televisieaanbod orange groeit minder dan verwacht
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Blijkbaar doen ze het toch zo goed niet als gehoopt.
Ze hoopten 20 000 klanten en zijn er 17600.
Volgens mij is de groep die veel meer in hun pakket en aanbod willen, groter dan wat ze dachten en wat de meeste hier denken.
geen play play more
bron : http://www.zdnet.be/nieuws/187372/telev ... -verwacht/
Ze hoopten 20 000 klanten en zijn er 17600.
Volgens mij is de groep die veel meer in hun pakket en aanbod willen, groter dan wat ze dachten en wat de meeste hier denken.
geen play play more
bron : http://www.zdnet.be/nieuws/187372/telev ... -verwacht/
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Premium Member
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
En geen vaste telefoonlijn. (oude kijkers)
En verplicht met abonnement (België = prepaid land).
En geen flexibele on demand kijken ipv lineair (jonge kijkers).
En duurder dan VOO in Wallonië.
Ahja, zo zijn er veel redenen waarom het minder aanslaat dan ze zelf verwacht hebben!
Gelukkig is het nooit te laat om van fouten in te zien en aanpassen door te voeren waar nodig.
En verplicht met abonnement (België = prepaid land).
En geen flexibele on demand kijken ipv lineair (jonge kijkers).
En duurder dan VOO in Wallonië.
Ahja, zo zijn er veel redenen waarom het minder aanslaat dan ze zelf verwacht hebben!
Gelukkig is het nooit te laat om van fouten in te zien en aanpassen door te voeren waar nodig.
- bitbite
- Premium Member
- Berichten: 558
- Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 42 keer
Bwaaa, 11% onder target voor een from-scratch productlancering, is dat niet gewoon redelijk? Persoonlijk gok ik dat de Belg gewoon weer te honkvast is om snel wisselen, aan de verkoper die ik aan de deur kreeg zal 't niet gelegen heben...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Ze hebben hun produkt nodeloos complex en onvolledig gemaakt, met dan nog een initiële geobeperking bij de kleinschalige launch.
Maar voor mij blijft het Scarlet die als marionet van Proximus de hele markt verziekt zodat de kleine/opstart providers met kruimels tevreden moeten zijn.
Maar voor mij blijft het Scarlet die als marionet van Proximus de hele markt verziekt zodat de kleine/opstart providers met kruimels tevreden moeten zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1933
- Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Het probleem is vooral dat alle problemen vanuit de Test periode er nog zijn en ik heb een vermoeden dat er nog veel mensen terug gaan weg gaan.
* Traag veranderen kanaal + geluid loopt eerst enkele seconden achter
* Opnames die niet gebeuren.
* Niet kunnen delen van opnames tussen verschillende apparaten
* Enkel huren van extra toestel aan 8 euro. Wat overpriced is.
* Je kan geen defecte apparaten gaan wisselen in de Orange winkels. Er moet altijd iemand langskomen.
* Verplicht gsm abonnement
* Bij elke probleem moet je naar 5000 bellen maar daar zit je dan bij wijze van spreken 2 uur te wachten.
* Traag veranderen kanaal + geluid loopt eerst enkele seconden achter
* Opnames die niet gebeuren.
* Niet kunnen delen van opnames tussen verschillende apparaten
* Enkel huren van extra toestel aan 8 euro. Wat overpriced is.
* Je kan geen defecte apparaten gaan wisselen in de Orange winkels. Er moet altijd iemand langskomen.
* Verplicht gsm abonnement
* Bij elke probleem moet je naar 5000 bellen maar daar zit je dan bij wijze van spreken 2 uur te wachten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Maar ondertussen maken ze wel reclame dat ze de snelste en beste helpdesk hebben van alle telecomoperatorenljd schreef:* Bij elke probleem moet je naar 5000 bellen maar daar zit je dan bij wijze van spreken 2 uur te wachten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
keihard inzetten op "internet only" lijkt mij de enige manier om beweging te krijgen in duopolie-land! Het plaatsen van schoteltjes en/of aan de man brengen van (lineaire) zenders heeft geen toekomst. Ben benieuwd of hun nieuwe CEO slimmer is dan de vorige
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 2929
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Dat is nu net het probleem: Orange mag geen internet-only producten op de markt brengen van het BIPT
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 15:26
Pas overgestapt van telenet naar scarlet. Het geluid dat achterloopt de eerste seconden heb ik ook reeds ervaren.ljd schreef:Het probleem is vooral dat alle problemen vanuit de Test periode er nog zijn en ik heb een vermoeden dat er nog veel mensen terug gaan weg gaan.
