duizend schreef:Tja, ik heb niet altijd internet op mijn zeilboot, dus even naar jezelf mailen is er niet bij (ik hoop trouwens dat je ook doorhebt hoe belachelijk dat dit is).
Kan je me die apps eens bij naam noemen en stap voor stap vertellen hoe ik dat dan moet doen met die apps.
Ook de apps die mijn ios device als usb stick laten zien zijn welkom, eveneens met stap 1, stap 2, enz.
Okay, niet doormailen naar jezelf dan. Ik besef ook dat dat nogal bric-à-brac is, gewoon een voorbeeld.
Ik ga de opties van wazorpio hierboven niet herhalen, maar de oplossing bestaan dus wel als je het per se wil doen.
Als USB drive gaat blijkbaar niet meer (of ik moet het vroeger bij een jailbreak gezien hebben), maar je kan files dan wel overzetten via iTunes naar die app.
Ander voorbeeld is
Air Transfer. Kan je bestanden uploaden naar je iOS device over de wifiverbinding. Geen internetverbinding voor nodig, wel een netwerkverbinding tussen de twee devices. VLC heeft zo'n functie zelfs ingebouwd in de app.
Er is natuurlijk ook AirDrop, maar dat werkt dan enkel vanop macOS.
Daarnaast is de kwestie "ik heb geen iTunes" ook niet echt helemaal geldig in mijn ogen. Als je dingen op je iPhone wil plaatsen heb je nu eenmaal iTunes nodig. Tegenwoordig is er ook Waltr onder macOS, geen idee of er ook zoiets voor Windows is.
Als mijn werklaptop een Mac is waarop ik niks mag installeren en ik heb geen Android File Transfer ben ik ook niks met het 'open file system' van Android. Exact dezelfde situatie.
(Android devices komen in macOS niet als schijf zichtbaar maar zijn enkel toegankelijk via die AFT tool).
Mijn
eigen iTunes library is trouwens geupload in Google Play Music, ik gebruik niet hun abonnement. Toen ik mijn albums downloadde voor offline gebruik onder Android waren ook die encrypted hoor. Zeker niet gewoon toegankelijk via een file browser. Ik heb er toen niet verder achter gezocht, maar ze waren daar iig niet zichtbaar.
Van aangekochte nummers/albums kan je wel gewoon DRM-vrije mp3's downloaden, maar niet rechtstreeks vanuit de app
denk ik. Als je ze gewoon in de app downloadt worden ze ook (encrypted) enkel zichtbaar binnen de app denk ik.