Facebook eist meer vrienden...
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Sinds vandaag zie ik na enkele meldingen plots dit staan : Voeg vrienden toe om meer verslagen te zien
Wat is dit nu voor onzin? Naar mijn gevoel heb ik al meer dan genoeg zogenaamde 'vrienden' op Facebook.
Ik ben sowieso absoluut geen Facebook fan, het is eerder een soort van verplichting.
Maar als ze zo beginnen, dan heb ik het gehad met die bende.
Of is er ergens een 'knopje' waarmee je die onzin ongedaan kan maken?
Wat is dit nu voor onzin? Naar mijn gevoel heb ik al meer dan genoeg zogenaamde 'vrienden' op Facebook.
Ik ben sowieso absoluut geen Facebook fan, het is eerder een soort van verplichting.
Maar als ze zo beginnen, dan heb ik het gehad met die bende.
Of is er ergens een 'knopje' waarmee je die onzin ongedaan kan maken?
- Sylvester
- Elite Poster
Jij zegt : 5 jaar geleden?
Ik heb ook op het internet gebruikers gevonden die dat eerder hebben meegemaakt.
Ik heb al jaren een FB account, en krijg nu pas die melding. Waar zou dan dat verschil zitten? Of zit er een bepaalde tijd achter die melding?
Ik heb ook op het internet gebruikers gevonden die dat eerder hebben meegemaakt.
Ik heb al jaren een FB account, en krijg nu pas die melding. Waar zou dan dat verschil zitten? Of zit er een bepaalde tijd achter die melding?
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
De algoritmes van Facebook zijn supergeavanceerd en doortrapt, zelfs onethisch. Wees maar zeker dat zulke meldingen afhankelijk zijn van je individueel gedrag op Facebook en dit al jarenlang.
Het is al meermaals bewezen dat Facebook-algoritmes je gedrag manipuleren met soms zeer grote gevolgen:
http://www.slate.com/articles/health_an ... ulate.html
http://www.bbc.com/news/technology-38106131
Het is al meermaals bewezen dat Facebook-algoritmes je gedrag manipuleren met soms zeer grote gevolgen:
http://www.slate.com/articles/health_an ... ulate.html
http://www.bbc.com/news/technology-38106131
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Er is toch geen verschil tussen met de "people you may know" die je ook soms onder de ticker of tussen je newsfeed ziet? Een andere benaming voor exact hetzelfde.
Anyway, Facebook is wat je er zelf van maakt. Facebook staat of valt met de personen die je toevoegt, Facebook is maar een "tool", de content komt van personen, echte mensen of 'merken' of accounts die actief zijn. Als je newsfeed "brol" is, dan ligt dat daaraan, en niet aan Facebook zelf. Veel mensen hebben in het begin maar vrienden toegevoegd, en hier en daar op "like" geklikt zonder er echt bij stil te staan. Over een langere periode groeit dat dan uit tot een "pool van content" die niet helemaal aansluit met wat je zelf wil. Dat kan je dan toch moeilijk op Facebook steken, ik kan op die manier wel begrijpen dat je FB niet leuk vindt, maar nogmaals: dat ligt dan toch niet aan Facebook. Vergelijk het met dit forum, als je je abonneert op elke thread die je niets zegt, dan ga je er op den duur toch ook niks meer aan vinden?
En als je een beetje bekend bent in je leefwereld, moet je gewoon héél goed nadenken wie je toevoegt en wie niet. Zo heb ik voor mezelf de regels opgesteld: "als ik (nog?) geen gesprek kan voeren met u in't echt" of "als ik u nog nooit in't echt gezien heb" of je bent familie of een collega, dan kom je niet op m'n FB. En dat werkt. M'n newsfeed is een verzameling van dingen en updates van personen die ik graag heb. Hier en daar zit er zelfs iemand met tegengestelde visie tussen, zo goed en zo kwaad over de "content bubble" nagedacht.
En als ik naar de likes en comments op m'n eigen posts kijk, dan zit ik ook goed in de leefwereld van de personen die ik volg.