* Traag veranderen kanaal + geluid loopt eerst enkele seconden achter
* Opnames die niet gebeuren.
* Niet kunnen delen van opnames tussen verschillende apparaten
* Enkel huren van extra toestel aan 8 euro. Wat overpriced is.
* Je kan geen defecte apparaten gaan wisselen in de Orange winkels. Er moet altijd iemand langskomen.
* Verplicht gsm abonnement
* Bij elke probleem moet je naar 5000 bellen maar daar zit je dan bij wijze van spreken 2 uur te wachten.
Tevens hogere ping tov telenet van 10 naar 20-30.
Geen verplicht gsm abbo.
Rest kan ik nog niet over oordelen.
Slechts 30 megabit ipv de 70 waar mee ze adverteren, zou aan kaart in kast liggen volgens installateur.
Voorlopig vrij content gezien de prijs.
-
- Premium Member
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
Volgens mij kan je daar tegenwoordig ook alleen nog maar hardware huren; bij proximus is het toch zo (en volgens mij ook 8€). Dat is bij telenet ook jaren geweest (digicorder en HDrecorder in den tijd enkel verhuur). Dat kan niet DE reden zijn, hoogstens een excuus. De andere frustraties ja die zijn wel storend!davideruserbase schreef:Pas overgestapt van telenet naar scarlet. Het geluid dat achterloopt de eerste seconden heb ik ook reeds ervaren.ljd schreef:Het probleem is vooral dat alle problemen vanuit de Test periode er nog zijn en ik heb een vermoeden dat er nog veel mensen terug gaan weg gaan.
* Traag veranderen kanaal + geluid loopt eerst enkele seconden achter
* Opnames die niet gebeuren.
* Niet kunnen delen van opnames tussen verschillende apparaten
* Enkel huren van extra toestel aan 8 euro. Wat overpriced is.
* Je kan geen defecte apparaten gaan wisselen in de Orange winkels. Er moet altijd iemand langskomen.
* Verplicht gsm abonnement
* Bij elke probleem moet je naar 5000 bellen maar daar zit je dan bij wijze van spreken 2 uur te wachten.
Tevens hogere ping tov telenet van 10 naar 20-30.
Geen verplicht gsm abbo.
Rest kan ik nog niet over oordelen.
Slechts 30 megabit ipv de 70 waar mee ze adverteren, zou aan kaart in kast liggen volgens installateur.
Voorlopig vrij content gezien de prijs.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Orange is een speler van (Europees) formaat. Ik vraag me af of zij zichzelf een tweede keer in de voet gaan schieten, of door brutaal op te treden hun kansen gaan keren. Die enkele mensen van Bhaalu hadden indertijd meer ballen aan hun lijfVaganzza schreef:Dat is nu net het probleem: Orange mag geen internet-only producten op de markt brengen van het BIPT
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Niet vergeten dat velen een email adres van Telenet gebruiken en veranderen dus een hoop rompslomp met zich meebrengt...
Ik heb alles bekeken en Telenet Wigo is voor mijn gezinssituatie een veel beter produkt.
Ik heb alles bekeken en Telenet Wigo is voor mijn gezinssituatie een veel beter produkt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
OK, maar in uw geval spreken we slechts over 1 gezin. Het duopolie aanpakken in dit land kan alleen gebeuren wanneer ontelbare gezinnen een "electrabelleke" veroorzaken
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Ik denk dat er veel mensen zijn die liever vaste tel. erbij hebben,of vallen over de voorwaarde dat men eerst een gsm abo. moet hebben,vooraleer men kan genieten van tv en internet.Ikzelf heb altijd gedacht dat dit een voorwaarde was om de te grote toeloop(chaos) te vermijden,ik vraag mij af hoelang ze dit nog kunnen volhouden,normaal zou internet en tv samen voor 49€ zonder dat(verplicht) gsm abo zeker wel een voltreffer kunnen zijn.Men zou bijv. ook de voorwaarden voor de formule van 39€ kunnen intresanter maken.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
eigenlijk wel raar hoe de mensen reageren
toen telenet met gsm diensten begon moest je ook minsten 1 ander product van hen hebben en uitleg mensen tis normaal dat je een product uit hun Core business moet hebben.
Orange doet nu juist hetzelfde en het is plots voor velen een probleem.
Later zal je wel appart kunnen hebben , tegen een hogere prijs natuurlijk
toen telenet met gsm diensten begon moest je ook minsten 1 ander product van hen hebben en uitleg mensen tis normaal dat je een product uit hun Core business moet hebben.
Orange doet nu juist hetzelfde en het is plots voor velen een probleem.
