Daarnet werd in het VTM Nieuws vermeld dat de "Most Wanted" website van de federale politie op een server in Amerika staat. Dit klopt. Als je een traceroute doet kom je inderdaad uit op een Amerikaanse server. Het IP-adres is blijkbaar eigendom van GitHub... Dus die website is gehost via GitHub.
Dit kwam in opspraak doordat de anonimiteit hierdoor niet geborgen is. Ik vind deze zet inderdaad vreemd. mostwanted.federalpolice.be is een subdomein van federalpolice.be dat gehost is op een server via Belnet.
Wou dit toch eens laten weten. Iemand een idee waarom ze dit hosten in Amerika ? Het gaat immers toch om gevoelige informatie die via dit medium gedeeld moet worden...
Most wanted Federal Police gehost in Amerika
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
De gevoelige informatie zit niet zozeer bij GitHub (bedoeling is juist dat zoveel mogelijk mensen de fotokes zien) , het is eerder de melding van nuttige info die je kan maken op de website, die passeert via https://formspree.io
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Typisch voorbeeld van laten we even op 5 minuten een website maken... ergens wat hosting, ergens een form scriptje... zo amateuristisch.
Nu ja, het zou veel erger kunnen als ze het zelf deden en hun server zo lek was als iets.
Nu ja, het zou veel erger kunnen als ze het zelf deden en hun server zo lek was als iets.
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Omstreeks de jaren 2000 was op het domein belgium.be, de officiële website van België, om België voor te stellen een kaartje van België. Een kaart van het CIA-factbook. Niets mis met het CIA-factbook, maar uw land voorstellen met een kaartje van de CIA? Schandelijk in mijn opinie.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Wat ik vooral grappig vind is dat er 2 domeinen bestaan voor beide landstalen, maar het dan wel via een engels subdomein
mostwanted.policefederale.be
en
mostwanted.federalepolitie.be
Die dan blijkbaar beiden nog wijzen naar een engelstalige domeinnaam:
http://www.mostwanted.federalpolice.be/ met index-fr of index-nl
Nu, ik herinner mij ook nog stoten van in de jaren 2000, waar elke politiezone een hotmail-adres kreeg...
BTW, ben ik de enige die vindt dat die "most-wanted" lijst er ver van Belgisch uitziet...?
mostwanted.policefederale.be
en
mostwanted.federalepolitie.be
Die dan blijkbaar beiden nog wijzen naar een engelstalige domeinnaam:
http://www.mostwanted.federalpolice.be/ met index-fr of index-nl
Nu, ik herinner mij ook nog stoten van in de jaren 2000, waar elke politiezone een hotmail-adres kreeg...
BTW, ben ik de enige die vindt dat die "most-wanted" lijst er ver van Belgisch uitziet...?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ssst... dat mag je niet zeggen want dan ben je racistisch.woutervh schreef:BTW, ben ik de enige die vindt dat die "most-wanted" lijst er ver van Belgisch uitziet...?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Voor iedere buitenlander die 10 matchen goed speelt in een of andere Belgische voetbalcompetitie, wordt er een 'spoedprocedure tot naturalisatie' ingezet ...BTW, ben ik de enige die vindt dat die "most-wanted" lijst er ver van Belgisch uitziet...?