Prijsschatting High End PC

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
FiberMonkey
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

Bij deze zou ik graag een prijsschatting laten doen om een idee te krijgen wat mijn huidige PC nog waard is. Ik ben er nog zéér tevreden over maar ik wil eens iets anders :-D .

Alles verkeert in perfect werkende staat. Alle dozen en facturen zijn aanwezig.
Note: de processorkoeler heb ik pas vorig jaar aangekocht, de SSD en PCI Express naar M.2 adapter in juli dit jaar.

De muis en het toetsenbord wil ik bijhouden wegens hygiëne.

Moederbord
Asus P8Z77-V Deluxe

Processor
Intel Core i7 3770K

Processorkoeler
be quiet! Dark Rock Pro 3

Geheugen
Corsair Vengeance LP 16GB (4x4GB) 1600MHz DDR3 (CML16GX3M4X1600C8)

SSD
Samsung 950 Pro 512GB

PCI Express naar M.2 adapter
Delock PCI Express Card > 1 x internal M.2 NVMe

HDD
WD Green 4TB (WD40EZRX)

Grafische kaart
Asus GeForce GTX560 DCII TOP/2DI/1GD5

Behuizing
Corsair Obsidian 650D

Voeding
Corsair Professional Gold AX650

Optisch station
Lite-On iHAS524

Monitor
2x LG IPS234V-PN Full HD IPS 23”

Monitorarm
ViewMate Ecoline Dubbele Monitorarm 263 Zwart
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

Goh, volgens mij is die niet meer dan €100 waard.
Om jou een plezier te doen wil ik er eventueel zelfs nog €120 voor geven. :angel:
FiberMonkey
Plus Member
Plus Member

cadsite schreef:Goh, volgens mij is die niet meer dan €100 waard.
Om jou een plezier te doen wil ik er eventueel zelfs nog €120 voor geven. :angel:
38 jaar en zo'n nutteloze reactie plaatsen... :roll:
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 386 keer
Bedankt: 192 keer
Provider

Iets is iets waard, wat een ander er voor wil geven... Probeer een verkoop te starten.

(ik geef er €130 voor, 44 jaar) :-)
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

videokaart: 200euro 3j geleden... niks meer waard
cpu: 329 nieuw maar verouderd
ram: 136 nieuw
mobo: 306 nieuw maar verouderd
harde schijf: 173 euro nieuw
ssd: 329 nieuw
-------------------------------
1473 nieuwprijs

daar mag je zeker +/- 800 euro vanaf doen wegens verouderde onderdelen, normale slijtage, onzuinige onderdelen ter vergelijking met de nieuwere generaties, ...

ik denk dat je dan nog tussen de 500 en 600 kan krijgen voor het geheel, maar dat is zeker geen garantie: je moet namelijk iemand vinden die net naar zo'n setup op zoek is.... en daar dan voor wil geven wat jij denkt te krijgen
en zoals eerder gezegd, er zijn zaken die gewoon amper iets/niets waard zijn bij een verkoop, ongeacht wat je ervoor betaald hebt (zoals die koeler, adapter, behuizing, voeding, en dvd brander)

ikzelf persoonlijk zou er ook maar een 150 aan geven... dan is dat een vrij mooie deal, maar als ik een goede setup wil dan haal ik die wel nieuw bij een nl of de shop :)
probeer een keer of hier in het forum of op 2dehands met 500 euro als richtprijs en kijk wat je van respons krijgt.
FiberMonkey
Plus Member
Plus Member

Splitter schreef:videokaart: 200euro 3j geleden... niks meer waard
cpu: 329 nieuw maar verouderd
ram: 136 nieuw
mobo: 306 nieuw maar verouderd
harde schijf: 173 euro nieuw
ssd: 329 nieuw
-------------------------------
1473 nieuwprijs

daar mag je zeker +/- 800 euro vanaf doen wegens verouderde onderdelen, normale slijtage, onzuinige onderdelen ter vergelijking met de nieuwere generaties, ...

ik denk dat je dan nog tussen de 500 en 600 kan krijgen voor het geheel, maar dat is zeker geen garantie: je moet namelijk iemand vinden die net naar zo'n setup op zoek is.... en daar dan voor wil geven wat jij denkt te krijgen
en zoals eerder gezegd, er zijn zaken die gewoon amper iets/niets waard zijn bij een verkoop, ongeacht wat je ervoor betaald hebt (zoals die koeler, adapter, behuizing, voeding, en dvd brander)

ikzelf persoonlijk zou er ook maar een 150 aan geven... dan is dat een vrij mooie deal, maar als ik een goede setup wil dan haal ik die wel nieuw bij een nl of de shop :)
probeer een keer of hier in het forum of op 2dehands met 500 euro als richtprijs en kijk wat je van respons krijgt.
Eindelijk iemand die nuttige feedback geeft! Bedankt :-) .