Later zal je wel appart kunnen hebben , tegen een hogere prijs natuurlijk
Laatst gewijzigd door proximusboyke 21 okt 2016, 22:36, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
ligt inderdaad voorlopig aan 'de kaart' in de kast. Als er een vectoring compatibel model in wordt geinstalleerd en vectoring wordt aangezet gaat je ping lager zijn dan die bij Telenet en zou je toch zeker 50 mpbs moeten halen, waarschijnlijk moet 70 mbps ook nog wel lukken maar dat is afhankelijk van de afstond tot de ROP.davideruserbase schreef: Pas overgestapt van telenet naar scarlet. Het geluid dat achterloopt de eerste seconden heb ik ook reeds ervaren.
Tevens hogere ping tov telenet van 10 naar 20-30.
Geen verplicht gsm abbo.
Rest kan ik nog niet over oordelen.
Slechts 30 megabit ipv de 70 waar mee ze adverteren, zou aan kaart in kast liggen volgens installateur.
Voorlopig vrij content gezien de prijs.
Zolang het werkt bij Scarlet is er geen probleem, eens het niet meer werkt zal het voor minstens een week niet meer werken. Je kan de modem nergens omwisselen met als gevolg dat er eerst een Proximus technieker langskomt om te kijken wat het probleem is als die is langsgeweest mag je terug naar Scarlet bellen en die sturen een Scarlet technieker om een nieuwe modem te brengen.
PS: klantenservice kan er zelf niets van, probeer maar eens uit te leggen dat de modem defect is, zal zeker 5 minuten kosten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
- +1 http://bipt.be/public/files/nl/21969/ja ... 015_NL.pdfroad rebel schreef:En geen vaste telefoonlijn. (oude kijkers)
En verplicht met abonnement (België = prepaid land).
En geen flexibele on demand kijken ipv lineair (jonge kijkers).
En duurder dan VOO in Wallonië.
Ahja, zo zijn er veel redenen waarom het minder aanslaat dan ze zelf verwacht hebben!
Gelukkig is het nooit te laat om van fouten in te zien en aanpassen door te voeren waar nodig.
In lijn met de ontwikkelingen van de voorbije jaren daalt het aantal toegangen tot het vaste telefoonnetwerk licht met 1%. De groei op de residentiële markt ( +1,6%) wordt teniet gedaan door de afname op de zakelijke markt ( -6,2%)
schommelt van 2006 tot 2015 rond de 3.000.000 vaste telefoonlijnen op de residentiële markt.
- +1
niet alleen prepaidland. Wat als je abbo werkgever hebt? Of je hebt slechte dekking met Orange? Of je kan goede deal sluiten in combi met smartphone bij een provider? Of je belt weinig en vindt Dommel Mobile véél goedkoper?
- komt nog? Je kan je al behelpen met de online diensten van de zenders (+Stevie). Niet-lineair kijken kost weer extra geld hé. Oproepkost/programma, zie ik niet zitten...
- ik zie geen prijsverschil op de site als ik Waalse postcode ingeef?
Iedere markt heeft zijn doelgroep. Net alsof Dacia verziekt de markt voor Ford's/Renault's/VW's van deze wereld?cptKangaroo schreef:Maar voor mij blijft het Scarlet die als marionet van Proximus de hele markt verziekt zodat de kleine/opstart providers met kruimels tevreden moeten zijn.
Als ik waarde hecht aan hogere snelheden, hogere downloadlimieten, méér zenders, Remote App,.... dan wil ik wel iets meer betalen.
lipsync probleem nog altijd niet opgelost, ondanks verschillende patches (die telkens lang op zich laten wachten)ljd schreef:Het probleem is vooral dat alle problemen vanuit de Test periode er nog zijn en ik heb een vermoeden dat er nog veel mensen terug gaan weg gaan.
* Traag veranderen kanaal + geluid loopt eerst enkele seconden achter
* Opnames die niet gebeuren.
* Niet kunnen delen van opnames tussen verschillende apparaten
* Enkel huren van extra toestel aan 8 euro. Wat overpriced is.
* Je kan geen defecte apparaten gaan wisselen in de Orange winkels. Er moet altijd iemand langskomen.
* Verplicht gsm abonnement
* Bij elke probleem moet je naar 5000 bellen maar daar zit je dan bij wijze van spreken 2 uur te wachten.
gaat vooral over serieopnames, die problemen geven. Bizar dat bij sommigen het probleemloos werkt en bij anderen totaal niet.
Spijtig dat je niet zelf je digicorder -2dehands- kan kopen. verplicht huren.
