Bedrijfswagenloon
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Voor een loon 'dat niet hoger kan'... daar wil ik wel eens over komen klappen, jij neemt dan mijn job, ok ?
(alleen die kinderen moogt ge houden, als ge wilt )
J.
BTW: op de trein is ook niet alles : http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ssel.dhtml
(alleen die kinderen moogt ge houden, als ge wilt )
J.
BTW: op de trein is ook niet alles : http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ssel.dhtml
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Berichten: 2548
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Hoger kan maar is fiscaal voor de werkgever alles behalve interessant (net als voor de concurrent).
Dus gebruikt men de fiscaal interessante mogelijkheden zoals extra legale voordelen (auto, onkostenvergoeding, salarysplit,...)
Voor degenen die denken dat je een 'salariswagen' zomaar onder je gat geschoven krijgt... helaas!
Heb ik gekozen voor dit soort job? Uiteraard! Maar wel met bijhorend salarispakket.
Heb hier al eerder aangehaald dat ik mijn wagen gerust wil afgeven,maar mijn werkgever (en de concurrentie) laat meteen weten dat ze mij dan geen competitief salaris meer kunnen aanbieden.
Dus gebruikt men de fiscaal interessante mogelijkheden zoals extra legale voordelen (auto, onkostenvergoeding, salarysplit,...)
Voor degenen die denken dat je een 'salariswagen' zomaar onder je gat geschoven krijgt... helaas!
Heb ik gekozen voor dit soort job? Uiteraard! Maar wel met bijhorend salarispakket.
Heb hier al eerder aangehaald dat ik mijn wagen gerust wil afgeven,maar mijn werkgever (en de concurrentie) laat meteen weten dat ze mij dan geen competitief salaris meer kunnen aanbieden.
Laatst gewijzigd door axs 21 nov 2016, 17:01, in totaal 2 gewijzigd.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Natuurlijk, als men 150€ kan betalen die 450€ kost of men kan 150€ betalen die 'maar' 300€ kost, wie zou het niet kiezen.
En als dat niet wordt gedaan dan zijn de brave-huisvaders-met-aandelen-en-zonder-firmawagen ook weer niet goedgezeind want dat brengt dat niet genoeg op. Om maar te zeggen dat het altijd iets is en zal zijn.
J.
En als dat niet wordt gedaan dan zijn de brave-huisvaders-met-aandelen-en-zonder-firmawagen ook weer niet goedgezeind want dat brengt dat niet genoeg op. Om maar te zeggen dat het altijd iets is en zal zijn.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Dat heb ik al elfendertig keer uitgelegdr2504 schreef: De staat loopt zoveel inkomsten mis...vanwaar je fobie/frustratie over die bedrijfswagen ? Ik ga heus niet ontkennen dat het systeem ondertussen (mis)bruikt wordt, maar ik ben wel realistisch genoeg om te beseffen dat het ook z'n legaal doel heeft.
ten eerste heb ik geen fobie/frustratie,
ten tweede vind ik dat de overheid niet tegelijk autogebruik kan sponsoren en ontmoedigen, is dat echt zo moeilijk te snappen.
Wat een flauwekul, ik vraag niet om de firmawagen of andere wagens te verbieden, ik vraag om de sponsoring te stoppen ...r2504 schreef: Ik zie niet in wat dat met calimero te maken heeft... dat is gewoon een FEIT. Als je dat probleem dus niet oplost kom je gewoon niet verder... wat ga je doen als morgen iedereen z'n firmawagen thuis laat staan (misschien moeten we dat eens een week doen) en het OV neemt... ik vrees dat je snel zou smeken dat we terug in onze wagen stappen. Je wil maw de problematiek niet begrijpen... je oogkleppen staan zo strak !
Leer eens lezen wat ik schrijf en daarop reageren please
Ik begrijp ook niet waarom ik je zou smeken om terug in je wagen te stappen, het fietspad is breed genoeg
In een ander topic over bedrijfswagens gingen we al eens kijken wie het meeste hetze maakt door de postcounts en citaten te tellen remember ???r2504 schreef: Je mening is niet het probleem... wel die hetze van jou maakt het zuur.
Denk dat jij ruim aan top staat ... by far
Goztow schreef:Misschien moeten we dus maar deze discussie hier stoppen.
Het begrip en inlevingsvermogen van r2504 is ontoereikend zal je bedoelen, hij kan enkel zeuren over zijn eigen situatie.r2504 schreef: Dat lijkt mij ook het beste... er zijn gewoon twee visies in dit verhaal waarbij één partij weinig begrip en/of inlevingsvermogen heeft... het MOET EN ZAL verdwijnen is daar de enige motivatie.
