Stiaan schreef:Ik heb gelezen op De Standaard dat de woordvoerster van Telenet gezegd heeft dat er geen sprake is om Netflix te integeren op hun digicorders/boxen en ook niet op de toekomstige digicorders/boxen.
Denk je dat Telenet daar iets aan te zeggen heeft?
Als het moederbedrijf (Liberty Global) een deal sluit met Netflix, dan komt dat bij Telenet ook (tenzij wettelijke of contractuele bezwaren).
Implementatie gebeurt gefaseerd, en bij ons is het afwachten tot de nieuwe decoders er zijn (Horizon Mediabox?).
Stiaan schreef:Uiteindelijk is dit toch niet zo vreemd? Telenet en Netflix zijn concurrenten van elkaar, Telenet komt met een eigen aanbod van series en films in abonnementsformule (play & play more) dan gaan ze toch niet het aanbod van een andere leverancier gaan toestaan op hun netwerk om zo hun eigen aanbod te ondermijnen?
Dat zou wel vreemd zijn, want dezelfde redenering gaat toch ook op voor de 30 andere landen waar Liberty Global actief is op de kabel.
Het aanbod van Netflix kan nu toch ook al op hun netwerk? Alleen niet via een App op de decoder.
driesp schreef:Maar zeg nu eerlijk, wat kan telenet hier nu aan verdienen.
Het zijn abonnementjes van 10 euro per maand.
Het is niet de bedoeling dat Telenet Netflix gaat verkopen, alleen de mogelijkheid om Netflix te bekijken via de decoder (zoals dat bij Proximus al mogelijk is). De klant betaalt rechtstreeks aan Netflix. Of begrijp ik de vraag verkeerd?
onurb schreef:Wat is het probleem om Netflix via coax te leveren?
Hangt ervan af wat ze bedoelen met Netflix via de coax. Uiteindelijk komt alles van Telenet via de coax, ook internet
De nieuwe decoders (vb Ziggo Horizon) hebben een ingebouwde kabelmodem, en de content van de Apps (zoals Youtube) worden via het Internet geleverd, dat zal voor Netflix niet anders zijn?
ITnetadmin schreef:Netflix in de TV abbos gooien en niet laten meetellen qua data is volgens mij een zware net neutrality overtreding, en mag dus niet gebeuren.
Dat is volgens mij een verkeerde interpretatie van de redacteur van de Morgen.
het is niet omdat er een Netflix App op de decoder draait, dat deze niet meetelt qua data.
Op de Proximus TV decoder wordt Netflix ook geleverd via het Internet (VLAN10) en niet via de IPTV VLAN ...