krisken schreef:Ah, gij kent den Hector ook al
Ik had liever Bart, Karolien of Jan gekend...
krisken schreef:Ik kan zowat met alle punten die hierboven als voordeel/nadeel worden opgenoemd wel overeen komen. Behalve die tijdstempel op SMS : kan je even uitleggen wat er daar fout loopt?
Als ik een sms stuur met mijn Lycamobile-nummer, of als iemand met een Lyca-nummer mij stuurt, lijkt het alsof de sms 1 uur geleden verzonden is.
Als ik nu een sms of eender welke notificatie krijg, dan staat er 'nu' bij geschreven, maar bij Lycamobile staat er '1u geleden'...
Stel dat ik nu met iemand aan het sms'en ben, dan krijg je zoiets als:
ik: 16:37
jij: 15:37
ik: 16:37
jij: 15:38
ik: 16:39
Als je er vanuit gaat dat jij Lycamobile hebt, en we de tijdstempels op mijn gsm bekijken.
Op zich geen drama, behalve dat een iPhone dan altijd een regel toevoegt waar op staat om hoe laat jouw sms verstuurd is (omdat het lijkt dat je 1 uur later antwoordt), en voor de andere persoon is het ook niet prettig als die een sms'je krijgt à la "kan je de kinderen daar gaan ophalen" dat zogezegd 1 uur en 3 minuten geleden verstuurd is, terwijl het daadwerkelijk slechts 3 minuten geleden verstuurd is, om nu even een voorbeeldje te geven.
Een lange sms of één met (veel) speciale tekens zoals een euro-symbool, emoji, ... doet er soms lang over om aan te komen bij de ontvanger.
Soms krijgt die ze zelf helemaal niet...
krisken schreef:Ook dat bandbreedte voor video gecapped is?
Ga maar eens op YouTube via 4G. Als je hoger raakt dan 360p, verdien je een pluim.
Ik raak zelf niet hoger dan 240p, terwijl mijn snelheid zeker hoog genoeg is om 720p te laden.
Zelf het 3G-netwerk van elke andere provider laadt video's sneller, en in hogere kwaliteit.
Ook filmpjes op Facebook bufferen verschrikkelijk en kunnen niet in HD, de VTM-app laadt alles ook in relatief lage kwaliteit (als die zelf wil werken) en een snap op Snapchat openen en versturen duurt eeuwen.
Even lekker de story's van je vrienden bekijken zit er echt niet in, want hij zit continue te laden... Die content is dus echt gecapped.
Speedtests geven altijd resultaten waarmee je normaal niet zo'n slechte service zou hebben.
krisken schreef:Het zou net niet per regio mogen afhangen, want volgens wat ik heb gelezen hier (en welke klopt) zou alle traffic van alle LM landen naar UK gestuurd worden (true, ik heb een UK ip adres) en zou er daar niet genoeg bandbreedte voorzien zijn?
Goh, dat heeft ook z'n voor- en nadelen...
Er zijn video's die ik op YouTube kan bekijken (in 240p, dan), die in België niet beschikbaar zijn... Je kan ook donaties geven.
Minder prettig is dat als ik in mijn favoriete kledingwinkel snel een artikel wil opzoeken, hij me meteen naar de UK-site stuurt, en je in het webadres 'UK-EN' mag gaan vervangen door 'BE-NL', bijvoorbeeld.
Het probleem van bandbreedte is nu ook deels opgelost, omdat enkele landen nu op een link in Australië zitten, en de snelheid volgens mij rond de 15/5 wordt gecapped.
Wat ik wel raar blijf vinden, is dat ik thuis (wat meer afgelegen) perfect de 15/5 haal, en in het centrum van het dorp totaal niet meer.
Het hangt dus wel deels van regio/antenne af, heb ik zo de indruk... Ook vooral omdat hun 3G op die plek dan soms sneller is dan LTE... Die 3G en LTE komen van dezelfde link, toch?
In augustus nog onderweg naar Leuven perfecte snelheid, en dan ééns op de ring van Leuven totaal onbruikbaar...
Nu heb ik het al een tijdje niet meer gebruikt. Misschien dat er weer iets veranderd is?
Volgens mij overleven die gewoon op mensen die zo nu en dan eens herladen om te testen, want hoe kunnen die dat nu blijven volhouden?
krisken schreef:Ik heb met de speedtest.net app al tientallen speedtests uitgevoerd, op elk moment van de dag, zowat overal in BE (meestal provincies OVL, ANT, VBL en WVL, in die volgorde) en het traagste dat ik ooit heb gehad is 0.6mbit down - 1.8mbit up.
Zo een snelheid kan altijd voorvallen, bij elke provider, maar ik heb dat te vaak naar mijn goesting gehad...
Ik heb het voornamelijk in VBL getest, omdat ik er ook woon, en ik heb zowel positieve als negatieve ervaringen.
Maar voor wie het (goed) werkt, is het zeker een aanrader. Het is een goed idee, volgens mij.
Helaas hoor ik niet bij die gelukzakken, en meerdere mensen ook niet...