En blijkbaar met grote schrik zitten dat ze aan z'n heilig koe raken
Nogmaals en dit tot het er in gaat ...
Ik vraag niet om de firmawagen of andere wagens te verbieden, ik vraag om de sponsoring te stoppen ...
... want de overheid kan/mag niet tegelijk autogebruik sponsoren en ontmoedigen
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als we alles moeten oplossen waar de overheid een dubbel gezicht heeft gaan we nog veel werk hebben. Aangezien die uitspraak steeds maar terugkomt lijkt het ook je enige argument te zijn ?duizend schreef:... want de overheid kan/mag niet tegelijk autogebruik sponsoren en ontmoedigen
Ondanks de kosten voor de gezondheid kan men in België nog steeds rookwaren en alcohol kopen... ik vraag ook omdat te stoppen
Hoeveel voorbeelden moet ik zo nog geven... ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
je mag voorbeelden geven zoveel je maar wil
maar liefst in een ander topic ...
... want hier gaat het over bedrijfswagens
Waarom jij er perse altijd vanalles anders moet bijsleuren
maar liefst in een ander topic ...
... want hier gaat het over bedrijfswagens
Waarom jij er perse altijd vanalles anders moet bijsleuren
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Nog heel even over dat privé en werk scheiden... Ik vrees dat dat voor mensen met wat verantwoordelijkheid over teams een utopie is.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik vrees dat voor mensen waarvoor de bedrijfswagen taboe is niet echt veel verantwoordelijkheden hebben, laat staan dergelijke inzet willen tonen.Goztow schreef:Nog heel even over dat privé en werk scheiden... Ik vrees dat dat voor mensen met wat verantwoordelijkheid over teams een utopie is.
Misschien heb ik geen oogkleppen op en nog een beetje zin voor realiteit ?duizend schreef:Waarom jij er perse altijd vanalles anders moet bijsleuren
Veel plezier met je fobie nog... ze zullen niet meteen verdwijnen (tot je groot spijt) dus leer ermee leven zou ik zeggen.
-
- Premium Member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
't Geraakt afgezaagd hoor.duizend schreef: Wat een flauwekul, ik vraag niet om de firmawagen of andere wagens te verbieden, ik vraag om de sponsoring te stoppen ...
Leer eens lezen wat ik schrijf en daarop reageren please
Volgens wikipedia:
Ik zie toch nergens reclame van de overheid op die auto's staan ofzo?Een sponsor is een persoon of organisatie, meestal een bedrijf, die een evenement (bijvoorbeeld een festival of sportwedstrijd), een individu, een groep personen (bijvoorbeeld een vereniging of sportploeg) of een bouwwerk (bijvoorbeeld een theater) steunt door geld of andere middelen ter beschikking te stellen, in ruil voor publiciteit. De publiciteit wordt onder andere verkregen door de naam van de sponsor op de kledij of de uitrusting van de sporters te vermelden (zoals de "shirtsponsor" bij voetbalploegen), of de naam aan die van de ploeg of het evenement te verbinden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1881
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 187 keer
Ik vrees van niet, want je argumenteert enkel over wat je zou verliezen als de overheid stopt met het fiscaal bevoordelen van de bedrijfswagens tov brutoloon.r2504 schreef: Misschien heb ik geen oogkleppen op en nog een beetje zin voor realiteit ?
Wordt het zo wat minder afgezaagd xaya... ?
Tot slot, ik wacht nog steeds op iemand die mij kan uitleggen wat het verband is tussen een verantwoordelijke job en een bedrijfswagen ...
... zeker als de kranten regelmatig volstaan met bedrijf xxxx geeft alle werknemers een bedrijfswagen
Maar onzen calimero zal wel weer een uitzondering op de regel zijn zekerst
-
- Moderator
- Berichten: 2548
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Verantwoordelijkheden vs bedrijfswagen: er is geen rechtstreeks verband.
Enkel dat iemand met verantwoordelijkheden verloont dient te worden naar zijn verantwoordelijkheden. En in het huidige fiscale systeem met de bijhorende hoge loonlasten is het aanbieden van een salariswagen financieel het meest interessante voor de werkgever.
Zie mijn post hier wat hoger...
Enkel dat iemand met verantwoordelijkheden verloont dient te worden naar zijn verantwoordelijkheden. En in het huidige fiscale systeem met de bijhorende hoge loonlasten is het aanbieden van een salariswagen financieel het meest interessante voor de werkgever.