Ook gemis aan een CI+ module à la Telenet TV-met een kaartje (Nu gebruik ik 1 die via ouders gekoppeld is aan hun abbo )
+1 Het gaat zolang duren, tot ze zien dat er niet genoeg aansluitingen komen. Bij Proximus heb je nl. voor 55 € een internet+tv (met free hotspots, extra 500 MB data, VOD, remote app, stabieler product?...). Wel slechts 300 GB en snelheden trager bij upload (behalve bij fibre to home)fluppie schreef:dat men eerst een gsm abo. moet hebben,vooraleer men kan genieten van tv en internet.Ikzelf heb altijd gedacht dat dit een voorwaarde was om de te grote toeloop(chaos) te vermijden,ik vraag mij af hoelang ze dit nog kunnen volhouden,normaal zou internet en tv samen voor 49€ zonder dat(verplicht) gsm abo zeker wel een voltreffer kunnen zijn.
Hun remote app staat gelisted als onbekende releasedatum
ja, Wied, die nog beetje als voorbeeld gaan stellen....zie waar ze staan. Mensen opgelicht met beloftes die ze NIET konden waarmaken. Iemand hun box terugbetaald gezien? Voor mij horen die achter de tralies te zitten.wied schreef:Die enkele mensen van Bhaalu hadden indertijd meer ballen aan hun lijf
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
niettemin waren velen hier heel enthousiast voor de Bhaalu formule/opzet! Politici horen achter tralies te belanden omwille van hun duopolie beleid, niet de mensen van Bhaalu...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Ik ben deze week overgestapt van Telenet naar Orange voor mijn mobiele telefonie. Je krijgt er uiteindelijk sinds kort meer en wisselen verloopt vlotter dan ooit zonder kosten. Alleen, bij Internet+TV moet er iemand langskomen natuurlijk, al je opnames van je digicorder kwijt...
Ik ben er bijna zeker van dat het niet uit maakt of er nu een GSM abo moet voor zijn, of extra zenders of ditjes of datjes. Het is voornamelijk nog steeds de Belg die eerst wakker geschud moet worden om over te stappen en dan ook eerst zijn digicorder moet leegkijken alsvorens hij KAN/WIL overstappen.
Ik ben al even aan het twijfelen, heb de stap nu al genomen om van Telenet naar Orange over te stappen, maar als ik de problemen hier dan soms lees dan denk ik ook dat ik nog wel even bij Telenet blijf plakken. Net als het feit van de opgespaarde opnames die ik zou kwijt zijn maken dat ik talm. Zo gaan er volgens mij ook veel mensen zijn.
Ik zou graag eens cijfermateriaal zien hoeveel mensen 4P hebben, hoeveel klanten Play of Play More hebben. Uiteindelijk is het allemaal speculeren maar mijn gevoel zegt dat de extra's niet de belangrijkste motivatie zijn om Telenet klant te blijven.
Ik ben er bijna zeker van dat het niet uit maakt of er nu een GSM abo moet voor zijn, of extra zenders of ditjes of datjes. Het is voornamelijk nog steeds de Belg die eerst wakker geschud moet worden om over te stappen en dan ook eerst zijn digicorder moet leegkijken alsvorens hij KAN/WIL overstappen.
Ik ben al even aan het twijfelen, heb de stap nu al genomen om van Telenet naar Orange over te stappen, maar als ik de problemen hier dan soms lees dan denk ik ook dat ik nog wel even bij Telenet blijf plakken. Net als het feit van de opgespaarde opnames die ik zou kwijt zijn maken dat ik talm. Zo gaan er volgens mij ook veel mensen zijn.
Ik zou graag eens cijfermateriaal zien hoeveel mensen 4P hebben, hoeveel klanten Play of Play More hebben. Uiteindelijk is het allemaal speculeren maar mijn gevoel zegt dat de extra's niet de belangrijkste motivatie zijn om Telenet klant te blijven.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik heb een GSM via het werk en zo zijn er volgens mij velen... mij zullen ze dus nooit als klant zien... pech voor henSlafes schreef:Ik ben er bijna zeker van dat het niet uit maakt of er nu een GSM abo moet voor zijn
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Dat is inderdaad een groot punt dat je aanhaalt natuurlijk. Ik had het ook graag anders gezien.
Bedoelde wel de "normale klant". Als je ziet hoeveel mensen er indertijd heel snel overstapten naar Telenet omdat 15 euro een goeie prijs was. Dan zou een verplicht abo in dezelfde orde bij Orange echter geen obstakel mogen zijn imho.
