werkaanbieding door een webhost

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

Via een vrouw die ik enkel ken van ermee te chatten op tmf en msn messenger (ik heb haar wel al gezien op de webcam) heb ik een werkaanbieding gekregen bij een belgische hostingprovider.Komt erop neer dat ze iemand zoeken die veel achter zijn computer zit en bij serverpannes ingrijpt.De naam van de webhost ga ik niet vermelden (mag nie spammen he) :mrgreen: maaare eeeeuh ik voel mij wat onzeker.Ik bedoel de mods van de userbase hier (en sommige gebruikers ook) kennen mijn situatie er werd mij verteld dat ik dat niet gratis hoef te doen maar dat ze ook geen fortuinen kunnen betalen.Nu als er geld aan te pas komt moet ik dit aangeven aan het riziv(rijksinstituut voor ziekte en invaliditeits uitkeringen) doe ik dat niet dan riskeer ik een schorsing van mijn ziekteuitkeringen + een boete.Ik hoor sommige al zeggen.Doen Erik toch geen mens die dat weet ? maar nee ik ben liever wettelijk inorde.Op de briefwisseling met het riziv staat in grote letters dat ik elke wijziging in mijn toestand dien aan te geven.(Dat wordt ook regelmatig gecontroleerd)

dus ik heb twijfels of ik dit zou doen hoewel het mij aanspreekt ik zou het zelfs gratis doen ik wil alleen het gedacht eens horen van andere mensen (enfin lezen) :wink:
Registered Linux user #286313
airzimmy
Erelid
Erelid
Contacteer:

Checken met het riziv hoeveel je zou mogen verdienen bijv (dat je uitkering bijv geen 95% zakt) zou ik eerst doen.
Als je de uren rekent van een dergelijke standby spreek je hier over veel geld!
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Idd, eerst eens goed informeren naar alles, uw statuut dat je daar zou krijgen, hoeveel uren je gaat doen, ...
en daarmee naar riziv gaan.

En Erik: als het mogelijk is: DOEN
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Erik schreef:dus ik heb twijfels of ik dit zou doen hoewel het mij aanspreekt ik zou het zelfs gratis doen ik wil alleen het gedacht eens horen van andere mensen (enfin lezen)
Zoals airzimmy al schreef, inlichtingen inwinnen bij riziv.
Gratis,...zou ik niet doen, vakkennis moet ten slotte betaald worden en wie weet komt het financieel toch voordelig uit voor jou. (een thuiswerker welke goed betaald wordt, hmmm...nice job)

'k Zou toch eerst eens navragen met wat zij bedoelen met "ze ook geen fortuinen kunnen betalen" je moet toch ongeveer weten wat dat zou brengen?

Err: Zeon was me vóór

Grtz, :wink:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 13 maa 2005, 13:38, in totaal 1 gewijzigd.
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ik dacht dat er een zekere limiet staat op het "bijverdienen", het staat ook vast dat het kan gezien worden als een reintegratie van iemand in het arbeidsproces(wat de reden ook mag zijn). Ik probeer nog iemand te contacteren die er meer over weet, bijverdienen mag maar heel gelimiteerd.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Heb dit gevonden via googlen, maar is niet meer zó recent zie ik.
http://www.vandenbroucke.com/soc/T-020322.htm
Zie daar ook bij voorbeelden !

Grtz,
Erik
Elite Poster
Elite Poster

Weetgraag schreef:Ik dacht dat er een zekere limiet staat op het "bijverdienen", het staat ook vast dat het kan gezien worden als een reintegratie van iemand in het arbeidsproces(wat de reden ook mag zijn). Ik probeer nog iemand te contacteren die er meer over weet, bijverdienen mag maar heel gelimiteerd.

Greetz
ja ik mag bijverdienen dat heeft eens in "de werker" (magazine dat je krijgt als je lid bent van de abvv vakbond) gestaan ik was daar lid van toen ik nog werken ging en heb da lidmaatschap nooit opgezegd maar ik ben dat toch wel vergeten bij te houden zeker.Daar bestaan limieten over dat je je uitkeringen behoudt + je mag iets verdienen (maar je mag niet over een bepaald bedrag) maar ja nu is het zondag he zal morgen is zien wat ze zeggen in brussel ;)
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

De links van Blue-Sky geven al een beeld van wat kan en niet kan,
maar voor de zekerheid toch je licht opsteken bij het ziekenfonds of vakbond. Mijn bron is nu ook niet thuis dus ik kan je voorlopig geen uitsluitsel geven.

Greetz
"Carpe Diem"
Erik
Elite Poster
Elite Poster

hallo,

ik heb ook iets gevonden se op de site van het ziekenfonds waar ik verzekerd ben staat een brochure "wegwijs voor invaliden" hier

es lezen se
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Zeker eerst informatie winnen Erik, zodat je als je werkt, niet minder uitkomt dan nu. (geldelijk gezien)
Hopelijk draait het allemaal goed uit. En heeft den Erik binnenkort een job zie :-)

greetz,

Nob
Erik
Elite Poster
Elite Poster

hallo,

Ik heb mee die man gebeld daarnet.Het zou dus neerkomen op dat elke persoon een maximum van 10 servers op onder zijn "verantwoordelijkheid" krijgt waarbij je moet kijken naar kleine dingen zoals foutmedlingen , kijken of het email verkeer normaal verloopt en bij een panne het voorzien van een oplossing voor het probleem.