Zie mijn post hier wat hoger...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Misschien moet je eens wat verder kijken... als de overheid stopt met het fiscaal bevoordelen (en dat is hoe jij het bekijkt, op zich is het ook een aftrekbaar maken van een werkmiddel) dan stijgt de belastingdruk op onze bedrijven nogmaals waar deze nu reeds met het water tot aan de mond zitten. Resultaat is dat bedrijven mensen ontslaan en zo de werkgelegenheid in Belgie in gedrang komt (en geloof me dat dit een kettingreactie is die veel zal meesleuren).duizend schreef:want je argumenteert enkel over wat je zou verliezen als de overheid stopt met het fiscaal bevoordelen van de bedrijfswagens tov brutoloon.
Het is dus geen kwestie van wat ik (en ja ook ik verlies er dan bij) maar wat onze maatschappij eraan verliest (al geloof jij nog steeds dat we eraan gaan winnen - omdat je ook niet verder kijkt dan de wagen op zich). Enkele dagen geleden stond trouwens nog een artikel in de krant van Atlas Copco, welke trouwens een Belgische CEO heeft, die met pijn in het hart vertelde dat hij productie naar het buitenland moest verschuiven terwijl hij hier minstens 1000 jobs kon creëren !
Blijkbaar hebben we een andere definitie van "regelmatig" en "volstaan"... ArcelorMittal is het laatste voorbeeld dat ik mij kan herinneren en dat is reeds meer dan een jaar geleden... maar dingen veralgemenen doe je maar al te graag in dit topic. Maar anders moet je maar eens vacatures oplijsten waar je zomaar een auto krijgt zonder er iets voor te doen.duizend schreef:... zeker als de kranten regelmatig volstaan met bedrijf xxxx geeft alle werknemers een bedrijfswagen
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Wat je hier zegt is volledig correct, maar is geen argument ten gronde.
Je verdedigt hier een fout systeem 'omdat het enigszins werkt'. Hoe dan ook, het systeem blijft fout.
Dat de belastingsdruk veel te hoog is voor bedrijven en op arbeid is gewoon een feit waar iets aan gedaan moet worden. Daar moet iets deftigs aan gedaan worden en niet door zo'n gepruts als korting op maaltijdcheques, (salararis)wagen, onkosten,...
Je verdedigt hier een fout systeem 'omdat het enigszins werkt'. Hoe dan ook, het systeem blijft fout.
Dat de belastingsdruk veel te hoog is voor bedrijven en op arbeid is gewoon een feit waar iets aan gedaan moet worden. Daar moet iets deftigs aan gedaan worden en niet door zo'n gepruts als korting op maaltijdcheques, (salararis)wagen, onkosten,...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Noch is het een argument om bedrijfswagens zomaar af te schaffen.cadsite schreef:Wat je hier zegt is volledig correct, maar is geen argument ten gronde.
Het verhaal is zoveel complexer dan de populistische praat die sommigen hier zitten te roepen.
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Uiteraard.r2504 schreef:Noch is het een argument om bedrijfswagens zomaar af te schaffen.cadsite schreef:Wat je hier zegt is volledig correct, maar is geen argument ten gronde.
Het verhaal is zoveel complexer dan de populistische praat die sommigen hier zitten te roepen.
Ik vraag ook niet om dat zonder meer af te schaffen. Ik vraag om het hele systeem van verloning te herbekijken vanaf 0. Dus zonder bang te zijn om heilige huisjes te slopen.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Inderdaad, toen ik vroeg wat er ter compensatie kon zijn als ik geen firmawagen nam, was het antwoord gewoon 'niets'.
Dan maar een (te kleine) auto.
J.
Dan maar een (te kleine) auto.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Een aixam?Joe de Mannen schreef:Inderdaad, toen ik vroeg wat er ter compensatie kon zijn als ik geen firmawagen nam, was het antwoord gewoon 'niets'.
Dan maar een (te kleine) auto.
J.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
zoiets ja.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Berichten: 2548
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
VAA weer omhoog vanaf januari.
"Laten we als bedrijfswagen bezitters eens allemaal het land platleggen want de regering raakt aan ons loon!"
Ach ja..moest het het loon zijn van de niet-bedrijfswagenbezitters dan was dat vermoedelijk de realiteit!
"Laten we als bedrijfswagen bezitters eens allemaal het land platleggen want de regering raakt aan ons loon!"
Ach ja..moest het het loon zijn van de niet-bedrijfswagenbezitters dan was dat vermoedelijk de realiteit!
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Dat doen jullie al elke maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag.axs schreef:"Laten we als bedrijfswagen bezitters eens allemaal het land platleggen want de regering raakt aan ons loon!"
(sorry, zo'n open doel...)
