Waarom nu nog de 840? Ik ga denk ik de Samsung 960 Pro 512GB halen.Dettie schreef:Na lang te sukkelen met mijn oude ssd kwa opslagruimte samsung 840Pro 256gb
zijn grote broer gekocht bij coolblue
Ik heb nieuw speelgoed!
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 66 keer
Dafke schreef:Waarom nu nog de 840? Ik ga denk ik de Samsung 960 Pro 512GB halen.Dettie schreef:Na lang te sukkelen met mijn oude ssd kwa opslagruimte samsung 840Pro 256gb
zijn grote broer gekocht bij coolblue
Ik had de 840 pro 3jaar geleden gekocht die heeft zijn tijd goed besteed (18tb data verzet)
Nu de 850 gewoon om meer opslag te hebben en niet zoveel geld neer te moeten leggen
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Hakselaar gekocht: Eliet Neo 2
Om alle takken die te klein zijn om te laten drogen om te stoken, in de tuin zelf te verwerken.
Maakt eigenlijk niet zo veel lawaai.
[youtube]BT7N8CKmiD8[/youtube]
Om alle takken die te klein zijn om te laten drogen om te stoken, in de tuin zelf te verwerken.
Maakt eigenlijk niet zo veel lawaai.
[youtube]BT7N8CKmiD8[/youtube]
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Recente (2ehandse) aankoop: Logitech Harmony One+.
Wel content van, vervangt 5 afstandsbedieningen en ik doe 3 weken op de batterij, dus geen constant bijladen hier.
Wel content van, vervangt 5 afstandsbedieningen en ik doe 3 weken op de batterij, dus geen constant bijladen hier.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Een nieuwe Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop
De vorige was nog ok, maar de vriendin had per ongeluk de plug voor in de laptop verbogen en wou dus geen verbinding meer maken en omdat het een encrypted verbinding is is een nieuwe plug kopen niet mogelijk de volgende versie gaat gewoon met bluetooth werken maar daar kon ik niet op wachten tot die ooit hier uit komt.
De vorige was nog ok, maar de vriendin had per ongeluk de plug voor in de laptop verbogen en wou dus geen verbinding meer maken en omdat het een encrypted verbinding is is een nieuwe plug kopen niet mogelijk de volgende versie gaat gewoon met bluetooth werken maar daar kon ik niet op wachten tot die ooit hier uit komt.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Samsung USB Slim DVD Writer en een upgrade van mijn dBpoweramp licentie om mijn CDtjes te rippen.
Edit: en nog een Dyson DC62 Pro voor de madam en haar gevecht om het proper te houden rond de kattenbakken
Edit: en nog een Dyson DC62 Pro voor de madam en haar gevecht om het proper te houden rond de kattenbakken
Laatst gewijzigd door seagull 27 nov 2016, 16:02, in totaal 1 gewijzigd.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Heb je de beschermsticker van uw camera er af gehaald
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Lian-Li EX-503:
USB3.0/eSATA external 5 bay enclosure (JBOD, RAID 0, 1, 5 or 10)
Als backup voor mijn Synology NAS, en meer dan de helft goedkoper dan de Synology DX513... (kan wel enkel als externe opslag gebruikt worden, dus geen shared folders erop maken vanaf de Synology - maar in mijn geval geen belang, want is enkel als Hyper Backup doel).
USB3.0/eSATA external 5 bay enclosure (JBOD, RAID 0, 1, 5 or 10)
Als backup voor mijn Synology NAS, en meer dan de helft goedkoper dan de Synology DX513... (kan wel enkel als externe opslag gebruikt worden, dus geen shared folders erop maken vanaf de Synology - maar in mijn geval geen belang, want is enkel als Hyper Backup doel).
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Een MiBox, met AndroidTV. Erg onder de indruk en zeker stap voorwaarts qua WAF in vergelijking met de Chromecast. Plex draait hier als een zonnetje op en ook voice search werkt fijn!
ooh. shiny.
