Vandaag even binnengestapt bij de Telenet shop.
Algemene vraag gesteld "info overTV kijken met een kaartje, hoe werkt het / wat kost het".
Antwoord gekregen in de vorm van wat je ermee kon en niet kon, prijs 68€ en klaar zei medewerker / verkoper.
Toen ik hem er beleefd op attent maakte dat ik twijfelde over de volledigheid van zijn antwoord, en hem naar de activatie vroeg werd het stil.
Bij de vraag of het kaartje ook door "anderen" kon worden gebruikt ... wist hij ook niet.
Toen even gepolst of hij het na wou vragen bij telenet kreeg ik de verrassende reactie "daar gaan ze niet op antwoorden".
Ben er niet wijzer door geworden ....
Misschien zijn er hier meer mensen te vinden die mijn vragen kunnen beantwoorden:
Ik heb momenteel enkel en alleen analoog kabel ter beschikking, betaal dus elke maand ong. 16€ voor deze kabeldistributie aan Telenet.
Nu wil ik over naar TV kijken via telenet kaartje, echter:
Blijkt nu dat ik niet alleen 68 € zou betalen voor het kaartje, komt daar in mijn geval nog eens 50€ activatiekost bij.
Nu kreeg ik een tip van iemand om het kaartje aan te kopen via iemand die wel digi klant is met telenet, zo zou ik de activatiekosten ontlopen ...... wie weet hier meer over?
Zoals je in het eerste gedeelte van mijn post kan afleiden hebben de telenet medewerkers geen zin om mij slimmer te maken, zij hebben duidelijk de opdracht om een digibox of nog liever een digirecorder te verkopen.
Aankoop / registratie telenet kaartje.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 18 keer
Digitale televisie is een nieuwe dienst, waardoor ze sowieso bij Telenet een activatiekost aanrekenen. Dit geldt dus ook voor internet.
Je kan het kaartje aan iemand anders geven die ook over Telenet-kabel beschikt maar logisch dat ze niet al te positief antwoorden op die vraag...
Telenet is geen liefdadigheidswerk hè, daar betaal je nu eenmaal voor...
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Je kan het kaartje aan iemand anders geven die ook over Telenet-kabel beschikt maar logisch dat ze niet al te positief antwoorden op die vraag...
Telenet is geen liefdadigheidswerk hè, daar betaal je nu eenmaal voor...
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door giolovin 14 sep 2016, 01:21, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Dat kaartje (met module) stuurt niets terug naar Telenet.
Dus eens geactiveerd werkt het, ook als het in een andere gemeente in een TV gestopt wordt.
Activatie is dacht ik, 30€ als je het via internet bestelt.
In principe, als die ander dat kaartje op zijn naam laat registreren, kun je dat activeren zonder kost.
2 zaken moet je wel rekening mee houden :
* mocht je extra zenderpakketten nodig hebben (Play, Play Sport, etc.), dan ga je dat moeten regelen met die vriend, want het abonnement staat dan op zijn/haar naam.
Als je alleen het basisabonnement nodig hebt, voorzie ik geen problemen.
* mocht die vriend op een bepaald moment de kabel opzeggen en naar Proximus gaan bijv., dan heb je ook een probleem, maar dan zou je nog kunnen het kaartje "overkopen", maar dan ga je op dat moment wel activatie betalen, denk ik.
Dus eens geactiveerd werkt het, ook als het in een andere gemeente in een TV gestopt wordt.
Activatie is dacht ik, 30€ als je het via internet bestelt.
In principe, als die ander dat kaartje op zijn naam laat registreren, kun je dat activeren zonder kost.
2 zaken moet je wel rekening mee houden :
* mocht je extra zenderpakketten nodig hebben (Play, Play Sport, etc.), dan ga je dat moeten regelen met die vriend, want het abonnement staat dan op zijn/haar naam.
Als je alleen het basisabonnement nodig hebt, voorzie ik geen problemen.
* mocht die vriend op een bepaald moment de kabel opzeggen en naar Proximus gaan bijv., dan heb je ook een probleem, maar dan zou je nog kunnen het kaartje "overkopen", maar dan ga je op dat moment wel activatie betalen, denk ik.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wat bedoel je precies met "Ik heb alleen analoog kabel ter beschikking" ?Adonis star schreef:Ik heb momenteel enkel en alleen analoog kabel ter beschikking, betaal dus elke maand ong. 16€ voor deze kabeldistributie aan Telenet.
Nu wil ik over naar TV kijken via telenet kaartje, echter:
Blijkt nu dat ik niet alleen 68 € zou betalen voor het kaartje, komt daar in mijn geval nog eens 50€ activatiekost bij.
Analoge klnaten, die alleen een analoog abonnement hebben, betalen jaarlijks de kosten voor de kabeldistributie.
Als jij dus elke maand 16.30€ betaalt, dan zou het kunnen zijn dat jij bij Telenet geregistreerd bent als digitale klant.
