Ik heb Adsl2fit.
Ik ben destijds overgestapt van skynet en heb mijn alcatel speedtouch home modempje behouden. Als ik inlog bij adsl2fit met mijn winXP sp1 laptop (username en password checken) kom ik nooit maar dan ook nooit boven de 10KB/s bij een speedtest, noch bij upload, noch bij download, als ik iets als emule aanzet kom ik aan 50kb/s down en 20kb/s up, dat is dan omdat ik meerdere peers heb. per peer ligt de snelheid erg laag.
Ik gebruik soms een ethernetkaartje om te connecten, soms steek ik die adsl draad rechtstreeks in de voorziene opening, nooit gebruik ik een usb connectie voor internet.
Ik heb echter ook een D-Link DI-614+ wireless router, als ik die laat inloggen op het internet en ik dus wireless surf en ik zoek 1 peer op via bittorrent, haal ik van die ene peer vlot 100kb/s, of kan ik naar die ene peer met 50kb/s uploaden. Veel peers of nog hogere snelheden zorgen ervoor dat mijn laptop de connectie met de wireless router verliest en ik de laptop es moet herstarten om de verbinding met de wireless router terug te vinden. Een typisch fenomeen voor wireless en hoge traffiek.
Recent bevond ik mij met mijn laptop bij een collega die via skynet surft.
Hij haalde met ZIJN pc een bestandje van de skynet nieuwsserver aan 396kb/s. Hij verbreekt de internetverbinding van zijn pc en ik steek de adsl draad van zijn pc in mijn laptop. Ik log in bij skynet (hij geeft mij zijn login en paswoord).
Ik download met hetzelfde programma hetzelfde bestand van dezelfde nieuwsserver, ik geraak niet boven de 25kb/s met 8 open threads
Wat is er mis aan mijn configuratie?
Bij al deze verbindingen gebruikte ik Nod32 antivirus en de Sygate firewall
Deze medion MD 41300 laptop heeft thuis van bij het begin via adsl2fit gesurft en nooit via de oude skynet verbinding, want daar is de laptop te nieuw voor.
Wired 4x trager dan wireless
-
- Administrator
- Contacteer:
Welk O/S heb je?
Ik vermoed/ben vrij zeker windows XP Home aangezien dat standard op die laptop staat.
Heb je soms net limiter geinstalleerd?
Probeer nog eens met de firewall uitgeschakeld.
Doe eens een spywarescan met www.hitmanpro.nl .
Als je je laptop aan een andere computer hangt via de ethernet poort en je zet dan een bestand open, hoe snel ga je dan?
Zet ook eens je wireless connectie uit als je via de kabel werkt.
PS: ik heb je post gemoved aangezien het geen &2f probleem is.
Ik vermoed/ben vrij zeker windows XP Home aangezien dat standard op die laptop staat.
Heb je soms net limiter geinstalleerd?
Probeer nog eens met de firewall uitgeschakeld.
Doe eens een spywarescan met www.hitmanpro.nl .
Als je je laptop aan een andere computer hangt via de ethernet poort en je zet dan een bestand open, hoe snel ga je dan?
Zet ook eens je wireless connectie uit als je via de kabel werkt.
PS: ik heb je post gemoved aangezien het geen &2f probleem is.
O/S: XP home idd
net limiter: nee, kzou niet weten wat het is
spywarescan met www.hitmanpro.nl : uitgevoerd, ik was clean op een paar cookies enzo na, kben nu wel tal van settings kwijt, kga dus een nieuw ghostje erop moeten zetten.
Probeer eens met de firewall uitgeschakeld: brr, de laatste keer dat ik die 5 minuten uitschakelde had ik direct een antivirus melding dat er een programma ftpupload.exe op mijn pc werd geinstalleerd, ik ga wel es doen
voor het ghostje erop komt
Als je je laptop aan een andere computer hangt via de ethernet poort en je zet dan een bestand over, hoe snel ga je dan?: zo een connectie heb ik nog niet geprobeerd, ik vraag me af of ik wel zo een 2e kaartje heb, plus deze xp in netwerk met die win98SE hier wou niet echt lukken, dus heb ik er geen ervaring mee
Zet ook eens je wireless connectie uit als je via de kabel werkt: wireless staat meestal uit dan, aan of af maakt geen verschil. Ik ga wireless wel eens disabelen in de bios.
net limiter: nee, kzou niet weten wat het is
spywarescan met www.hitmanpro.nl : uitgevoerd, ik was clean op een paar cookies enzo na, kben nu wel tal van settings kwijt, kga dus een nieuw ghostje erop moeten zetten.
