Een vraag.
Mijn moeder heeft (met mijn hulp) haar telenetabonnement opgezegd in januari. Dus bijna een dik jaar geleden.
Nu krijgt ze normaal haar kabelabonnement jaarlijks (en dus niet zoals de meesten maandelijks)
Vandaag krijgt ze alsnog een factuur van telenet van maar liefst 200 euro (!) om het jaarlijkse kabelabonnement te betalen. Dat is dus gewoon de volle pot! Dat is toch niet normaal? Ze is al bijna een jaar bij Proximus en haar kabelabonnement loopt dan gewoon door? Dat kan toch niet?
Ik kan best begrijpen dat er nog 1 maand moet betaald worden (dat ze dit vergeten zijn op de eindfactuur), maar de volle pot ??? 11 maanden na de opzeg?
Kabelabonnement nog volledig betalen bijna een jaar na opzeg?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Waarom bel je niet gewoon met de TN helpdesk in plaats van hier meteen te komen roepen ?
Je kabelabonnement is steeds pro-rata de termijn waarbij je het gebruikt hebt... men zal dit dan ook wel rechtzetten.
Je kabelabonnement is steeds pro-rata de termijn waarbij je het gebruikt hebt... men zal dit dan ook wel rechtzetten.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Je hoeft zelfs geen dag te veel te betalen als je voordien langer dan 6 maanden klant bent geweest.
De datum van opzeg kan je zelf vrij kiezen. ==> http://economie.fgov.be/nl/consument/In ... catie/FAQ/
De factuur is dus wellicht volledig onterecht. Contacteer Telenet nog eens om ze eraan te herinneren dat je in januari reeds opgezegd hebt en dat je de factuur volledig betwist.
De datum van opzeg kan je zelf vrij kiezen. ==> http://economie.fgov.be/nl/consument/In ... catie/FAQ/
De factuur is dus wellicht volledig onterecht. Contacteer Telenet nog eens om ze eraan te herinneren dat je in januari reeds opgezegd hebt en dat je de factuur volledig betwist.
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 09 jul 2008, 20:20
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Een beetje kort door de bocht.r2504 schreef:Waarom bel je niet gewoon met de TN helpdesk in plaats van hier meteen te komen roepen ?
Ze zijn nu helaas gesloten en ik wil al op voorhand wel weten of dit normaal is zodat ik morgen sterker in mijn schoenen sta, als ik bel.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Om je post even samen te vatten:makila schreef:Een beetje kort door de bocht.
Maar zoals reeds geschreven is het niet normaal... neem dus morgen even rustig contact met hen op.makila schreef:Dat is dus gewoon de volle pot! Dat is toch niet normaal? Dat kan toch niet? maar de volle pot ??? 11 maanden na de opzeg?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Telenet factureert zijn analoge klanten op jaarbasis, en dit altijd voor de volgende 12 maanden.raf1 schreef:De factuur is dus wellicht volledig onterecht. Contacteer Telenet nog eens om ze eraan te herinneren dat je in januari reeds opgezegd hebt en dat je de factuur volledig betwist.
Jouw moeder heeft dus ook vorig jaar rond deze periode (november 2015) een rekening gekregen voor de volgende periode.
Als de opzeg dus correct is gebeurt, dan had Telenet jou moeder het vorig jaar teveel betaalde bedrag moeten teruggestort hebben.
Ze heeft namelijk betaald voor 12 maand, maar er hoogstens 1-2 maand gebruik van gemaakt. Ze moet dus 163€ terugkrijgen (indien ze bv 10 maanden teveel betaald heeft).
Met andere woorden: niet alleen moet je de nieuwe factuur volledig betwisten, je moet ook nog je geld (a rato temporis) terugkrijgen van de vorige factuur!
Dit op voorwaarde dat de opzeg correct is gebeurd. Ik neem aan dat je nog een kopie hebt van de schriftelijke opzegging?
Noteer dat het aangaan van een abonnement voor internet of televisie bij Proximus, niet automatisch de opzeg betekent van haar Telenet abbo.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Heb je al getest of haar kabel-tv intussen effectief is afgesloten? M.a.w. kan je nog analoge zenders ontvangen op tv-aansluiting? Indien wel, dan is de opzegging waarschijnlijk niet correct uitgevoerd en dan hoop ik voor jou dat je de aangetekende brief en afgiftebewijs/referentie nog hebt...
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 09 jul 2008, 20:20
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Aangetekende brief is toch niet nodig.nickz schreef:Heb je al getest of haar kabel-tv intussen effectief is afgesloten? M.a.w. kan je nog analoge zenders ontvangen op tv-aansluiting? Indien wel, dan is de opzegging waarschijnlijk niet correct uitgevoerd en dan hoop ik voor jou dat je de aangetekende brief en afgiftebewijs/referentie nog hebt...
