GSM abonnement - Zo veel mogelijk smsjes - Zo goedkoop mogelijk

Plaats reactie
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Beste UB'ers,

Allereerst : ik weet dat het niet mag om een SMS gateway te draaien op een particulier abonnement. But I don't care. We spreken over iets van een 30 berichten per dag maximum (!), en dan is dit één van de goedkoopste manieren om dit voor elkaar te krijgen... Ik ben dus in het volle besef dat dit volgens de meeste AV's niet mag, en wil hier verder ook geen discussie over. Dank hiervoor alvast.

Ik heb hier thuis een aantal SMS gateways draaien. Meestal met zogenaamde 0-euro abonnementjes zoals Base B0 (Base netwerk), Dommel Freedom (Proximus netwerk) en Telenet Prijs Volgens Gebruik (Orange netwerk). Voordeel is dat ik daarvoor gewoon betaal per smsje dat ik stuur en voor occasioneel gebruik is dit prima.

Echter af en toe heb ik een groepje mensen die op korte tijd (meestal één avond of één weekend) een pak berichtjes willen sturen (bvb met de moderne versie van een messageparty : de SMS party waarbij de berichten welke men stuurt op een groot scherm komen). Hiervoor ben je beter dat je tijdelijk naar een "zwaarder" abonnement gaat.

Voor Orange netwerk kies ik meestal voor een Orange Kolibrie (8 euro/maand) of een Telenet King (15 euro/maand). Bij Base ga ik voor de Base B9 (9 euro/maand). Alleen merk ik dat er bij Proximus niet meer zo een soortgelijk abonnement is (vroeger had je de easy+ abonnementen, deze zijn nu weg). Iemand een idee wat ik daarvoor het beste kan nemen?

Op het Base netwerk en het Orange netwerk heb ik, zoals gezegd, reeds een oplossing. Echter zal Telenet binnenkort van Orange naar Base gaan (2018 dacht ik). Als je dus oplossingen kent op het Orange netwerk die geen maandelijkse abonnementskost hebben maar een pay-per-use prijs : deze mag je ook vermelden.

Groetjes
Kris

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 471
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

Proximus Pay and Go+ 15 euro herladen 31 dagen onbeperkte sms'en. En via betaallijn helft van je krediet terug op je rekening.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Beste Kenniey,

Bedankt om even mee te denken. Dit zou een oplossing zijn voor mensen die de SIM kaart in een GSM toestel gebruiken, maar bij mij zitten die in 3G dongles (USB sticks) aan een Raspberry PI. Telkens de SIM kaart er uit halen, bellen naar een betaallijn, en er terug in steken is iets dat ik niet zie zitten (gegarandeerd dat ik dit meermaals vergeet).

Bijvoorbeeld bij Telenet moet je minimum eens per 3 maanden je SIM kaart gebruiken, anders zal deze op non-actief komen te staan. Daarom dat er ook een scriptje is dat elke Raspberry PI een SMS stuurt naar mijn privé nummer, telkens het de eerste van de maand is.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Scarlet Red = 1000 sms'jes voor 8€/mnd.

Denk dat je anders gewoon bij Proximus zelf moet zijn, bv. Mobilus S = onbeperkt sms'jes voor 15€/mnd.

Er zijn nu eenmaal niet zo veel MVNO's op het Proximus netwerk... :?
ooh. shiny.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

ik denk dat ik 15 euro betaal voor 10000 sms / maand ... nu weet ik niet of dat tijdelijk was (bijvoorbeeld de eerste 2 jaar) aangezien ik zelf zoveel sms'jes nooit gebruik.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”