Modem kiezen

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
pointwhich
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik ben aan het overwegen om over te stappen van Proximus naar Edpnet.

Edpnet raadt de Fritzbox modems aan, maar ik vraag me af: zou een andere modem even goed werken?

Als ik bijvoorbeeld "vdsl modem" typ op amazon zijn er modems die de helft van de prijs kosten van de goedkoopste Fritzbox.

Zijn de fritzbox modems zo hard aan te raden of kan ik voor iets goedkoper gaan?

Alvast bedankt voor de info!
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Luister maar naar EDPnet... of de BBOX 3/OBOX 3.

Enkel specifieke modellen van Fritzbox en de BBOX3/OBOX3 genieten van de volle snelheid met vectoring.

Koop je modem dus via EDPNET of driedubbel check het modelnummer of het op de lijst van toegelaten modems staat.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Of koop hem bij deze site zoals sommige andere forumleden al deden, soms zijn ze nog nagelnieuw omdat ze een andere modem kregen van hun isp.
Kies best voor de 7360 (whitelisted op proximus)

http://www.marktplaats.nl/z.html?query= ... distance=0
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
pointwhich
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Okay jullie hebben me overtuigd! :)

Bedankt ook voor de marktplaats link.

Ik heb snel wat opgezocht. Wat zijn de zaken waarop ik moet letten?

Internationale versie en versie 2? Niets anders?
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Nee hoor, dat zijn de vereisten. Ik wens je alvast veel succes en plezier met je nieuwe Fritz box. Je zal snel zien dat het een fantastische modem is met mooie features.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

sirWard schreef:...Enkel specifieke modellen van Fritzbox en de BBOX3/OBOX3 genieten van de volle snelheid met vectoring....
In geval van vectoring is het nog iets slechter dan "niet van de volle snelheid genieten..." Je wordt terug gestampt naar snelheden ten tijde van de acoustische modem in de beginjaren van het internet. Toestellen die niet op de whitelist staan van PX, gaan onherroepelijk op een repair profiel.

Toegestane modellen voor de Fritzbox (met firmware 06.31) zijn de 7360, 7490, en 3490. Koop hiervan zoals gezegd de internationale versie of beter nog, bestel hem bij Edpnet. De prijzen zijn scherp daar. Uiteraard de BBOX en OBOX kunnen ook.
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

O-Box 3 kan ik niet echt aanraden: het is een draak van een modem en je werkt volledig blind: niks van logging of info wat er eigenlijk gebeurd als er iets misloopt...

EDIT: heb nu ondertussen zelf een Fritz!box 7360, en die heeft tenminste alle features die je van een modem/router verwacht... :beerchug:
VoIQ: I think before I talk
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”