Anyway, Facebook is wat je er zelf van maakt. Facebook staat of valt met de personen die je toevoegt, Facebook is maar een "tool", de content komt van personen, echte mensen of 'merken' of accounts die actief zijn. Als je newsfeed "brol" is, dan ligt dat daaraan, en niet aan Facebook zelf. Veel mensen hebben in het begin maar vrienden toegevoegd, en hier en daar op "like" geklikt zonder er echt bij stil te staan. Over een langere periode groeit dat dan uit tot een "pool van content" die niet helemaal aansluit met wat je zelf wil. Dat kan je dan toch moeilijk op Facebook steken, ik kan op die manier wel begrijpen dat je FB niet leuk vindt, maar nogmaals: dat ligt dan toch niet aan Facebook. Vergelijk het met dit forum, als je je abonneert op elke thread die je niets zegt, dan ga je er op den duur toch ook niks meer aan vinden?
En als je een beetje bekend bent in je leefwereld, moet je gewoon héél goed nadenken wie je toevoegt en wie niet. Zo heb ik voor mezelf de regels opgesteld: "als ik (nog?) geen gesprek kan voeren met u in't echt" of "als ik u nog nooit in't echt gezien heb" of je bent familie of een collega, dan kom je niet op m'n FB. En dat werkt. M'n newsfeed is een verzameling van dingen en updates van personen die ik graag heb. Hier en daar zit er zelfs iemand met tegengestelde visie tussen, zo goed en zo kwaad over de "content bubble" nagedacht.
En als ik naar de likes en comments op m'n eigen posts kijk, dan zit ik ook goed in de leefwereld van de personen die ik volg.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik sluit me aan bij raf1. Facebook is al een tijdje over haar hoogtepunt heen. Mijn account is ook verwijderd en ik heb het nog geen dag gemist.
Facebook is ook puur een "filter bubble", waarbij je enkel de content krijgt die je wilt krijgen (zodat je meer zou klikken), en de vraag is of dat wel zinvol of stimulerend is.
Facebook kent regelmatig schandalen, maar als dat schandaal met dat vals nieuws al geen reden is om je account te verwijderen dan weet ik ook niet meer wat wel... Zo'n zaken zijn gewoon niet goed te keuren.
Facebook is ook puur een "filter bubble", waarbij je enkel de content krijgt die je wilt krijgen (zodat je meer zou klikken), en de vraag is of dat wel zinvol of stimulerend is.
Facebook kent regelmatig schandalen, maar als dat schandaal met dat vals nieuws al geen reden is om je account te verwijderen dan weet ik ook niet meer wat wel... Zo'n zaken zijn gewoon niet goed te keuren.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 27 nov 2016, 08:41, in totaal 1 gewijzigd.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Denk je dat echt? Hoe naïef. Je krijgt te zien wat Facebook-klanten, de adverteerders willen.selder schreef:Anyway, Facebook is wat je er zelf van maakt.
Daarnaast is continue manipulatie van je feed hun handelsmerk geworden: https://gizmodo.com/former-facebook-wor ... 1775461006
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
Ik dacht vroeger ook dat Facebook hebben een halve verplichting was. Veel van mijn collega's zetten daar handige info op.
2 jaar geleden heb ik echter virtuele zelfmoord gepleegd en weet je wat? Je kan perfect leven zonder Facebook, zelfs als je dit om één of andere reden wel nodig zou denken te hebben.
Meer zelfs: je hebt tijd over en je voelt je beter in je vel, want weet je wat het ergste is aan Facebook?
Iedereen zet er op wat hij/zij wil, en meestal zullen dat happy dingen zijn waarmee ze onbewust anderen jaloers willen mee maken. Zo heb je altijd een klein beetje het gevoel dat je gefaald hebt en beter moet doen.
Als iemand me wil vertellen dat hij op feestje X was en het daar supertof was terwijl ik niet mocht/kon gaan, dan zal hij/zij dat dus in het écht moeten zeggen en tegen dan is dat al lang afgekoeld.
Vroeger deden we dat met het vakantie foto album en dat was één keer in het jaar. Nu is dat dagelijkse kost en dat weegt op een mens.
2 jaar geleden heb ik echter virtuele zelfmoord gepleegd en weet je wat? Je kan perfect leven zonder Facebook, zelfs als je dit om één of andere reden wel nodig zou denken te hebben.
Meer zelfs: je hebt tijd over en je voelt je beter in je vel, want weet je wat het ergste is aan Facebook?
