Logitech Harmony remote
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Hoi,
Nu de hoop afstandsbedieningen zich begint op te stapelen (5 devices + game console), toch eens aan het rondkijken naar een universal. Natuurlijk viel m'n oog op de Harmony 950, en de Harmony Ultimate, maar deze vind ik toch wat aan de prijzige kant.
Nu, hier zullen zeker wel mensen zijn met deze remotes - zijn ze het geld waard? Of ben je al evengoed af gewoon zo'n hub te kopen en je smartphone te gebruiken ervoor?
Thx for any input!
(als alternatief was ik eigenlijk naar domoticz aan't kijken, maar ik vind weinig degelijke info rond IR blasters hiervoor - en liefst iets dat er nog een beetje deftig uitziet, ook)
Nu de hoop afstandsbedieningen zich begint op te stapelen (5 devices + game console), toch eens aan het rondkijken naar een universal. Natuurlijk viel m'n oog op de Harmony 950, en de Harmony Ultimate, maar deze vind ik toch wat aan de prijzige kant.
Nu, hier zullen zeker wel mensen zijn met deze remotes - zijn ze het geld waard? Of ben je al evengoed af gewoon zo'n hub te kopen en je smartphone te gebruiken ervoor?
Thx for any input!
(als alternatief was ik eigenlijk naar domoticz aan't kijken, maar ik vind weinig degelijke info rond IR blasters hiervoor - en liefst iets dat er nog een beetje deftig uitziet, ook)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Ik heb twee harmony's, geen idee welk model maar ze liggen stof te vergaren in de kast. Het idee was om de multiroom erin te programmeren, maar dat is er nog nooit van gekomen en missen doen we het niet echt.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 386 keer
- Bedankt: 192 keer
Ik toch al een jaar of 7-8 een Logitech Harmony One. Doet het nog steeds perfect!
TVs, digiboxen/corders, mediaplayers, versterkers... Kan/kon er alles mee bedienen wat ik de voorbije jaren heb gehad.
Eerste setup kruipt wel wat tijd in om de programmas goed af te stellen.
TVs, digiboxen/corders, mediaplayers, versterkers... Kan/kon er alles mee bedienen wat ik de voorbije jaren heb gehad.
Eerste setup kruipt wel wat tijd in om de programmas goed af te stellen.
- devilkin
- Administrator
Ik zat te kijken ofwel naar zo'n harmony ultimate, waarbij je een bundel hebt met de Hub bij (voor kleine meerprijs), maar ik stel me dan de vraag of je niet al gewoon evengoed de hub kan kopen (zonder remote) en je smartphone gebruiken.
Verder, het lijkt me zo raar dat die pauze/play knop daar vanboven staat - iemand met dat device? Is dat niet enorm irritant? (er vanuit gaande dat je mogelijks wel frequent je touchscreen aanraakt per ongeluk)
Verder, het lijkt me zo raar dat die pauze/play knop daar vanboven staat - iemand met dat device? Is dat niet enorm irritant? (er vanuit gaande dat je mogelijks wel frequent je touchscreen aanraakt per ongeluk)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
Mijn ervaring met afstandsbedieningen via iPad/iPhone/... is dat je hardbuttons mist en die binnen de kortste keren naar een ouderwetse afstandsbediening grijpt. Bovendien is het telkens wachten op aanmelden wifi/hub/commando geven/commando ontvangen.
Dit is irritant traag in vergelijking met gewoon infrarood.
Na jaren 2 Harmony One heb ik nu 5 jaar eentje met RF (900?). Bij mijn ouders heb ik een 600 en 350 geplaatst.
RF is iets trager dan infrarood maar je hoeft niet meer te richten en de commando's komen zo goed als altijd aan (bij IR mistje je soms iets als je net verkeerd richtte bij een lange sequentie).
Mijn inziens is Logitech Harmony de beste -en enige- doe-het-zelf afstandsbediening die de moeite loont.
