Alle traffiek op zijn IP zou hij dan moeten tunnellen naar een tweede raspi die aan mijn eigen modem komt te hangen; deze krijgt dus een dynamic public ip.
De bedoeling is dus dat alle traffiek naar het fixed ip doorgetunneld wordt via de raspberries naar mijn (extra) netwerk, waar het achter raspberry nummer 2 een router tegenkomt die NAT-overload zal spelen. En de terugkerende data moet via de tunnel terug aan de raspberry met het fixed public ip komen, die het dan uitstuurt.
Beide raspberries hebben ook maar 1 netwerk connectie, de tunnel moet dus exiten via dezelfde connector als waar de data binnen- en buitengaat.
Het is dus eigenlijk een truc om een fixed public ip te faken bij mij thuis, zonder de servers (die momenteel nog in test zitten) te moeten gaan remote plaatsen (zo vermijd ik onnodige verplaatsingen als er een probleem is gedurende de tests).
De miserie is dat ik effe de bomen door het bos niet meer zie, en niet direct weet welke van de 50000 vpn oplossingen die ik op google vind degene is die ik nodig heb (en ze een voor een uitproberen gaat te lang duren). Ik weet ook niet direct de juiste benaming voor deze specifieke oplossing, en dat bemoeilijkt het googlen nogal. Mijn eerste gedacht was vpn site-to-site.
Weet er iemand wat ik exact nodig heb?
Alvast bedankt
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)