Iedereen zet er op wat hij/zij wil, en meestal zullen dat happy dingen zijn waarmee ze onbewust anderen jaloers willen mee maken. Zo heb je altijd een klein beetje het gevoel dat je gefaald hebt en beter moet doen.
Als iemand me wil vertellen dat hij op feestje X was en het daar supertof was terwijl ik niet mocht/kon gaan, dan zal hij/zij dat dus in het écht moeten zeggen en tegen dan is dat al lang afgekoeld.
Vroeger deden we dat met het vakantie foto album en dat was één keer in het jaar. Nu is dat dagelijkse kost en dat weegt op een mens.
- Sylvester
- Elite Poster
Ik begin me de laatste tijd hoe langer hoe meer te storen aan dingen die mijn leven bepalen, dingen die niet werken zoals ik zou willen.
Zo heb ik jaren geleden al gezworen om nooit nog een windows bak te kopen. Windows werkt met jou i.p.v. andersom.
Nu begint Apple ook zijn pluimen te verliezen. Maar bij gebrek aan ander (beter?) doe ik voorlopig nog voort.
Als Facebook zegt begint te zeggen dat ik niet genoeg vrienden heb? Ik kies nog altijd zelf wie mijn vrienden zijn en hoeveel ik er wil.
Misschien ligt het aan mijn leeftijd? Misschien is het tijd om inderdaad eens beginnen te denken aan virtuele zelfmoord.... zodat ik voort kan met mijn eigen leven.
Zo heb ik jaren geleden al gezworen om nooit nog een windows bak te kopen. Windows werkt met jou i.p.v. andersom.
Nu begint Apple ook zijn pluimen te verliezen. Maar bij gebrek aan ander (beter?) doe ik voorlopig nog voort.
Als Facebook zegt begint te zeggen dat ik niet genoeg vrienden heb? Ik kies nog altijd zelf wie mijn vrienden zijn en hoeveel ik er wil.
Misschien ligt het aan mijn leeftijd? Misschien is het tijd om inderdaad eens beginnen te denken aan virtuele zelfmoord.... zodat ik voort kan met mijn eigen leven.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Oei. Voor zover ik kan nagaan kan jij toch niet zien welke info er allemaal in m'n newsfeed zit?raf1 schreef:Denk je dat echt? Hoe naïef. Je krijgt te zien wat Facebook-klanten, de adverteerders willen.selder schreef:Anyway, Facebook is wat je er zelf van maakt.
Daarnaast is continue manipulatie van je feed hun handelsmerk geworden: https://gizmodo.com/former-facebook-wor ... 1775461006
Van die trending articles, daar heb ik geen last van. Mijn info haal ik uit mensen die ik volg, die zelf commentaar schrijven, of die linken naar een artikel op een externe onafhankelijke website. Ik zie geen posts van NewsCorp, Viacom of ComCast, en al die andere groten. Als die er wel tussen zitten, dan heb je het betrekkelijk snel door, en dan is het kwestie van af te wegen of je iemand unliked of unfollow't. Trouwens, zo'n artikels bepalen zowiezo al niet mijn mening.
Voor de rest veel updates van artiesten en mensen die met iets specifiek bezig zijn. Betrekkelijk weinig nerd-nieuws (dat haal ik via Twitter)
Als jij zegt dat ik dan naïef ben, dan veronderstel ik dat je je baseert op wat je in je eigen news-feed ziet. Als je dan linkt naar een artikel dat gaat over trending news stories, dan neem ik aan dat die wel in jouw eigen newsfeed zitten. Dan volg (like) je dus de verkeerde dingen, en dat ligt dan toch echt wel aan jezelf en niet aan Facebook. De cirkel is dan rond.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik heb nooit een Facebook account gehad... en mis het eigenlijk niet (tenzij dat je soms bijna gedwongen wordt door een andere partij als je van hun diensten gebruik wil maken, nu ja pech voor hen dan als ze niet toelaten met een normale user/paswoord een account aan te maken).raf1 schreef:Ik was die onzin 5 jaar geleden al kotsbeu. Leven zonder Facebook is een verademing
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik heb nog nooit een account gehad en dus ook nooit gemist. Ik heb enkel een LinkedIn account en behalve voor head hunters die me er soms door bellen, zie ik echt het nut er niet van in.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Dus de foto's van mijn neefjes en nichtjes, mijn tante die een foto van haar zelfgemaakte lasagne laat zien, mijn vrienden die een grappig filmpje of foto delen, dat zijn helemaal niet mijn familie en vrienden, maar adverteerders?raf1 schreef:Denk je dat echt? Hoe naïef. Je krijgt te zien wat Facebook-klanten, de adverteerders willen.selder schreef:Anyway, Facebook is wat je er zelf van maakt.
