Met de link in mijn onderschrift kan je zien welke snelheid je zou halen bij Proximus of ScarletThaDoc schreef: Geen idee eigenlijk, nog niet bekeken.
Orange TV bevindingen
-
- Pro Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Deze voormiddag een aanvraag gedaan voor Orange arend abonnement. Zodra dit abonnement actief is kan ik overstappen naar digitale tv en internet van Orange.
Iemand een idee hoe lang het duurt voordat ze dan tv en internet effectief komen installeren?
Iemand een idee hoe lang het duurt voordat ze dan tv en internet effectief komen installeren?
Momenteel zo'n 3 weken tussen indienen aanvraag en installatie ter plekke naar het schijnt.Iemand een idee hoe lang het duurt voordat ze dan tv en internet effectief komen installeren?
Maar hangt vermoedelijk af van regio tot regio.
-
- Premium Member
- Berichten: 692
- Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
- Locatie: Oostmalle
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Moet je eigenlijk nog steeds een mobiel abonnement hebben? Mijn vrouw en ik hebben allebei een abonnement van het werk, lijkt mij dus niet interessant...
Iemand een idee wanneer en of ze dit gaan aanbieden aan mensen zonder mobiel abonnement?
Iemand een idee wanneer en of ze dit gaan aanbieden aan mensen zonder mobiel abonnement?
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Elite Poster
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Je moet zeker nog steeds een mobiel abonnement hebben en dat zal voorlopig zo blijven, misschien op lange termijn dat er een verandering zal komen, wie weet.Doktor Avalanche schreef:Moet je eigenlijk nog steeds een mobiel abonnement hebben? Mijn vrouw en ik hebben allebei een abonnement van het werk, lijkt mij dus niet interessant...
Iemand een idee wanneer en of ze dit gaan aanbieden aan mensen zonder mobiel abonnement?
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
tja, da's alsof het weer voorspellen hé...Doktor Avalanche schreef:Iemand een idee wanneer en of ze dit gaan aanbieden aan mensen zonder mobiel abonnement?
Ik ken de langetermijnplanning niet bij Orange hé. Maar uit de verkoopcijfers af te leiden, zie ik ze wel sneller -dan ze zelf eigenlijk willen- die abboverplichting afschaffen. (allee, ik hoop mee met jou)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Waarom zouden ze die verplichting afschaffen? Hun Internet & TV pakket is geen product waar ze veel aan verdienen, het is eerder een lokmiddel om mensen te overhalen om een gsm-abonnement bij hen af te sluiten. Dit was dan ook hun belangrijkste argument om de openstelling van de kabel te vragen: het feit dat veel mensen liever alles in één pakket nemen bij één operator en zij dit niet konden aanbieden. Mogelijk is dit zelfs één van de voorwaarden die het BIPT heeft gesteld bij de openstelling van de kabel, nl. dat Orange dit enkel zal aanbieden in de vorm van een pakket met een gsm-abonnement en niet louter Telenet gaat beconcurreren op haar eigen netwerk.
Als alternatief voor dat verplichte gsm-abonnement zouden ze misschien wel een vaste lijn kunnen aanbieden, zodat iedereen die thuis is er gebruik van kan maken en niet enkel de persoon met het gsm-abonnement van Orange. Hun modems zijn hier in ieder geval wel voor geschikt. Klanten die nog een faxtoestel gebruiken, of een alarmsysteem dat op de telefoonlijn is aangesloten, zouden hier dan ook gebruik van kunnen maken.