Je zou er zelf maar 150 euro aan geven, de 950 Pro alleen al is veel meer waard :roll: .
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Het is niet omdat er een SSD in zit, dat het een high end pc is.
Doe de SSD eruit, en je hebt een config dat inderdaad 150-200€ waard is.
Met SSD zou ik naar de 400 mikken. Maar.. het is maar wat de gek er voor wil geven.

Ik heb ook een config dat ik wil verkopen, wel iets ouder, maar werkt nog steeds zeer goed. LIghtroom en Photoshop draaien nog heel goed.
Is wel een i7 860, 8GB RAM, Synct Mugen 2, ASUS P5DE PRO mobo (ofzoiets in die aard :) ) en dan nog case etc...
Als ik er 150 tot max 200€ voor zou krijgen, mag ik heel blij zijn.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

Maw, ge gaat daar niks meer voor krijgen, maar met een andere gpu erin ben je weer vertrokken voor een paar jaar...
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

FiberMonkey schreef:
cadsite schreef:Goh, volgens mij is die niet meer dan €100 waard.
38 jaar en zo'n nutteloze reactie plaatsen... :roll:
Blijkbaar toch nog zo verkeerd niet é.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

@FiberMonkey : een klein beetje respect naar andere forumleden is wel op zn plaats. De reactie was misschien niet nuttig te noemen maar was gewoon een grapje. Als je daar niet tegen kan, denk ik dat Userbase niet het geschikte forum is voor jou...

ONTOPIC
Zoals reeds meerdere malen gezegd vermoed ik dat de hele configuratie niet veel meer waard is. Vele onderdelen in de IT sector dalen nu eenmaal snel in prijs, ook al werkt de combinatie op zich nog prima.

Heb hier bijvoorbeeld nog steeds een desktop draaien uit 2009. Beestje van 7 jaar oud dus! Core I7 920 processor, 6x2GB ram, SSD van 256GB als boot, 4x1TB en 1x4TB, 2x 22 inch schermen en 2 videokaarten die gekoppeld zijn met elkaar. Vraag mij niet naar merken en types, dan zou ik eens moeten kijken. Dat beest draait nog perfect alles wat ik wil, maar als ik serieus wil zijn is de hele setup misschien nog €100 waard ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik heb zelf nog een GTX 560 liggen uit een alternate i5 PC die rond 2012 ik denk 1000 euro was.
Ik heb ook nog een GTX 660 liggen die ik los kocht voor rond de 200 euro enkele jaren terug.

Maar daar krijg ik niks meer voor, gezien deze kaarten totaal verouderd zijn. Je kan er hedendaagse games zelfs niet mee op normal spelen, bvb GTA V in 1920x1080 moet je al zaken omlaag schroeven om daar een hogere FPS uit te krijgen (zegmaar 40 a 50fps).

CPU's daarentegen zijn niet drastische sneller geworden, dus je i7 en mobo + SSD houden en er een nieuwe grafische kaart in prikken en klaar?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

krisken schreef:Heb hier bijvoorbeeld nog steeds een desktop draaien uit 2009. Beestje van 7 jaar oud dus! Core I7 920 processor, 6x2GB ram, SSD van 256GB als boot, 4x1TB en 1x4TB, 2x 22 inch schermen en 2 videokaarten die gekoppeld zijn met elkaar. Vraag mij niet naar merken en types, dan zou ik eens moeten kijken. Dat beest draait nog perfect alles wat ik wil, maar als ik serieus wil zijn is de hele setup misschien nog €100 waard ...
Ik vraag me dan af of je niet beter de onderdelen los verkoopt, of op zijn minst de PC wat stript om hem met een minimum config te verkopen. Ik heb recent bvb nog €90 gekregen voor een core2duo uit 2008, met 8GB RAM, 500GB HDD en een low end 3D kaartje. Nieuwe eigenaar liet me achteraf nog weten dat hij er zeer content van was.
Met verouderde hardware maakt het uiteindelijk nog maar weinig uit wat er in zit en zal een PC die origineel dubbel zoveel kost van een andere, uiteindelijk nu nog misschien 10% meer opbrengen.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Tomby : zou kunnen dat ik er op die manier meer uit haal. Maar ben ook niet van plan het beest te verkopen. Voor wat ik het gebruik doet het zijn werk nog betrekkelijk goed :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Moederbord met cpu, geheugen en koeler tussen de 150 en 200 Euro
Licentie Windows 10 bij deze combinatie is een pluspunt

SSD met adapter 150 Euro mits garantie nog aanwezig.