Probeer eens met de firewall uitgeschakeld: brr, de laatste keer dat ik die 5 minuten uitschakelde had ik direct een antivirus melding dat er een programma ftpupload.exe op mijn pc werd geinstalleerd, ik ga wel es doen
voor het ghostje erop komt
Als je je laptop aan een andere computer hangt via de ethernet poort en je zet dan een bestand over, hoe snel ga je dan?: zo een connectie heb ik nog niet geprobeerd, ik vraag me af of ik wel zo een 2e kaartje heb, plus deze xp in netwerk met die win98SE hier wou niet echt lukken, dus heb ik er geen ervaring mee
Zet ook eens je wireless connectie uit als je via de kabel werkt: wireless staat meestal uit dan, aan of af maakt geen verschil. Ik ga wireless wel eens disabelen in de bios.
Blue-Sky schreef:Probeer eens met "Gratis Spy-sweeper"
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 5580#65580
Grtz,
Heeft nie veel zin, want da zit in hitman pro.
Probeer eens met de firewall uitgeschakeld: brr, de laatste keer dat ik die 5 minuten uitschakelde had ik direct een antivirus melding dat er een programma ftpupload.exe op mijn pc werd geinstalleerd
Dan moet je eens updates voor windows installeren. Dit is een virus dat gebruik maakt van een exploit in Windows XP. Er bestaat al lang een patch voor.
Hope schreef:Ik heb Adsl2fit.
Ik ben destijds overgestapt van skynet en heb mijn alcatel speedtouch home modempje behouden. Als ik inlog bij adsl2fit met mijn winXP sp1 laptop (username en password checken) kom ik nooit maar dan ook nooit boven de 10KB/s bij een speedtest, noch bij upload, noch bij download, als ik iets als emule aanzet kom ik aan 50kb/s down en 20kb/s up, dat is dan omdat ik meerdere peers heb. per peer ligt de snelheid erg laag.
Ik gebruik soms een ethernetkaartje om te connecten, soms steek ik die adsl draad rechtstreeks in de voorziene opening, nooit gebruik ik een usb connectie voor internet.
Vreemd. Je beschrijft een identiek zelfde probleem dat ik nu ineens heb.
Setup: Alcatel Speedtouch Home + SMC 7008 router ( ping disabled - firewall actief + ms firewall op de server ) op Scarlet/KPN netwerk.
Rond 14de ( 04 of 05 smorgens heeft men modem zichzelf reset, zag het omdat normaal bij surfadsl de verbinding tot 400+ uur actief kan blijven, en ik zag rond 12h, dat hij maar 7 uur connected was ).
Gans de dag trage snelheid. Ik doen anime download via irc, via 1 fserve bot. Kreeg 20 a 30kb max ( wat niet kan sinds het een fserver bot is die altijd 200 to 380kb/sec geeft ). Ik doe nog een download via een 2de bot ( een waar ik ook zeker ben van 150 tot 200kb speeds), snelheid eerste zakt naar 20k max, 2de doet ook max 20k.
Ik start een torrent file op, een met 2000+ seeds, waar ik zeker ben dat ik binnen de 2 min met 200 a 300kb zou downloaden, en hij doet max per client maar 14k ( totaal van 80k na 30min ).
Cijfers die ik zeker weet die niet kunnen. Ik bel effe surfadsl helpdesk voor controlle of er niets mis is met de scarlet netwerk ( ik zit dus op scarlet/kpn netwerk ).
Daar verteld me dat ze het willen doorgeven aan belgacom maar ze moeten men sync speed weten. Probleem, ik werk met een router voor login, aka geen sync speed. Ik sluit de modem rechtstreeks aan, herprobeer de eerste fserve... bingo ... 350kb/sec. Ik informeer surfadsl helpdesk dat het probleem blijkbaar hier moet liggen.
Een paar uur later ( moest enkel klusjes opknappen ), reset ik men router, doe alles wat ik men macht zit om het probleem te vinden ... niets ... zelfde 20 a 30k probleem. Zodis ik sluit modem terug direct aan. Krap!! probleem doet zich nu ook rechtstreeks voor.
Adaware scan's ( op 7 cookies van IE dat ik eens gebruikt heb ipv firefox ), niets gevonden. Virusscanner die altijd op staat... ook negatief. Geen adnormaal lightflikkers op men speedtouch home als ik niets internet related doe ( aka geen activiteit ), zodus niets probeert van binnen naar buiten te werken.
Het kan niet dat 2 mensen met dezelfde modem, zelfde config bijna, alle 2 hetzelfde probleem krijgen op hetzelfde netwerk ( adsl2fit gebruikt ook scarlet hun netwerk ) rond dezelfde tijd. Het klinkt vreemd maar het is alsof mijn config ergens veranderd geweest is op de pc's. Je zou bijna zeggen dat het smallbreete is maar die test smiddag's met rechtstreeks te werken kon ik 1* wel terug full speed.
Mja, verder werken, ik zal het vinden ( hopelijk ).