Gebruik een adblocker en je krijgt sowieso al geen advertenties te zien, enkel de "trending" stories, maar die zie ik bijna nooit en Facebook is sowieso al geen platform voor nieuws. Ik hecht enkel waarde aan dingen die mijn familie en vrienden er op zetten, "nieuws" verhalen negeer ik volledig op Facebook.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Dat gemanipuleer gaat veel verder dan facebook.
Ik heb een reportage gezien waarin ze duidelijk maken dat aan de hand van je vorig surfgedrag google jou ook andere zoekresultaten oplevert.
Zo kregen 2 gebruikers die "Egypt" intypeten, andere zoekresultaten.
De ene kreeg allerlei info te zien over toeristische activiteiten, de andere over terrorisme, mensenrechten schendingen, enz.
Dat is het probleem met al die algoritmes, ze kijken naar wat je ooit in geïnteresseerd was, en blijven dan maar hetzelfde opdiepen in dat genre.
En op de duur gaat dat vervelen, want het is altijd hetzelfde genre dat je te zien krijgt.
Een beetje zoals een bibliotecaris waartegen je ooit gezegd hebt dat je Harry Potter graag leest, en die u daarna altijd voort daarmee om de oren slaat.
Je zit dan steeds meer in jouw bubble, en dat is ook op politiek vlak zo.
Je krijgt een segregatie.
Trump fans kregen vooral positief nieuws over Trump te zien, Clinton fans positief over Clinton.
Hoe kun je je nog een beetje informeren als zoekengines je eigen opinie alleen maar versterken?
Ik heb een reportage gezien waarin ze duidelijk maken dat aan de hand van je vorig surfgedrag google jou ook andere zoekresultaten oplevert.
Zo kregen 2 gebruikers die "Egypt" intypeten, andere zoekresultaten.
De ene kreeg allerlei info te zien over toeristische activiteiten, de andere over terrorisme, mensenrechten schendingen, enz.
Dat is het probleem met al die algoritmes, ze kijken naar wat je ooit in geïnteresseerd was, en blijven dan maar hetzelfde opdiepen in dat genre.
En op de duur gaat dat vervelen, want het is altijd hetzelfde genre dat je te zien krijgt.
Een beetje zoals een bibliotecaris waartegen je ooit gezegd hebt dat je Harry Potter graag leest, en die u daarna altijd voort daarmee om de oren slaat.
Je zit dan steeds meer in jouw bubble, en dat is ook op politiek vlak zo.
Je krijgt een segregatie.
Trump fans kregen vooral positief nieuws over Trump te zien, Clinton fans positief over Clinton.
Hoe kun je je nog een beetje informeren als zoekengines je eigen opinie alleen maar versterken?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Alles hangt af van hoe je het net gebruikt. Ikzelf zit "om de dag" eens op facebook, eens rap voorbij lopen wat er zoal gebeurd is in t leven van vrienden en kennissen/familie. Zelf post ik niet zo vaak iets. Blijft wel een handig medium om van diverse zaken op de hoogte te blijven of om mensen snel te "verenigingen" in een gesloten groep zonder dat je kennis moet hebben van allerhande zaken als PHP en MySQL.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Dit dus. Zelf tot een redelijk jonge generatie behorende merk ik dat het echt moeilijk is om rond Facebook te geraken. Neem bijvoorbeeld onze jeugdbeweging: quasi alle communicatie voor onze leiding loopt langs Facebook. Een algemene groep voor iedereen, verschillende werkgroepen voor bepaalde evenementen etc.krisken schreef: Blijft wel een handig medium om van diverse zaken op de hoogte te blijven of om mensen snel te "verenigingen" in een gesloten groep zonder dat je kennis moet hebben van allerhande zaken als PHP en MySQL.
Én goei support voor mobile, notificaties, ...
Als ik dan terugdenk aan de tijd dat we met mailinglijsten werkten..
