Ik erger me overigens aan de totaal onlogische meldingsgeluidjes van Waze.
* Bij het te snel rijden, iets waar je toch echt wel duidelijk voor gewaarschuwd wil worden (aangezien je het zelf moet aanzetten), een heel discreet en stil geluidje.
* Bij het herberekenen van de route, iets waar je toch niets kunt aan veranderen en dus totaal niet moet weten, een schel en luid geluid dat je je de eerste keer rot schrikt en afvraagt wat er gebeurd is.
* Geen auditieve melding bij flitspaal als je ervoor niet te snel rijdt. En dat is dus enkel op een paar honderd meter vóór de flitspaal. Rijd 70km/u richting een bebouwde kom met direct erna een flitspaal en je hebt het vlaggen zonder enig geluidje gehoord te hebben. (Is hier vroeger al eens aan bod gekomen).
* Geen auditieve melding bij files. Als er nu iets is dat gevaarlijk is, en je op voorhand van zou moeten verwittigd worden, is dat er verderop een file staat.
* Daarentegen wel elke 20km een melding van 'Opgepast, verderop staat een stilstaand voertuig op de vluchtstrook'
EDIT: oei, ik vertoon precies tekenen van dementie... had dit vorige maand ook al gemeld.