De eerste is gewoon een 68:63:59:XX:XX:XX adres, dit is het adres dat je ook in de technische info ziet, en het is eveneens het adres dat je op de bijgeleverde stickers ziet.
De tweede is een 6a:63:59:XX:XX:XX adres. Die heeft een DHCP request op de interne LAN dhcpd gedaan (en zo heb ik die ook gevonden, want anders vind je daar nergens een spoor van).
Die XX:XX:XX is in beide gevallen exact hetzelfde
Weet iemand wat de functie is van dat 6a:63:59 adres? Mijn aanvoelen, gezien de interne DHCP request, is dat die gebruikt wordt voor het in-home IP (terwijl de 68:63:59 dan voor de interactiviteit is). Maar wat Googlen levert toch enkele topics op (ook op dit forum) die unaniem beweren dat die 68:63:59, oftewel het MAC adres dat je ook in de technische info ziet, voor beide functies dient. Ik vind nergens info over dat 6a:63:59 adres.
Is omdat ik hier probeer een digicorder achter een modem-only en router interactief te maken via VLAN op basis van MAC adres (geen andere optie).
Als ik beide MACs in de VLAN van de telenet modem zet ben ik wel interactief en krijg ik een 10.0.0.0/8 IP van de Telenet dhcpd, maar uiteraard krijg ik dan geen in-home ip van de eigen LAN dhcpd. Ik krijg wel een publiek IPv6 van de Telenet dhcpv6d toegewezen als in-home IP, met andere woorden straks is die digicorder mogelijks onderdeel van een DDoS botnet, not sure if want.
![Shocked :eek:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Als ik die 6a in de interne VLAN zet en die 68 in de modem VLAN krijg ik wel een privaat IP van de eigen LAN dhcpd, maar raakt ie niet interactief omdat ie dan geen 10.0.0.0/8 IP krijgt van de Telenet dhcpd om een of andere reden.