Hackers hacken klantensysteem alfahosting - alfanet

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Geachte,

Bent u de officiële woordvoerder van Alfanet?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Goede vraag want Andy had me gezegd dat hij er verder niet over zou communiceren :). Indien wel, dan alvast van harte welkom!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

En dan hebben we meteen een nieuwe verified :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
BrainFeeder
Starter
Starter
Bedankt: 2 keer

Beste iedereen

Ik kan bevestigen dat 2 jaar geleden freebymusic een medewerker betrof. Ik werk zelf al enige tijd bij AlfaNet.
Ik begrijp dat dit topic in de tijd aangemaakt werd om de hacking te bespreken. Maar dit is nu opgelost en vraag ik me af of een admin zo vriendelijk wil zijn om dit topic te verwijderen. (en tevens ook bij Google op te geven dat de url uit de zoekresultaten verwijderd dient te worden)

We merken namelijk dat deze pagina nogal hoog wordt weergegeven wanneer we onszelf opzoeken bij Google. Dit kan ons potentiële klanten kosten ook al hebben we allerlei nieuwe maatregelen getroffen sinds de 'hacking'.

Alvast bedankt.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

is het punt van een vrij forum nu niet net om te zorgen dat zaken -ook historisch gezien- kunnen opgezocht worden?

verder:

- bij mij kwam deze thread pas op de 2de pagina van google, dat is niet "vrij hoog" vind ik dan (alles voorbij de 1ste pagina is leuk maar niet écht hoog)
- wss gaat dit nu gewoon hoger in google komen omdat er terug activiteit is
- het lijkt me beter om gewoon in deze thread dan te zeggen wat er o.a. gedaan is om dit soort zaken te voorkomen in de toekomst, zodat je ipv aan censuur doet terug aan vertrouwen wint

straks gaat elke provider nog afkomen met "je hebt hier op dat forum iets negatiefs staan, verwijder het"... en dan is userbase straks helemaal niks meer, wat toch echt niet de bedoeling is.
(overigens, ik weet niet hoe het met anderen zit, maar als ik persoonlijk enkel maar reclame van het bedrijf zelf kan vinden en geen reviews dan stopt het voor mij al helemaal, dus gewoon censuur lijkt me echt wel de slechtste oplossing... tenzij er een reden voor zou zijn, zoals... euh, negatieve dingen verbergen ipv oplossen...)
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik stel dan ook voor dat je hier die nieuwe maatregelen opsomt, het is hier bij tijden een technisch forum, dus dat kan gerust gedetailleerd.

We verwijzen dan naar je nieuwe post via een modbreak in de eerste post van deze thread.
Maar verwijderen dat druist in tegen de geest van alle fora op het internet.
Wij zijn Google niet, en zijn door de Europese Unie niet via allerlei lobby-werk verplicht om "het recht om vergeten te worden" in te voeren.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
yaris
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer

Mijn vroeger directeur zei altijd wie zich verbrand moet op de blaren zitten :-).

Edit: bij mij komt het wel op de 1ste pagina helemaal vanonder.
Pollepaplepel
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Potentiele klant zoekt op google en zal op pagina 2 een forum vinden...
waarop de potentiele leverancier onder een anonieme username komt vragen om de waarheid te verdoezelen en informatie te vernietigen.

Hoe denkt u dat de potentiele klant hierop zal reageren...

Tevens brengt u het onderwerp weer in de actualiteit waardoor de kans bestaat de deze pagina hoger in de google rangschikking zal komen.

Geen slimme zet...
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

En ondertussen staan we weer op pagina 1 :)
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Afbeelding
dovo
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 11 keer

BrainFeeder schreef:Beste iedereen

Ik kan bevestigen dat 2 jaar geleden freebymusic een medewerker betrof. Ik werk zelf al enige tijd bij AlfaNet.
Ik begrijp dat dit topic in de tijd aangemaakt werd om de hacking te bespreken. Maar dit is nu opgelost en vraag ik me af of een admin zo vriendelijk wil zijn om dit topic te verwijderen. (en tevens ook bij Google op te geven dat de url uit de zoekresultaten verwijderd dient te worden)

We merken namelijk dat deze pagina nogal hoog wordt weergegeven wanneer we onszelf opzoeken bij Google. Dit kan ons potentiële klanten kosten ook al hebben we allerlei nieuwe maatregelen getroffen sinds de 'hacking'.

Alvast bedankt.
Bij mij kwam het ook pas op de tweede pagina, en selder geeft hier een mooie oplossing.
selder schreef:Ik stel dan ook voor dat je hier die nieuwe maatregelen opsomt, het is hier bij tijden een technisch forum, dus dat kan gerust gedetailleerd.
BrainFeeder
Starter
Starter
Bedankt: 2 keer

Ik kon het alleen maar vragen :) het is gewoon dat de titel vaak gelezen wordt zonder er wordt doorgeklikt (zoals er zo vaak gebeurd tijdens Googelen). En de titel is in tegenwoordige tijd. Ach. Persoonlijk heb ik ook wel begrip voor alle reacties. Echter na een nieuwe interne SEO analyse zijn we back links aan het controleren en ik kreeg de opdracht enkele te contacteren.

We hebben inderdaad acties ondernomen om zulke hacking te voorkomen.
- Alle servers kregen nieuwe DDOS preventie.
- De klantenzone kreeg een update om lekken te dichten. Het lek dat werd uitgebuit bevond zich tevens in een vergeten bestand van een hele oude versie van de klantenzone.
- Meer gegevens werden gecrypteerd in de database (niet enkel betaalgegevens en wachtwoorden)
- Onze website, klantenzone en intern systeem draaien nu al voor een groot deel via beveiligde verbinding. Dit zal in de nabije toekomst nog uitbreiden naar andere delen van onze website.

Dit zijn slechts enkele maatregelen waar ik zelf weet van heb. Op server niveau werden vele extra maatregels genomen, maar als webdeveloper ga ik me niet aan de details wagen :D
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Security is ook een utopie hoor. Als er een echt goeie hacker langskomt met tijd en goesting dan heb je het weer zitten.
Tenzij je er echt genoeg geld tegen kan aansmijten zoals een bank hebben 99,9% van de bedrijven een probleem.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Yarisken schreef:Security is ook een utopie hoor.
Security is heus geen utopie... het vraagt wel de nodige inspanningen !
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

r2504 schreef:
Yarisken schreef:Security is ook een utopie hoor.
Security is heus geen utopie... het vraagt wel de nodige inspanningen !
Inspanningen = geld + ergeren gebruikers en business.
Zit al een tijdje in de IT. Enkel als er "iets" gebeurt dan worden er acties ondernomen.

Ben is ooit gaan solliciteren bij een bedrijf. Moest eerst een test doen op een computer. Ze vroegen mij wat vragen over security. Mijn 1ste antwoord was " geen computer voorzien met connectie naar internet en interne netwerk voor sollicitanten".
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Qua cybersecurity geldt hetzelfde statement als voor inbraakbeveiliging: Zorg dat je beter beveiligd bent dan je buur, zodat ze daar gaan inbreken.
Zolang een hacker het niet specifiek op jou gemunt heeft, zit je meestal safe met de standaard beveiligingstechnieken. Een hacker maakt uiteindelijk ook keuzes en zal meestal een paar zaken testen en dan op zoek gaan naar een ander slachtoffer.

Als een hacker(groep) met kennis het echt op jou gemunt heeft, slagen zelfs de meeste banken er niet in om buiten schot te blijven. Dan wordt het een kat-en-muis spel: de muis kan enkel een veldslag winnen, maar nooit de oorlog definitief winnen.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”