Joe de Mannen schreef:Of je er officieel niets aan kan doen, ja, doe dat, bel de polis, uw buren gaan u echt graag blijven zien.
Ik hoop dat je zelf nooit BBQ'd of ergens BBQ gaat eten, anders is het redelijk hypocriet. Maar als het daar zo slecht leven is, zou ik verhuizen.
En natuurlijk ben ji niet de onverdraagzame, ik denk niet dat er iemand is die zichzelf zo noemt.
Maar soit, als het stoort moet je het proberen op te lossen, en voor één keer heeft een bank gelijk: praten helpt. En water bij de wijn doen ook.
J.
Voor de duidelijkheid, die BBQ is iets anders en ik ben van plan hem eens vriendelijk te vragen voor het aansteken te kijken of mijn venster niet open staat, zoja even aan te bellen als dat mogelijk is. Hij zal er waarschijnlijk geen probleem van maken, we komen goed overeen.
Voor de rest:
Als ik dat hier zo lees stoken mijn buren blijkbaar allemaal verkeerd... (ook mijn buur die zichzelf een kenner noemt, soms lijkt het bv. of er mist hangt in onze tuin, maar is het gewoon door witte rook van een stoof in zijn buitenhuis!)
Ik heb ook niets tegen de occasionele stoker. Dat je in putje winter of een koude (kerst)avond de open haard aan steekt voor de gezelligheid en de stralingswarmte, doe maar, geen probleem. Ook geen probleem met mensen zoals Nob hierboven, hij had genoeg goede redenen om dan voor hout te gaan, zit op het platteland en hij heeft er duidelijk tijd en geld in gestoken om zijn installatie zo deftig mogelijk te krijgen.
Wel heb ik een probleem met de slechte stokers die nu al, in oktober, dagelijks hun stinkstoof moeten aansteken in dicht bewoonde gebieden.
Vroeger trok ik het mij hier minder aan, het was niet fijn om in je slaapkamers/hal te komen en die stank in je neus te krijgen, net zoals het niet fijn is om tijdens een warme zomerdag je vensters te moeten sluiten omdat je buur een BBQ in gang steekt. Maar ik sloot de vensters en ging door.
Vandaag ben ik echter ook vader en denk ik aan de gezondheid van mijn kind. Moest ik het mij niet aantrekken, dan kon ik evengoed naast een snelweg gaan wonen.
De meeste van die stokers zouden bv. nooit in de buurt van een snelweg of drukke baan willen wonen moest je ze op de hoogte brengen van het fijn stof door het verkeer, maar die stoof, daar hebben ze dan weer geen probleem mee...