Volgens mij heeft Orange gewoon nog veel werk aan de winkel, hun product finetunen en wat meer ruchtbaarheid geven en zeker zo snel als mogelijk afstappen van verplicht een mobiel abo te nemen. Uiteindelijk is hun product en prijs echt niet slecht.
Bedoelde wel de "normale klant". Als je ziet hoeveel mensen er indertijd heel snel overstapten naar Telenet omdat 15 euro een goeie prijs was. Dan zou een verplicht abo in dezelfde orde bij Orange echter geen obstakel mogen zijn imho.
Volgens mij heeft Orange gewoon nog veel werk aan de winkel, hun product finetunen en wat meer ruchtbaarheid geven en zeker zo snel als mogelijk afstappen van verplicht een mobiel abo te nemen. Uiteindelijk is hun product en prijs echt niet slecht.
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 15:26
Het is 1 euro per maand bij Scarlet voor de decoder.road rebel schreef:Volgens mij kan je daar tegenwoordig ook alleen nog maar hardware huren; bij proximus is het toch zo (en volgens mij ook 8€). Dat is bij telenet ook jaren geweest (digicorder en HDrecorder in den tijd enkel verhuur). Dat kan niet DE reden zijn, hoogstens een excuus. De andere frustraties ja die zijn wel storend!davideruserbase schreef:Pas overgestapt van telenet naar scarlet. Het geluid dat achterloopt de eerste seconden heb ik ook reeds ervaren.ljd schreef:Het probleem is vooral dat alle problemen vanuit de Test periode er nog zijn en ik heb een vermoeden dat er nog veel mensen terug gaan weg gaan.
* Traag veranderen kanaal + geluid loopt eerst enkele seconden achter
* Opnames die niet gebeuren.
* Niet kunnen delen van opnames tussen verschillende apparaten
* Enkel huren van extra toestel aan 8 euro. Wat overpriced is.
* Je kan geen defecte apparaten gaan wisselen in de Orange winkels. Er moet altijd iemand langskomen.
* Verplicht gsm abonnement
* Bij elke probleem moet je naar 5000 bellen maar daar zit je dan bij wijze van spreken 2 uur te wachten.
Tevens hogere ping tov telenet van 10 naar 20-30.
Geen verplicht gsm abbo.
Rest kan ik nog niet over oordelen.
Slechts 30 megabit ipv de 70 waar mee ze adverteren, zou aan kaart in kast liggen volgens installateur.
Voorlopig vrij content gezien de prijs.
17/10/16-16/11/16 Huur Proximus TV Decoder (2) 4,00
17/10/16-16/11/16 Korting: huur Proximus TV Decoder -3,00
Valt al bij al nog mee dus tov de rest aangezien ik graag bij scarlet zou willen blijven tot eindelijk de monopoly op de kabel doorbroken wordt, en de prijzen fel zakken! Niets slechts over telenet, maar veel te duur voor wat het is.
De 99 euro installatiekost die je hebt, daar halen ze dan wel weer een mooi bedrag mee binnen bij scarlet, achja, ze hebben toch nog enkele dingen moeten veranderen kwa profiel en kabels, en storing opgelost die in kast zat(aftakking), zelf had ik het niet beter kunnen doen.
Nu alleen nog hopen dat ze in de kast de kaart nog ooit switchen zodat ik in theorie 70 megabit heb, al mag ik nu niet klagen voor die prijs.
-
- Premium Member
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
\Alsjeblieft:Slafes schreef: Ik zou graag eens cijfermateriaal zien hoeveel mensen 4P hebben, hoeveel klanten Play of Play More hebben. Uiteindelijk is het allemaal speculeren maar mijn gevoel zegt dat de extra's niet de belangrijkste motivatie zijn om Telenet klant te blijven.
http://ec.europa.eu/newsroom/dae/docume ... c_id=11183
Niet de meest recente stats maar ik zie niet in waarom dat in 2016 minder zou zijn aangezien packs nog veel meer gepromoot werden in voorbije 2 jaar:
46,6% "kiezen" voor 3P/4P
en dat is dan voor alle broadband users, dus niet enkel telenet.
davideruserbase schreef: [...] Het is 1 euro per maand bij Scarlet voor de decoder [...] [ /quote]
Eerste is "inbegrepen", maar voor de volgende decoders staat hier toch echt 4€:
https://www.scarlet.be/nl/trio-internet-tv-telefonie/
Maar scarlet is toch echt een prijsvechter terwijl Orange dat veel minder is, ze profileren zich als concurrent van Telenet die "hetzelfde aanbod" voor minder. Wat natuurlijk niet zo is.
Ze hebben geen alternatief voor Basic Internet en digitale tv apart bij Telenet. Dat is nu ongeveer 52 euro per maand.
