et is net die bediende die de auto misschien nodig heeft om gans het land rond te rijden naar klanten.
Als je honderden kilometers per dag moet rijden, doe je dat toch liever in een comfortabele wagen en niet in een rammelende Lada hé?
Dat gaat dan echt over een bedrijfswagen en geen 'salaris'wagen. Mijn inziens is het de werkgever die de arbeidsmiddelen ter beschikking stelt , die dat moet oordelen én betalen. Ik bedoel daarmee..als uw bedrijf zijn vertegenwoordigers/werknemers in een ladaatje door het land stuurt (en denkt dat dit bij zijn bedrijfsimago past) mij niet gelaten. Als uw bedrijf zijn vertegenwoordigers/werknemers in een Premium wagen door het land stuurt (en denkt dat dit bij zijn bedrijfsimago past) mij eveneens niet gelaten..zolang dit dan maar niet op kosten van de gemeenschap is. (al dan niet indirect)
Het komt dan ook steeds op hetzelfde neer... moesten alle bedrijfswagens een VW Polo zijn dan lag er vermoedelijk niemand van wakker
Ook het privé gebruik daarvan moet, in verhouding , belast worden. Uiteraard minder dan een premium wagen; wat is er nu mis met eerlijke fiscaliteit? (buiten dat het blijkbaar niet in jullie genen zit

)
Wel, voor de twaalvenderstige keer... bedrijfswagens worden niet gesponsord...
Met iemand die het licht van de zon ontkent, kan je niet discussieren . Een fiscaal gunstregime is een vorm van sponsering. Indien dit gunstregime er niet was, waren er inkomsten. Met andere woorden, de maatschappij draait hiervoor op aangezien de inkomsten elders geheven worden.
Ik merk totaal niets van de dingen je die vermeld... ik heb nog steeds geen waardig alternatief voor de overgrote meerderheid van m'n verplaatsingen die ik doe voor het werk. Sinds een maand of twee neem ik trouwens enkele dagen per week de trein voor wat op zich een ideale situatie is (woon op 5 minuten van een station en werk naast het station in Brussel) en ik moet zeggen dat het gewoon rampzalig is (vertragingen, gemiste aansluitingen, geen plaats, totaal geen comfort, ...), dus zwijg even over "zwaar stimuleren" !
Jij merkt nog niets op? Diesels uit stad weren? Kilometerrijden voor vrachtwagens? Daar waar vroeger het 'bezit' van een wagen belast werd, zie ik toch lichte verschuivingen op naar het 'gebruik'. Ik betaal anders ook genoeg belastingen voor zaken waar er wél alternatieven zijn (en waar de overheid misschien zelfs marktverstorend werkt) zoals bijvoorbeeld de openbare omroep. Het feit dat er (in uw optiek) geen alternatief is, is geen reden om te beweren dat er geen rechtvaardigere ficaliteit nodig is voor de bedrijfswagen.
De kwaliteit van OV heeft dus niets te maken met het rechtvaardiger maken van de fiscaliteit..dat is een topic op zich. Ik pendel al meer dan 10 j dus ik heb vermoedelijk veel meer last van die problemen als u... wat betreft comfort, dat is nogal subjectief ... ik kan gerust aannemen dat die voorverwarmde leren zetels in een premium wagen beter zitten dan een staanplaats op een propvolle trein. We moeten van A naar B, dat is de essentie. Tegenwoordig is een auto zonder airco geen auto meer ... .Een moeder zei me overlaatst nog (ben auto-mechanicus) dat ze haar auto ging verkopen omdat er geen airco meer in zat (pomp defect) en ze zei dat dit onmisbaar was voor de kinderen. Nu ben ik geen moeilijke mens, maar in mijn generatie was dat er niet ..en bij mijn weten leef ik nog.
Er zullen genoeg Groen! rakkers zonder enig realiteitsbesef kandidaat zijn om dergelijke egoitische maatregelen te nemen.
Hopelijk beseffen ze de gevolgen ook van hun maatregelen... want velen lijken zich nogal blind te staren op die "decadente" wagen alléén !
ik begrijp niet dat je eerst zegt dat er geen sponsering is , en dat je daarna zegt dat je hoopt dat (in dit geval groen) dit niet afgeschaft wordt??