een wonderoplossing zal ik het niet noemen... maar het is wel elk jaar opnieuw geld dat we weggooien en alles behalve een efficient model.gm123 schreef:En wat dan? Je geeft het zelf al aan, je wint misschien een paar miljoen. Da's peanuts.Splitter schreef:tgoh, om geld te hebben laat ons dan eerst eerlijk beginnen waar het moet: besparen op de regering.
Besparen op de regering wordt continu aangehaald als wonderoplossing voor letterlijk alles,
....
Ja, er zijn veel zaken in onze regeringsstructuur die afgeslankt kunnen worden, maar dat is totaal niet genoeg om ingrijpende veranderingen te financieren.
schaf tesamen trouwens ook het koningshuis af, gezien ook hier niets wezenlijks van waarde aan vasthangt (en dat ze "eindbeslisser" zijn is ook BS, boudewijn hebben ze 1 dag afgezet om de abortuswetgeving erdoor te duwen...)
ugh, ik en rekenen... ik zal nooit tegenspreken dat mijn rekensommen de eerste keer vaak ergens mis zijn, zeker als het ochtend of avond isNob schreef:Ik denk dat je vergeet X 12 te doen, of krijgen de mensen slechts 1000 EUR per jaar?Splitter schreef:8965004 mensen die een basisloon zouden kunnen krijgen
voor een basisloon van 1000 euro zou de jaarlijkse kost 8,9 miljard zijn
13.6 - (12x8.9) = oei put van 93 miljard EUR
(misschien dat ik dus wel ideaal ben voor de politiek? misrekenen is daar toch een thema de laatste tijd?)
maar je hebt gelijk, er zou een put zijn... daarom ook dat het 1-op-1 systeem waarschijnlijk niet zou werken.
het door economen aangehaalde systeem dat het ene terugdraait naarvenant het andere stijgt zou dan beter functioneren
ik heb het in het begin reeds aangehaald, ik ben geen expert ter zake en heb zeker niet het hele antwoord, alleen het inzicht dat het huidige systeem geen langetermijn systeem is en dringend anders moet.de zogenoemde ‘negatieve inkomstenbelasting.’ In dit geval hoef je op een bepaald punt geen belasting meer te betalen, maar krijg je juist geld van de belastingdienst. Zodra je weer meer geld gaat verdienen, wordt je basisinkomen geleidelijk wegbelast. Op deze manier is er altijd een vloer – van bijvoorbeeld 1.000 euro – waar je niet doorheen kunt zakken.
als ik de overige 93 miljard kan terugvinden, laat ik het weten