Als je geen nood hebt aan gsm abo, vaste lijn en 'onbeperkt' internet. Ben je duurder ( of ongeveer dezelfde prijs ) uit om over te stappen naar Orange.
Als je geen nood hebt aan gsm abo, vaste lijn en 'onbeperkt' internet. Ben je duurder ( of ongeveer dezelfde prijs ) uit om over te stappen naar Orange.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
of 27,50 €/maand voor internet + 16,30 €/maand voor TV (met een kaartje), zonder abo-verplichting
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Dat is maar een klein stukje van wat ik wou weten he... Ik wil wel eens weten hoeveel klanten betalen voor extra zenders en Play of Play more. Dat men dit echt zo hard zou missen indien ze enkel internet en tv hebben.
Dat er "maar" 47% een 3P heeft vind ik eerlijk gezegd laag.
Dat er "maar" 47% een 3P heeft vind ik eerlijk gezegd laag.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
dit is wat ik vond voor 07/2016
Het vernieuwde aanbod viel in de smaak: op 31 maart hadden 226.900 Telenet-klanten een abonnement op Play Sports, 9 procent meer dan een jaar eerder.
bron : hln
Het aantal klanten voor Play en Play More groeide met de helft tot 331.500. bron ; trends
dus telenet telt ongeveer 1.7 muljoen klanten dus is dat ongeveer 19-20%
22 procent van de kabelklanten heeft nu 4 producten bij Telenet bron ; trends
Het vernieuwde aanbod viel in de smaak: op 31 maart hadden 226.900 Telenet-klanten een abonnement op Play Sports, 9 procent meer dan een jaar eerder.
bron : hln
Het aantal klanten voor Play en Play More groeide met de helft tot 331.500. bron ; trends
dus telenet telt ongeveer 1.7 muljoen klanten dus is dat ongeveer 19-20%
22 procent van de kabelklanten heeft nu 4 producten bij Telenet bron ; trends
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Voor mij is dit inderdaad een v/d grote redenen waarom Orange (nog)niet zo goed kan scoren,eigenlijk moet het niet zo moeilijk zijn om daar een formule voor te vinden die Telenet het vuur aan de schenen kan leggen.tommydnp schreef:Ze hebben geen alternatief voor Basic Internet en digitale tv apart bij Telenet. Dat is nu ongeveer 52 euro per maand.
Als je geen nood hebt aan gsm abo, vaste lijn en 'onbeperkt' internet. Ben je duurder ( of ongeveer dezelfde prijs ) uit om over te stappen naar Orange.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Dan is er toch zo'n 80% van de klanten die probleemloos* zouden kunnen overstappen naar Orange. Mijn oorspronkelijk gedacht wordt eigenlijk bevestigd. Al die klanten met extraatjes... eigenlijk is dat nog steeds een minderheid.proximusboyke schreef: Het aantal klanten voor Play en Play More groeide met de helft tot 331.500. bron ; trends
dus telenet telt ongeveer 1.7 muljoen klanten dus is dat ongeveer 19-20%
22 procent van de kabelklanten heeft nu 4 producten bij Telenet bron ; trends
*Als men de verplichting van een mobiel abo zou afschaffen.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
Slafes je denkt toch niet dat ge alles zou hebben aan 39 of 49€ zonder een abo te nemen, dan zou de prijs algauw 60-70€ zijn
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Uw punt? Begrijp het zo goed niet...
Het gaat hier toch waarom klanten niet massaal overlopen naar Orange dacht ik? Hier werd aangehaald dat mensen blijven omdat ze de extra zenders en dergelijke missen. Uit uw bericht kan ik afleiden dat dit een minderheid is. Het succes van de overstap van energieleverancier heeft deels te maken dat je het met enkele klikken kan regelen. Er hoeft immers niemand ter plaatse te komen. Ook voor mobiele telefonie is dat zo. Alleen voor internet en TV... Andere hardware, opnames kwijt, afspraak met technieker maken... Ik vrees dat dit de pijnpunten zijn waarom mensen niet overstappen (op lui zijn na )
Het gaat hier toch waarom klanten niet massaal overlopen naar Orange dacht ik? Hier werd aangehaald dat mensen blijven omdat ze de extra zenders en dergelijke missen. Uit uw bericht kan ik afleiden dat dit een minderheid is. Het succes van de overstap van energieleverancier heeft deels te maken dat je het met enkele klikken kan regelen. Er hoeft immers niemand ter plaatse te komen. Ook voor mobiele telefonie is dat zo. Alleen voor internet en TV... Andere hardware, opnames kwijt, afspraak met technieker maken... Ik vrees dat dit de pijnpunten zijn waarom mensen niet overstappen (op lui zijn na )
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
omdat het veel duurder was te vergelijken met telenet die begon met gsmabos.