Daarbij komt dan ook nog eens dat bijna al mijn 'communicatiepartners' (laten we ruwweg zeggen mensen tussen 16 en 26) Messenger gebruiken als hun primair communicatieplatform.
Ook voor schoolprojecten etc heb ik mensen al naar Slack proberen te duwen bv maar uiteindelijk loopt toch alles opnieuw via Facebook want 'dat is gemakkelijker want daar zit ik meestal toch al op'.
Waaraan het ligt? Geen idee. Persoonlijk vind ik het draken van apps met heel backwards policies maar het blijkt toch een noodzakelijk kwaad te zijn.
-
- Moderator
- Contacteer:
E-mail is zeker niet dood, maar dat is gewoon geen geschikt medium. Zie jij iedereen van dit topic reageren via mail? Laat staan iedereen van dit forum?
Ik ben momenteel bezig met een bijscholing, samen met een goede 40 mensen met een leeftijd tussen de 20 en de 50 jaar. Duurtijd van de bijscholing : 4 maand. En ook hiervoor is er een gesloten FB groep aangemaakt om alle verslagen, samenvattingen, vragen etc op te zetten. Een forum is daar dan ideaal voor, maar dan moet je al de moeite doen om dat aan te maken en in te stellen. Iets wat niet iedereen blindelings doet. Een FB groep aanmaken duurt 1 minuut en het werkt out of the box.
Natuurlijk, je kan die 40 man ook laten mailen naar elkaar maar heb je enig idee hoeveel mails je na een discussie in je mailbox gaat krijgen? Mail is goed als "één-op-één" medium, maar zeker niet als "één op veel". Je duwt eens op "beantwoorden" ipv "iedereen beantwoorden" en het spel is vertrokken. Het is exact zoals butskristof het zegt : de meesten zitten wel regelmatig op FB, dus je ziet de berichten in één keer ook mee. Heb je één onderwerp en 50 reacties dan zie je deze ook mooi chronologisch. Bij mail is dat ook niet het geval, want dan zie je 50 mails en raden maar wie waarop reageert ...
Ik ben momenteel bezig met een bijscholing, samen met een goede 40 mensen met een leeftijd tussen de 20 en de 50 jaar. Duurtijd van de bijscholing : 4 maand. En ook hiervoor is er een gesloten FB groep aangemaakt om alle verslagen, samenvattingen, vragen etc op te zetten. Een forum is daar dan ideaal voor, maar dan moet je al de moeite doen om dat aan te maken en in te stellen. Iets wat niet iedereen blindelings doet. Een FB groep aanmaken duurt 1 minuut en het werkt out of the box.
Natuurlijk, je kan die 40 man ook laten mailen naar elkaar maar heb je enig idee hoeveel mails je na een discussie in je mailbox gaat krijgen? Mail is goed als "één-op-één" medium, maar zeker niet als "één op veel". Je duwt eens op "beantwoorden" ipv "iedereen beantwoorden" en het spel is vertrokken. Het is exact zoals butskristof het zegt : de meesten zitten wel regelmatig op FB, dus je ziet de berichten in één keer ook mee. Heb je één onderwerp en 50 reacties dan zie je deze ook mooi chronologisch. Bij mail is dat ook niet het geval, want dan zie je 50 mails en raden maar wie waarop reageert ...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Neen, alleen maar om het feit dat je nogmaals een account moet maken, nogmaals moet inloggen op een andere site, nogmaals niet mag vergeten om dat te checken en vooral je nogmaals een nieuwe interface moet "leren".
Seriously, dat is hoe de mensen denken : "het is makkelijker op FB : daar zit ik elke dag op dus dan vergeet ik het ook niet". En als 50% of meer al bezig is met op FB die dingen te gebruiken dan kan je daar gewoon niet tegen op. Dan mag je om op het even welke site een account openen en iedereen uitnodigen, maar je blijft daar alleen staan, believe me!
Zoals ik hier al eerder las : vroeger gebruikte iedereen gewoon SMS. Makkelijk en elke GSM kan het aan. Maar tegenwoordig willen we massaal foto's in degelijke kwaliteit (geen peperdure MMS dus) sturen of filmpjes. Daarom, als je iedereen een plezier wilt doen, moet je ook WhatsApp, Viber, Messenger, Skype, Telegram etc installeren want er is altijd wel iemand die één of andere exotische app gebruikt ...
