Fiets
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Yep, bril, maar met een pet en een kap zie ik dat nog wel goedkomen - we zien dat dan wel
Dezemorgen ging het nog weer een stukje beter:
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Ziet em gaan
- selder
- Moderator
Haha
"In vergelijking" met anderen stelt het allemaal weinig voor...
"in vergelijking" met mezelf valt het reuze mee
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Een gemiddelde hartslag van 153, da's niet mis
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Oei, je nadert de 30 ... en ongetwijfeld kom je zones 30 tegen ...selder schreef:Yep, bril, maar met een pet en een kap zie ik dat nog wel goedkomen - we zien dat dan wel
Screenshot 2016-08-24 10.26.26.png
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Yep, volgend jaar kan je mee de mont Ventoux op.selder schreef:Haha
- selder
- Moderator
Jaja, nog steeds met de fiets .. al 3 weken, nog 5 weken te gaan...
Vanmorgen niet doorgefietst, express onder 'mijn limiet' gebleven:
Elke rit zit er meer hartslag in de "endurance" = lage hartslag = lage inspanning, dit is van vanmorgen:
Als je dat vergelijkt met de eerste rit die ik deed nadat ik Strava Premium genomen had (17 augustus)
Lijkt misschien niet zo een denderend verschil, maar ik merk toch dat ik de bergjes gemakkelijker op geraak
Elke rit zit er meer hartslag in de "endurance" = lage hartslag = lage inspanning, dit is van vanmorgen:
Als je dat vergelijkt met de eerste rit die ik deed nadat ik Strava Premium genomen had (17 augustus)
Lijkt misschien niet zo een denderend verschil, maar ik merk toch dat ik de bergjes gemakkelijker op geraak
-
- Elite Poster
- selder
- Moderator
Laat't uit, ik ben 1m78 groot en weeg "maar" 74Kg
-
- Elite Poster
Daar moet je niet teveel naar kijken hoor. Zolang je geen echte wattage meter op je fiets hebt is dit maar een wild guess (uiteraard wel wiskundig onderbouwd). Als je bv. dezelfde rit op Garmin en op Strava bekijkt gaat daar een verschil op zitten (zonder power meter) omdat ze een verschillend algoritme gebruiken om dit te berekenen.decat schreef:Ik vind het verschil in calorieverbruik toch opmerkelijk verschillend.
- selder
- Moderator
Ja, dat denk ik ook, aan de hand van statische gegevens (gewicht lengte) en alle variabelen wordt er één of ander berekening gedaan en dan komen ze met een "estimated" value. Er is niks aan de iPhone of Apple Watch of Strava dat de echte calorieën kan berekenen of uitlezen.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Heb je bij Godefroot (Adres: Xavier de Cocklaan 36, 9831 Sint-Martens-Latem) al eens gekeken ?silencer schreef:Iemand die goede giant verdeler kent voor (carbon) koersfietsen in/rond het Gentse ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ook fietsen Koen in de Pinte Baron de Gieylaan 105a , 9840 De Pinte ( http://www.fietsen-koen.be/ ) verkoopt Giant, ik kocht er een Giant stadsfiets. Heel tevreden van de fiets en de zaak, liet later wel licht vervangen daar door een veel beter model. De fietsenmaker zelf zal je geen rommel verkopen, testrit mogelijk etc. Maar de zaak is heel druk ... Zo moet je bv altijd fiets achter laten bij herstelling, wachten kan nooit.lacer schreef:Heb je bij Godefroot (Adres: Xavier de Cocklaan 36, 9831 Sint-Martens-Latem) al eens gekeken ?silencer schreef:Iemand die goede giant verdeler kent voor (carbon) koersfietsen in/rond het Gentse ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- Zorba
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 57 keer
Dat wil nu ook niet veel zeggen he. Wat meer/minder wind en uw waarden zijn sowieso totaal anders.selder schreef:Jaja, nog steeds met de fiets .. al 3 weken, nog 5 weken te gaan...
Maar toch goed bezig hoor!
- selder
- Moderator
Vanmorgen anders verschrikkelijk veel tegenwind, en zoveel verschil zit er precies toch niet op...Zorba schreef:Dat wil nu ook niet veel zeggen he. Wat meer/minder wind en uw waarden zijn sowieso totaal anders.[...]