Dat kan je op jouw laatste Telenet aanrekening controleren ("DTV xxx")
In dit geval is de activatie van de CI+ module gratis.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 61 keer
Ik stel me ook eerst en vooral vragen bij
Zou het tegenwoordig nog kunnen dat er zelfs geen NIU (coax filter) bij de OP hangt. Dan is die activatiekost zéker gerechtvaardigd indien het plaatsen van de NIU inbegrepen is. Maar dat zal dan wel weer €50 installatiekost zijn zeker?
.Ik heb momenteel enkel en alleen analoog kabel ter beschikking
Zou het tegenwoordig nog kunnen dat er zelfs geen NIU (coax filter) bij de OP hangt. Dan is die activatiekost zéker gerechtvaardigd indien het plaatsen van de NIU inbegrepen is. Maar dat zal dan wel weer €50 installatiekost zijn zeker?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Wat heeft een NIU te maken met een CI+ module? Een NIU is enkel vereist als er een modem moet worden geïnstalleerd (bv. voor interactiviteit bij een Digibox/Digicorder). Voor een CI+ module heeft dat dus geen zin!
-
- Starter
Ik betaal idd. 16.30€ per maand "abonnemet kabel-tv", geen digibox of dergelijke in gebruik.philippe_d schreef: Wat bedoel je precies met "Ik heb alleen analoog kabel ter beschikking" ?
Analoge klnaten, die alleen een analoog abonnement hebben, betalen jaarlijks de kosten voor de kabeldistributie.
Als jij dus elke maand 16.30€ betaalt, dan zou het kunnen zijn dat jij bij Telenet geregistreerd bent als digitale klant.
Dat kan je op jouw laatste Telenet aanrekening controleren ("DTV xxx")
In dit geval is de activatie van de CI+ module gratis.
Veder ook geen telenet internet aansluiting.
Die DTVxxx code vind ik nergens terug op mijn factuur.
Na lang zoeken op de grote telenet website dit gevonden:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... ers-geven/
Ik probeer zo'n kaartje online te bestellen om zo te kunnen kijken hoeveel mij uiteindelijk zal worden aangerekend, echter vind ik nergens de mogelijkheid om online bestelling te plaatsen.
-
- Starter
Geprobeert, echter lukt het niet ..... krijg op gegeven moment melding:raf1 schreef:Het kaartje is te bestellen via https://shop.telenet.be/shop/nl/index/a ... ard_hw_010
"je hebt een bestelling geplaatst zonder kabelabonnement.
Om een TV met een kaartje (CI+ module) te bestellen heb je ook een kabelabonnement nodig", tot zover de mededeling......Ik heb toch een kabelabonnement.
Ik kom dan hier terecht:
https://www2.telenet.be/nl/
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Eerst inloggen via je account waarop een kabelabonnement actief is op https://login.prd.telenet.be/openid/login daarna klikken op https://shop.telenet.be/shop/nl/index/a ... ard_hw_010
Als het zo niet lukt, ga je naar https://www2.telenet.be/nl/internet-en- ... gitale-tv/ en daarna bij "Maandelijkse kosten" klik je op "Wil je andere hardware?"
Heel omslachtig allemaal, Telenet wil liever een Digicorder verhuren blijkbaar.
Als het zo niet lukt, ga je naar https://www2.telenet.be/nl/internet-en- ... gitale-tv/ en daarna bij "Maandelijkse kosten" klik je op "Wil je andere hardware?"
-
- Starter
Inderdaad heel omslachtig, uiteindelijk toch gelukt.raf1 schreef:Eerst inloggen via je account waarop een kabelabonnement actief is op https://login.prd.telenet.be/openid/login daarna klikken op https://shop.telenet.be/shop/nl/index/a ... ard_hw_010
Ik zie dus idd. dar er 20€ korting op activatie word gegeven bij online bestelling, totaal komt dan op 99€.
Dank raf1 en natuurlijk ook aan alle anderen voor jullie hulp.
-
- Starter
Wegens veel onzin en praatjes van de telenet medewerkers "TV kijken met kaartje" uiteindelijk aangekocht bij de plaatselijke PC boer.
Kaartje werkt, maar ..... na alles meermaals te hebben ingesteld via dit stappenplan
https://www2.telenet.be/content/dam/www ... amsung.pdf
krijg ik het niet klaar om alleen "Digitaal" te selecteren. Ik kan het wel aanvinken, echter houd de TV deze instelling niet vast en gaat steeds terug naar "Digitaal en analoog".
Gevolg hiervan is dat ik van 1 t.e.m. 30 eerst de analoge zenders oproep met de afstandsbediening TV en daarna volgen van 1 tot ..... de digitale zenders.
Iemand een idee wat ik fout zou kunnen doen of waar het fout loopt?
Alvast bedankt.
Kaartje werkt, maar ..... na alles meermaals te hebben ingesteld via dit stappenplan
https://www2.telenet.be/content/dam/www ... amsung.pdf
krijg ik het niet klaar om alleen "Digitaal" te selecteren. Ik kan het wel aanvinken, echter houd de TV deze instelling niet vast en gaat steeds terug naar "Digitaal en analoog".