Als alternatief voor dat verplichte gsm-abonnement zouden ze misschien wel een vaste lijn kunnen aanbieden, zodat iedereen die thuis is er gebruik van kan maken en niet enkel de persoon met het gsm-abonnement van Orange. Hun modems zijn hier in ieder geval wel voor geschikt. Klanten die nog een faxtoestel gebruiken, of een alarmsysteem dat op de telefoonlijn is aangesloten, zouden hier dan ook gebruik van kunnen maken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Zoals ik hier al iets hoger schreef....nickz schreef:Waarom zouden ze die verplichting afschaffen? Hun Internet & TV pakket is geen product waar ze veel aan verdienen, het is eerder een lokmiddel om mensen te overhalen om een gsm-abonnement bij hen af te sluiten.
groothandelsprijs: 19,7 €
https://tweakers.net/nieuws/103337/mobi ... kabel.html
verkoopprijs: 49 €
29,3 € 'nettowinst' - afschrijving digicorder (die ze wss. in bulk in china kopen voor < 100 €) - router - evt. gratis installatiekost (2 werkuren)
euhm, nu ben je bezig aan het veronderstellen/insinueren. Terwijl je toch bezig bent. Ik denk dat Orange veel liever ook een internet only pakket had kunnen aanbieden (zoals vroeger de VDSL bij euphonynet reseller) en ook nog een -vast- telefonieaanbod.nickz schreef:Dit was dan ook hun belangrijkste argument om de openstelling van de kabel te vragen: het feit dat veel mensen liever alles in één pakket nemen bij één operator en zij dit niet konden aanbieden. Mogelijk is dit zelfs één van de voorwaarden die het BIPT heeft gesteld bij de openstelling van de kabel, nl. dat Orange dit enkel zal aanbieden in de vorm van een pakket met een gsm-abonnement en niet louter Telenet gaat beconcurreren op haar eigen netwerk.
Mocht je deze thread al langer volgen, dan zou je weten dat Orange geen telefonie MAG aanbieden van het BIPT.nickz schreef:Als alternatief voor dat verplichte gsm-abonnement zouden ze misschien wel een vaste lijn kunnen aanbieden
Ik lig er niet wakker van, liever zelfs, want dat zou de prijs weer onnodig de hoogte injagen, terwijl ik liever zelf 'voipboer' speel. (voor 1.2 € 24/24 u. bij OVH, zie maar eens naar tarieven van scarlet/edpnet/tvv... telefonie (met connectiekost/piekuren)
Niet tevreden van mijn internetprovider? gewoon veranderen. Geen gesukkel met nummerportering e.d.
- FabriFibra
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 5 keer
Zonet een update binnen gekregen op mijn orange tv box. Alle missing logo's (cazz, zes en nog enkelen) zijn zichtbaar in de tvgids. Het lijkt ook het lipsync probleel op te lossen. Problemen met opnames heb ik nooit gehad dus kan hier niet over meespreken.
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
- FabriFibra
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 5 keer
Nooit op gelet eigenlijk maar lijkt vlot te gaan. Heeft me tor nu toe niet geërgerd dus
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
-
- Pro Member
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 13 keer
- Contacteer:
Ik krijg geen epg op Zes HD bij orange zodat ik dus niks kan opnemen.
Alles is leeg,de problemen blijven duren bij hen,
Opnames dat mislukken alle dagen bijna en nu al geen epg meer.
Box herinstalleren heeft ook geen oplossing gegeven.
Vind hem ook nog traag zappen en de menus laden ook nog traag in.
Heb hen al gevraagd via fb om de resolutie van de box manueel in te stellen en niet in 1080i te hebben staan constant,
Mijn tv is nog een lcd tv dat geen full hd is en dus moeite heeft met de verwerking van deze resolutie en dus denk ik dat het scrollen en zappen ook vertraagd word daardoor.
Alles is leeg,de problemen blijven duren bij hen,
Opnames dat mislukken alle dagen bijna en nu al geen epg meer.
Box herinstalleren heeft ook geen oplossing gegeven.
Vind hem ook nog traag zappen en de menus laden ook nog traag in.
Heb hen al gevraagd via fb om de resolutie van de box manueel in te stellen en niet in 1080i te hebben staan constant,
Mijn tv is nog een lcd tv dat geen full hd is en dus moeite heeft met de verwerking van deze resolutie en dus denk ik dat het scrollen en zappen ook vertraagd word daardoor.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
- FabriFibra
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik snap niet dat er hier zoveel zijn die problemen hebben met Orange. Wij hebben van dag 1 geen enkel issue gehad (buiten de lipsync bij het zappen maar dat stoort totaal niet want dat is maar een seconde, en lijkt nu ook opgelost te zijn bij ons). Zelf ken ik nog een aantal mensen in onze vriendenkring die Orange hebben, ook zij totaal geen probleem....