ik ben ondertussen al wat wijzer wat dat bijverdienen betreft.Als volledig erkende mindervalide komt het erop neer dat ik toestemming den te vragen aan de adviserende geneesheer van mijn ziekenfonds.Vervolgens komt mijn aanvraag voor de zogenaamde "gri" (geneeskundige raad voor invaliditeit)dit is een onderdeel van het riziv dat bepaald
  • krijg ik toestemming ja of nee?
  • welke activiteiten mag ik?
  • hoelang mag ik werken ?
  • is het niet schadelijk voor mijn gezondheid ? (in dit geval zou ik zeggen van niet integendeel....)
misschien ga ik wel naar het lokale kantoor hier elke dinsdag zit daar iemand die voor dergelijke problemen dient ;)

de straf is wel niet mals mensen als ik dit "onder de tafel" zou doen dan kan men beslissen dat alle uitkeringen dit ik totnogtoe ontvangen heb dat ik die moet terugbetalen .... Erik kijk uit jongen wat je doet jongen .... ;)
Sand

Se Erik,

ik krijg hier de indruk dathet niet per sé voor de centen is dat je het doet, maar wel om je ook met wat leuks/nuttig tekunnen bezighouden... in dat geval moet je eens een pm sturen naar trobbel, die is systeembeheerder bij een kinderopvanghuis, als vrijwilliger en krijgt daar een zeer bescheiden vergoeding voor. Natuurlijk als je dat te min zou zijn, voor dit werk heb je toch een internetverbinding nodig? een pc? dat kan eventueel ook 'ter beschikking gesteld worden aan een vrijwilliger he ;) )' op die manier zie je misschien wel weinig centen, maar je geeft er ook minder uit...
Erik
Elite Poster
Elite Poster

wel,

omdat ik iemand ben die niet langer over zijn volle mogelijkheden beschik om een job uit te oefenen komt de financiele kant van de zaken voor mij op de tweede plaats.De professor die mij destijds behandeld heeft deelde mijn mening dus desnoods voor minder geld maar de hoofdzaak is dat ik bezig blijf Systeembeheerder te min ? ik denk altijd dat ik te min ben voor dat te doen ja maar ale morgen weten we meer
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Voor dergelijke complexe materie informeer je best bij je mutualiteit, en zelfs dan is het nog dubbel controleren. Ik ken ook iemand die in een gelijkaardige situatie zit, en weet van hem dat het zeer complex is. Tevens dien je altijd na te denken over wat er zal gebeuren als het bedrijf geen verder gebruik meer wenst te maken van je diensten (op wat kan je dan terug vallen, meer of minder als vroeger ?).
Erik
Elite Poster
Elite Poster

hallo,

Dat is dus nen helen papierberg formulier zoveel en formulier zoveel :s feit is dat ik NIKS mag doen vooraleer ik de toestemming op papier heb en asde naar het ziekenfonds belt das ook nen hele tralala zenne jama meneer je bent op de verkeerde dienst ik ga je doorverbinden momentje hoor.... en dan zit diejen nog op de wc :mrgreen: ofwel hedde de heel nieuw cd van Helmut Lotti gehoord eer ze oppakken :mrgreen:
inter
Pro Member
Pro Member

mijn id? Je zou het graag willen doen maar blijkbaar is de verdienste niet zo groot.
Wat zijn je verantwoordelijkheden en in welke mate ben je aansprakelijk?
Als het gewoon kwestie van opvolgen is zou ik niks extra aangeven en de job doen. Betalingen moeten maar handje contantje gebeuren zodat er geen sporen zijn. Denk dat de beide partijen er zo meest voordeel uit halen. Het wettelijke is dan natuurlijk zeer veraf maar ja .... wat is nog 100% wettelijk in België? :)

Inter
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
Erik
Elite Poster
Elite Poster

ergens heb je gelijk maar ik kan dat risico gewoon niet nemen weet je wat de straf is ? betaling is overschrijving .... as die vent ooit sociale inspectie krijgt ben ik erbij
inter
Pro Member
Pro Member

persoonlijk denk ik dat het sop de kolen niet zal waard zijn. Je hebt veel meer kans veel te verliezen dan te winnen als ik zowat alles lees.
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

@Erik
Ik heb het ook eens nagevraagd maar zoals gezegd is de papierwinkel immens en dan moet je nog het geluk hebben dat je een begrijpend "adviserend geneesheer" hebt.
Als je de regels van het spel volgt zou je in feite niet mogen "moven" van zo'n dokter.
Het is onbegrijpelijk dat mensen die nog de moed hebben om een bijdrage te leveren aan de maatschappij het zo moelijk gemaakt worden
om iets te doen.

Greetz
"Carpe Diem"
satori
Plus Member
Plus Member

inter schreef:persoonlijk denk ik dat het sop de kolen niet zal waard zijn. Je hebt veel meer kans veel te verliezen dan te winnen als ik zowat alles lees.
He's got a point somewhere...
Erik
Elite Poster
Elite Poster

hallo,

Wel veel mensen verklaren mij zot dan zeggen ze waarom wil je dat doen je hoeft niet te werken en je wordt betaald maar ja ik heb nog steeds een gevoel dat ik leef van geld waar andere mensen voor gewerkt hebben natuurlijk heb ik niet om ziekte gevraagd maar toch vind ook ik dat het mij bijzonder moeilijk gemaakt wordt aangezien de strenge straffen en de stapel papieren die moeten ingevuld worden.Dat ze ze je verplichten om het aan te geven dat vind ik normaal je kan immers niet van twee walletjes eten maar moet dat zo ingewikkeld zijn allemaal ?

die adviserende geneesheerder is een dokter die je ook tijdens d controles van het ziekenfonds tegenkomt dat ziet er mij ne mens uit waarmee ge kunt klappen hij heeft mij nog nooit iets geweigerd en als je de prijs van sommige geneesmiddelen bekijkt val je ook achterover hoor maar na alles eens bekeken te hebben kom ik tot de konklussie dat ik meer kan verliezen dan winnen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”