Mijn geliefde OnePlus One gestolen op restaurant in Ronse

Ik heb deze week hierdoor ook Google Location History leren kennen. Wat een revelatie.
Ik wist wel dat Google min of meer weet waar je bent, maar dat ze zo'n details bijhouden (minuut per minuut) van waar je overal geweest bent was een scary surprise.
Zelfs mijn ommetje via de E403 om de file aan de Franse Grens (E17) te vermijden hebben ze gezien!
Ze weten zelfs hoelang ik in de mis was (en niet in het dorpscafé tegenover de kerk

In ieder geval is mijn traject van de bewuste zondag minutieus correct:
Ik ben in het Restaurant (nu Amadeus) aangekomen om 18.44, en mijn GSM is "van de radar verdwenen" op 19.33
Dus duidelijk dat iemand die gepikt heeft, en afgezet (batterij was opgeladen).
Nu de vragen:
- Wat heeft het nut van een aangifte bij de Politie? Meer dan een VPV (vereenvoudigd proces verbaal) krijg je niet, met andere woorden, er wordt hiermee niets gedaan (PV gaat zelfs niet naar het Parket).
- Blokkeren van de sim heb ik gedaan (hoewel, een Mobile Vikings prepaid, daar kan de dief niet veel mee aanvangen). Maar je moet de oude sim toch blokkeren om een nieuwe te krijgen.
- Wat heeft het nut van het blokkeren van de EMEI via de operator? Dat is waarschijnlijk alleen een akkoord tussen de Belgische providers? Als ze de GSM dus niet gebruiken in België, maar ermee naar Frankrijk gaan, zal dat waarschijnlijk geen effect hebben?
- Last but not least: via de Android Device Manager van Google kan je jouw GSM tracken, laten bellen, vergrendelen en zelfs volledig wissen.
Dat werkt natuurlijk niet als je off-line bent.
Maar kan je de GSM blijven tracken als iemand anders die gebruikt? Andere SIM? Nieuwe Google account?
Waarschijnlijk niet dus beetje nutteloos?