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
-
- Pro Member
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 13 keer
- Contacteer:
Die lip sync is nog niet opgelost,heb die ook nog steeds bij het zappen,3 seconden dat het beeld en geluid niet gelijk lopen,en bij opnames is dit ook zo.
Denk dat het ook deels te maken heeft met die resolutie dat de tv bij mij niet aankan.
Dat de tv wat langer over doet om te verwerken en ook de box deels dat het niet direct kan verwerken.
Er zit een dubbelle laag op di codering ook he.
Denk dat het ook deels te maken heeft met die resolutie dat de tv bij mij niet aankan.
Dat de tv wat langer over doet om te verwerken en ook de box deels dat het niet direct kan verwerken.
Er zit een dubbelle laag op di codering ook he.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Russische roulette.FabriFibra schreef:Ik snap niet dat er hier zoveel zijn die problemen hebben met Orange. Wij hebben van dag 1 geen enkel issue gehad (buiten de lipsync bij het zappen maar dat stoort totaal niet want dat is maar een seconde, en lijkt nu ook opgelost te zijn bij ons). Zelf ken ik nog een aantal mensen in onze vriendenkring die Orange hebben, ook zij totaal geen probleem....
Toen ik het had, begreep ik het ook eerst niet, tot... de problemen ook bij mij begonnen, en ze zijn niet meer weggegaan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
iets wat we al langer wisten, krijgen we nu in de mailbox.
http://orange.emsecure.net/optiext/opti ... Cijc6nfdOP
"Wil je niet dat je kinderen naar bepaalde zenders of programma’s kijken? Maak dan gebruik van de kinderslotfunctie die automatisch is geactiveerd op je tv. Zo bepaal je zelf welke inhoud je blokkeert."
- voorlopig nog niet nodig die blokkering, daar hun erozenders nog niet open staan. (allee, is al een tijd terug dat ik gecheckt heb hoor)
- zouden beter wat meer communiceren over de bugs en hun app die al diverse malen uitgesteld is.
http://orange.emsecure.net/optiext/opti ... Cijc6nfdOP
"Wil je niet dat je kinderen naar bepaalde zenders of programma’s kijken? Maak dan gebruik van de kinderslotfunctie die automatisch is geactiveerd op je tv. Zo bepaal je zelf welke inhoud je blokkeert."
- voorlopig nog niet nodig die blokkering, daar hun erozenders nog niet open staan. (allee, is al een tijd terug dat ik gecheckt heb hoor)
- zouden beter wat meer communiceren over de bugs en hun app die al diverse malen uitgesteld is.
-
- Pro Member
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 13 keer
- Contacteer:
heb het zes epg probleem zelf getest,met internet utp kabel laad die geen epg in,zelf niet voor 2 dagen,de andere zenders krijgen wel epg voor 10 dagen.
trek ik de utp er uit en herstart hem zodat die geen internet ziet dan laad die epg in voor 2 dagen dat standaart er op zit op de kabel,en waarrempel,de zes epg laad ook in voor 2 dagen.
dus het probleem ligt bij orange zelf.
heb dit ook gemeld op fb aan hen en ze vinden het vreemd.
maar meer hebben ze nog niet op gezegd.
denk dus dat de epg via utp ingeladen word bij orange op de box en voor zes er geen info is.
dus we kunnen er van uitgaan dat er echt wel een probleem is,deels bij orange zelf of/en de ontvanger(s) van sommige mensen.
hebben er nog mensen dit probleem????
dat we het beetje kunnen uitzoeken en melden,hoe meer het melden hoe sneller ze er iets aan doen.
heb nog iets opgemerkt,na die update van dinsdag kan ik op geen enkele zender meer een programma via epg als serie opname doen.