- selder
- Moderator
bu-bye fiets, oh hai F20.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Congrats
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 62 keer
Callant (fietsomnium.be)silencer schreef:Kent iemand een goeie fietsverzekering zonder 400-500 Euro franchise ?
Wel franchise voor niet elektrische fietsen maar is een percentage, geen 400 € tenzij je met een gouden fiets rondrijdt.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Enra http://www.enra.besilencer schreef:Kent iemand een goeie fietsverzekering zonder 400-500 Euro franchise ?
Geen franchise bij diefstal
Geen afschrijving tijdens looptijd
Omniumformule vergoed ook schade (25€ franchise) + incl. pechverhelping
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Allé zeg, nu het pas juist echt leuk gaat worden je fiets aan de kant zettenselder schreef:bu-bye fiets, oh hai F20.
Frame-15-10-2016-08-18-12.jpg
Je hebt wat weer betreft de beste fietsperiode in jaren meegemaakt ...
Vanaf nu zullen alle fietsers vaak kunnen profiteren van een gratis "hydraterende werking" op hun huid (zonder gebruik van Loreal producten), gratis zandstralingen bij veel wind etc.
Dat heb jij allemaal moeten missen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Ik heb in de jaren 90 een trek mountainbike gekocht, en telkens er iets stuk ging, er één van de betere onderdelen ter vervanging opgestoken, toen dus alles geupgrade naar Shimano XT. In 2006 nieuwe velgen met platte spaken.
Ben er de laatste dagen weer mee aan 't rijden, dankzij corona al 2 keer anderhalf uur
Enkel hij is een beetje dated. Omdat die fiets al 25 jaar meegaat, wil ik eens uitkijken naar iets nieuws.
Een enduro MTB lijkt mij de beste mix van een gewone mountainbike, en een downhill mountainbike. Als tiener heb ik mij enorm geamuseerd met downhill mountainbike aan de skipiste toen in Gent met een bovenstaande trek maar met de stockvelgen. Maar liever nu iets wat er ook voor gemaakt is, en wat ook als gewone MTB kan dienen.
Er zitten een paar betaalbare tussen ook, ik wil nu niet direct 10K aan een fiets geven maar een paar duizend euro is geen probleem.
https://www.redbull.com/be-nl/beste-mtb-enduro-2020
Ben er de laatste dagen weer mee aan 't rijden, dankzij corona al 2 keer anderhalf uur
Enkel hij is een beetje dated. Omdat die fiets al 25 jaar meegaat, wil ik eens uitkijken naar iets nieuws.
Een enduro MTB lijkt mij de beste mix van een gewone mountainbike, en een downhill mountainbike. Als tiener heb ik mij enorm geamuseerd met downhill mountainbike aan de skipiste toen in Gent met een bovenstaande trek maar met de stockvelgen. Maar liever nu iets wat er ook voor gemaakt is, en wat ook als gewone MTB kan dienen.
Er zitten een paar betaalbare tussen ook, ik wil nu niet direct 10K aan een fiets geven maar een paar duizend euro is geen probleem.
https://www.redbull.com/be-nl/beste-mtb-enduro-2020
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Heey even een vraagje.
Ik zoek eigenlijk een oplossing voor het volgende en vind een deftige fietsgps van garmin duur maar misschien is het een nuttige aankoop.
- Is vooral voor men mentaal welbevinden
- Occasioneel maar dagelijks gebruik met bedoeling tot afstandstraining maar meer ifv van tijd dan afstand. Dus duurtraining ipv afstandstraining.
- Moet een backtrack traject hebben.
- kan gebruikt worden met een waterdicht hoesje
- Is voor afstanden die enkel gebeuren in België en over maar dichtbij de grens van Duitsland, Frankrijk en Nederland.
- Hoeft geen sterke batterij te hebben maar moet toch wel zeker een 4 uur uithouden.
- smartphone kan mee om assistentie te leveren voor statistieken etc
- moet compatibel zijn met een hartslagmeter.
Ik zag 2 modellen van Garmin maar ik weet niet of er alternatieven zijn
Je hebt de garmin edge 1030 die enorm uitgebreid is en daarnaast heb je de garmin edge explore.
