We hebben vandaag een nieuwe modem: bbox3 technicolor.
De oude, zwarte sagem zat op een repair profiel, 25Mbit down. (en hoge latency)
De modem is waarschijnlijk nu nog testen aan het draaien voor een nieuw profiel.
De bbox3 kan vectoring doen (?klopt dat), maakt dat een zeer groot verschil? (tov van de oude zwarte sagem)
Ik herinner me dat mijn lijn 330M lang is.
Ik kan ook geen VDSL tool vinden voor deze modem, klopt dat?
Waar kan ik terugvinden wat een normaal profiel is voor een lijn van 330M?
Met de oude sagem kon ik aanloggen op telnet om zo de pppoe sessie dagelijks geforceerd te resetten. (ik draaide een script dat dit deed rond 4 uur)
Ik zie daar geen mogelijkheid in de bbox3 technicolor, kan iemand dat bevestigen?
Ik wil dat graag nu ook doen, omdat mijn lijn elke 1,5 dagen uitviel, 1x snachts, 1x overdag,...
bbox3 technicolor
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Met 330m is de kans groot dat je in "zone 1" zitdriesp schreef:Waar kan ik terugvinden wat een normaal profiel is voor een lijn van 330M?.
Kijk dan op deze tabel welke snelheden je kan verwachten.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 11 keer
Ik heb na langer dan 24 uur wachten nog steeds een 25Mbit snelheid (getest met speedtest).
Maar heb met deze nieuwe modem (bbox3 technicolor) wel een veel betere latency. (5,8 ms tot brussel)
Ik heb gisteren eens naar de 0800 nummer gebeld voor een herziening van profiel, maar tot nu zonder resultaat.
Misschien heeft scarlet een nieuwe meting laten starten na het vervangen van de modem gisteren,
wil dat zeggen dat ik nog wat geduld moet hebben tot een beter profiel kan geactiveerd worden?
Kan ik naast het gebruiken van een stroomonderbreker de PPPOE sessie elke nacht (met een cronjob) (laten) herstarten.
(Of doet scarlet geen geforceerde PPPOE resets meer om de 1,5 dagen?)
Ik bel hiervoor niet graag naar de scarlet of proximus klantendienst,
want ik heb het gevoel dat deze vragen te technisch zijn en dat de klantendienst me hiermee niet kan (of wil) helpen.
Maar heb met deze nieuwe modem (bbox3 technicolor) wel een veel betere latency. (5,8 ms tot brussel)
Ik heb gisteren eens naar de 0800 nummer gebeld voor een herziening van profiel, maar tot nu zonder resultaat.
Misschien heeft scarlet een nieuwe meting laten starten na het vervangen van de modem gisteren,
wil dat zeggen dat ik nog wat geduld moet hebben tot een beter profiel kan geactiveerd worden?
Kan ik naast het gebruiken van een stroomonderbreker de PPPOE sessie elke nacht (met een cronjob) (laten) herstarten.
(Of doet scarlet geen geforceerde PPPOE resets meer om de 1,5 dagen?)
Ik bel hiervoor niet graag naar de scarlet of proximus klantendienst,
want ik heb het gevoel dat deze vragen te technisch zijn en dat de klantendienst me hiermee niet kan (of wil) helpen.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Als je wil dat DLM zijn job doet dan moet je zeker uw modem laten aanstaan, anders zal je blijven steken op die snelheid !
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 11 keer
Bedankt voor uw reactie.
Ik laat de modem aanstaan. Er zit geen timer tussen. (dat wil ik graag vermijden)
Met de sagem had ik telnet.
Een cronjob dat een telnet verbinding opzette om de pppoe sessie te herstarten elke nacht om 4uur.
+ een IP update in DNS.
Met de nieuwe modem valt de reset elke 3 dagen ongelegen.
Ik mis deze functionaliteit.
Ik laat de modem aanstaan. Er zit geen timer tussen. (dat wil ik graag vermijden)
Met de sagem had ik telnet.
Een cronjob dat een telnet verbinding opzette om de pppoe sessie te herstarten elke nacht om 4uur.
+ een IP update in DNS.
Met de nieuwe modem valt de reset elke 3 dagen ongelegen.
Ik mis deze functionaliteit.
Laatst gewijzigd door driesp op 22 sep 2016, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Gelukkig gebeurt dit bij proximus niet meer en enkel nog als je de bbox herstart, normaal zou ik verwachten dat als proximus dit afgeschaft heeft dat zij het dan bij scarlet ook zouden afgeschaft hebben!