Omdat ik recent verjaard ben (je moet een reden zoeken, nietwaar), zou ik mezelf willen trakteren op een nieuw polshorloge.
Zoals hier al eens besproken, wil ik een radio controlled horloge.
Ik vind eigenlijk alleen modellen van Casio.
Zijn er echt geen andere merken die DCF77 horloges maken?
Om het lijstje compleet te maken:
- radio controlled
- schakelband (als het kan titanium)
- klassieke wijzerplaat
- aangevuld met de dag van de maand (bv 27) - dat mag digitaal, maar ook met een wijzerplaat
- max prijs: €250
Ik vind dus enkel Casio (LCW-M170TD-1AER is een kanshebber, maar die moet opladen op zonne energie ) en ook Citizen (bv CA4010-58L - maar nogal veel wijzerkes).
Nog suggesties? Merken of types?
Radiogestuurd horloge - merken?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
Je € 250 is wel een sterke beperking.heist_175 schreef:
Zijn er echt geen andere merken die DCF77 horloges maken?
Nog suggesties? Merken of types?
Maar hier zie (allemaal titanium):
http://www.junghans.de/en/junghans-coll ... etail.html
Via de filter kun je verder verfijnen:
http://www.junghans.de/en/junghans-coll ... guide.html
Succes!
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 21 keer
Ik heb een junghans titanium mega horloge en telkens ik de batterij moet laten vernieuwen heb ik een hoop problemen met mijn horloge. Ik krijg ze zelden dadelijk terug aan de gang. Meestal terug naar de verkoper gaan en een week wachten. De dcf77 ontvanger is heel gevoelig leg de horloge niet kort bij een pc of laptop of wifi. Als ie dan moet corrigeren lukt het niet. Heb deze nu 8 jaar en heb elke keer schrik dat ik ze niet meer aan de praat krijg na vervanging van de batterij. (jaarlijks) nu ook weer de secondewijzer blijft stil staan. Heb al veel spijt van dit horloge.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Junghans is te duur.
In de beschrijving van de casio M170TD staat dat ie 's nachts een synchro doet: 3u, 4u en 5u 's ochtends. Als er eentje lukt, stopt ie met synchro voor die dag. Dus een dagelijkse sync maw. Casio raadt aan om uw horloge 's nachts niet bij laptop etc te leggen.
Het probleem bij Casio is dat ze enkel "oplaadbare" batterijen hebben, die opladen met de zon. Hoeveel uren per dag denk je dat ik met mijn pols omhoog loop naar de Belgische zon?
In de beschrijving van de casio M170TD staat dat ie 's nachts een synchro doet: 3u, 4u en 5u 's ochtends. Als er eentje lukt, stopt ie met synchro voor die dag. Dus een dagelijkse sync maw. Casio raadt aan om uw horloge 's nachts niet bij laptop etc te leggen.
Het probleem bij Casio is dat ze enkel "oplaadbare" batterijen hebben, die opladen met de zon. Hoeveel uren per dag denk je dat ik met mijn pols omhoog loop naar de Belgische zon?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
zonlicht raak door wolkenheist_175 schreef: Hoeveel uren per dag denk je dat ik met mijn pols omhoog loop naar de Belgische zon?
die klokjes doen het in principe altijd
die dugenas beginnen vanaf 150
- heist_175
- Elite Poster
Casio radio controlled solar
Dus ik moet elke dag ergens 8minuten zon zien te vinden en dan met mijn horloge naar de zon mikken.
Welke dwaas verzint zoiets?
Waarom niet gewoon een batterijtje dat ik elk jaar kan laten vervangen.
De LiOn batterij die ze er nu hebben ingestoken is dan ook nog eens een pak duurder dan een gewone batterij.
Dus ik moet elke dag ergens 8minuten zon zien te vinden en dan met mijn horloge naar de zon mikken.
De LiOn batterij die ze er nu hebben ingestoken is dan ook nog eens een pak duurder dan een gewone batterij.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
'k Heb sedert 2003 een Junghans Mega en heb nog nooit problemen gehad na het vervangen van een batterij.stefke schreef:Ik heb een junghans titanium mega horloge en telkens ik de batterij moet laten vernieuwen heb ik een hoop problemen met mijn horloge. Ik krijg ze zelden dadelijk terug aan de gang. Meestal terug naar de verkoper gaan en een week wachten. De dcf77 ontvanger is heel gevoelig leg de horloge niet kort bij een pc of laptop of wifi. Als ie dan moet corrigeren lukt het niet. Heb deze nu 8 jaar en heb elke keer schrik dat ik ze niet meer aan de praat krijg na vervanging van de batterij. (jaarlijks) nu ook weer de secondewijzer blijft stil staan. Heb al veel spijt van dit horloge.
Gemiddeld om de drie jaar een nieuwe batterij. Jij spreekt van jaarlijks? Vind ik wat vreemd.
(Laat je de batterij vervangen door iemand die erkend is door Junghans?)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik heb 2 zo'n casio's gehad met solar + radiogestuurd, en heb daar nooit problemen mee gehad hoor. Telkens voldoende opgeladen zonder er iets speciaals mee te doen (gewoon mee rondlopen, 's nachts doe ik ze uit en leg ze weg). Integendeel: eigenlijk heb je er totaal geen omzien naar: laadt zichzelf op én zet zichzelf juist!heist_175 schreef:Casio radio controlled solar
i will live forever.... or die trying!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Casio module 5174? vb WVQ-M410D-1AER
Solar maar geassisteerd door een batterij.
Zoals hierboven al staat, over dat opladen moet je je echt geen zorgen maken, bij normaal dagdagelijks gebruik kom je vanzelf aan die minimal exposure zonder dat je er iets speciaals voor moet doen.
Solar maar geassisteerd door een batterij.
Zoals hierboven al staat, over dat opladen moet je je echt geen zorgen maken, bij normaal dagdagelijks gebruik kom je vanzelf aan die minimal exposure zonder dat je er iets speciaals voor moet doen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ik heb al minstens 7 jaar een Casio horloge die radiogestuurd is én op zonne-energie werkt.
Nog nooit problemen mee gehad dat de batterij plat geraakt, hij laadt ook op met kunstlicht en zoveel verbruikt een horloge niet.
In spaarstand zet hij de secondenwijzer stil, maar dat heb ik 1 of 2 keer meegemaakt.
het enige nadeel is dat het nogal omslachtig om een andere tijdzone te selecteren; iedere keer dat ik op reis ga, moet ik de handleiding raadplegen.
Nog nooit problemen mee gehad dat de batterij plat geraakt, hij laadt ook op met kunstlicht en zoveel verbruikt een horloge niet.
In spaarstand zet hij de secondenwijzer stil, maar dat heb ik 1 of 2 keer meegemaakt.
het enige nadeel is dat het nogal omslachtig om een andere tijdzone te selecteren; iedere keer dat ik op reis ga, moet ik de handleiding raadplegen.
- heist_175
- Elite Poster
heb ik idd ook gezien, maar ik vond ze niet mooimarcvt63 schreef:draag al jaren een horloge van Aldi...
30 euro...spotprijs maar goed...
waren 2 weken geleden in hun folder