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Is speciale "flavour" van Android, dus standaard niet alle apps via Play store beschikbaar. Is wel mouw aan te passen via sideloading.decat schreef:edit: @ cloink : Dat werkt op Android, dus ge kunt bv de Tigervpn app daarop installeren en altijd via hun VPN verbonden zijn?
ooh. shiny.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Een goeie keuscloink schreef:Een MiBox, met AndroidTV. Erg onder de indruk en zeker stap voorwaarts qua WAF in vergelijking met de Chromecast. Plex draait hier als een zonnetje op en ook voice search werkt fijn!
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
- FiberMonkey
- Plus Member
- Bedankt: 4 keer
AFOUNDRY EW1200
Bereik is AWESOME!
Bereik is AWESOME!
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Waar gekocht?cloink schreef:Een MiBox, met AndroidTV. Erg onder de indruk en zeker stap voorwaarts qua WAF in vergelijking met de Chromecast. Plex draait hier als een zonnetje op en ook voice search werkt fijn!
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Hierzo: https://nl.aliexpress.com/item/Official ... 45427.htmlNob schreef:Waar gekocht?
Was op een kleine maand binnen en verscheept als "adapter" van 20$ en zonder controle ontvangen.
PS: ik heb ondertussen wel 1 probleem ontdekt... mkv's met EAC3 geluid (Dolby Digital+) spelen niet goed af. Gelukkig is dat bij mij nogal beperkt, but ymmv.
ooh. shiny.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Gekocht bij Coolblue voor 209 euro. Via OpenTherm aangesloten op mijn ketel in plaats van de draadloze Honeywell CM927 die enkel via aan/uit werkte. Niet zo zeer gekocht om te besparen, eerder om van op afstand de verwarming aan en uit te schakelen. Ook moet hij maar één zone in de gaten houden : namelijk een living (en keuken, één ruimte) met 3 radiatoren.
Hoewel ik eerst wat schrik had voor de installatie, viel dit eigenlijk reuze mee...
1. Oude stroomkabel van PC nemen en kopje afknippen. Verbinden met de HeatLink.
2. UTP kabel nemen, en draadjes in OT1 en OT2 schuiven
3. Het brugje op de OpenTherm aansluiting van de ketel verwijderen
4. Draadjes van de oude thermostaat op de 1/0 aansluiting verwijderen
5. Brugje steken op de 1/0 aansluiting
6. UTP steken op de OpenTherm aansluiting van de ketel
7. stroom aanzetten
8. Nest Thermostat instellen
9. App installeren + koppelen
10. Klaar!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Heb vorig jaar een nieuwe modulerende ketel gekocht en 2 installateurs lachten mij vierkant uit met Nest thermostaat. Is niet meer dan een aan/uit schakelaar. Communiceert niet met modulerende ketels (ook al staat dit op hun reclames), dus je benut een pak minder de performantie van uw ketel. Veel marketingpraat die Nest.
Update: zou moeten opgelost zijn.
Is dat 209 € met heatlink opentherm module die communiceert met uw ketel?
https://tweakers.net/nieuws/106969/nest ... n-met.html
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Die vorige wordt hier en daar aangeprezen, maar na wat opzoekwerk nadat mijn vriendin door haar vaste technieker voor op haar kantoor (4 ruimtes met radiatoren - allemaal uitgerust met thermostatische kranen) haar een Remeha Calenta ketel had aanbevolen, met een 'super' thermostaat; maar die in realiteit enkel aan/uit bleek te doen, doet dus nul-komma-nul- modulerend! Gelukkig bleek de ketel zelf oa via buitentemperatuur nog wat te leren, maar anders leek mij dit een heel belachelijke setup. Temeer haar thermostaat slechts één programma kende, met slechts 2 keerpunten, om 07.00 aan, om 22.00 af, WE of niet. In het WE (als er dus géén personeel aanwezig was - warmde telkens alle sop vanaf 07.30 's morgens!
Na heel wat zoeken blijkt deze NEST dus net hetzelfde te doen, enkel aan/uit; maar met méér schakelpunten. Nog niet ideaal dus!