HDD, GPU en optisch station : elk 10 Euro

Behuizing en Voeding 100 Euro mits in goede staat (krasvrij en alle schroeven, afdekplaten nog aanwezig

Monitors met viewmate arm , maximum 100 euro

Zelf zou ik deze combinatie niet wegdoen omdat je al heel wat moet investeren in een nieuwe set voor dat extra meer,
De GPU kan je nog uitbreiden en weer een paar jaar verder gamen als dat je ding is.

Ik heb een gelijkaardige combinatie draaien en heb een jaar geleden de GPU veranderd naar een GTX 970, 32 Gbyte geheugen erin geplugged en recent een behuizing met stoffilters aangekocht.

Ik moet ook toegeven dat het leuker zou zijn met een I7 6-core in een 2011-3 socket met DDR4 geheugen, maar is wat overkill als je maar weinig performance benut.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

ik vraag me altijd af wat je in performance gaat winnen tov en nieuwe "high End" pc
laat ons zeggen Intel Core i7-6800K met 16gb ddr4... CPu is dan de helft krachtiger & het geheugen sneller, maar in welke toepassingen ga je dat ook echt voelen ?
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

Rare reacties in deze thread, precies het omgekeerde van de reacties die er waren op de nieuwe Macbook Pro haha :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Wat is daar raar aan ?
laat het ons ff op een paar verschillende manieren bekijken .. TS verkoopt z'n "high end" pc hier voor 200/300€, ik koop die, steek er een uptodate video kaart in en speel uw Macbookpro volledig naar huis :angel:
TS steekt er zelf voor een paar €"s een nieuwe videokaart in en speelt uw Macbookpro ook volledig naar huis. :banana:
TS koopt een nieuwe "high end" pc voor 1000€ en speelt uw Macbookpro volledig naar huis :beerchug: :angel:

Wat ik ervan vind ? Goe zot dat je dat verkoopt voor dat iets meer performance winst waar je in Games amper iets aan hebt en voor huis, tuin en keuken gebruik al zeker niet.

Ik zie hier trouwens helemaal geen rare reacties, ik zie alleen maar goeie raad, net zoals in het MBp topic (koop u een nieuwe gpu <-> koop dien overpriced brol niet (MBp))
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer

Ge moet wel eerlijk blijven hé ...
om te vergelijken met de mpb moet je bij de pc ook nog een insteekkaartje usbc plaatsen
en de dvd eruit halen en alle andere aansluitingen aftapen

Anders mis je heel veel van de voordelen van de mbp :angel:
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 49 keer

Als je deze configuratie verkoopt, wil ik wel een mooi bod doen.
James.
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

Dafke schreef:Synct Mugen 2
De Mugen is van het merk Scythe (uitgesproken fonetisch-nederlands 'saajth'). :angel:

Altijd grappig wanneer mensen een keer een naam fout lezen en daar voor eeuwig aan vast blijven houden. Ik heb dat ook al vaak gedaan. 8)
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Huppakéé!!! Inderdaad... :oops: :oops:
road rebel
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Persoonlijk zou ik in jouw plaats de PC in onderdelen verkopen. Kost meer tijd maar volgen mij haal je er ook meer uit en spreek je meer mensen aan.
Een 4TB harde schijf, een SSD, een LCD scherm die geraak je vrij gemakkelijk kwijt voor nog OK bedragen.

RAM, voeding, kast, beugel voor 2 schermen dat is telkens een paar tientjes per stuk.
Mobo+cpu dat zal vast iemand uit de buurt interesseren die zijn PC wilt upgraden en een dode CPU of MOBO heeft.

SSd is niet persé high-end inderdaad, voor 200e haal je een 960Gb SSD maar toch ik zou voor deze wel nog 200e voor durven vragen.

Was het een workstation met een nvidia quaddro en een moederbord die dual channel RAM ondersteund dan was het een ander verhaal; maar dan zou je in absolute zin veel meer geld zijn verloren ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”