Ik zoek eigenlijk een oplossing voor het volgende en vind een deftige fietsgps van garmin duur maar misschien is het een nuttige aankoop.
- Is vooral voor men mentaal welbevinden
- Occasioneel maar dagelijks gebruik met bedoeling tot afstandstraining maar meer ifv van tijd dan afstand. Dus duurtraining ipv afstandstraining.
- Moet een backtrack traject hebben.
- kan gebruikt worden met een waterdicht hoesje
- Is voor afstanden die enkel gebeuren in België en over maar dichtbij de grens van Duitsland, Frankrijk en Nederland.
- Hoeft geen sterke batterij te hebben maar moet toch wel zeker een 4 uur uithouden.
- smartphone kan mee om assistentie te leveren voor statistieken etc
- moet compatibel zijn met een hartslagmeter.
Ik zag 2 modellen van Garmin maar ik weet niet of er alternatieven zijn
Je hebt de garmin edge 1030 die enorm uitgebreid is en daarnaast heb je de garmin edge explore.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Ik heb een edge explore, enige dat ik niet direct weet is die duurtraining - ik weet ongeveer hoe lang ik doe over een bepaalde afstand in combinatie met hoogtemeters. En daar is die surprise functie handig. Geef de afstand in en Garmin geeft je een route...
Maar verder voldoet die aan je eisen. (Is op zichzelf al waterdicht)
Die 1030 is overkill, dat is voor echte enthousiastelingen.
Maar verder voldoet die aan je eisen. (Is op zichzelf al waterdicht)
Die 1030 is overkill, dat is voor echte enthousiastelingen.
-
- Elite Poster
Ah ideaal. Ik merk gewoon dat mijn gsm gewoon niet het juiste resultaat geeft en aangezien ik tocvh vaker wil.
Ik zie soms in recensies verschijnen dat die explore moeite heeft met afstanden vanaf 50 km merk jij dat?
Ik zie soms in recensies verschijnen dat die explore moeite heeft met afstanden vanaf 50 km merk jij dat?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Kan je tegenwoordig niet beter naar een fitbit-achtige wearable zoeken die dat soort dingen aankan, ipv iets dat enkel aan je fiets hangt?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Nog niet gemerkt. Vorig jaar RVV 137km met gereden, over 2 weken +60 km met veel modder en water. Telkens routes ingeladen via gpx tracks. Je moet hem wel ff laten rekenen maar gaat op op zich vlot.
Qua wearable, heb ook een vivoactive 3 en als ik de hartslag via borstband en VA vergelijk dan valt die VA toch geregeld eens weg. Al berekent die wel vo2 Max en de explore niet.
Dat heb je dus bv ook op de 1030, al die meer geavanceerde data, vermogensmeter compatibiliteit etc.
Maar hou ik mezelf eigenlijk niet met bezig. Fiets voor de fun en HR is eigenlijk enkel om die onder de 175 te houden, kwestie van niet te overdrijven.
Qua wearable, heb ook een vivoactive 3 en als ik de hartslag via borstband en VA vergelijk dan valt die VA toch geregeld eens weg. Al berekent die wel vo2 Max en de explore niet.
Dat heb je dus bv ook op de 1030, al die meer geavanceerde data, vermogensmeter compatibiliteit etc.
Maar hou ik mezelf eigenlijk niet met bezig. Fiets voor de fun en HR is eigenlijk enkel om die onder de 175 te houden, kwestie van niet te overdrijven.
-
- Elite Poster
Die hartslag is voor mij wel belangrijk omdat ik met lichte overslagen zit. Dus mijn hartslag gaat sneller de lucht in.Ramaht schreef:
Het moet idd niet te duur zijn.
Het allerbelangrijkste is de hartslag, route, tijd en kilometers.
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Op welk aspect gaat hij de mist dan in?boonpwnz schreef:Ah ideaal. Ik merk gewoon dat mijn gsm gewoon niet het juiste resultaat geeft en aangezien ik tocvh vaker wil.
-
- Elite Poster
Op afstand gaat men gsm er soms de mist in maar dit is niet altijd. Dus gemiddelde snelheid en tijd en pieksnelheid is goed maar de afstand klopt totaal niet met de gemiddelde snelheid.