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Vergeet niet dat het 2 keer naar boven gaat:
- het minimum bedrag wordt elk jaar geïndexeerd
- de CO2 parameter kan elk jaar aangepast worden (dat gebeurt niet elk jaar)
@open doel
- het minimum bedrag wordt elk jaar geïndexeerd
- de CO2 parameter kan elk jaar aangepast worden (dat gebeurt niet elk jaar)
@open doel
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dat is omdat er nog steeds zoveel niet-bedrijfswagens rondrijden in plaats van dat fantastische openbaar vervoer te nemencadsite schreef:Dat doen jullie al elke maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag.
- James.
- Premium Member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 34 keer
Denkt ge dat die voor hun plezier staan aanschuiven? Dat kost wel geld eh! Onlijk bij mensen met een salariswagen.r2504 schreef:Dat is omdat er nog steeds zoveel niet-bedrijfswagens rondrijden in plaats van dat fantastische openbaar vervoer te nemencadsite schreef:Dat doen jullie al elke maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Keep on dreaming... de uurtjes die ik 's morgens en 's avonds in de file sta worden niet betaald... m'n baas verwacht gewoon dat ik om 8u30 bij de klant ben, of dat nu naast m'n deur is of waar dan ook in de Benelux (de verplaatsingen overdag tellen gelukkig wel mee al is dat zelfs nog niet altijd vanzelfsprekend !).cadsite schreef:Inderdaad, die profiteurs worden daar zelfs voor betaald!
Dan weet je toch welke luxe je hebt en hoe weinig flexibiliteit (qua verplaatsingen) men van jou verwacht hoop ik.cadsite schreef:Ik ga werken met de fiets.
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Zure mens...
Ten tweede, als ik goesting heb of er nood aan heb neem ik mijn auto uit de garage, en als laatste.
Als ik flexibel moet zijn voor mijn werkgever, zoals bijvoorbeeld eens om 9.00u in Groningen staan of zo, ga ik de compleet illegale toer op. Remember?
Dan neem ik (oh horror) 's avonds de poolwagen mee naar huis en vertrek ik van thuis uit.
En ja, ik weet welke luxe het is om met de fiets te gaan werken, anders zou ik dat ook niet doen en gewoon mijn auto nemen. Ik woon aan de Oost-zijde van Kortrijk en werk in een deelgemeente aan de andere kant van Kortrijk. Waarom zou ik dat met de auto doen? Wie heeft daar voordeel bij? Voor zover ik kan zien enkel de arabieren.
Ik had gehoopt dat mensen toch wel verstandig genoeg zijn om het verschil te zien tussen een belachelijke gefrustreerde die een domme opmerking geeft en een persoon die verder breidt op enkele grappig bedoelde opmerkingen. Blijkbaar schat ik de gemiddelde lezer te hoog in.r2504 schreef:Keep on dreaming... de uurtjes die ik 's morgens en 's avonds in de file sta worden niet betaald... m'n baas verwacht gewoon dat ik om 8u30 bij de klant ben, of dat nu naast m'n deur is of waar dan ook in de Benelux (de verplaatsingen overdag tellen gelukkig wel mee al is dat zelfs nog niet altijd vanzelfsprekend !).
Ten eerste ben ik lokaal gezien veel flexibeler met de fiets dan met de auto.r2504 schreef:Dan weet je toch welke luxe je hebt en hoe weinig flexibiliteit (qua verplaatsingen) men van jou verwacht hoop ik.
Ten tweede, als ik goesting heb of er nood aan heb neem ik mijn auto uit de garage, en als laatste.
Als ik flexibel moet zijn voor mijn werkgever, zoals bijvoorbeeld eens om 9.00u in Groningen staan of zo, ga ik de compleet illegale toer op. Remember?
Dan neem ik (oh horror) 's avonds de poolwagen mee naar huis en vertrek ik van thuis uit.
En ja, ik weet welke luxe het is om met de fiets te gaan werken, anders zou ik dat ook niet doen en gewoon mijn auto nemen. Ik woon aan de Oost-zijde van Kortrijk en werk in een deelgemeente aan de andere kant van Kortrijk. Waarom zou ik dat met de auto doen? Wie heeft daar voordeel bij? Voor zover ik kan zien enkel de arabieren.
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Bij m'n laatste sollicitatie op aangedrongen, en uiteindelijk 2 voorstellen gehad, met en zonder bedrijfswagen. Denk iets van een 500e bruto verschil, de details weet ik niet meer.Joe de Mannen schreef:Inderdaad, toen ik vroeg wat er ter compensatie kon zijn als ik geen firmawagen nam, was het antwoord gewoon 'niets'.
Dan maar een (te kleine) auto.