We hebben nu alles vervangen door de Remeha eTwist, werkt door OpenTherm meteen ook modulerend - slechts 30% nodig is slechts 30% stoken!) en dat doet het prima!
Wat instelwerk!
Thermostatische kranen in de ruime waar de thermostaat hangt moeten volledig openstaan (anders werkt de modulatie natuurlijk niet!)
Wifi! Halfuurtje voor je thuiskomt via de app de verwarming aanzetten, of een onverwachte afwezigheid even 'dempen'!
Na heel wat zoeken blijkt deze NEST dus net hetzelfde te doen, enkel aan/uit; maar met méér schakelpunten. Nog niet ideaal dus!
We hebben nu alles vervangen door de Remeha eTwist, werkt door OpenTherm meteen ook modulerend - slechts 30% nodig is slechts 30% stoken!) en dat doet het prima!
Wat instelwerk!
Thermostatische kranen in de ruime waar de thermostaat hangt moeten volledig openstaan (anders werkt de modulatie natuurlijk niet!)
Wifi! Halfuurtje voor je thuiskomt via de app de verwarming aanzetten, of een onverwachte afwezigheid even 'dempen'!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Moderator
- Contacteer:
Klopt, momenteel 209 euro bij Coolblue. Wel zorgen dat je de 3.0 hebt, enkel deze werkt modulerend!satsurfer schreef:Heb vorig jaar een nieuwe modulerende ketel gekocht en 2 installateurs lachten mij vierkant uit met Nest thermostaat. Is niet meer dan een aan/uit schakelaar. Communiceert niet met modulerende ketels (ook al staat dit op hun reclames), dus je benut een pak minder de performantie van uw ketel. Veel marketingpraat die Nest.
@KRL100 : er zijn inmiddels diverse updates uitgekomen voor NEST die er voor zorgen dat deze modulerend werkt sinds de v3.0. Het systeem kan nog via start/stop werken, dat wel.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Tado is inderdaad heel innovatief en brengt constant updates uit (zelfs voor Windows Mobile). Spijtig dat ze destijds toen ik m'n EvoHome kocht geen ondersteuning hadden voor multi-zones... moest ik vandaag opnieuw beslissen zou het vermoedelijk ook een Tado worden.Tim.Bracquez schreef:Zie nu zelfs dat ze multi-zones hebben, wel cool!
-
- Elite Poster
Niet bepaald goedkoop. 249 euro voor de starterskit (termostaat en internetmodule), dan 129 euro per temperatuursensor en 79 euro per radiatorkop (waarvan ik niet zeker ben of deze kunnen gebruikt worden voor verschillende zones voor vloerverwarming).
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Temperatuursensor... die zitten in je kranen. Vloerverwarming heeft men blijkbaar niet bij Tado (wel bij EH).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Die €129 is voor een aparte bedrade thermostaat, wat dus enkel van toepassing is als je nu al multizone hebt.MClaeys schreef:dan 129 euro per temperatuursensor en 79 euro per radiatorkop (waarvan ik niet zeker ben of deze kunnen gebruikt worden voor verschillende zones voor vloerverwarming).
Ik stel voor van de discussie hier verder te zetten: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 80#p680395 . Heb immers ook wel serieus interesse in die Tado en al eens beginnen uitvlooien hoe het juist allemaal werkt.
-
- Elite Poster
Voor vloerverwarming heeft het geen nut dat die in de kranen zitten, die staan namelijk op de verdeler en dus op dezelfde plaats . Het originele plan was een EH met in elke zone een temperatuursensor, de ketel gaat openTherm ondersteunen. Maar inderdaad, hier kunnen we beter op doorgaan in een ander topic. Ik denk wel dat Tado momenteel nog niet een dergelijk systeem heeft helaas.r2504 schreef:Temperatuursensor... die zitten in je kranen. Vloerverwarming heeft men blijkbaar niet bij Tado (wel bij EH).
-
- Moderator
- Contacteer:
Open voor Tado gewoon een nieuw topic?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Verleden week ook nog eens een speeltje gekocht, een Oukitel K6000 Pro.