Gevolg hiervan is dat ik van 1 t.e.m. 30 eerst de analoge zenders oproep met de afstandsbediening TV en daarna volgen van 1 tot ..... de digitale zenders.
Iemand een idee wat ik fout zou kunnen doen of waar het fout loopt?
Alvast bedankt.
-
- Moderator
Mijn vroegere Samsung TV staat bij mijn dochter, ik kan het nu niet testen.
Ik meen mij te herinneren dat ik hetzelfde "probleem" had, en dat zowel analoge en digitale zenders opgeslagen worden.
Verder had ik daar geen last van:
Als je naar een digitale zender aan het kijken bent (DTV), en je verandert naar een ander kanaal, dan blijf je in de digitale reeks (ook al bestaat dat zelfde kanaalnummer in de analoge reeks.
Alleen als je "zapt" met de pijltjes toetsten tot op het einde van de digitale reeks, dan kom je in het analoge deel (ATV) terecht.
Je kan ook op het toestel instellen, dat je alleen naar digitale TV zenders wil kijken (maar dan kan je niet meer zappen naar radio zenders) ..
Een laatste mogelijkheid die zou kunnen werken:
De zenderlijst downloaden op een USB stick, dan via een editor programma de hele analoge lijst wissen, en vervolgens de zenderlijst terug inlezen?
Ik meen mij te herinneren dat ik hetzelfde "probleem" had, en dat zowel analoge en digitale zenders opgeslagen worden.
Verder had ik daar geen last van:
Als je naar een digitale zender aan het kijken bent (DTV), en je verandert naar een ander kanaal, dan blijf je in de digitale reeks (ook al bestaat dat zelfde kanaalnummer in de analoge reeks.
Alleen als je "zapt" met de pijltjes toetsten tot op het einde van de digitale reeks, dan kom je in het analoge deel (ATV) terecht.
Je kan ook op het toestel instellen, dat je alleen naar digitale TV zenders wil kijken (maar dan kan je niet meer zappen naar radio zenders) ..
Een laatste mogelijkheid die zou kunnen werken:
De zenderlijst downloaden op een USB stick, dan via een editor programma de hele analoge lijst wissen, en vervolgens de zenderlijst terug inlezen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
zou een firmware update van je TV dit hier niet kunnen verhelpen ?Adonis star schreef: Ik kan het wel aanvinken, echter houd de TV deze instelling niet vast en gaat steeds terug naar "Digitaal en analoog".
just saying...
-
- Starter
Bedankt voor jullie snelle reacties, echter ben ik digbeet pur sang ....."zou een firmware update van je TV dit hier niet kunnen verhelpen ?" .....
misschien wel, kan iemand mij in jip en janneketaal uitleggen hoe ik zoiets moet uitvoeren (stappenplan).
misschien wel, kan iemand mij in jip en janneketaal uitleggen hoe ik zoiets moet uitvoeren (stappenplan).
-
- Starter
- Bedankt: 1 keer
als je kiest voor handmatig afstemmen alvast de mogelijkheid om digitaal de kabel te scannen.Adonis star schreef:Bedankt voor jullie snelle reacties, echter ben ik digbeet pur sang ....."zou een firmware update van je TV dit hier niet kunnen verhelpen ?" .....
-
- Starter
Zo heb ik het ook ingesteld, scannen is dus ook (reeds meermaals) gebeurt.burgundy schreef:als je kiest voor handmatig afstemmen alvast de mogelijkheid om digitaal de kabel te scannen.Adonis star schreef:Bedankt voor jullie snelle reacties, echter ben ik digbeet pur sang ....."zou een firmware update van je TV dit hier niet kunnen verhelpen ?" .....
Intussen firmware gedownload ..... en nu?
-
- Moderator
Doe dat vooral niet (als je er geen verstand van hebt).Adonis star schreef:Bedankt voor jullie snelle reacties, echter ben ik digbeet pur sang ...
kan iemand mij in jip en janneketaal uitleggen hoe ik zoiets moet uitvoeren (stappenplan).
Een firmware update is alleen nodig als er een bug in het systeem zit, en hiervoor een fix aangeboden wordt, of wanneer de nieuwe firmware een aantal interessante nieuwe mogelijkheden heeft, die je graag zou willen gebruiken.
- If it ain't broke, don't fix it
-
- Starter
Deze tip kreeg ik juist ook van een vriend, zoeken in instellingen adviseerde hij of zenders handmatig schikken.
-
- Moderator
Persoonlijk had ik daar geen probleem mee, dat je ook de analoge zenders in de zenderlijst hebt.
Maar als je deze (22 zenders) absoluut niet wil zien, kan ze (één voor één) verbergen ...
Of mijn vorig advies volgen: verwijderen via de Channel Editor ...
Maar als je deze (22 zenders) absoluut niet wil zien, kan ze (één voor één) verbergen ...
Of mijn vorig advies volgen: verwijderen via de Channel Editor ...