Waar gaat mijn data heen ? Logging ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

De laatste maanden moet ik bij Proximus extra pakketten van 20GB bijvragen.

Nu heb ik net even gekeken naar het verbruik van de laatste 3 dagen (1 tem 3 oktober) en ik zit al aan een download van 44GB en een upload van 1,5GB waarvan 1,1GB in 16 uur.

Download kan ik begrijpen , kinderen die netflixen . Maar de upload niet , naar waar is die 1,5GB upload naartoe ? bestaat er een tool die kan zien naar waar de data ga ? ik heb enkel de proximus apparatuur.

Of ligt het aan het intensief spelen van Guildwars 2 ?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Kan vanalles zijn. Van games tot torrentz of een apparaat in je netwerk dat deel uitmaakt van een botnet. Proximus apparatuur ken ik niet, maar in principe ga je toch nood hebben aan een manier om minstens te zien welk apparaat zorgt voor de hoge upload. Als het niet specifiek 1 apparaat is ga je packet inspection moeten doen. Anderen zullen misschien tips hebben specifiek voor de Proximus setup.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Overhead. Wanneer je downloadt, gaat er ook data terug in de andere richting om de verbinding in stand te houden en die wordt meegeteld in je verbruik. Je moet maar eens een speedtest doen en in taakbeheer naar je download en upload kijken, je zal zien dat je niet kan downloaden zonder ook data te uploaden.

TCP/IP heeft standaard een overhead van een paar procent, wat perfect in lijn ligt met jouw verbruik. 1.5GB is 3.4% van 44GB, de TCP/IP overhead is iets van een 2% ongeveer, de rest kan je verklaren door normaal surfgedrag en zoals je zegt het spelen van games. Niks om je meteen zorgen over te maken dus.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”