Wat vinden jullie van de nieuwe tv-serie Westworld?
http://www.imdb.com/title/tt0475784/
http://www.hbo.com/westworld
Ik hoor jullie theorieën graag!
Het grote Westworld topic - SPOILER ALERT
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Vond het geweldig, maar moet nog verder kijken na aflevering 3...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
De originele film uit 73 is een klassiekertje. Maar misschien beter niet kijken als je de serie wil bekijken?
Ik heb enkel vroeger de film een paar keer gezien en gisteren toevallig de eerste aflevering van de serie.
Ik hoop echt dat ze niet teveel afleveringen gaan maken, want dat is blijkbaar een ziekte van deze tijd.
Ik heb enkel vroeger de film een paar keer gezien en gisteren toevallig de eerste aflevering van de serie.
Ik hoop echt dat ze niet teveel afleveringen gaan maken, want dat is blijkbaar een ziekte van deze tijd.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
Ep 5 is in ieder geval een topper, kijk al uit naar de volgende.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 36 keer
Je kan Westworld "the movie" niet vergelijken met de serie.
Buiten de titel, het Wilde Westen en het concept van robots/androids/hosts die rijke klanten moeten entertainen hebben ze niet veel gemeenschappelijk.
Ik vind het een topserie en de cast mag er ook best wezen.
Deze avond aflevering 7...
Buiten de titel, het Wilde Westen en het concept van robots/androids/hosts die rijke klanten moeten entertainen hebben ze niet veel gemeenschappelijk.
Ik vind het een topserie en de cast mag er ook best wezen.
Deze avond aflevering 7...
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
Ah ja, 7 was de laatste zeker, heb me daarnet vergist. Ep 7 is serieus de moeite vond ik persoonlijk. Lang geleden dat ik bij een serie nog eens zo hard uitkeek naar nieuwe afleveringen, een van de betere series van de afgelopen jaren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Westworld & Futureworld waren leuke sci-fi films, dus benieuwd naar de hedendaagse tv serie, meer van 't zelfde dus.
In één van de oude films werd gefilmd in een NASA space center, en dat was vrij indrukwekkend.
Behoorlijk knap voor 1972:
[youtube]QfRAfsK5cvU[/youtube]
In één van de oude films werd gefilmd in een NASA space center, en dat was vrij indrukwekkend.
Behoorlijk knap voor 1972:
[youtube]QfRAfsK5cvU[/youtube]
Notice the rotating palm and face made of polygons. It's a world's first 3D animation rendered in 1972 by Ed Catmull and Fred Parke -- at that time young scientists at the University of Utah. 4 years later this animation was eventually discovered by some Hollywood exec and included into the 1976 sci-fi movie Futureworld. Today Ed Catmull is known as a co-founded and president of Pixar Studios.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Wat een verschil met Star Trek dat maar 3 jaar ouder is! En dan heb ik het vooral over het instrumentarium. In Star Trek is het precies allemaal van Fisher Price.ub4b schreef:Behoorlijk knap voor 1972:
EDIT: ah, het is de 3D animatie die van 72 is. De film zelf is van 76, dus dan toch al 7j verschil met Star Trek.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Westworld is van 73 (dan blijft het nog 7 jaar verschil btw); maar dan vergelijk je wel een film met een tv-serie, wat qua budget toch echt wel een oneerlijke vergelijking is.
-
- Elite Poster
De eerste 8 minuten van S01E01 gezien (heb nog niet meer tijd gehad), ziet er al veelbelovend uit.
Haha de typische vraagjes komen al naar boven die ook wel eens kunnen gesteld worden bij de #simulationhypothesis
Haha de typische vraagjes komen al naar boven die ook wel eens kunnen gesteld worden bij de #simulationhypothesis
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Hm. Vriend (franstalig uit Brussel) deelde de volgende link op zijn Facebook
https://discoverwestworld.com/#
Ik bekijk die link via de Proximus internetverbinding via de OpenDNS servers en ik zie van die website niets, maar wordt geredirect naar:
https://snap.telenet.be/entertainment/a ... ekje-waard
HUH?
https://discoverwestworld.com/#
Ik bekijk die link via de Proximus internetverbinding via de OpenDNS servers en ik zie van die website niets, maar wordt geredirect naar:
https://snap.telenet.be/entertainment/a ... ekje-waard
HUH?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Interesting... Hier immers hetzelfde. Dan eens geprobeerd via de VPN van mijn werk die in de UK uitkomt. En ja hoor, daar word ik geredirect naar een pagina bij sky.com. Het bizarre is ook dat in beide gevallen je wel heel even content ziet laden (een stukje film met een locomotief) voordat je ineens geredirect wordt.