J.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het is net door zure mensen dat dit topic zolang is... gewoon het licht niet gunnen in elkaars ogen... en dan komen vertellen dat ik zuur bencadsite schreef:Zure mens...
Trouwens als je insinuaties maakt dat mensen met bedrijfswagens hun tijd in de file zou tellen als gewerkte uren dan zie ik daar niets grappigs in.
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Het probleem met jou in heel deze discussie is dat je het verschil niet meer ziet tussen de mensen.
Je smijt alle reacties op een hoop en rekent er iedereen op af.
Ik gun iedereen de hesp op zijnen boterham.
Ik werk 4/5, als ik meer wil verdienen en/of een bedrijfswagen wil zal ik al eerst beginnen met voltijds te gaan werken.
Ik heb hier NOOIT iemand afgunstig benaderd, indien wel: show me.
Ik heb enkel en alleen het systeem fout genoemd, en dat zal ik blijven doen. Ik zal nooit de mensen die genieten van dit foute systeem persoonlijk aanvallen, zij zijn niet de 'schuldigen'. 't Zou namelijk nogal hypocriet zijn want ik ontvang maaltijdcheques, dat is al een even fout systeem en we krijgen (privé dan wel) €330/1.000kWh dat we op het net zetten (=GSC voor PV). Een al even fout systeem.
Je smijt alle reacties op een hoop en rekent er iedereen op af.
Ik gun iedereen de hesp op zijnen boterham.
Ik werk 4/5, als ik meer wil verdienen en/of een bedrijfswagen wil zal ik al eerst beginnen met voltijds te gaan werken.
Ik heb hier NOOIT iemand afgunstig benaderd, indien wel: show me.
Ik heb enkel en alleen het systeem fout genoemd, en dat zal ik blijven doen. Ik zal nooit de mensen die genieten van dit foute systeem persoonlijk aanvallen, zij zijn niet de 'schuldigen'. 't Zou namelijk nogal hypocriet zijn want ik ontvang maaltijdcheques, dat is al een even fout systeem en we krijgen (privé dan wel) €330/1.000kWh dat we op het net zetten (=GSC voor PV). Een al even fout systeem.
-
- Elite Poster
- Berichten: 759
- Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 38 keer
En ook 4/5 betaald of toch ergens meegenieten van één of andere tegemoetkoming ?cadsite schreef: Ik werk 4/5, als ik meer wil verdienen en/of een bedrijfswagen wil zal ik al eerst beginnen met voltijds te gaan werken.
Ik heb hier NOOIT iemand afgunstig benaderd, indien wel: show me.
Ik heb enkel en alleen het systeem fout genoemd, en dat zal ik blijven doen. Ik zal nooit de mensen die genieten van dit foute systeem persoonlijk aanvallen, zij zijn niet de 'schuldigen'. 't Zou namelijk nogal hypocriet zijn want ik ontvang maaltijdcheques, dat is al een even fout systeem en we krijgen (privé dan wel) €330/1.000kWh dat we op het net zetten (=GSC voor PV). Een al even fout systeem.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Ik zit deels in dezelfde situatie. Ik word geregeld aangevallen door gewoon te zeggen dat er iets mis is. Ik denk dat mensen zoals r2504 inderdaad reacties en mensen door elkaar halen. Ik heb bvb al ontelbare keren gezegd dat ik niets tegen bedrijfswagens heb, maar wel argumenten heb tegen salariswagens. Iets waar hij zelfs volledig mee akkoord is. Ik denk ook dat hij (en sommige anderen) vaak iets te letterlijk neemt omdat mensen dat onderscheid niet maken tussen een bedrijfswagen en salariswagen, maar wel de salariswagen bedoelen. Zo ontstaan er misverstanden. Soms is het ook allen tegen één en dan kunnen mensen wat groffer uit de hoek komen, maar eens de discussie wat dieper gaat reageren ze niet meer.cadsite schreef:Ik heb hier NOOIT iemand afgunstig benaderd, indien wel: show me.
Ik heb trouwens ook al meermaals gezegd dat iemand gek zou zijn om iets te weigeren wat hem/haar voordeliger uitkomt. De overheid geeft die kans nu eenmaal. Grijpen zou ik zeggen!
Alleen niet verschieten als er ooit een einde aan komt. Wat niet wil zeggen dat je er niet boos om kan of mag zijn.
- cadsite
- Elite Poster
- Berichten: 4657
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Dat zou schoon zijn é...Tim H. schreef: En ook 4/5 betaald of toch ergens meegenieten van één of andere tegemoetkoming ?
Nog iets om mee te slaan.
Neen. Ik ben 4/5 betaald, geen rva dus.
