audio uit projector of decoder

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 692
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:

Wij zouden binnenkort onze tv willen vervangen door een projector en ik heb al wat zitten rondkijken naar projectors en de mogelijkheid om audio hier uit krijgen.
Wij hebben PX tv en bijhorende box, een projector geeft meestal geen deftig geluid en zal bij ons ingebouwd worden.
Wat is de beste manier om audio naar een externe luidspreker te sturen (wordt bij ons playbar van SONOS).
Meest logische lijkt mij audio uit decoder aan de luidspreker koppelen, maar ik vraag mij af dat er dan geen latency gaat zijn op geluid vs beeld?
Hoe doen jullie dit?

Alvast bedankt.
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Bij mij staat de versterker centraal.
Alles komt er via HDMI in (Telenet Digicorder, mediaplayer, Chromecast, Wii U), en 2 uitgangen voor TV en projector.

Van latency op geluid heb ik nog niets gemerkt.
Gebruikersavatar
willem2
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 31 mei 2011, 14:56
Locatie: 2830
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

De Chinese oorsprong van onderstaande is misschien moeilijk te verzoenen met sonos en consoorten, maar ik kan wel bevestigen dat het werkt:
AliExpress: 1080P HDMI to HDMI Optical SPDIF Suppport 5.1 + RCA L/R Audio Video Extractor Converter Splitter Adapter.
Al moet ik toegeven dat voor de huiskamer ik de oplossing van "ddd" zou prefereren.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 692
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:

Zoiets als uw link had ik idd al gevonden , maar dan wel 4x zo duur en volgens mij voor hetzelfde bakje, bedankt voor de link...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Bij ons gaat al het geluid eerst naar de audio-in van de projector in de mediakamer, en dan van de audio-uit naar de luidsprekers.
Leuke is dat als je HDMI kiest, en er is nog geluid aan het spelen op de analoge A/V-aansluiting, dat het dan geen kakofonie wordt, maar je het A/V-signaal niet meer hoort... Zelfde voor de audio-uitgang van de VGA-poort bijvoorbeeld.

Als de decoder dan nog aan staat, en de beamer uit, hoor je ook niks. :)
Als je met HDMI werkt zou er mogelijk wel latency kunnen optreden. Dat hangt af van hoe de projector het beeld verwerkt.
Zo kan ik in de living echt geen computer gebruiken, want het beeld (en dus ook de audio) reageert veel later. :)
Blond doesn't mean stupid :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”