Volgens de site van telenet
Opzeggen kan...
eenvoudig en snel via ons gratis telefoonnummer 0800 66 350:
bereikbaar op weekdagen van 8 tot 20 uur. Gesloten op zaterdag, zondag en feestdagen.
we geven je onmiddellijk alle informatie.
na het telefoongesprek ontvang je per e-mail van ons een bevestiging van je opzeg.
Nu weet ik niet of mijn moeder die email nog heeft.
Ze heeft nu een kaske van Proximus. Als dit uitstaat krijgt ze enkel nog sneeuw te zien. Dus dan heeft ze geen analoge zenders meer?nickz schreef:Heb je al getest of haar kabel-tv intussen effectief is afgesloten? M.a.w. kan je nog analoge zenders ontvangen op tv-aansluiting?
Laatst gewijzigd door makila 01 dec 2016, 22:44, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Eenvoudig en snel en als het niet correct wordt uitgevoerd heb je geen poot om op te staan... Altijd een aangetekende brief sturen voor een opzegging. Ze hebben u goed liggen gehad nu.
Dat hangt ervan af. Is de tv nog met een coaxkabel aangesloten op de kabel-tv aansluiting van Telenet en staat de tv dan afgestemd op een kanaal waar ze vroeger analoge tv op had?makila schreef:Ze heeft nu een kaske van Proximus. Als dit uitstaat krijgt ze enkel nog sneeuw te zien. Dus dan heeft ze geen analoge zenders meer?
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 09 jul 2008, 20:20
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik kan dit missen als kiespijn. Het betreft mijn moeder die 70 jaar is en op pensioen is. (Dus het betreft niet mezelf he)
Ik zal morgen asap bellen en dit meteen laten stopzetten.
Misschien kunnen ze de factuur dan nog annuleren of worst case dat mijn moeder dit eerst nog moet betalen en dan 11 maanden kan recupereren (1 maand opzeg). Ivm geld recupereren van vorig jaar, zonder schriftelijk bewijs wordt dat lastig, misschien heeft mijn moeder dit wel ontvangen, ik zal es vragen.
Bedankt voor alle informatie!
Ik heb zelf rond die periode ook bij telenet opgezegd. Hiervan heb ik wel schriftelijk bewijs per email. Maar ja bij mijn moeder is dat lastiger om zelf allemaal op te volgen.
Ik zal morgen asap bellen en dit meteen laten stopzetten.
Misschien kunnen ze de factuur dan nog annuleren of worst case dat mijn moeder dit eerst nog moet betalen en dan 11 maanden kan recupereren (1 maand opzeg). Ivm geld recupereren van vorig jaar, zonder schriftelijk bewijs wordt dat lastig, misschien heeft mijn moeder dit wel ontvangen, ik zal es vragen.
Bedankt voor alle informatie!
Ik heb zelf rond die periode ook bij telenet opgezegd. Hiervan heb ik wel schriftelijk bewijs per email. Maar ja bij mijn moeder is dat lastiger om zelf allemaal op te volgen.
Laatst gewijzigd door makila 01 dec 2016, 23:13, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Hopelijk vind je hier inderdaad nog een bewijs van terug. Anders ben je volledig afhankelijk van de welwillendheid van Telenet. Misschien vinden zij in hun systeem nog referenties terug van dat telefoongesprek, misschien ook niet. In het laatste geval: laat dat dan een wijze les zijn en stuur zo snel mogelijk een aangetekende brief en houd een kopie en het afgiftebewijs goed bij; geen telefonische opzeggingen meer...
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 09 jul 2008, 20:20
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Het probleem is opgelost.
Ik ben meteen deze ochtend naar mijn moeder gereden en ze had dus wel degelijk een (schriftelijke) brief achteraf nog gekregen waarin staat dat alles inclusief het kabelabonnement (dat staat er letterlijk ) is opgezegd. Maar .. en nu komt het. Mijn vader is 4 jaar geleden helaas overleden en het kabelabonnement stond administratief NIET op naam van mijn moeder, maar stond nog op naam van mijn vader. Dus ja ondanks die bevestigingsbrief was het dus toch niet opgezegd. Oeps!
Dus de factuur die we kregen hadden was ook geadresseerd aan mijn vader (die dus gewoon dood en begraven is). Een pijnlijke vergissing aldus. Maar goed dan kan gebeuren zeker?
De klantendienst heeft dit nu rechtgezet en een kredietnota aangemaakt van de periode december 2015 - november 2016.