Dat mag niet want ik ben ook zelfstandige in bijberoep en neem af en toe een interim in het onderwijs aan.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het is enorm moeilijk om van alle discussie op UB te onthouden wie wat precies zegt in welke context... zeker als men een essentieel verschil (bedrijfs versus salaris) niet vermeld en daarbij goedkope uitspraken doet. Ik heb ook geen probleem met het feit dat het systeem (van salariswagens) fout is, dat is het ook maar de oplossingen waar sommigen mee afkomen zijn dat nog veel minder.Slafes schreef:Ik heb bvb al ontelbare keren gezegd dat ik niets tegen bedrijfswagens heb, maar wel argumenten heb tegen salariswagens. Iets waar hij zelfs volledig mee akkoord is. Ik denk ook dat hij (en sommige anderen) vaak iets te letterlijk neemt omdat mensen dat onderscheid niet maken tussen een bedrijfswagen en salariswagen, maar wel de salariswagen bedoelen.
Wat mij betreft hebben we het wel gehad in deze discussie... al komt ze vermoedelijk binnen een tijdje toch weer terug boven in een andere thread.
-
- Premium Member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 79 keer
Ik denk dat het logisch is dat iemand contra loonverlies is.
Het is idioot dat jullie met 2 maten en 2 gewichten bedrijfswagens aanvechten.
- iemand met een functionele bedrijfswagen (én die ook privé mag gebruiken)
- iemand die de wagen van 't werk enkel gebruikt om heen & weer te rijden.
Beide personen doen in feite evenveel voordeel aan de wagen en betalen er beiden VAA op. Dus ja, ik vind dit net als r2504 dat dit verwarrend is in deze thread.
De ene zal trouwens al wat meer voordeel doen dan de andere, bvb:
- een gezin met 2 bedrijfswagens doen minder voordeel dan een gezin met 1 bedrijfswagen
- een gezin met 1 bedrijfswagen, maar 4 kinderen heeft geen voordeel aan een bedrijfswagen, want privé zal die toch altijd met de eigen grotere wagen moeten rondrijden.
- iemand met een hobby die verre verplaatsingen vereist zal een groter voordeel doen met een bedrijfswagen dan iemand die elke avond en elk weekend gewoon thuisblijft.
- enz...
Het is dus erg moeilijk om te anticiperen op al deze verschillen. Iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken. Jullie zijn momenteel iemand anders zijn rekening aan het maken en dat vind ik egoïstisch. Jullie snappen niet dat sommige maatregelen voor sommige mensen héél nadelig kunnen zijn.
Ik vind het ook belachelijk dan sommige mensen tijdskrediet nemen en daar amper op verliezen, maar zit ik hier eindeloos te zagen dat ze dat moeten afschaffen? Banee. Niemand houdt mij tegen daar ook mee van te profiteren. Dus niemand houdt jullie tegen naar jullie baas te stappen en te onderhandelen over een brutloonsverlaging in ruil voor een bedrijfswagen hé.
Hoeveel belgen hebben geprofiteerd van een brugpensioen? Was dat dan eerlijk? Neen hé. Gaan we dat ook afschaffen en die mensen nu retro-actief terug aan het werk zetten? Neen toch!
Als jullie daar blijven over doordrammen, dan vind ik dat een eventueel ander voordeel waarvan jullie profiteren ook maar afgeschaft moet worden. En dat is dan heel breed hé (woonbonus, tijdskrediet, brugpensioen, kindergeld, premies her en der, subsidies, ...). Ieder voor zich. Of net omgekeerd en dan zitten we bij het communisme.
Voor mijn part mogen ze wel alles afschaffen hoor (kindergeld, bedrijfswagen, woonbonus, ...) zolang ik op 't einde van de rit maar evenveel (of nog beter: meer ) van het leven kan genieten (en dat kan inderdaad materialistisch zijn).
En daarmee heb ik ook alles gezegd. Jullie doen maar.
Het is idioot dat jullie met 2 maten en 2 gewichten bedrijfswagens aanvechten.
- iemand met een functionele bedrijfswagen (én die ook privé mag gebruiken)
- iemand die de wagen van 't werk enkel gebruikt om heen & weer te rijden.
Beide personen doen in feite evenveel voordeel aan de wagen en betalen er beiden VAA op. Dus ja, ik vind dit net als r2504 dat dit verwarrend is in deze thread.
De ene zal trouwens al wat meer voordeel doen dan de andere, bvb:
- een gezin met 2 bedrijfswagens doen minder voordeel dan een gezin met 1 bedrijfswagen
- een gezin met 1 bedrijfswagen, maar 4 kinderen heeft geen voordeel aan een bedrijfswagen, want privé zal die toch altijd met de eigen grotere wagen moeten rondrijden.