Conclusie : je moet niet mainstream zijn, maar als je het niet bent moet je ook kunnen leven met de gevolgen (bijvoorbeeld dat je totaal niet op de hoogte bent van bepaalde zaken die je wel degelijk aan gaan). Beetje kiezen tussen cholera en de pest ...
Seriously, dat is hoe de mensen denken : "het is makkelijker op FB : daar zit ik elke dag op dus dan vergeet ik het ook niet". En als 50% of meer al bezig is met op FB die dingen te gebruiken dan kan je daar gewoon niet tegen op. Dan mag je om op het even welke site een account openen en iedereen uitnodigen, maar je blijft daar alleen staan, believe me!
Zoals ik hier al eerder las : vroeger gebruikte iedereen gewoon SMS. Makkelijk en elke GSM kan het aan. Maar tegenwoordig willen we massaal foto's in degelijke kwaliteit (geen peperdure MMS dus) sturen of filmpjes. Daarom, als je iedereen een plezier wilt doen, moet je ook WhatsApp, Viber, Messenger, Skype, Telegram etc installeren want er is altijd wel iemand die één of andere exotische app gebruikt ...
Conclusie : je moet niet mainstream zijn, maar als je het niet bent moet je ook kunnen leven met de gevolgen (bijvoorbeeld dat je totaal niet op de hoogte bent van bepaalde zaken die je wel degelijk aan gaan). Beetje kiezen tussen cholera en de pest ...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
raf1 schreef:Voor zulke zaken werkt https://slack.com/ veel beter dan Facebook. Echt waar.
Ik heb Slack letterlijk aangehaald in mijn reactie..butskristof schreef:Ook voor schoolprojecten etc heb ik mensen al naar Slack proberen te duwen bv maar uiteindelijk loopt toch alles opnieuw via Facebook want 'dat is gemakkelijker want daar zit ik meestal toch al op'.
Slack werkt inderdaad héél goed en is een heel degelijk systeem, maar voor 99% van de 'casual' gebruikers is dat inferieur aan de draagweidte van Facebook. Ik kan Krisken hier alleen maar in bijstaan.
Beroepsmatig is het misschien nog wat anders omdat je daar 'geforceerd' kan worden om Slack te gebruiken.
Ik heb vorig jaar een redelijk groot programmeerproject gedaan met vijf personen. Ik had een groep aangemaakt op Facebook en deed moeite om daar dan in te posten. Na twee dagen was er een groepsgesprek aangemaakt 'om snel iets te vragen' en vanaf dan is zowat alle communicatie langs daar gelopen. Resultaat: meldingen voor groepsgesprekken staat normaalgezien uit bij mij, dus elke keer je op Facebook/Messenger komt enkele honderden ongelezen berichten in dat gesprek. Écht niet praktisch, maar 'ja maar da's makkelijker' was de reactie die ik elke keer kreeg .
Noot: dit gaat dan nota bene over informaticastudenten..
Daarnaast: Facebook heeft nu ook dit: Workplace. Een soort mirror van Facebook maar dan enkel met de werknemers van je bedrijf.
Daarvan kan ik echter bevestigen dat het wél goed werkt. Heel handig om in middelgrote bedrijven groepen te hebben per afdeling etc, en om je collega's snel iets te kunnen vragen zonder met e-mail te moeten knoeien.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Mijn ervaring is dat zaken die je wel degelijk aangaan je toch wel ter ore zullen komen via andere kanalen. Je zal dan misschien niet de eerste zijn om het te weten, maar de vraag is of je dat ook per se moet nastreven.krisken schreef: Conclusie : je moet niet mainstream zijn, maar als je het niet bent moet je ook kunnen leven met de gevolgen (bijvoorbeeld dat je totaal niet op de hoogte bent van bepaalde zaken die je wel degelijk aan gaan). Beetje kiezen tussen cholera en de pest ...
Hoewel het moeilijk is om hier over te oordelen, kan ik niet echt zeggen dat ik denk dat ik relevante/belangrijke dingen "gemist" heb sinds ik niet langer op Facebook zit. Ik heb toch niet het gevoel dat ik "out of the loop" ben in een of andere materie. Als er over nieuwe zaken gesproken worden en men zegt "ik heb dit op Facebook gelezen" dan heb ik het meestal ook wel al ergens anders gelezen.