Ik ben meteen deze ochtend naar mijn moeder gereden en ze had dus wel degelijk een (schriftelijke) brief achteraf nog gekregen waarin staat dat alles inclusief het kabelabonnement (dat staat er letterlijk ) is opgezegd. Maar .. en nu komt het. Mijn vader is 4 jaar geleden helaas overleden en het kabelabonnement stond administratief NIET op naam van mijn moeder, maar stond nog op naam van mijn vader. Dus ja ondanks die bevestigingsbrief was het dus toch niet opgezegd. Oeps!
Dus de factuur die we kregen hadden was ook geadresseerd aan mijn vader (die dus gewoon dood en begraven is). Een pijnlijke vergissing aldus. Maar goed dan kan gebeuren zeker?
De klantendienst heeft dit nu rechtgezet en een kredietnota aangemaakt van de periode december 2015 - november 2016.
Laatst gewijzigd door makila 02 dec 2016, 12:53, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 25 okt 2015, 07:41
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 24 keer
dat is meestal niet zonickz schreef:Heb je al getest of haar kabel-tv intussen effectief is afgesloten? M.a.w. kan je nog analoge zenders ontvangen op tv-aansluiting? Indien wel, dan is de opzegging waarschijnlijk niet correct uitgevoerd en dan hoop ik voor jou dat je de aangetekende brief en afgiftebewijs/referentie nog hebt...
digitale tv, internet en telefonie kunnen ze vanop afstand uitschakelen
voor analoge tv moet er een technieker langskomen om een filter te plaatsen; dat gebeurt misschien als er een technieker in de buurt is voor iets anders, maar ze gaan niet speciaal een technieker sturen om dat af te sluiten
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 09 jul 2008, 20:20
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
De klantendienst heeft aan de telefoon daarstraks (30 min geleden) inderdaad gemeld dat er nog een technieker zal langskomen om dit nog te komen afsluiten. (Analoge TV)crackjack schreef: voor analoge tv moet er een technieker langskomen om een filter te plaatsen; dat gebeurt misschien als er een technieker in de buurt is voor iets anders, maar ze gaan niet speciaal een technieker sturen om dat af te sluiten
-
- Plus Member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 25 okt 2015, 07:41
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 24 keer
Maar er is niet gezegd wanneer ?
Er zal uiteindelijk wel een technieker langskomen, maar dat kan wel even duren
Ik ken iemand die een paar jaar analoog tv keek, tot op een bepaald moment hij geen signaal meer kreeg
Toen ik langsging om te kijken wat het probleem was, viel ineens zijn frank; hij had een aantal jaar geleden zijn abo opgezegd
Er zal uiteindelijk wel een technieker langskomen, maar dat kan wel even duren
Ik ken iemand die een paar jaar analoog tv keek, tot op een bepaald moment hij geen signaal meer kreeg
Toen ik langsging om te kijken wat het probleem was, viel ineens zijn frank; hij had een aantal jaar geleden zijn abo opgezegd
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Volgens mij had ik pech op dat vlak (niet dat ik naar analoge tv keek).
1 dag volgend op het beëindigen van mijn contract had ik al geen beeld meer.
1 dag volgend op het beëindigen van mijn contract had ik al geen beeld meer.
Laatst gewijzigd door blaatpraat 02 dec 2016, 09:02, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 09 jul 2008, 20:20
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Neen en volgens mij hoeft die technieker niet eens binnen te zijn. Dus dat maakt dan verder niet uit.crackjack schreef:Maar er is niet gezegd wanneer ?
Dat had ik nog niet door. Bedankt voor de tip, ik heb dit aan de telefoon ook aangegeven en mijn moeder krijgt nu zelfs geld terug.philippe_d schreef: Met andere woorden: niet alleen moet je de nieuwe factuur volledig betwisten, je moet ook nog je geld (a rato temporis) terugkrijgen van de vorige factuur!
Op dit topic mag nu trouwens een slotje op.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Aan slotjes doen we hier op Userbase niet... trouwens fijn dat het opgelost is (en dat hoeft dus helemaal niet dramatisch te zijn).makila schreef:Op dit topic mag nu trouwens een slotje op.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Niet noodzakelijk, bij ons is het inmiddels 5 jaar opgezegd en niet meer betaald sindsdien, maar we kunnen nog steeds analoog kijken (nooit digitaal gehad dus dat nog niet getest).nickz schreef:Heb je al getest of haar kabel-tv intussen effectief is afgesloten? M.a.w. kan je nog analoge zenders ontvangen op tv-aansluiting? Indien wel, dan is de opzegging waarschijnlijk niet correct uitgevoerd en dan hoop ik voor jou dat je de aangetekende brief en afgiftebewijs/referentie nog hebt...