- iemand met een hobby die verre verplaatsingen vereist zal een groter voordeel doen met een bedrijfswagen dan iemand die elke avond en elk weekend gewoon thuisblijft.
- enz...
Het is dus erg moeilijk om te anticiperen op al deze verschillen. Iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken. Jullie zijn momenteel iemand anders zijn rekening aan het maken en dat vind ik egoïstisch. Jullie snappen niet dat sommige maatregelen voor sommige mensen héél nadelig kunnen zijn.
Ik vind het ook belachelijk dan sommige mensen tijdskrediet nemen en daar amper op verliezen, maar zit ik hier eindeloos te zagen dat ze dat moeten afschaffen? Banee. Niemand houdt mij tegen daar ook mee van te profiteren. Dus niemand houdt jullie tegen naar jullie baas te stappen en te onderhandelen over een brutloonsverlaging in ruil voor een bedrijfswagen hé.
Hoeveel belgen hebben geprofiteerd van een brugpensioen? Was dat dan eerlijk? Neen hé. Gaan we dat ook afschaffen en die mensen nu retro-actief terug aan het werk zetten? Neen toch!
Als jullie daar blijven over doordrammen, dan vind ik dat een eventueel ander voordeel waarvan jullie profiteren ook maar afgeschaft moet worden. En dat is dan heel breed hé (woonbonus, tijdskrediet, brugpensioen, kindergeld, premies her en der, subsidies, ...). Ieder voor zich. Of net omgekeerd en dan zitten we bij het communisme.
Voor mijn part mogen ze wel alles afschaffen hoor (kindergeld, bedrijfswagen, woonbonus, ...) zolang ik op 't einde van de rit maar evenveel (of nog beter: meer ) van het leven kan genieten (en dat kan inderdaad materialistisch zijn).
En daarmee heb ik ook alles gezegd. Jullie doen maar.
-
- Pro Member
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 05 maa 2004, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 52 keer
Het lijkt wel of sommige die discussie hier persoonlijk (bijv R2504, he zal wel iets zeggen over hun persoonlijke situatie) nemen terwijl de discussie eigenlijk gaat over het systeem op zich. En zo krijg je uitspraken als
Mijn team bestaat uit een 10 tal mensen (op 2 verschillende sites). Ik probeer zoveel als mogelijk hen technisch en administratief bij te staan. Oproepbaar 24/24 7/7 365/365 bij eventuele storingen in mijn 26 technische installaties in Antw/vl brabant en stuk o-vl (welliswaar in principe geen verplichting om effectief te gaan, aangezien ik er geen cent wachtvergoeding voor krijg, maar er is een zekere morele verplichting, ook naar de maatschappij aangezien het gaat over een bedrijf met openbaar nut).
Leuk om dan, als ik eens vrije tijd heb, van iemand die zijn bedrijfswagen wil verdedigen op UB te moeten lezen dat ik weinig verantwoordelijkheden wil nemen en geen inzet toon.
Die andere 3/10 , hoeveel daarvan mogen enkel voor het werk of woon-werkverkeer gebruikt worden?
Het is niet dat ik dat onderscheid niet maak, maar ik vind het toch straf dat de gemiddelde technicus of arbeider met zijn kangoo/partner/ducato vol bedrijfsstickers zich niet aangesproken voelt in deze discussie? Nochtans technische mensen genoeg hier.
Ik merk enkel op dat de mensen die met een stickerloze bedrijfswagen willen rijden hier argumenten proberen aan te halen...
Als mensen de auto nemen om 300 meter verder een brood te gaan halen omdat het autogebruik toch gratis is , dan schort er toch serieus iets aan het systeem hoor
Code: Selecteer alles
Ik vrees dat voor mensen waarvoor de bedrijfswagen taboe is niet echt veel verantwoordelijkheden hebben, laat staan dergelijke inzet willen tonen.
Leuk om dan, als ik eens vrije tijd heb, van iemand die zijn bedrijfswagen wil verdedigen op UB te moeten lezen dat ik weinig verantwoordelijkheden wil nemen en geen inzet toon.
Iedereen maakt zijn eigen rekening. Juist daarom dat ik weiger iemand zijn D segment premium auto te sponseren.Het is dus erg moeilijk om te anticiperen op al deze verschillen. Iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken. Jullie zijn momenteel iemand anders zijn rekening aan het maken en dat vind ik egoïstisch. Jullie snappen niet dat sommige maatregelen voor sommige mensen héél nadelig kunnen zijn.