Let wel dat het een "dom systeem" blijft; alle intelligentie zit in de remote en die weet niets van de status van de toestellen (commando "AAN" versturen is status= "AAN" ook al bleef jouw toestel uit).
Wanneer je kijkt naar de duurste afstandsbediening van Logitech dan geraak je stilletjes aan op domotica terrein. Kant en klaar zul je niets vinden aan die prijs maar als je zelf programamtie en sequenties in elkaar kunt steken en wilt experimenteren met IRblasters dan hou je een slimmer systeem over. Stilletjes aan komen steeds meer toestellen met IP aansturing (TVs/ streamers/consoles) en dan wordt domotica programmatie wel een stuk voordeliger dan met oude IR codes sukkelen.
Persoonlijk wacht ik op een evolutie van de markt (logitech gaat al 3 jaar richting de domotica en integratie wordt alleen maar meer) en ik kijk ook uit mijn ooghoek naar NEEO; die hopelijk in 2017 in de rekken verschijnt.
Dit is irritant traag in vergelijking met gewoon infrarood.
Na jaren 2 Harmony One heb ik nu 5 jaar eentje met RF (900?). Bij mijn ouders heb ik een 600 en 350 geplaatst.
RF is iets trager dan infrarood maar je hoeft niet meer te richten en de commando's komen zo goed als altijd aan (bij IR mistje je soms iets als je net verkeerd richtte bij een lange sequentie).
Mijn inziens is Logitech Harmony de beste -en enige- doe-het-zelf afstandsbediening die de moeite loont.
Let wel dat het een "dom systeem" blijft; alle intelligentie zit in de remote en die weet niets van de status van de toestellen (commando "AAN" versturen is status= "AAN" ook al bleef jouw toestel uit).
Wanneer je kijkt naar de duurste afstandsbediening van Logitech dan geraak je stilletjes aan op domotica terrein. Kant en klaar zul je niets vinden aan die prijs maar als je zelf programamtie en sequenties in elkaar kunt steken en wilt experimenteren met IRblasters dan hou je een slimmer systeem over. Stilletjes aan komen steeds meer toestellen met IP aansturing (TVs/ streamers/consoles) en dan wordt domotica programmatie wel een stuk voordeliger dan met oude IR codes sukkelen.
Persoonlijk wacht ik op een evolutie van de markt (logitech gaat al 3 jaar richting de domotica en integratie wordt alleen maar meer) en ik kijk ook uit mijn ooghoek naar NEEO; die hopelijk in 2017 in de rekken verschijnt.
Laatst gewijzigd door road rebel 27 okt 2016, 09:05, in totaal 1 gewijzigd.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik heb al verschillende van die dingen versleten. Maar de hub met remote heeft wel mijn voorkeur. deze werkt perfect samen met mijn PlayStation, versterker, shield, HDMI switch, Telenet decoder en Windows media center.
Je hebt inderdaad genoeg met de hub, maar je mist dan wel het gevoel een remote vast te hebben. De app werkt gewoon minder vlot en kan soms wel eens lastig zijn.
Je hebt inderdaad genoeg met de hub, maar je mist dan wel het gevoel een remote vast te hebben. De app werkt gewoon minder vlot en kan soms wel eens lastig zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Ik heb m'n Harmony kunnen vervangen door de gewone TV-remote + HDMI-CEC. Ongelofelijk maar waar.
Mijn gewone IR TV remote (Sony TV) controleert TV, PlayStation, Roku, Apple TV en tevens het volume van Sonos (selectie doe ik liever via de Sonos app). Geen Hue nee, daarvoor hangt er een Hue tap op de plaats waar ik gewoonlijk TV zie
(tussen haakjes, de hue tap moet zowel het meest voldoenende toestel zijn qua gebruikservaring, met uw vuist derop kloppen en de lichten zijn uit en dan hebt ge hem tegelijk ook "opgeladen"
)
Met de PS4 is het wel Bravia Sync oid, alleszins de proprietary Sony CEC want de rest werkt niet vrees ik.
