Nu heb ik een extra 7490 hier staan, factory default, out of the box. Het was mijn bedoeling om dit exemplaar in de plaats van mijn huidige te hangen, zodat ik met identieke hardware op andere firmware e.e.a. zou kunnen testen en vergelijken).
Ik koppel de "oude" 7490 los, hangt de "nieuwe" in de plaats en begin het configuratieproces... De modem synct netjes, maar wat ik ook doe, ik slaag er niet in om online te geraken: ik eindig steeds met een 'authentication failure' in de logs. 250% zeker dat ik de juiste inloggegevens heb, en na een paar keer de zaken opnieuw ingevoerd te hebben en te resetten, heb ik de modem dan maar gereset naar factory en de "automatische" setup laten lopen.
De modem komt online met het userprofiel "getonline@EDPNET", maar blijft dan ellendig lang hangen op het scherm waar de logingegevens worden getest, om finaal te eindigen met een rode balk.
Ondertussen kan ik in een ander browservenster perfect op de edpnet sites, en zelfs via myedpnet pagina's checken ten overvloede nakijken of mijn usernaam etc wel degelijk klopten (wat ze deden!). Ik sluit dus uit dat er met de modem een probleem is.
Als ik copy/paste doe vanuit myedpnet naar de logingegevens op de modem heb ik idem probleem: authentication failure
Het enige wat ik kan verzinnen is dat aan de kant van EDP mijn account nog 'gelocked' staat op de andere modem...Want: als ik de 'oude' modem terug hang komt die direct online!
Iemand enig idee of dit steek houdt, en zo ja: hoe lang het dan wel duurt eer de account wordt vrijgegeven (in ieder geval moet het meer dan 20 minuten zijn, want zolang ben ik aan het proberen geweest).. Od is er een manier om "netjes" af te melden bij EDP vooraleer te switchen..
(en op zaterdag werkt EDP niet, ik kan het daar dus nu direct niet vragen, dus 't was hier al halve paniek dat ik een weekend zonder internet ging zitten
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Aangezien ik de intentie heb om een aantal keer te switchen tussen beide modems om zaken te vergelijken zou een plossing die niet inhoudt dat ik de helpdesk moet bellen zeer welkom zijn.