7/10 bedrijfswagens zijn niet nodig voor het werk. Dus zijn salariswagens.omdat mensen dat onderscheid niet maken tussen een bedrijfswagen en salariswagen
Die andere 3/10 , hoeveel daarvan mogen enkel voor het werk of woon-werkverkeer gebruikt worden?
Het is niet dat ik dat onderscheid niet maak, maar ik vind het toch straf dat de gemiddelde technicus of arbeider met zijn kangoo/partner/ducato vol bedrijfsstickers zich niet aangesproken voelt in deze discussie? Nochtans technische mensen genoeg hier.
Ik merk enkel op dat de mensen die met een stickerloze bedrijfswagen willen rijden hier argumenten proberen aan te halen...
Daar heb je zeker een punt. Maar...zefls de grootste liberaal hier op het forum zou moeten begrijpen dat zijn vrijheid stopt daar waar die van een ander begint. Hoe meer kilometers met de bedrijfswagen (met tankkaart), hoe hoger u nettoloon. Maar hoe groter de belasting op mijn gezondheid en hoe groter de belasting op de weg waardoor ik langer in de fille sta.Ik heb trouwens ook al meermaals gezegd dat iemand gek zou zijn om iets te weigeren wat hem/haar voordeliger uitkomt. De overheid geeft die kans nu eenmaal. Grijpen zou ik zeggen!
Als mensen de auto nemen om 300 meter verder een brood te gaan halen omdat het autogebruik toch gratis is , dan schort er toch serieus iets aan het systeem hoor
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Deze discussie gaat al lang niet meer over het systeem op zich... dat is wel duidelijk als ik de reacties hier lees.Flup schreef:terwijl de discussie eigenlijk gaat over het systeem op zich
Het systeem op zich is veel ruimer... maar het is net die wagen die eruit genomen wordt en niet de maaltijdscheques, laptop, GSM, groepsverzekering, ... wat toch wel heel merkwaardig is (tenzij men daar wel van geniet).
Leuk die opsomming van je... maar zoals jezelf aangeeft is het een morele steun waarbij je niet hoeft aanwezig te zijn ter plaatse... je mag altijd ruilen voor voor mijn weekschema van verplaatsingen die helemaal niet louter moreel zijn en waarbij ik er wel degelijk moet zijn (via reistijd die niet in m'n uren zit). De uitspraak heeft trouwens betrekking op flexibiliteit op gebied van locatie, niet standby zijn ed.Flup schreef:Leuk om dan, als ik eens vrije tijd heb, van iemand die zijn bedrijfswagen wil verdedigen op UB te moeten lezen dat ik weinig verantwoordelijkheden wil nemen en geen inzet toon.
En dat is jou studie ?Flup schreef:7/10 bedrijfswagens zijn niet nodig voor het werk. Dus zijn salariswagens.
Raar wat op al onze bedrijfswagens hangen stickers... en we mogen zelfs de kleur van de wagen nog niet eens vrij kiezen.Flup schreef:Ik merk enkel op dat de mensen die met een stickerloze bedrijfswagen willen rijden hier argumenten proberen aan te halen...
Hopelijk stook je niet met een hout/pelletkachel want dan kom ik ook zeuren... trouwens door bedrijfs of salariswagens af te schaffen is morgen plots de autostrade heus niet leeg ! En die "waardoor ik" geeft nogmaals aan hoe egoistisch sommige mensen hier wel zijn.Flup schreef:Maar hoe groter de belasting op mijn gezondheid en hoe groter de belasting op de weg waardoor ik langer in de fille sta.
-
- Moderator
- Berichten: 2548
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
r2504 schreef:Deze discussie gaat al lang niet meer over het systeem op zich... dat is wel duidelijk als ik de reacties hier lees.Flup schreef:terwijl de discussie eigenlijk gaat over het systeem op zich
Het systeem op zich is veel ruimer... maar het is net die wagen die eruit genomen wordt en niet de maaltijdscheques, laptop, GSM, groepsverzekering, ... wat toch wel heel merkwaardig is (tenzij men daar wel van geniet).
Sssst!!!! Ik mag mijn maaltijdcheques en groepsverzekering/hospitalisatieverzekering buiten mijn uren gebruiken !
Zelfs mijn vrouw en kinderen mogen ziek worden tijdens mijn werkuren en mijn verlof - zelfs in het buitenland - en mogen gaan shoppen met de maaltijdcheques (*)
(*) fictief voorbeeld want ik heb geen maaltijdcheques en mijn kindjes zijn nog te jong om alleen te gaan shoppen... ( voordat ik weer reactie krijg dat ik ne profiteur vh systeem ben)
Laatst gewijzigd door axs 26 nov 2016, 18:44, in totaal 1 gewijzigd.