Soit de 650 is de m.i. het ideale model: meeste zaken kan je erop zetten en je kan het iedereen aanleren (klassieke TV remote interface). Die hubs etc zijn voor geavanceerd gebruik, mits learning curve zijn die nog beter dan de 650.
Maar vergeet nooit 1 principe met zaken als deze: KISS.
Mijn gewone IR TV remote (Sony TV) controleert TV, PlayStation, Roku, Apple TV en tevens het volume van Sonos (selectie doe ik liever via de Sonos app). Geen Hue nee, daarvoor hangt er een Hue tap op de plaats waar ik gewoonlijk TV zie

Met de PS4 is het wel Bravia Sync oid, alleszins de proprietary Sony CEC want de rest werkt niet vrees ik.
Soit de 650 is de m.i. het ideale model: meeste zaken kan je erop zetten en je kan het iedereen aanleren (klassieke TV remote interface). Die hubs etc zijn voor geavanceerd gebruik, mits learning curve zijn die nog beter dan de 650.
Maar vergeet nooit 1 principe met zaken als deze: KISS.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 25 okt 2016, 18:03, in totaal 1 gewijzigd.
- devilkin
- Administrator
Ja, momenteel hangt alles aaneen via CEC. Works... sortof. Automatic switch voor bvb m'n kodi (welke altijd aan staat, er draaien een aantal containers op die rpi) werkt niet, soms valt de volume passthrough weg, etc. Soms werkt het perfect... soms ook niet.
Ook vervelend: ik wil 1 device opzetten, en dan springt gans de chain op.
Ook vervelend: ik wil 1 device opzetten, en dan springt gans de chain op.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Het is het feit dat het een 'dom systeem' is dat maakt dat het voor mijn multiroom niet goed werkt. De status van het systeem is onbekend bij start.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 41 keer
Ikzelf heb jaren gebruik gemaakt van de harmony 855 en was daar best tevreden over,
maar door het lcd scherm moest ik deze wel regelmatig opladen.
3 jaar geleden heb ik deze vervangen door de harmony companion in bundle met de hub,
doordat ik de ultimate wat te duur vond, maar wel gebruik wou kunnen maken van de smartphone app.
Ik ben heel tevreden van de eenvoud van de companion afstandsbediening en gaat ook lang mee op 1 batterij.
Mijn vrouw vind deze gemakkelijker en doordat elke knop zowel een short als long aktie heeft,
kan je er toch best veel mee doen.
Doordat het lang duurt voor de app een connectie heeft, wordt deze zelden gebruikt.
Eigenlijk enkel om af en toe een probleem op de lossen, want dit kan niet via de companion zelf.
Als je de hub hebt, kan je deze ook beschikbaar maken in domoticz waardoor je activiteiten kan starten
en zo kan je zelfs sneller een aktiviteit starten via je smartphone, dan via de harmony app.
maar door het lcd scherm moest ik deze wel regelmatig opladen.
3 jaar geleden heb ik deze vervangen door de harmony companion in bundle met de hub,
doordat ik de ultimate wat te duur vond, maar wel gebruik wou kunnen maken van de smartphone app.
Ik ben heel tevreden van de eenvoud van de companion afstandsbediening en gaat ook lang mee op 1 batterij.
Mijn vrouw vind deze gemakkelijker en doordat elke knop zowel een short als long aktie heeft,
kan je er toch best veel mee doen.
Doordat het lang duurt voor de app een connectie heeft, wordt deze zelden gebruikt.
Eigenlijk enkel om af en toe een probleem op de lossen, want dit kan niet via de companion zelf.
Als je de hub hebt, kan je deze ook beschikbaar maken in domoticz waardoor je activiteiten kan starten
en zo kan je zelfs sneller een aktiviteit starten via je smartphone, dan via de harmony app.