Ik weet dat ze daar toen 1 euro winst op hadden.
Maar telenet had winst genoeg op hun andere producten, vandaar dat ge moet een telenetproduct hebben vooraleer ge een abo kunt afsluiten.
Dit is nu net hetzelfde ze bieden het aan met nauwelijks winst maar verdienen genoeg aan hun andere producten.
Zodra het geen verplichting meer is dat ge een gsmabo hebt denk je toch niet dat ze het aan 39 of 49€ gaan laten, zonder abo zal het duurder zijn.
Omdat je aangaf probleemloos overstappen met een sterretje
Ik weet dat ze daar toen 1 euro winst op hadden.
Maar telenet had winst genoeg op hun andere producten, vandaar dat ge moet een telenetproduct hebben vooraleer ge een abo kunt afsluiten.
Dit is nu net hetzelfde ze bieden het aan met nauwelijks winst maar verdienen genoeg aan hun andere producten.
Zodra het geen verplichting meer is dat ge een gsmabo hebt denk je toch niet dat ze het aan 39 of 49€ gaan laten, zonder abo zal het duurder zijn.
Omdat je aangaf probleemloos overstappen met een sterretje
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Klopt deels, Telenet heeft dat inderdaad zo geflikt, maar als je enkele tien/honderdduizenden klanten aan je merk kan binden, en daar pak je zelfs maar 12 euro per jaar op, en je kan ze daarna ook nog iets anders aansmeren, dan ben je vertrokken.
Als je ziet dat je met een mobiel abo van 8 euro ook voor 49 euro internet en TV kan nemen zal hun totale winst per klant ook niet plots een heel pak hoger liggen natuurlijk. Via mijn werk krijg ik daar nog eens 80 cent korting op dus... Men had ook omgekeerd kunnen denken, je verplicht geen mobiel abo, maar als je het er toch bijneemt krijg je korting. Andere insteek, zelfde doelstelling.
Als je ziet dat je met een mobiel abo van 8 euro ook voor 49 euro internet en TV kan nemen zal hun totale winst per klant ook niet plots een heel pak hoger liggen natuurlijk. Via mijn werk krijg ik daar nog eens 80 cent korting op dus... Men had ook omgekeerd kunnen denken, je verplicht geen mobiel abo, maar als je het er toch bijneemt krijg je korting. Andere insteek, zelfde doelstelling.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Een meerderheid van de Telenet klanten heeft gewoon geen goesting(te lui,niet gemotiveerd,of Proximus kan in hun regio niet de gewenste snelheden leveren) om een vgl. ta maken tussen de aanbieders,dat zullen dan deze zijn die er geen probleem over maken voor 100€ of meer per maand te betalen.
Laatst gewijzigd door fluppie 28 okt 2016, 10:01, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Bij Scarlet krijg je wel alles aan € 39/maand terwijl een GSM abonnement niet verplicht is maar dan moet men wel genoegen nemen met 26 TV zenders tegenover Proximus die 75 TV zenders aanbiedt.proximusboyke schreef:Zodra het geen verplichting meer is dat ge een gsmabo hebt denk je toch niet dat ze het aan 39 of 49€ gaan laten, zonder abo zal het duurder zijn.
Omdat je aangaf probleemloos overstappen met een sterretje
-
- Elite Poster
- Berichten: 4539
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Men zal het niet graag horen, maar betekent dit niet gewoon dat de meeste gebruikers globaal gezien tevreden zijn (prijs kan altijd goedkoper natuurlijk) van hun Telenet producten en niet direct een risico wilen lopen door te veranderen ?
Door sommigen wordt altijd gezegd dat van zodra de mensen een andere keuze zouden hebben, ze direct weg zijn.
Maar blijkbaar klopt dit toch niet.
Door sommigen wordt altijd gezegd dat van zodra de mensen een andere keuze zouden hebben, ze direct weg zijn.
Maar blijkbaar klopt dit toch niet.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
apestaart scarlet is van proximus ja dan kan dat.
Maar als je zoals orange moet gaan inkopen bij andere partij ...
en boulder, ik heb ook dit gevoel dat de meeste mensen wel tevreden zijn met prijs/kwaliteit.
Mensen die niet tevreden zijn, zullen naar iets anders uitkijken.