dus bv nieuws of thuis kan niet meer als serie opname gedaan worden,het moet 1 per 1 gedaan worden.
trek ik de utp er uit en herstart hem zodat die geen internet ziet dan laad die epg in voor 2 dagen dat standaart er op zit op de kabel,en waarrempel,de zes epg laad ook in voor 2 dagen.
dus het probleem ligt bij orange zelf.
heb dit ook gemeld op fb aan hen en ze vinden het vreemd.
maar meer hebben ze nog niet op gezegd.
denk dus dat de epg via utp ingeladen word bij orange op de box en voor zes er geen info is.
dus we kunnen er van uitgaan dat er echt wel een probleem is,deels bij orange zelf of/en de ontvanger(s) van sommige mensen.
hebben er nog mensen dit probleem????
dat we het beetje kunnen uitzoeken en melden,hoe meer het melden hoe sneller ze er iets aan doen.
heb nog iets opgemerkt,na die update van dinsdag kan ik op geen enkele zender meer een programma via epg als serie opname doen.
dus bv nieuws of thuis kan niet meer als serie opname gedaan worden,het moet 1 per 1 gedaan worden.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
-
- Starter Plus
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 29 apr 2016, 10:41
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Kan je eens kijken welke firmwareversie je nu hebt. Ik heb (nog) geen melding gekregen van een update.FabriFibra schreef:Zonet een update binnen gekregen op mijn orange tv box. Alle missing logo's (cazz, zes en nog enkelen) zijn zichtbaar in de tvgids. Het lijkt ook het lipsync probleel op te lossen. Problemen met opnames heb ik nooit gehad dus kan hier niet over meespreken.
-
- Pro Member
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 13 keer
- Contacteer:
Ik heb 1.10.14.0ThaDoc schreef:Kan je eens kijken welke firmwareversie je nu hebt. Ik heb (nog) geen melding gekregen van een update.FabriFibra schreef:Zonet een update binnen gekregen op mijn orange tv box. Alle missing logo's (cazz, zes en nog enkelen) zijn zichtbaar in de tvgids. Het lijkt ook het lipsync probleel op te lossen. Problemen met opnames heb ik nooit gehad dus kan hier niet over meespreken.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Kan je toch zelf manueel zoeken bij technisch en dan naar firmware updates zoeken?ThaDoc schreef:Kan je eens kijken welke firmwareversie je nu hebt. Ik heb (nog) geen melding gekregen van een update.
-
- Pro Member
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 13 keer
- Contacteer:
De update word automatisch geforceerd eropgezet deze week
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
- FabriFibra
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 5 keer
Gisteren kwam ik thuis van het werk en merkte ik dat mijn decoder van orange niet meer wou opstarten. Er scheen een oranje lampje. Ik onmiddelijk de stekker uit getrokken en na enkele seconden er terug in gestoken. Box start op, geeft het boot scherm maar dan in eens zwart scherm, groene lichtje op de box en valt dan terug uit met weer het oranje lampje.
Contact opgenomen met de helpdesk, enkele stappen overlopen en tot de conclusie gekomen dat de box defect is. Spijtig genoeg konden ze vandaag geen technieker meer sturen maar komt hij donderdag in de voormiddag.
Spijtige zaak maar kan nu eenmaal voorkomen. Is de eerste keer sinds wij orange hebben (mei 2016) dat er een probleem is.
Contact opgenomen met de helpdesk, enkele stappen overlopen en tot de conclusie gekomen dat de box defect is. Spijtig genoeg konden ze vandaag geen technieker meer sturen maar komt hij donderdag in de voormiddag.
Spijtige zaak maar kan nu eenmaal voorkomen. Is de eerste keer sinds wij orange hebben (mei 2016) dat er een probleem is.
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
-
- Elite Poster
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Allee, dat wordt voor u 2 dagen geen TV kijken tenzij je nog analoog kan kijken wat in principe mogelijk moet zijn.FabriFibra schreef:Gisteren kwam ik thuis van het werk en merkte ik dat mijn decoder van orange niet meer wou opstarten. Er scheen een oranje lampje. Ik onmiddelijk de stekker uit getrokken en na enkele seconden er terug in gestoken. Box start op, geeft het boot scherm maar dan in eens zwart scherm, groene lichtje op de box en valt dan terug uit met weer het oranje lampje.
