pro Member
Pro Member
Provider

BertG3 schreef:Luister toch eens naar wat er gezegd wordt. Een modeswap kost niets. Je wilt niet weten hoeveel verschillende bbox2's ze hier nog niet gebracht hebben. Steeds een 0-interventie. Je kan hier toch mee beginnen... Als dat niet werkt kan je verder zoeken.
Lees je wel wat ik hierboven schreef ?

Dit dus: Waarom de dame in het call-center zoiets fundamenteel niet weet, (ze zei letterlijk: router is volgens ons in orde, we hebben zelfs geen technici om dat aan huis na te komen nakijken), lijkt me toch nogal onbegrijpelijk.
BertG3
userbase crew
userbase crew
Provider

Er zijn geen technici die je volledige netwerk gaan controleren op wat er evt mis gegaan is. De technici van PX komen modem/routers plaatsen en decoders. Zo iemand heb je nodig. Vertel gewoon aan de klantendienst dat de verbinding van je modem regelmatig wegvalt of iets in die aard en ze voeren direct een swap uit.

Ik kan gerust begrijpen dat PX zich niet bezighoudt met dergelijke zaken uit te zoeken. Als ik oruts met de range van mijn ip-adressen en vervolgens bijvoorbeeld de range 192.168.0.1 aanmaak in de bbox en ik heb nog toestellen met een fixed op staan bv 192.168.100.100 dan moet er ook geen technieker van PX zich hiermee bezighouden om dit uit te zoeken imho.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Provider

nete schreef:
road rebel schreef:Ik zal mij nog een keertje ermee moeien: bel de technische dienst Proximus business, zeg dat de WiFi niet werkt en laat een technieker langskomen of een bbox3 swap uitvoeren.

Waarom moet ik voor een particuliere klant de business lijn bellen om ze eventueel in beweging te krijgen ?

Trouwens, ik heb vandaag toevallig dit ontdekt: http://www.proximus.be/support/nl/id_sf ... ragen.html

Waarom de dame in het call-center zoiets fundamenteel niet weet, (ze zei letterlijk: router is volgens ons in orde, we hebben zelfs geen technici om dat aan huis na te komen nakijken), lijkt me toch nogal onbegrijpelijk.
OK, ook dit zal weeral bashen zijn, ik leer daar mee leven hoor.

Bedankt voor de tip, maar als ik dit nu ga voorstellen aan mijn kennis dan zal dat niet in goede aarde vallen vrees ik.

Jouw kennis was toch IAD-isdnoverIP klant? Voor zover ik weet is dat een business oplossing.

Overigens zelfde opmerking als 6maand geleden: in de teleboetiek vind je verkopers, geen technici.

Je gelooft toch ook niet dat de verkoper in de bmw showroom een oplossing gaat vinden voor jouw piepende schokbrekers?

Voor Facturatie bel je de Facturatie dienst en voor technische ondersteuning de technische dienst.
Laatst gewijzigd door road rebel 12 dec 2016, 15:31, in totaal 1 gewijzigd.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Provider

Trouwens die man van aios is een zeer behulpzaam iemand; dat stel ik dus zeker niet in twijfel. De Stralings densiteit in de buurt Nederkouter zou ik persoonlijk niet minimaliseren.
Je zit met parkeerautomaten, trams en haltes (free WiFi), winkels en WiFi hotspots. Ik ben alles behalve een wifiexpert maar ik zou dat niet durven vergelijken met "den buiten".
Veel zenders komen niet op met een simpele smartphone app (Bluetooth, microgolf, tl lampen, alarmsystemen, intercoms, draadloze audio/video zenders, multiroomoplossingen zoals sonos)

Ahja: de bbox2 is een oude modem/router en heeft zijn tijd gehad. Noem die pruts als je dat wilt maar de techniek is 10jaar oud.
nete
Pro Member
Pro Member
Provider

road rebel schreef:Trouwens die man van aios is een zeer behulpzaam iemand; dat stel ik dus zeker niet in twijfel. De Stralings densiteit in de buurt Nederkouter zou ik persoonlijk niet minimaliseren.
Je zit met parkeerautomaten, trams en haltes (free WiFi), winkels en WiFi hotspots. Ik ben alles behalve een wifiexpert maar ik zou dat niet durven vergelijken met "den buiten".
Veel zenders komen niet op met een simpele smartphone app (Bluetooth, microgolf, tl lampen, alarmsystemen, intercoms, draadloze audio/video zenders, multiroomoplossingen zoals sonos)

Ahja: de bbox2 is een oude modem/router en heeft zijn tijd gehad. Noem die pruts als je dat wilt maar de techniek is 10jaar oud.
Er staat wel een Bbox3 bij mijn kennis (die vierkante zwarte en niet de omgekeerde witte Y). Tenzij PX ook BBox 2 in die behuizingen levert.

Verder ben ik volledig met u akkoord, behalve als u de "kwaliteit" van de Bbox routers wil gaan "ophemelen". Een vrij eenvoudige TP-Link router van 80 euro, 20 cm naast de Bbox geplaatst, lost alle problemen meteen op. De mogelijke interferentie signalen zullen op de 20 cm afstand wel weinig verschil maken zeker ?
Het bereik van beide routers is wat anders...
road rebel
Premium Member
Premium Member
Provider

Bereik is afhankelijk van kanaal, bandbreedte, overlap, chipset, frequentie, firmware, localisatie en polarisatie van de antennes en last but not least clients.

Dus ja, 20cm kan een grote impact hebben. Ophemelen zeker niet, pruts evenmin.
Marsmillo
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 10 keer
Provider

Volledig offtopic:

Dit hier allemaal lezen was mijn ontspanning / leedvermaak van de avond. Dank u! Maar nu vraag ik mij wel nog een paar zaken af... Welke oplossing is er nu gekozen? Hoe ziet de installatie bij uw kennis er nu uit? Wat is de meerwaarde ervan? Betaald die kennis van u jou eindelijk voor uw hulp? Hoe oud bent u?

Allemaal vragen die je niet moet beantwoorden hoor, maar was benieuwd.
En ergens snap ik wel uw fustratie, soms is een probleem uitgelegd krijgen via telefoon aan een helpdesk medewerker helemaal niet zo simpel, zeker niet als het wat ingewikkelder lijkt en je niet verder geraakt dan de eerste lijn desk. Hoop dat het allemaal goed werkt nu...
*-*
nete
Pro Member
Pro Member
Provider

Marsmillo schreef:Volledig offtopic:

Dit hier allemaal lezen was mijn ontspanning / leedvermaak van de avond. Dank u! Maar nu vraag ik mij wel nog een paar zaken af... Welke oplossing is er nu gekozen? Hoe ziet de installatie bij uw kennis er nu uit? Wat is de meerwaarde ervan? Betaald die kennis van u jou eindelijk voor uw hulp? Hoe oud bent u?

Allemaal vragen die je niet moet beantwoorden hoor, maar was benieuwd.
En ergens snap ik wel uw fustratie, soms is een probleem uitgelegd krijgen via telefoon aan een helpdesk medewerker helemaal niet zo simpel, zeker niet als het wat ingewikkelder lijkt en je niet verder geraakt dan de eerste lijn desk. Hoop dat het allemaal goed werkt nu...
De oplossing die nu al enkele weken perfect werkt (ik hoor mijn kennis niet meer): een TP-Link routertje van 80 euro pal naast de Bbox aan de muur gehangen, wireless in de Bbox uitgeschakeld.
Het blijft nog altijd een raadsel voor mij waarom de Bbox de printopdrachten blokkeerde.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”