Wat ik wel gemist heb zijn de vele irrelevante/tijdsverdrijvende niemendalletjes die je op Facebook leest en die mis ik echt niet.
-
- Moderator
- Contacteer:
Ik bedoel dan met "gemist" dingen die binnen de opleiding relevant zijn en gedeeld moeten worden. In de groep is er één verantwoordelijke aangesteld en die post alles van de docenten op de FB groep. Mailen vind hij te omslachtig. Misschien zou ik het inderdaad via een omweg wel krijgen maar dan moet je daar weer mensen mee lastig vallen. Vrij vervelend dus ...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Ik snap het probleem niet goed. Om te beginnen eist Facebook toch niets ? Lijkt me logisch dat je meer verslagen gaat zien als je meer vrienden hebt, en lijkt me ook niet abnormaal dat Facebook dat aanmoedigt, want ze leven juist van een zo groot mogelijk netwerk. Ik negeer gewoon die 'Misschien ken je x of y' meldingen... Of heb je het over een meer intrusieve melding ?Sylvester schreef:Sinds vandaag zie ik na enkele meldingen plots dit staan : Voeg vrienden toe om meer verslagen te zien
En ja, ik denk wel dat het redelijk laakbaar is hoe ze potentiële vrienden tracken. Het strafste vond ik eens dat iemand voorgesteld werd van het werk, waar ik eens mee in meeting gezeten had. Het was vooral straf omdat die op het werk gekend is met de familienaam van haar man, terwijl ze blijkbaar op Facebook haar eigen naam gebruikt, die ik nog nooit gehoord had. Dat kan bijna alleen bevestigen wat ik ook al eens gelezen had: dat Facebook aan jou mensen voorstelt die zelf eens achter jou gezocht hebben. Pas dus op met wie je opzoekt .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Facebook kan handig zijn als je het gebruikt voor wat het in feite dient nl contact houden met mensen die te ver wonen om er irl contact mee te onderhouden. Voor al de rest zijn er veel betere tools beschikbaar.
Het is ook grappig dat vandaag de dag er nog mensen zijn, zelfs met genoeg IT-kennis, die zo naïef zijn te denken dat zij bepalen wat ze op FB zien. Nog hilarischer is dat ze menen immuun te zijn voor beïnvloeding. Je kan even goed beweren dat uw zweet niet stinkt
Zelf gebruik ik FB dus voor die ene reden, contact onderhouden met enkel die mensen die ik anders moeilijk kan volgen. Die groep beperk ik bewust en mensen die teveel brol plaatsen worden eruit gekieperd. Het grootste probleem bij velen is dat ze gewoon veel te veel "fb-vrienden" hebben of teveel op "I like" klikken zodat FB denkt te weten wat je wil zien.
Als ik lees dat sommigen hun "nieuws" halen van FB dan krullen mijn tenen.
Het is ook grappig dat vandaag de dag er nog mensen zijn, zelfs met genoeg IT-kennis, die zo naïef zijn te denken dat zij bepalen wat ze op FB zien. Nog hilarischer is dat ze menen immuun te zijn voor beïnvloeding. Je kan even goed beweren dat uw zweet niet stinkt
Zelf gebruik ik FB dus voor die ene reden, contact onderhouden met enkel die mensen die ik anders moeilijk kan volgen. Die groep beperk ik bewust en mensen die teveel brol plaatsen worden eruit gekieperd. Het grootste probleem bij velen is dat ze gewoon veel te veel "fb-vrienden" hebben of teveel op "I like" klikken zodat FB denkt te weten wat je wil zien.
Als ik lees dat sommigen hun "nieuws" halen van FB dan krullen mijn tenen.
-
- Elite Poster
Dat zijn wellicht ook de mensen die vroeger hun 'nieuws' haalden op café . Alle gekheid op een stokje, er zit wel waarheid in: soms denk ik, wat voor dom volk loopt er tegenwoordig toch rond als ik sommige dingen lees op Facebook, HLN, etc... Maar dat dom volk (pardon the expression) bestond vroeger ook, alleen hadden ze geen publiek forum om hun onzin uit te kramen, en had ik er dus minder 'last' van (last tussen aanhalingstekens, want je kan het natuurlijk ook gewoon negeren).Dizzy schreef:Als ik lees dat sommigen hun "nieuws" halen van FB dan krullen mijn tenen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Je kan het inderdaad proberen te negeren maar vaak is het zo overheersend dat negeren lastig begint te worden.