Was al een tijdje op zoek naar een smartphone waar ik niet eraan moest denken om een powerbank mee te nemen om een lange dag of intensief gebruik van audio streaming te kunnen overbruggen.
Je hebt dan bij de bekende merken sowieso al geen waardige opties meer, dus beginnen rondkijken bij de chinese fabrikanten, en uiteindelijk bij Oukitel uitgekomen, 6000mah accutje in een vrij cva midrange android toestel. (Quadcore, 3g ram, marshmellow, deftige 4G band support, enz..., dus vergelijkbare specs met mijn Oneplus One die hij moet vervangen)
specs -> http://www.devicespecifications.com/en/model/a501385b
Intussen al een 5tal dagen in gebruik, en geen klagen van
Was al een tijdje op zoek naar een smartphone waar ik niet eraan moest denken om een powerbank mee te nemen om een lange dag of intensief gebruik van audio streaming te kunnen overbruggen.
Je hebt dan bij de bekende merken sowieso al geen waardige opties meer, dus beginnen rondkijken bij de chinese fabrikanten, en uiteindelijk bij Oukitel uitgekomen, 6000mah accutje in een vrij cva midrange android toestel. (Quadcore, 3g ram, marshmellow, deftige 4G band support, enz..., dus vergelijkbare specs met mijn Oneplus One die hij moet vervangen)
specs -> http://www.devicespecifications.com/en/model/a501385b
Intussen al een 5tal dagen in gebruik, en geen klagen van
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
ik heb de K4000 met een 4000mAh batterij. Gaat normaal wel 2 dagen mee. Ik vind wel dat het toestel echt niet zuinig is met z'n batterij!
Navigatie gaat bvb wel goed, zeker een 3-tal uur zonder laden. Bij heel intensief gebruik kan ie ook na een dag leeg zijn! Hoe lang doe je met de K6000pro?
Navigatie gaat bvb wel goed, zeker een 3-tal uur zonder laden. Bij heel intensief gebruik kan ie ook na een dag leeg zijn! Hoe lang doe je met de K6000pro?
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Mja, de K4000 is een 4000mah batterij, tegenwoordig zitten veel smarphones standaard al rond de 3000 a 3300, dus zoveel extra moet je er niet van verwachten. Draait hij op marshmellow of nog op lollipop? en sowieso ligt het ook voor een groot deel aan de apps en je gebruik natuurlijk.
Mijn oneplus bv deed bij normaal/licht gebruik een dag (24h dus) op een batterij, bij intensief gebuik een uur of 8 (veelvuldig gebruik audiostreaming, gps, enz...) en die was dan redelijk geoptimaliseerd met automatische uitschakeling van wifi enz...
De K6000 pro doet met normaal/licht gebruik, 1.5 dag (36h) of meer, bij intensief gebruik tussen de 16 en 24h. En dat is met alles stock enabled. Dus wifi permanent aan, location services netjes op automatisch enz.
Al bij al heel content van
Mijn oneplus bv deed bij normaal/licht gebruik een dag (24h dus) op een batterij, bij intensief gebuik een uur of 8 (veelvuldig gebruik audiostreaming, gps, enz...) en die was dan redelijk geoptimaliseerd met automatische uitschakeling van wifi enz...
De K6000 pro doet met normaal/licht gebruik, 1.5 dag (36h) of meer, bij intensief gebruik tussen de 16 en 24h. En dat is met alles stock enabled. Dus wifi permanent aan, location services netjes op automatisch enz.
Al bij al heel content van
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- seagull
- Elite Poster
- Contacteer:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 70 keer
Seagull, content van die pockethernet?
Ik denk ook wel iets te kunnen gebruiken voor men netwerk setup (howel het een beetje overkill lijkt)
Ik denk ook wel iets te kunnen gebruiken voor men netwerk setup (howel het een beetje overkill lijkt)
- seagull
- Elite Poster
- Contacteer:
Gisteren besteld. Nog niet ontvangen. Zal een weekje duren.