Waze gps

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Vanavond wilde ik eens waze uitproberen en reed de route op de E40 van oprit 25 Tienen tot aan afrit 21 Sterrebeek/Steenokkerzeel.

Het te volgen traject wordt in het blauw weergegeven.. Alles liep normaal tot de afrit 21 er aan kwam. Wat bleek, volgens de blauwe lijn zou ik dwars over de e40 moeten rijden om de afrit aan de overkant te nemen?.? Ik heb bij nog geen enkel andere app zulke idiote fout gezien. Ok Vlaams Brabant is misschien in de ogen van waze maar een kleine regio maar ik had toch verwacht dat ze de op en afritten correct zouden weergeven. De afritstrook 21 staat nochtans op de kaart

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Bereken die route eens opnieuw als je thuis bent, en wrijf dan over de kaart (eventueel ook uitzoomen) naar die afrit zodat je een screenshot kan nemen.

Op zich vind ik dit toch opmerkelijk aangezien zoiets hier nog nooit is voorgevallen. Ben dagelijks Waze gebruiker en heb meer dan 100.000km op mijn account staan... :beerchug:
Afbeelding
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik heb ook al 45K+ km gedaan met Waze en dat soort zottigheden nog nooit tegengekomen?
Je kan dat melden via de app zelf "kaartfout".

Zeker in Vlaams Brabant verwacht ik dat niet, ik heb zelf nog nooit die afrit vanuit die richting genomen.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ik gebruik dat ding dagelijks, nog nooit zo een fout gezien. Dus screenshot nemen volgende keer en rapporteren :)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Same here, dagelijkse Waze gebruiker en nog nooit dergelijke fout gezien...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik denk dat ik de enige hier ben die niet volledig mee is: Als ik het goed begrijp, moest je de afrit Sterrebeek nemen en dan werd je terug via de oprit op de E40 gestuurd in de tegengestelde richting?
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer

Ik denk dat het probleem eerder aan de gsm zelf zal liggen dan aan Waze. ( slecht GSP signaal)

Ikzelf doe de rit Tienen oprit 25 tot aan Sterrebeek afrit 21 op regelmatige basis en heb nog nooit dit probleem gehad.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

https://www.waze.com/nl/livemap?zoom=17 ... on=4.36849
"In het kader van de werkzaamheden in opdracht van VIVAQUA in de straten rondom de gebouwen van het Vlaams Parlement, wordt op dinsdag 27/9 het kruispunt Leuvenseweg/Noordstraat/Hertogstraat volledig afgesloten.

De rijrichting van de Noordstraat zal uitzonderlijk worden omgekeerd, zodat de parkeergarage van het HVV bereikbaar zal zijn via de Noordstraat komende van het rondpunt (Surlet de Chokierplein) recht tegenover Madou."

Op de map zie ik niet dat rijrichting omgevormd is van Noordstraat. Je kan leuvenseweg inrijden (komende van Boulevard du Regent), maar je kan niet noordstraat inrijden. Houdt waze hier rekening mee? Ik kan ook niets editeren.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster

Voor 1 dag wordt zo'n aanpassing van de rijrichting inderdaad niet toegepast, omdat hiervoor een map update nodig is. Normaal zijn die dagelijks (maar de laatste tijd niet zo geheel zeker), vandaar dat de community het niet opportuun vindt om dat voor 1 dag te veranderen...

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

update: " wordt ook op woensdag 28/9 het kruispunt Leuvenseweg/Noordstraat/Hertogstraat volledig afgesloten."
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Of je hebt wat ik vorige week voor had: ik reed in zuid-Frankrijk naar de luchthaven van Nice en de routing stuurde me op bepaald moment (visueel) 10 km de zee in om dan 10 meter verder de normale, correcte weg te hervatten :)
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Soms moet je eens recht door zee gaan hé.. ;-)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

meon schreef:Of je hebt wat ik vorige week voor had: ik reed in zuid-Frankrijk naar de luchthaven van Nice en de routing stuurde me op bepaald moment (visueel) 10 km de zee in om dan 10 meter verder de normale, correcte weg te hervatten :)
Hij stond misschien in "Kapitein Zeppos-mode".
Afbeelding
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Vaganzza schreef:Voor 1 dag wordt zo'n aanpassing van de rijrichting inderdaad niet toegepast, omdat hiervoor een map update nodig is. Normaal zijn die dagelijks (maar de laatste tijd niet zo geheel zeker), vandaar dat de community het niet opportuun vindt om dat voor 1 dag te veranderen...
Daarvoor kan toch gewoon een closure gebruikt worden. Als deze nieuwe situatie gemeld is op bv Slack zal die sowieso wel aangepast worden.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster

Zorba schreef:
Vaganzza schreef:Voor 1 dag wordt zo'n aanpassing van de rijrichting inderdaad niet toegepast, omdat hiervoor een map update nodig is. Normaal zijn die dagelijks (maar de laatste tijd niet zo geheel zeker), vandaar dat de community het niet opportuun vindt om dat voor 1 dag te veranderen...
Daarvoor kan toch gewoon een closure gebruikt worden. Als deze nieuwe situatie gemeld is op bv Slack zal die sowieso wel aangepast worden.
Als dat een éénrichtingsstraat is en die rijrichting moet omdraaien, komt er wel wat meer bij kijken. Gewoon een closure zetten zal dan maar in 1 rijrichting gaan, maar de andere rijrichting is dan nog niet geactiveerd.

Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Oei, blijkbaar niet goed gelezen dan. Die situatie is inderdaad niet mogelijk zonder mapupdate.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Hoe zit dat met het nieuwe Leuvense circulatieplan?
Staat dat voorgeprogrammeerd om live te gaan per zone de dag van de verandering, of moet dat nog manueel aangepast worden door de editors op het moment zelf?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster

In Leuven is er wekenlang voorbereid en werd er met restricties gewerkt (dus tweerichting maken van straten die veranderen van rijrichting en dan 1 rijrichting restrictie volgens datum). Daarna worden dan de definitieve rijrichtingen aangeduid.

fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

In het algemeen is Waze stukken beter en sneller dan TomTom bij dergelijke wijzigingen.

Bij TomTom lachen ze een beetje met Waze omdat Waze zoveel steunt op de gratis medewerking van algemeen publiek, TT vindt dat ze verder staan dan Waze omdat ze het publiek minder gebruiken;
Tja, feit is dat Waze wegenwerken voor 99% vanaf de 1e dag juist heeft en TT daar weken of maanden over doet.

Ik gebruik wel zowel TomTom als Waze omdat Waze als nadeel heeft dat het draait op een smartphone en die niet geschikt zijn om in de zon aan het raam van de auto te hangen.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik zie maar 1 nadeel aan Waze: lane-assistance.
Als de zon schijnt, zet ik airco op en gaat 1 van de monden van de airco recht naar mijn smartphone en blijft die dus perfect koel.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster

Het zou mij niet verbazen indien lane-assistance (of toch 1 of andere vorm) er toch nog zal komen. Voorlopig is dat niet de filosofie (zoals bv de naamgeving van de borden die je meestal niet meekrijgt nu, zoals de eerste turn op een afrit). Maar goed, dat zijn op zich eigenlijk al details. Het voornaamste is de snelste route krijgen op een vrij duidelijke manier.

Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”