Net gelezen op FB dat Netflix (Nederland) vanaf nu downloaden ondersteunt via de app:
https://www.facebook.com/NetflixNederland/?fref=ts
Heb ik voor niks tijdje geleden een licentie op PlayOn gekocht
Netflix ondersteunt nu downloaden
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
klopt! Net de update binnen voor iOS! Eindelijk, was een functie waarop ik als treinreiziger op zat te wachten. Je kunt tevens de download kwaliteit kiezen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Ik heb de Android-applicatie net geüpdatet naar versie 4.12.0 (vandaag uitgegeven), waarbij in Google Play onder 'nieuwe functies' het volgende staat:
- Download series en films om onderweg te kijken*
- Foutoplossingen
*Deze functionaliteit is niet beschikbaar op alle apparaten
In de app-instellingen staat nu een balk met de opslagruimte (helaas enkel van het intern geheugen, niet van mijn SD-kaart van 64 GB), maar ik vind nergens een knop om series of films te downloaden?
- Download series en films om onderweg te kijken*
- Foutoplossingen
*Deze functionaliteit is niet beschikbaar op alle apparaten
In de app-instellingen staat nu een balk met de opslagruimte (helaas enkel van het intern geheugen, niet van mijn SD-kaart van 64 GB), maar ik vind nergens een knop om series of films te downloaden?
-
- Pro Member
Op iOs zijn er veel films en series te downloaden hoor. Bij series kun je per aflevering kiezen downloaden en je kunt een algemene instelling kiezen voor de kwaliteit van series / films die je download
-
- Elite Poster
Bij de House of Cards afleveringen heb ik enkel Play-knoppen:
Apparaat is een Sony Xperia Tablet Z met Android 4.4.4. Android 5.1.1 is ook wel beschikbaar en heb ik in het verleden gebruikt, maar ik vind 4.4.4 de beste firmware voor deze tablet (qua snelheid, stabiliteit en batterijduur). Zouden mensen met Android-apparaten waarop het wel werkt eens kunnen aangeven welk apparaat en welke Android-versie ze gebruiken?
Apparaat is een Sony Xperia Tablet Z met Android 4.4.4. Android 5.1.1 is ook wel beschikbaar en heb ik in het verleden gebruikt, maar ik vind 4.4.4 de beste firmware voor deze tablet (qua snelheid, stabiliteit en batterijduur). Zouden mensen met Android-apparaten waarop het wel werkt eens kunnen aangeven welk apparaat en welke Android-versie ze gebruiken?
-
- Pro Member
Veel series en films beschikbaar op ios zoals ik al zei.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
-
- Elite Poster
Het downloadbaar aanbod zal wel hetzelfde zijn op Android en iOS. De vraag is enkel op welke apparaten en/of Android-versies het werkt. De Android 4.4.4 firmware op mijn tablet is trouwens volledig origineel met alle beveiligingen intact (niet geroot en de bootloader is nog vergrendeld). Geen idee of downloaden ook toegestaan is op geroote/gejailbreakte apparaten.
Laatst gewijzigd door nickz 30 nov 2016, 16:34, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Er is wat meer info op de NetFlix help page: https://help.netflix.com/en/node/54816?tnid=54816
Die kwaliteit kiezen kan ik dus niet op men android. Verder werkt het wel prima.
Die kwaliteit kiezen kan ik dus niet op men android. Verder werkt het wel prima.
-
- Elite Poster
Dank je wel! "Android 4.4.2 of hoger", dus normaal zou het moeten werken op mijn tablet met Android 4.4.4.
De kwaliteit zou je moeten kunnen kiezen via de 'app-instellingen', maar die instelling ontbreekt bij mij ook.
De kwaliteit zou je moeten kunnen kiezen via de 'app-instellingen', maar die instelling ontbreekt bij mij ook.
https://help.netflix.com/nl/node/54816# ... downloadenDe kwaliteit van de gedownloade video selecteren
Je kunt de kwaliteit van de gedownloade video selecteren die het beste bij je wensen past. De standaardkwaliteit is een enigszins lagere videoresolutie die minder opslagruimte nodig heeft en sneller kan worden gedownload. De hogere kwaliteit is een hogere videoresolutie die meer opslagruimte en meer tijd om te downloaden nodig heeft.
- Tik in de Netflix-app op het menupictogram .
- Blader omlaag en tik op App-instellingen (App Settings).
- Tik onder het kopje Downloads op Videokwaliteit (Video Quality).
- Selecteer Standaard (Standard) of Hoger (Higher) als videokwaliteit.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 153 keer
Volgens mij omdat de meeste android toestellen sowieso geen Full HD kunnen afspelen.. Alles zal "Standard" DL zijn, just a guess.
Zie hier: https://help.netflix.com/nl/node/23939 - Tab "Netflix in HD".
Maar weet niet of het gerelateerd is, maar vermoed van wel.
Zie hier: https://help.netflix.com/nl/node/23939 - Tab "Netflix in HD".
Maar weet niet of het gerelateerd is, maar vermoed van wel.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 39 keer
Pixel C, Android 7.0, Netflix 4.12.0 build 13287 : keuze tussen standard en high is mogelijk : 1ste aflevering House of Cards in high is 309 Mb
Nexus 5, Android 6.0.1, Netflix 4.12.0 build 13287 : geen keuze mogelijk tussen standard of high : 1ste aflevering House of Cards in standard is 200 Mb
Asus chromebook Flip, via Play Store, Netflix 4.12.0 build 13287 : idem als Nexus 5, geen high keuze mogelijkheid.
Nexus 5, Android 6.0.1, Netflix 4.12.0 build 13287 : geen keuze mogelijk tussen standard of high : 1ste aflevering House of Cards in standard is 200 Mb
Asus chromebook Flip, via Play Store, Netflix 4.12.0 build 13287 : idem als Nexus 5, geen high keuze mogelijkheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
vraagje: hoe lang kan je dan die download bekijken? Wordt er bij het downloaden een soort van "code" mee geinstalleerd dat ervoor zorgt dat van zodra Netflix de serie uit haar aanbod haalt, je de gedownloade versie ook niet meer kan bekijken?