- Gaming: PC, Quest 3 en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control & philips hue & Nest
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 624 keer
Al 3 harmony's versleten... het gebruiksgemak primeert, via software devices toevoegen & klaar.
Koop er 1 met hardbuttons, niks zo ergerlijk dan meer naar je AB te hoeven staren dan naar je tv.
Koop er 1 met hardbuttons, niks zo ergerlijk dan meer naar je AB te hoeven staren dan naar je tv.
- devilkin
- Administrator
Bedoel je zo een Companion?iceke schreef:Koop er 1 met hardbuttons, niks zo ergerlijk dan meer naar je AB te hoeven staren dan naar je tv.
- iceke
- Elite Poster
Ik heb een 650, maar de 350 voldoet ook. hoe meer toetsen hoe beter volgens mij.. touch voegt imho niks toe aan een remote. 1. je moet telkens kijken 2. je batterijen zijn sneller leeg & 3. weggesmeten geld, het voegt gewoon niks toe.
Ik gebruik de "scene's" trouwens nooit, ik heb gewoon de aan/uit knoppen van elk apparaat toegevoegd aan alle apparaten. Werkt voor mij makkelijker dan "tv kijken", " muziek luisteren" enz.
Ik gebruik de "scene's" trouwens nooit, ik heb gewoon de aan/uit knoppen van elk apparaat toegevoegd aan alle apparaten. Werkt voor mij makkelijker dan "tv kijken", " muziek luisteren" enz.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Heb de Harmony 555 gehad en toen daar de toetsjes van versleten begonnen raken vervangen door de Harmony Touch. Is hier de primaire remote, maar het "touch"-gedeelte werkt toch niet zo goed vind ik. Een afstandsbediening wil je blindelings kunnen gebruiken en dat is hier echt niet het geval.
Sommige signalen kan je ook niet programmeren: Om de popcorn hour a-400 volledig uit te schakelen moet je de powerknop op afstandsbediening enkele seconden ingedrukt houden. Dit signaal kan een Harmony niet. Ook is het helemaal om zeep als je CEC en Harmony mixt, met name tussen m'n Sony Bravia + PlayStation 3 en/of Google Chromecast. Er wordt dan automatisch 'weggezapt' en de Harmony scenes volgen natuurlijk niet naar het nieuwe device.
Sommige signalen kan je ook niet programmeren: Om de popcorn hour a-400 volledig uit te schakelen moet je de powerknop op afstandsbediening enkele seconden ingedrukt houden. Dit signaal kan een Harmony niet. Ook is het helemaal om zeep als je CEC en Harmony mixt, met name tussen m'n Sony Bravia + PlayStation 3 en/of Google Chromecast. Er wordt dan automatisch 'weggezapt' en de Harmony scenes volgen natuurlijk niet naar het nieuwe device.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
Ik heb mixed feelings met die Harmony's. Ik vind de kwaliteit ervan eigenlijk wel wat bedroevend voor de prijs die ze er voor vragen. Vroeger had ik een 895, en nu ene met een klein kleurentouchscreen (EDIT: een 900) die ondertussen ook al weer vrij oud is. De toetsen slijten na verloop van tijd. Na enkele jaren beginnen de batterijen helemaal bol te staan (3 batterijen en telkens hetzelfde) waardoor je ze bijna niet meer uit het toestel krijgt. De touchscreen op onze huidige begon na een paar jaar vlekken te vertonen (precies hele stukken kapotte pixel). En de software vind ik behoorlijk crappy en is dan nog eens cloud based (dus als ze er ooit mee ophouden ben je gezien).
Op onze home cinema hebben we nu al een jaar of 3 een Philips Prestigo die maar een fractie kostte, en eigenlijk gewoon beter is. Die werkt zelfs gewoon op 2 AA batterijen, die ik ondertussen nog maar 1x moeten vervangen heb. Is nochtans ook met een klein touchscreen. Jammer genoeg maken ze die niet meer.