Ik mijn geval kan ik gratis belgacom tv hebben, maar daar bedank ik voor en weet waarom en zou dan al helemaal niet naar scarlet gaan.
idem voor mijn scoonouders, die moet je ook niet meer over scarlet spreken
Zo gaan er nog mensen zijn die met geen stokken meer gaan veranderen ( misschien door een slechte ervaring of welke reden dan ook)
Maar als je zoals orange moet gaan inkopen bij andere partij ...
en boulder, ik heb ook dit gevoel dat de meeste mensen wel tevreden zijn met prijs/kwaliteit.
Mensen die niet tevreden zijn, zullen naar iets anders uitkijken.
Ik mijn geval kan ik gratis belgacom tv hebben, maar daar bedank ik voor en weet waarom en zou dan al helemaal niet naar scarlet gaan.
idem voor mijn scoonouders, die moet je ook niet meer over scarlet spreken
Zo gaan er nog mensen zijn die met geen stokken meer gaan veranderen ( misschien door een slechte ervaring of welke reden dan ook)
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
zoals ik al meermaals aanhaalde. Al de mensen die Dommel hebben of prepaid of gsmabbo werkgever of slechte ontvangst of Orange mobiel netwerk/product niet ok vinden, gaan al geen klant worden.
Ik ben klant omdat ik zo via omweg ook CI+ kan gebruiken in keuken en omdat er een Yelotv app kloon zou komen. Nog altijd NIET
Een combiproduct is altijd interessanter qua extra's dan alles los te nemen bij verschillende providers.
Ook beginnen die serieopname bugs die maar niet opgelost raken op mijn heupen te werken! Heb zo al bijna al mijn leuke programma's gemist!
http://edpnet.be/nl/thuis/internet.html
35 €
http://www.united-telecom.be/nl/particulier/internet
34 €
+
16,30 €
https://www2.telenet.be/nl/internet-en- ... e-hardware
50-51,3 €/maand met perfect werkende digicorder. Helaas geen yelotv dan, omdat je internet niet via hen afneemt. Maar wel van die abboverplichting af! En ik kan mijn fritzbox 7490 gebruiken, zonder een externe kabel/dslmodem (spaart ook stroom)
Dus als na een jaar mijn 'tester' prijs vervalt van 39 €, en die bugs/extra apps er nog altijd niet, dan ben ik geneigd boel terug te sturen (sept. 2017)
Ik ben klant omdat ik zo via omweg ook CI+ kan gebruiken in keuken en omdat er een Yelotv app kloon zou komen. Nog altijd NIET
Een combiproduct is altijd interessanter qua extra's dan alles los te nemen bij verschillende providers.
Ook beginnen die serieopname bugs die maar niet opgelost raken op mijn heupen te werken! Heb zo al bijna al mijn leuke programma's gemist!
http://edpnet.be/nl/thuis/internet.html
35 €
http://www.united-telecom.be/nl/particulier/internet
34 €
+
16,30 €
https://www2.telenet.be/nl/internet-en- ... e-hardware
50-51,3 €/maand met perfect werkende digicorder. Helaas geen yelotv dan, omdat je internet niet via hen afneemt. Maar wel van die abboverplichting af! En ik kan mijn fritzbox 7490 gebruiken, zonder een externe kabel/dslmodem (spaart ook stroom)
Dus als na een jaar mijn 'tester' prijs vervalt van 39 €, en die bugs/extra apps er nog altijd niet, dan ben ik geneigd boel terug te sturen (sept. 2017)
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Nog zoiets:
Als ik bij telenet enkel tv en internet zou willen, ben ik duurder dan wanneer ik er telefoon bijneem; de triple play korting zorgt er nl voor dat ik 20 euro bijbetaal voor telefoon, maar ook 40 euro korting krijg.
Als je dus niet al je diensten wil/kan overzetten naar orange, moeten de orange prijzen die triple play korting natuurlijk ook overwinnen. Maw de diensten verdeeld over Telenet en Orange moeten goedkoper uitkomen dan de diensten samengebracht bij Orange.
Als ik bij telenet enkel tv en internet zou willen, ben ik duurder dan wanneer ik er telefoon bijneem; de triple play korting zorgt er nl voor dat ik 20 euro bijbetaal voor telefoon, maar ook 40 euro korting krijg.
Als je dus niet al je diensten wil/kan overzetten naar orange, moeten de orange prijzen die triple play korting natuurlijk ook overwinnen. Maw de diensten verdeeld over Telenet en Orange moeten goedkoper uitkomen dan de diensten samengebracht bij Orange.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
satsurfer schrijft: Een combiproduct is altijd interessanter qua extra's dan alles los te nemen bij verschillende providers.
dat is een mening, maar zeker geen feit...
dat is een mening, maar zeker geen feit...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA