telenet en orange deze nacht uitgevallen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

als wij als klant zelf moeten voorzien in backup, zoals UPS voor de spanning en Proximus voor telenet, waarom kunnen zijzelf dan hun servers gewoon niet dubbelzetten en bypassen en bij werkzaamheden gewoon overschakelen, moeten wij in het bedrijfsleven ook doen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Voor de servers en kopstations moet je niet vrezen. Die hebben allemaal één of andere backup en/of UPS.
Wat als er straks iemand op straat de graafmachine in de grond steekt en toevallig de Telenet kabel overtrekt?
Als je een belangrijke zaak hebt, moet je voorzien in backup, een andere provider dus.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Sylvester schreef:Wat als er straks iemand op straat de graafmachine in de grond steekt en toevallig de Telenet kabel overtrekt?
Als je een belangrijke zaak hebt, moet je voorzien in backup, een andere provider dus.
Tja, dat helpt dan wel bij onderhoudswerken of pannes van een van de providers, maar als een graafmachine in de grond een kabel oversteekt, is de kans groot dat hij zowel telenet als proximus meeheeft.
Echte ontdubbeling (door grote firmas zoals banken) wordt ook gedaan door de fysieke infrastructuur vooral niet tesamen te laten lopen.

Voor een klein bedrijfje dat toch moeilijk tegen outages kan, raad ik een derde backup aan in de vorm van een 3/4g connectie "just in case". Of een satelliet link.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

ik heb telenet, orange, vdsl2, orange internet at home 4G, en had wireless belgie, maar door wegvallen buda kortrijk heb ik dat niet meer, denk dat ik het nu wel gehad heb, overal upsen en zelfs een eigen generator indien nodig...
een kabelbreuk kan je niet voorzien of storing maar bij onderhoudswerken of upgrades zouden de providers moeten bypassen zodat de klant er maar enkele minuten last van heeft, juist bij het overschakelen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

ITnetadmin schreef: Voor een klein bedrijfje dat toch moeilijk tegen outages kan, raad ik een derde backup aan in de vorm van een 3/4g connectie "just in case". Of een satelliet link.
Tja, en als je pech hebt, trekken ze samen met de Telenet kabel en de Proximus kabel ook de glasvezel kabel over die de antenne voor GSM data in uw buurt voorziet van signaal.
Zo kan je natuurlijk blijven doorgaan.
De kans is al heel klein dat ze Proximus én Telenet tegelijk over trekken. Maar de kans is er, dat is waar, net zoals die glasvezel.

Kansberekening.... Je kan je nooit 100% indekken.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ook een mooi voorbeeld : http://issues.edpnet.be/

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

OUSooner schreef:Het probleem is niet zozeer dat men upgrades uitvoert maar als je er de dag erna wat van vraagt of meldt dan stelt men voor een tech te sturen om je modem te komen vervangen... En die modem van Orange dan ook zeker? [emoji38]

Gewoonlijk is dit ook op zondagnacht, als fan van WWE en abonnee van WWE Network om live de grote events te kijken is dat echt een enorm slecht moment omdat die maandelijks op een zondagnacht tussen 2 en 5hr plaats vinden. Het minste wat men kan doen is aankondigen waar en wanneer men upgrades uitvoert.
Via waar kijk jij naar WWE?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

gisterennamiddag op vele plaatsen geen internet.
Ik zag 4g en 4g+ maar geen data
heb het gemerkt van 17 - 23 uur
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Senne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 19 jan 2011, 01:55
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

r2504 schreef:
ITnetadmin schreef:Nogmaals: het is een schande dat telenet geen werken/storingen site heeft waar alles in kaart gebracht is.
Heeft Electrabel, een netbeheerder, de gasmaatschappij, watermaatschappij, andere providers, ... dit dan wel ?

Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet leuk zou zijn.
Infrax heeft bijvoorbeeld zo'n kaartje voor elektriciteit: http://onderbrekingen.infrax.be/onderbrekingen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Senne schreef:Infrax heeft bijvoorbeeld zo'n kaartje voor elektriciteit: http://onderbrekingen.infrax.be/onderbrekingen
Dus als we dat kaartje mogen geloven dat zijn er NUL geplande werken ?
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Ja toch...
Geen geplande onderbrekingen met impact voor klanten.
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

giolovin schreef:
OUSooner schreef:Het probleem is niet zozeer dat men upgrades uitvoert maar als je er de dag erna wat van vraagt of meldt dan stelt men voor een tech te sturen om je modem te komen vervangen... En die modem van Orange dan ook zeker? [emoji38]

Gewoonlijk is dit ook op zondagnacht, als fan van WWE en abonnee van WWE Network om live de grote events te kijken is dat echt een enorm slecht moment omdat die maandelijks op een zondagnacht tussen 2 en 5hr plaats vinden. Het minste wat men kan doen is aankondigen waar en wanneer men upgrades uitvoert.
Via waar kijk jij naar WWE?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
WWE Network online.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Mijn ervaring met Telenet is juist wel dat ze geplande werken melden, je moet wel je bereid zijn je contactgegevens te delen met hen en dat kan via mijntelenet.be, dat deel doen ze wel goed vind ik.
Bij ongeplande onderbrekingen hebben ze inderdaad nog wat werk, daar blijft het stil.

Paar maanden terug sms bericht van de watermaatschappij gehad om 07u42 met de melding dat er geen drinkwater was tot vermoedelijk 15u... 200m verder in de straat spoot het water uit het trottoir, de brandweer was er al maar de watermaatschappij nog niet.
Ik hoorde van de buren dat het probleem aan de brandweer gemeld was rond half acht, goed gedaan van Farys denk ik dan!
Uiteindelijk heeft het wel tot 18u geduurd en konden we dat enkel via de website volgen (geen extra berichtgeving over de vertraging) dus het kan nóg beter.
Een kaartje is zo moeilijk toch niet?
https://werken.farys.be/
https://werkenvan.eandis.be
Senne
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 19 jan 2011, 01:55
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

r2504 schreef:
Senne schreef:Infrax heeft bijvoorbeeld zo'n kaartje voor elektriciteit: http://onderbrekingen.infrax.be/onderbrekingen
Dus als we dat kaartje mogen geloven dat zijn er NUL geplande werken ?
Het zijn geplande werken in uitvoering dus kan best. Toen hier in de wijk de stroomtoevoer naar een kvd plat lag stond die er ook mooi bij als storing.

En toen ik de link plaatste was er wel 1 onderbreking gaande, maar geen geplande werken in uitvoering, hoewel ik die in het verleden daar ook al heb zien bij staan.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”