Verhuizen en adsl meenemen ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:
Provider

Ik ga weldra (binnen de 2 maand) verhuizen. Ik zou graag op het appartement waar ik ga wonen adsl nemen (en dus de lijn thuis hier afschaffen). Iemand een idee hoe dat werkt ? Is dat gewoon een telefoontje ? (ik wil wel mijn loginnaam en e-mail enzo behouden)

Nog een vraagje dat daarmee te maken heeft: moet je telefoon nemen bij Belgacom alvorens je adsl kan nemen ? Want telefoon heb ik niet nodig (heb GSM) en xx euro abbonnementsgeld per maand betalen voor iets wat ik toch niet gebruik vind ik wat van het goede teveel. ;)

thanks,

Nob
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:
Provider

Het werkt zoals bij een gewone verhuis. Je geeft op wanneer je verhuist en op die dag wordt je telefoonlijk inclusief ADSL verhuist naar je nieuwe woonst. Je login en zo kan je allemaal behouden. Het is enkel je ADSL-lijn die verhuisd wordt. Of je een ook een gewone telefoonlijn moet nemen, dat weet ik niet. Best eens vragen.

Cheers
Arte
Starter
Starter
Provider

Beste nob,

voor ADSL heb je steeds een vast telefoonnummer nodig van Belgacom, anders hebben zij(Belgacom) geen fysische lijn om ADSLsignaal op over te zetten. Of je er nog extra telefoontoestellen of faxtoestellen aanhangt, speelt geen rol, maar een telefoonnummer heb je echt wel nodig. En geen GSMnr he :p!

En als je verhuist en je de zelfde gegevens zeker wilt behouden, dan vraag je best een FULL transfer aan van je lijn bij Belgacom Klantendienst(0800/22011)!!

Hopelijk weet je nu iets meer,

mvg,

Jan.
"An artist cannot fail, it's already a success to be one!"
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Hey Nob,

wat Arte hier zegt is juist. Je moet idd wel een lijn huren van Belgacom, maar dit doe je door de +- 1300 bef die je aan belgacom betaald/betaalde (turboline). Wat wel het geval is, is dat je geen abo moet nemen voor telefonie. Je moet dus volgens mij geen abonnementsgeld betalen, waarmee je eigenlijk telefoneert. Wel het gebruikelijke adsl-abo. Met andere woorden het enige dat je betaalt is je +- 1500 bef adsl.
I love it when a plan comes together!
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:
Provider

Ah ok, bedankt voor de hulp mannen!

greetz,

Nob
Plaats reactie