Contact opgenomen met de helpdesk, enkele stappen overlopen en tot de conclusie gekomen dat de box defect is. Spijtig genoeg konden ze vandaag geen technieker meer sturen maar komt hij donderdag in de voormiddag.
Spijtige zaak maar kan nu eenmaal voorkomen. Is de eerste keer sinds wij orange hebben (mei 2016) dat er een probleem is.
Ik versta de werkwijze van Orange niet goed, voor een decoder om te ruilen moet men daarvoor een technieker laten komen alsof een decoder aansluiten zeer ingewikkeld is, dat is bij Telenet toch anders, daar kan men in een Telenet center gewoon de decoder omruilen en kan men zelf de decoder aansluiten zodat men op dezelfde dag terug digitaal kan kijken.
- FabriFibra
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik heb een oplossing voor die 2 dagen, al wordt deze door sommigen hier als illegaal gezien... ma soit die discussie wil ik niet aan gaan.
Het zal waarschijnlijk een stock issue zijn dat ze niet in alle orange winkels een voorraad boxen voorzien. Bij telenet was dat in het begin ook niet zo (heb nog tv support gedaan in de begin jaren)... Ze willen misschien ook eerst echt testen ter plaatse en niet zomaar de box onmiddelijk wisselen. Er zal wel een reden voor zijn en op termijn zal het wel allemaal veranderen zoals dat bij telenet was.
Het zal waarschijnlijk een stock issue zijn dat ze niet in alle orange winkels een voorraad boxen voorzien. Bij telenet was dat in het begin ook niet zo (heb nog tv support gedaan in de begin jaren)... Ze willen misschien ook eerst echt testen ter plaatse en niet zomaar de box onmiddelijk wisselen. Er zal wel een reden voor zijn en op termijn zal het wel allemaal veranderen zoals dat bij telenet was.
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
-
- Pro Member
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 13 keer
- Contacteer:
heb dit probleem ook sinds maandag dat die in standby gaat (oranje lampje) en niet meer aan wilt bij het aanklikken van de afstandsbediening,zelf op de ontvanger zelf reageert die niet.
met de stekker uittrekken kan ik na booten hem wel weer gebruiken maar opnames zijn mislukt dan allemaal door die standby stand en niet meer opstarten.
vrees dus dat de mijne ook kapot gaat gaan.
die ontvangers zijn toch niet stabiel,veel te licht van ram om deftig te werken (lees snel scrollen en zappen) en de reactie van opnames verwerken duurt ook efkes bij hun ontvanger.
moet soms 3 seconden wachten na iets aan te klikken eer het speelt.
met de stekker uittrekken kan ik na booten hem wel weer gebruiken maar opnames zijn mislukt dan allemaal door die standby stand en niet meer opstarten.
vrees dus dat de mijne ook kapot gaat gaan.
die ontvangers zijn toch niet stabiel,veel te licht van ram om deftig te werken (lees snel scrollen en zappen) en de reactie van opnames verwerken duurt ook efkes bij hun ontvanger.
moet soms 3 seconden wachten na iets aan te klikken eer het speelt.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
-
- Elite Poster
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
2 dagen is geweldig als je Scarlet gewoon bent. Dat is minstens een week zonder internet/TV/telefoon als de modem-routercombo defect is.FabriFibra schreef:Ik heb een oplossing voor die 2 dagen, al wordt deze door sommigen hier als illegaal gezien... ma soit die discussie wil ik niet aan gaan.
Het zal waarschijnlijk een stock issue zijn dat ze niet in alle orange winkels een voorraad boxen voorzien. Bij telenet was dat in het begin ook niet zo (heb nog tv support gedaan in de begin jaren)... Ze willen misschien ook eerst echt testen ter plaatse en niet zomaar de box onmiddelijk wisselen. Er zal wel een reden voor zijn en op termijn zal het wel allemaal veranderen zoals dat bij telenet was.
- FabriFibra
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 5 keer
i feel so ashamed...
Gisteren kwam ik dus thuis en dacht hmm ik ga het toch nog eens proberen om hem aan te krijgen.
Het enige wat ik nog niet getest had waren de batterijen wisselen van de afstandsbediening.... en ja hoor, de box ging terug aan
Het vreemde is, mijn tv kon ik wel zonder probleem bedienen met de afstandsbediening van mijn orange box. Ik ken niets van afstandsbedieningen maar heeft de box van Orange een sterker signaal nodig dan de tv vanuit de afstandsbediening? Heb Orange dan maar laten weten dat ze niet meer moeten komen en dat alles terug werkt.
Wat me ook is opgevallen is dat de zender ZES nu wel beschikbaar is in de EPG.
Gisteren kwam ik dus thuis en dacht hmm ik ga het toch nog eens proberen om hem aan te krijgen.
Het enige wat ik nog niet getest had waren de batterijen wisselen van de afstandsbediening.... en ja hoor, de box ging terug aan
Het vreemde is, mijn tv kon ik wel zonder probleem bedienen met de afstandsbediening van mijn orange box. Ik ken niets van afstandsbedieningen maar heeft de box van Orange een sterker signaal nodig dan de tv vanuit de afstandsbediening? Heb Orange dan maar laten weten dat ze niet meer moeten komen en dat alles terug werkt.
Wat me ook is opgevallen is dat de zender ZES nu wel beschikbaar is in de EPG.
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Ik deel exact het omgekeerde van je ervaring.lanadekat schreef:2 dagen is geweldig als je Scarlet gewoon bent. Dat is minstens een week zonder internet/TV/telefoon als de modem-routercombo defect is.FabriFibra schreef:Ik heb een oplossing voor die 2 dagen, al wordt deze door sommigen hier als illegaal gezien... ma soit die discussie wil ik niet aan gaan.
Het zal waarschijnlijk een stock issue zijn dat ze niet in alle orange winkels een voorraad boxen voorzien. Bij telenet was dat in het begin ook niet zo (heb nog tv support gedaan in de begin jaren)... Ze willen misschien ook eerst echt testen ter plaatse en niet zomaar de box onmiddelijk wisselen. Er zal wel een reden voor zijn en op termijn zal het wel allemaal veranderen zoals dat bij telenet was.
Scarlet had problemen. Ik bel de maandagvoormiddag, en de dinsdagnamiddag stond er een technieker aan de deur.
Mobistar had problemen. Daar had het 7 werkdagen geduurd voordat het opgelost was.
Je kan dus overal geluk/pech hebben...
-
- Pro Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Gisteren aanvraag graag voor Orange internet & tv. Op 30 november komen ze het installeren. Ben benieuwd
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
Onmogelijk, Scarlet stuurt altijd eerst een Proximustechnieker die het probleem zoekt maar niet mag oplossen ( althans bij defecte 'Scarlet' hardware ). Als de Proximustechnieker is langs geweest mag je terug naar Scarlet bellen en sturen zij een Scarlettechnieker.blaatpraat schreef: Ik deel exact het omgekeerde van je ervaring.
Scarlet had problemen. Ik bel de maandagvoormiddag, en de dinsdagnamiddag stond er een technieker aan de deur.
Mobistar had problemen. Daar had het 7 werkdagen geduurd voordat het opgelost was.
Je kan dus overal geluk/pech hebben...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Vroeger misschien wel, tegenwoordig niet meer.lanadekat schreef:Onmogelijk, Scarlet stuurt altijd eerst een Proximustechnieker die het probleem zoekt maar niet mag oplossen ( althans bij defecte 'Scarlet' hardware ). Als de Proximustechnieker is langs geweest mag je terug naar Scarlet bellen en sturen zij een Scarlettechnieker.
Scarlet gebeld, dag erna een scarlet technieker aan de deur en deze heeft een nieuwe modem geïnstalleerd, waarmee de problemen opgelost waren.
Ik heb enkel maar een Px persoon (lasser) gezien bij de installatie omdat de lassen op straat niet in orde waren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Met andere woorden, heel veel van de tv problemen zijn nu eindelijk opgelost?
Kreeg gisteren immers ook nog eens reclame van Orange of ik geen klant wou worden bij hen. Het begint toch te kriebelen, scheelt behoorlijk wat centen voor mij in vergelijking met Telenet...
Kreeg gisteren immers ook nog eens reclame van Orange of ik geen klant wou worden bij hen. Het begint toch te kriebelen, scheelt behoorlijk wat centen voor mij in vergelijking met Telenet...
- FabriFibra
- Plus Member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 07 jan 2016, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 5 keer
De problemen zijn bij de ene al wat meer dan de anderen. Echte problemen zoals die opname conflicten heb ik nooit gehad. Heb enkel een week of 2 geen epg gehad voor ZES en een aantal logo's waren niet zichtbaar in de epg. Dit is nu allemaal opglost.
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
-
- Elite Poster
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
Een paar maanden geleden was het nog wel degelijk het geval, sindsdien gelukkig geen defecten meer gehadblaatpraat schreef: Vroeger misschien wel, tegenwoordig niet meer.
Scarlet gebeld, dag erna een scarlet technieker aan de deur en deze heeft een nieuwe modem geïnstalleerd, waarmee de problemen opgelost waren.
Ik heb enkel maar een Px persoon (lasser) gezien bij de installatie omdat de lassen op straat niet in orde waren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Toch spijtig dat ze geen 4 simultane opnames mogen aanbieden waar ze mee adverteerden hé. Zou toch mooi concurrentievoordeel zijn. Dus Telenet mag dit zomaar tegenhouden?
Orange antwoordt: "Die 4 simultane zijn mogelijk bij onze Franstalige vrienden. Wij mogen niet méér aanbieden dan de kabelnetbeheerder"
https://www.orange.be/fr/produits-et-se ... -tv/detail
•Enregistrement jusqu’à 4 programmes simultanés tout en regardant un autre programme en direct
De uploadsnelheid is daar wel de helft.
en 15 € extra/maand om dit te verdubbelen
http://www.voo.be/nl/pack/duo/
Wifree zit daarin (zoals Telenet Homespots) + Voomotion (kijken op meerdere schermen) en geen verplicht gsmabbo
Vlaanderen: 10 € (soit, zou ik ook niet geven hoor, max. 5 € extra) 100/10 is nl. voldoende om comfortabel te werken hé.
Orange antwoordt: "Die 4 simultane zijn mogelijk bij onze Franstalige vrienden. Wij mogen niet méér aanbieden dan de kabelnetbeheerder"
https://www.orange.be/fr/produits-et-se ... -tv/detail
•Enregistrement jusqu’à 4 programmes simultanés tout en regardant un autre programme en direct
De uploadsnelheid is daar wel de helft.
en 15 € extra/maand om dit te verdubbelen
http://www.voo.be/nl/pack/duo/
Wifree zit daarin (zoals Telenet Homespots) + Voomotion (kijken op meerdere schermen) en geen verplicht gsmabbo
Vlaanderen: 10 € (soit, zou ik ook niet geven hoor, max. 5 € extra) 100/10 is nl. voldoende om comfortabel te werken hé.
Laatst gewijzigd door satsurfer 24 nov 2016, 12:48, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Het moet zijn van wel, Telenet duldt eigenlijk geen concurrentie, Telenet heeft Orange met veel tegenzin toegelaten op hun netwerk omdat ze van hogerhand daartoe gedwongen zijn, Telenet had veel liever heer en meester gebleven over hun netwerk.satsurfer schreef:Toch spijtig dat ze geen 4 simultane opnames mogen aanbieden waar ze mee adverteerden hé. Zou toch mooi concurrentievoordeel zijn. Dus Telenet mag dit zomaar tegenhouden?