Hetzelfde met dat selfie-gedoe. Je kan gewoon niet meer op reis gaan en een leuke plek bezoeken zonder dat daar een bende met hun smoel -tig keer voor het mooie plekje moeten versperren in de meest belachelijke poses. Alsof iemand van hun vrienden ook maar één f*** geeft om die foto's. Men is meer bezig met welke foto likes zou kunnen opleveren ipv te genieten van de plek die men bezoekt. Ze zullen het wel zien als ze hun foto op fb zetten
Hetzelfde met dat selfie-gedoe. Je kan gewoon niet meer op reis gaan en een leuke plek bezoeken zonder dat daar een bende met hun smoel -tig keer voor het mooie plekje moeten versperren in de meest belachelijke poses. Alsof iemand van hun vrienden ook maar één f*** geeft om die foto's. Men is meer bezig met welke foto likes zou kunnen opleveren ipv te genieten van de plek die men bezoekt. Ze zullen het wel zien als ze hun foto op fb zetten
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Dizzy schreef: Je kan even goed beweren dat uw zweet niet stinkt
Dat klopt, zweet alleen stinkt niet. Ook het uwe niet. Het begint pas te stinken door bacterieën.
Wel offtopic (mijn opmerking, niet het zweet)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- Sylvester
- Elite Poster
Het probleem is dat men mij opeens beperkt in het zien van meer meldingen uit het verleden. Die zijn er wel, maar plots zie ik ze niet meer.Tomby schreef:Ik snap het probleem niet goed. Om te beginnen eist Facebook toch niets ? Lijkt me logisch dat je meer verslagen gaat zien als je meer vrienden hebt.Sylvester schreef:Sinds vandaag zie ik na enkele meldingen plots dit staan : Voeg vrienden toe om meer verslagen te zien
Ik scrol dus naar beneden, en bij ongeveer een 20-tal meldingen krijg ik die banner, goed wetende dat er nog veel meer meldingen zijn. Tevens neemt het aantal zogenaamde 'vrienden' alleen maar toe.
Ik krijg een banner waar men vraagt om meer vrienden te zoeken als ik meer 'verslagen' wil zien.
Lijkt me toch heel simpel. Facebook ramt er een plaatje door, met het verbod om nog verder in het verleden terug te kijken.
Ik noem dat een eis.
Ik heb dit nog nooit zien verschijnen, dus volgens mij is dat weer iets nieuw....
Het irriteert me mateloos dat we de laatste tijd alleen maar opdringerige regels en verplichtingen moeten ondergaan om simpele dingen te verkrijgen die voordien zelfs vanzelfsprekend waren.
-
- Elite Poster
Ok, nu snap ik je frustratie en het gebruik van het woord 'eisen'. Dit is inderdaad wel straf. Ben het zelf nog nooit tegengekomen alhoewel ik ook vaak redelijk ver terugscroll om de simpele reden dat ik niet zo vaak op Facebook check (en al helemaal niets post).
EDIT: Ik kan het zelf niet reproduceren (kon minutenlang Page Down blijven ingedrukt houden om een week of langer terug te keren in mijn Feed), maar het is alleszins niet iets nieuws. Bvb: https://www.facebook.com/help/community ... 0399081185 (sorry voor de Facebook link ).
EDIT: Ik kan het zelf niet reproduceren (kon minutenlang Page Down blijven ingedrukt houden om een week of langer terug te keren in mijn Feed), maar het is alleszins niet iets nieuws. Bvb: https://www.facebook.com/help/community ... 0399081185 (sorry voor de Facebook link ).
Laatst gewijzigd door Tomby 28 nov 2016, 19:59, in totaal 2 gewijzigd.
- Sylvester
- Elite Poster
Voila , dat is het nu net. Ik gebruik FB sowieso niet vaak. En als ik dan eens wil kijken, heb ik wel wat te bekijken.
Als je dan na 20 berichten terugscrollen al vast zit, dan hoeft het voor mij niet meer.
Als je dan na 20 berichten terugscrollen al vast zit, dan hoeft het voor mij niet meer.