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
http://delosincorporated.com/
Als je hier wat in rondkijkt vind je een plattegrond van Mesa. De workflow van Dolores-software. enz.
Ik vind in de broncode wel geen verwijzing naar een admin passwoord Allé, ik vind er tientallen, maar dat is express op een verkeerd been zetten denk ik.
Als je hier wat in rondkijkt vind je een plattegrond van Mesa. De workflow van Dolores-software. enz.
Ik vind in de broncode wel geen verwijzing naar een admin passwoord Allé, ik vind er tientallen, maar dat is express op een verkeerd been zetten denk ik.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Elite Poster
Het echte diepe verhaal begint nochtans pas bij afl 6 vind ik
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
Ik zou toch ook nog net die aflevering 6 zienBlock schreef:Na 5 afleveringen heb ik toch afgehaakt, allemaal iets te ver gezocht voor mij.
-
- Elite Poster
Ik heb er vier gezien en weet niet wat ik er moet van denken.
De vele verhaallijnen door mekaar komen verwarrend over, zeker omdat ik de serie meestal laat kijk, en dan ben ik al minder wakker. Het is echt zoals Mr Robot: je moet je brein 100% actief hebben voor deze serie.
De centrale plot is duidelijk, de robots die flashbacks /memento achtige toestanden ervaren, en net zoals in de originele film, robots die beginnen te haperen. Het is visueel allemaal zeer mooi uitgewerkt.
Maar het komt niet snel op gang, en wat mij stoort is dat je telkens dezelfde scenes opnieuw ziet vanuit een andere hoek. Bvb de scene met dolores die telkens herhaalt.
Het grootste vraagteken die ik dan zet is als volgt: als de robots een loop afwerken, hoe kunnen gasten zich dan nog amuseren? Als dolores elke dag opnieuw gereset wordt, dan zien deze elke dag een gelijkaardige scene in het dorp. Dus hoe kunnen gasten dan terugkomen of meerdere dagen blijven?
De vele verhaallijnen door mekaar komen verwarrend over, zeker omdat ik de serie meestal laat kijk, en dan ben ik al minder wakker. Het is echt zoals Mr Robot: je moet je brein 100% actief hebben voor deze serie.
De centrale plot is duidelijk, de robots die flashbacks /memento achtige toestanden ervaren, en net zoals in de originele film, robots die beginnen te haperen. Het is visueel allemaal zeer mooi uitgewerkt.
Maar het komt niet snel op gang, en wat mij stoort is dat je telkens dezelfde scenes opnieuw ziet vanuit een andere hoek. Bvb de scene met dolores die telkens herhaalt.
Het grootste vraagteken die ik dan zet is als volgt: als de robots een loop afwerken, hoe kunnen gasten zich dan nog amuseren? Als dolores elke dag opnieuw gereset wordt, dan zien deze elke dag een gelijkaardige scene in het dorp. Dus hoe kunnen gasten dan terugkomen of meerdere dagen blijven?
-
- Elite Poster
De gasten die met de verhaallijnen meedoen veranderen het verhaal; ze kunnen andere verhaallijnen doen, nieuwe verhaallijnen, etc...
Zoals hierboven gezegd begint het feitelijke verhaal pas vanaf afl 6 echt goed te ontwikkelen. Nog effe doorbijten dus...
Zoals hierboven gezegd begint het feitelijke verhaal pas vanaf afl 6 echt goed te ontwikkelen. Nog effe doorbijten dus...
-
- Elite Poster
Tot episode 7 gekeken. Op zich geen moeilijke serie om te volgen, maar je moet klaar wakker zijn. één van de betere series so far