devilkin schreef:[...] Ik werk zelf constant zonder naar 't keyboard te kijken, dus ja. Not for me.
Ik denk dat ik ook zo denk, maar ik stel voor dat je er straks eens op let. Gebruik je computer gewoon zoals je die altijd gebruikt, en let er eens op of dat je écht niet naar je toetsenbord kijkt. Volgens mij kijken we allemaal heel kort naar ons toetsenbord als je begint te typen, bijvoorbeeld.
Je scrolt door een pagina, of bent met beeldbewerking bezig, en je moet dan text typen. Dan kijken je toch gewoon naar je toetsenbord als je je vingers naar het toetsenbord brengt? Eens je aan het typen bent, dan kijk je gewoon verder naar de text die je aan het typen bent. Maar je hebt wel degelijk naar je toetsenbord gekeken. Ik vermoed dat het zo ook gaat gaan met de functionaliteit op de Touch Bar. Je kijkt er even snel naar, je focus is even weg van de TFT, en als je weet waar je je vingers moet zetten, kijk je terug naar de TFT. Je ogen moeten ook wel minder afstand afleggen van de TFT naar de Touch Bar, toch minder dan naar het toetsenbord. Bij nader inzien zal die afstand zelfs niet eens een doorslaggevend argument zijn...
Kan jij zonder je ogen van het scherm te halen, en zonder je vingers in aanslag te hebben zo een ^ § [ of ? typen? Nah.
We zullen het straks onder de noemer "ik wist niet dat dat mogelijk was" scharen, ik ben er zeker van.
En noem mij nu één andere fabrikant die met zoiets afgekomen is. Ja, hierboven staat een youtube filmpje van 2012. Er zijn veel overeenkomsten, maar de Touch Bar is toch echt wel van een ander niveau.
Niet meer innovatief, my ass.
--
En dan nog eens over die USB-C aansluitingen - want ik heb echt veel moeite met de commentaar daarop
Heeft er iemand al wel eens stilgestaan bij de huidige situatie?
Momenteel hebben we dus een veelvoud aan aansluitingen op onze computers zitten, die allemaal een specifiek doel hebben. Voor elk "soort" apparaat is er een aansluiting die alleen door dat soort apparaat kan gebruikt worden. Schermen aansluiten op DisplayPort, HDMI, DVI, VGA - dus zelfs per "soort" apparaat nog eens verschillende soorten aansluitingen. Als je scherm links van je laptop staat, en die aansluiting is rechts, ja, aanvaardt maar dat je moet kronkelen met de kabel. Aansluiting voor de stroom is links, maar stopcontact rechts. Enzovoorts enzovoorts. Of staat er niemand meer stil bij de USB Superpositie? Zelfs dino Intel heeft daar ooit een meme over gemaakt. Dus dat wil je allemaal behouden? Doe maar
Heeft er al eens iemand bij stilgestaan wat de situatie is waar we naartoe gaan?
Hoe vroeger dat
alles USB-C is hoe beter! Maakt niet meer uit waar je dat aansluit! Links rechts boven onder, alle USB-C poorten kunnen alles! Alle apparaten kan je op eendert welke USB-C poort aansluiten! Kan je je kabel mooi leggen zodat die niet stoort. Kan je je USB-C stick die je dan wil gebruiken gewoon inpluggen in plaats van proberen, omdraaien, proberen, nog eens omdraaien en dan werkt het op wonderlijke wijze wél.
Nee ... geef jullie dan maar de oude situatie? Want dat is wat jullie zeggen. Elk apparaat zijn eigen kabeltje.
We zitten nu inderdaad in een overgangsperiode, van oude aansluitingen naar USB-C. USB-C is van alle aansluitingen ook gewoon ontworpen met oog op de toekomst. We zitten nog niet eens aan het maximum wat de controllers achter zo'n USB-C poort aankunnen, USB3.1 gen 2, Thunderbolt3, DisplayPort versie ABC... Dat zal allemaal alleen nog toenemen, maar we moeten geen zorgen meer maken over de fysieke aansluiting zelf.
En die overgangsperiode, willen jullie die zo lang mogelijk dan? Of zou het misschien een veel beter idee zijn als er een paar dikke fabrikanten mee op de kar van USB-C springen, en zo alle fabrikanten van de randapparatuur gewoon verplichten om ook mee over te schakelen?
/rant done