Dus ja, mijn volgende wordt wellicht wel weer een Harmony, maar da's dan vooral omdat er voor de rest gewoon niets deftig meer op de markt is.
Op onze home cinema hebben we nu al een jaar of 3 een Philips Prestigo die maar een fractie kostte, en eigenlijk gewoon beter is. Die werkt zelfs gewoon op 2 AA batterijen, die ik ondertussen nog maar 1x moeten vervangen heb. Is nochtans ook met een klein touchscreen. Jammer genoeg maken ze die niet meer.
Dus ja, mijn volgende wordt wellicht wel weer een Harmony, maar da's dan vooral omdat er voor de rest gewoon niets deftig meer op de markt is.
Laatst gewijzigd door Tomby 26 okt 2016, 10:51, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 67 keer
Ik wist dat Logitech een goeie support heeft op hun producten, maar wat ik nu heb meegemaakt heeft me wel verbaasd.Tomby schreef:Na enkele jaren beginnen de batterijen helemaal bol te staan (3 batterijen en telkens hetzelfde) waardoor je ze bijna niet meer uit het toestel krijgt.
Ik heb bijna 8 jaar een Harmony One, ondertussen begon de acuuduur te verminderen, wat me normaal leek na al die tijd. Ik had online gezocht naar een vervangbatterij, waarbij ik toen ook ontdekte dat m'n accu niet meer "op een normale manier" te verwijderen is.
Ondanks dat ik geen garantie meer heb, heb ik dit probleeem toch eens voorgelegd bij Logitech. Dit behoort dus bij de uitzonderingen van de standaard 2 jaar garantie. Krijg je de batterij er nog uit, krijg je een nieuwe, lukt het niet, stellen ze de Hamony 950 voor ter vervanging. Er werd gevraagd zeker niets te forceren om de batterij er uit te krijgen en zelfs mijn aankoopbewijs was niet nodig. Support op die manier bij een product van 8 jaar lijkt me wel uitzonderlijk.
Mijn Harmony One heeft verder niets van slijtage, alle knoppen en lcd werken nog als nieuw. Mijn ouders hebben de goedkopere 300 en 515, daar treedt wel slijtage op aan de belangrijkste knoppen.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Orange Connected Mobile Plus (Samsung Galaxy S24) /// BASE 0 /// JIM Mobile
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Orange Connected Mobile Plus (Samsung Galaxy S24) /// BASE 0 /// JIM Mobile
- Joe de Mannen
- Elite Poster
ik heb vanmorgen ook gezien dat de mijne een opgeblazen batterij heeft
J.
J.
-
- Elite Poster
Al eens geprobeerd die actie manueel aan te leren ? Ik heb toch ook al van die gevallen meegemaakt en ik kon gewoon via het aanleren ervoor zorgen dat hij ook de lange sequence/repeat doorstuurde.meon schreef:Om de popcorn hour a-400 volledig uit te schakelen moet je de powerknop op afstandsbediening enkele seconden ingedrukt houden.
Nu het nadeel van de Harmony is o.a. dat je totaal geen inzicht hebt in het low level gedrag. Heel lang geleden had ik een Philips Pronto en daar kon je zelfs gewoon de IR binary sequences ingeven. Nu ja, die Pronto sloeg qua configureerbaarheid wel helemaal de andere kant uit. Op het touchscreen kon je zelfs elke button tot op de pixel instellen qua grootte, plaats, vorm (via bitmap)... Hoeveel uren ik daarop niet versleten heb om het naar mijn wens te tweaken, maar dan kon je ook de meest exotische sequences programmeren.
- iceke
- Elite Poster
Nog 1 voordeel van Logitech. Heel veel spareparts kan je gewoon bijbestellen op de Site van logitech.
@meon : als je iets dieper in de instellingen duikt kan je die tijden gewoon instellen.
@meon : als je iets dieper in de instellingen duikt kan je die tijden gewoon instellen.
-
- Elite Poster
Dat is enkel voor de tijden tussen de verschillende IR codes, maar niet hoe lang 1 code herhaald moet worden.iceke schreef:@meon : als je iets dieper in de instellingen duikt kan je die tijden gewoon instellen.
Ben me nu zelfs aan het afvragen of leren zelfs werkt, zoals ik hierboven voorstelde. Want ik herinner me ook dat de Harmony ook gewoon de cyclus herkent van een knop die langer ingedrukt wordt. Dit is namelijk een herhalende sequence en ik herinner me ook hoe hij de unieke sequence er kan uithalen.
-
- Premium Member
Bij sommige modellen kon je daar een melding bij logitech ove doen en kreeg je ofwel een nieuwe batterij, ofwel een nieuwe remote ofwel een kortingsbon op een nieuwe (ook buiten garantie).Joe de Mannen schreef:ik heb vanmorgen ook gezien dat de mijne een opgeblazen batterij heeft
J.
Owja: de instellingen verschilden in het verleden naargelang jouw toestel en of je de cloud software of de offline software gebruikte.
Laatst gewijzigd door road rebel 26 okt 2016, 13:43, in totaal 1 gewijzigd.
- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik gebruik al jaren de Xsight Touch van OneForAll. Destijds daarvoor gekozen omwille van de RF-functionaliteit.(al de devices bahlve tv
achter de kastdeur) Ik ben zonet eens gaan neuzen op hun website, maar ze maken niet echt meer iets vergelijkbaars... Heb een Harmony Hub (zonder remote) klaarliggen in de kast. Eén dezer die eens instellen en bekijken of ik het zappen enkel via de tablet lastig a vinden of niet...

- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
ik heb 2 digicorders naast elkaar staan, kan je 2digicoders bedienen met 1 toestel ? homecinema panasonic en philips tv
http://www.cdiscount.com/high-tech/acce ... #mpos=2|mp
zou deze passen ? kan je dan ook alle handelingen doen bij digicorder zoals je doet met de gewone afstandsbediening ?
http://www.cdiscount.com/high-tech/acce ... #mpos=2|mp
zou deze passen ? kan je dan ook alle handelingen doen bij digicorder zoals je doet met de gewone afstandsbediening ?
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Premium Member
Met die Hubs van logitech (de wifi en de rf hubs) kan je specifieren dat een activiteit slechts 1 Infrarood-outputpoort gebruikt ipv. allebei; maw dan stuur je slechts 1 van de 2 digicorders aan.
Met een gewone IR harmony zal dat niet lukken (beide digicorders beantwoorden nl. dezelfde infrarood codes). Ik heb ook nog een 600 liggen (bij mijn ouders geïnstalleerd). Batterij gaat mega lang mee, is stevig en doet wat het moet maar is ondertussen al een oud beestje. Voordeel is wel dat je nog de oude offline software kunt gebruiken.
Als geld geen rol speelt en je wilt eens afwijken van de norm dan zou ik zeker ook kijken naar
ProControl (DIY versie van RTI); Savant en NEEO.

Met een gewone IR harmony zal dat niet lukken (beide digicorders beantwoorden nl. dezelfde infrarood codes). Ik heb ook nog een 600 liggen (bij mijn ouders geïnstalleerd). Batterij gaat mega lang mee, is stevig en doet wat het moet maar is ondertussen al een oud beestje. Voordeel is wel dat je nog de oude offline software kunt gebruiken.
Als geld geen rol speelt en je wilt eens afwijken van de norm dan zou ik zeker ook kijken naar

- iceke
- Elite Poster
Tomby schreef:Dat is enkel voor de tijden tussen de verschillende IR codes, maar niet hoe lang 1 code herhaald moet worden.iceke schreef:@meon : als je iets dieper in de instellingen duikt kan je die tijden gewoon instellen.
Ben me nu zelfs aan het afvragen of leren zelfs werkt, zoals ik hierboven voorstelde. Want ik herinner me ook dat de Harmony ook gewoon de cyclus herkent van een knop die langer ingedrukt wordt. Dit is namelijk een herhalende sequence en ik herinner me ook hoe hij de unieke sequence er kan uithalen.
Mijn tv gaat aan met een druk op de knop en uit door veel langer op die knop te drukken... ik weet nog dat ik dat jaren geleden heb kunnen aanpassen in de software (hij wou dus niet uit met de standaard instellingen)
- Xplod
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Ik heb al jaren een Harmony One en ben er zéér tevreden van.
Enkel het aan/uitzetten van mijn Belgacom/Proximus decoder loopt soms wat stroef.
Hij staat wel nog ingesteld op een oude V3 decoder. Nu heb ik het allerlaatste model in gebruik, blijkbaar een V5 .... ik moet dus dringend de zaak nog een hertunen
Vraag ... wel wat off-topic .... sorry ...
Onder welke naam wordt de V5 decoder herkent in de lijst van Logitech apparaten ?
Ik gebruik de LH remote Software 7.7.0
Ik heb CISCO ISB8320-E en CISCO 116 reeds geprobeerd maar ik krijg niet echt alle knoppen aan de praat die ik zou willen gebruiken.
Misschien moet ik een ander model nr. ingeven. Mocht er mij hier iemand kunnen bij helpen ...
Enkel het aan/uitzetten van mijn Belgacom/Proximus decoder loopt soms wat stroef.
Hij staat wel nog ingesteld op een oude V3 decoder. Nu heb ik het allerlaatste model in gebruik, blijkbaar een V5 .... ik moet dus dringend de zaak nog een hertunen

Vraag ... wel wat off-topic .... sorry ...
Onder welke naam wordt de V5 decoder herkent in de lijst van Logitech apparaten ?
Ik gebruik de LH remote Software 7.7.0
Ik heb CISCO ISB8320-E en CISCO 116 reeds geprobeerd maar ik krijg niet echt alle knoppen aan de praat die ik zou willen gebruiken.
Misschien moet ik een ander model nr. ingeven. Mocht er mij hier iemand kunnen bij helpen ...

- Xplod
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
't Is ok ... 'k heb het in orde gekregen.
De LT database herkend dus wel degelijk de V5 decoder als een CISCO ISB8320-E
Alle basis functies werken prima.
De knoppen "PVR" en "TV" heb ik wel moeten aanleren.
Maar eer ik door had dat ik de aangeleerde knoppen dan ook nog eens aan de "TV kijken" activiteit moest koppelen .... dat heeft effe geduurd
Effe terug on-topic ... ik kan persoonlijk de LT remote-controls echt wel aanbevelen.
De LT database herkend dus wel degelijk de V5 decoder als een CISCO ISB8320-E
Alle basis functies werken prima.
De knoppen "PVR" en "TV" heb ik wel moeten aanleren.
Maar eer ik door had dat ik de aangeleerde knoppen dan ook nog eens aan de "TV kijken" activiteit moest koppelen .... dat heeft effe geduurd

Effe terug on-topic ... ik kan persoonlijk de LT remote-controls echt wel aanbevelen.
- devilkin
- Administrator
OK, die is wel vet sexyroad rebel schreef:Met die Hubs van logitech (de wifi en de rf hubs) kan je specifieren dat een activiteit slechts 1 Infrarood-outputpoort gebruikt ipv. allebei; maw dan stuur je slechts 1 van de 2 digicorders aan.

Ondertussen heb ik een Harmony One+, nieuw, te pakken gekregen voor 40e. Voor dat geld wou ik wel al eens spelen... en kan ik zien of het de moeite is of niet

- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
road rebel het is altijd maar 1 digicorder die aanligt.
Ik werk nu ook met 1 afstandsbediening van telenet.
Ik werk nu ook met 1 afstandsbediening van telenet.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp