Windows xp aanmelden en terug afmelden zonder commando.

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
gsx3000
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2003, 22:49

hey,

Kent er iemand het probleem als ik op de pc bij de buren me aanmeld
met hun paswoord start xp zich en vanaf het bureelblad moet komen
word de gebruiker zonder dat ik iets doe terug afgemeld.
Erg lastig want zo raak ik nergens meer in.
Veilige modus juist hetzelfde probleem idem voor laatste gekende systeem enz. als die achterpoortjes werken ook niet.
Ook ctrl +alt delete tijdens het opstarten werkt niet.
Ik heb geen idee hoe ik ooit terug in die pc moet graken.
Iemand een idee wat ik kan doen.
Bedankt.

mvg Xavier.
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

waarschijnlijk virus,
opstareten met windows pe of een linux livecd, backuppen wa er te redden valt, dan formatten en herinstall
of wel kan je hun hdd ff meepakken en in uw pc steken en dan scannen op virussen
de pispaal <<
gsx3000
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2003, 22:49

Heb geprobeerd met in de bios te laten opstarten van cdrom en dan xp cdrom erin gestopt en zo willen starten maar lukte ook niet.
Starte gewoon op en ging naar login scherm om aan te melden.
Ik zou vanaf die cdrom lezer iets moeten kunnen doen denk ik maar ik weet niet wat.
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

m'n zus heeft die ook meegemaakt, heb het bij haar gefixed gekregen door de registry te editten vanop een speciale lunix bootcd, zal es kijken of ik die info nog terug kan vinden.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Windows PE disk kan ook het registry editten, je kan die dus eens proberen

PS ik heb je andere topic verwijderd aangezien er hier al op geantwoord was.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
gsx3000
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2003, 22:49

Bedankt voor de goede raad.
Zou het misschien niet simpeler zijn voor mij als niet erg ervaren pc gebruiker om gewoon die harddisk eruit te halen bij mij erin te steken en zo te scannen op virussen?
Of is dit gevaarlijk voor mijn eigen pc?
Thx.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Het probleem is dat het niet rechtstreeks het virus is, zie het eerder als een hond die een kabel heeft stukgebeten, als de hond weg is, is de oorzaak wel, maar is de kabel nog altijd stuk.
Due moet de kabel hersteld worden, hier dus de juiste register sleutel.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

http://www.google.be/search?q=lavasoft+ ... y+userinit
Zie deze searches, lees alle queries please en je zal het probleem opmerken :-)

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html heb ik gebruikt, 'k had wel even moeite om in de correcte hier te komen HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon, 'k meen mij te herinner dat ik eerst tot Microsoft ben gegaan, dan "cd windows" en vervolgens "cd ..\Windows NT" heb gedaan, good luck
gsx3000
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2003, 22:49

Insert the Windows XP startup disk into the floppy disk drive, or insert the Windows XP CD-ROM into the CD-ROM drive, and then restart the computer.
Click to select any options that are required to start the computer from the CD-ROM drive if you are prompted to do so.
When the "Welcome to Setup" screen appears, press R to start the Recovery Console.
If you have a dual-boot or multiple-boot computer, select the installation that you want to access from the Recovery Console.
When you are prompted to do so, type the Administrator password. If the administrator password is blank (which is likely the case if Windows XP was preinstalled by your computer manufacturer), just press ENTER.
You should now be in the Windows installation folder. Note this location, as it will be necessary for steps later in this article.
At the Recovery Console command prompt, type the following lines, pressing ENTER after you type each line:
cd system32

copy userinit.exe wsaupdater.exe

exit

Heb alles gedaan wat er hier boven staat tot ik aan die r kom dan strart hij door selecteer het enige software die erop staat en dan kom ik zoals ik gewoon de pc zou opzetten in het login menu waar ik de verschillende gebruikers zie en zou moeten kunnen inloggen wat nu net niet gaat en de pc de gebruiker terug afsluit.
Wie weet raad?????????
Bedankt.

mvg Xavier.
gsx3000
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2003, 22:49

heb dus cd system32
copy userinit.exe wsaupdater.exe
exit

uitgevoerd helaas kan nog steeds niet inloggen.
Hopelijk is het geen verbeterde versie van dat virus.
Iemand nog een idee wat ik kan proberen.
bedankt.

mvg Xavier.
gsx3000
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2003, 22:49

harddisk eruit gehaald en in mijn pc aangesloten.
Alleen weet ik nu niet hoe ik in de registers moet graken van die harddisk.
Als ik regedit doe zit ik waarschijnlijk in mijn versie van xp.
Weet iemand hoe ik in de register graak van die andere harddisk.
Bedankt.

mvg xavier.
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

Het probleem van dat virus is dat het de waarde van HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon aanpast maar je weet niet naar wat, je kan dus copieren naar 'iets' maar verschillende site geven die 'iets' maar bij mij was het ook niet het wat zij dachten.
Je zou dus moeten kijken wat er juist in die registry key staat als waarde:
- met een bootcd die registry kan aanpassen/lezen (zie hierboven)
- met een pc die de registry open, regedit -> file -> connect network registry ofzo

Als je dan de waarde weet kan je die terug naar het correcte brengen of de file userinit... naar de naam kopieren die in die key staat
gsx3000
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2003, 22:49

Allemaal goed en wel maar ik zou willen weten hoe ik in het register kan kijken van de E: schijf die ik toegevoegd heb aan mijn pc.
Als ik nu regedit doe zit ik alleen in mijn eigen C: schijf te kijken denk ik.
Hoe graak ik in het register van die E: schijf.

bedankt.

mvg Xavier.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”