bbox3 technicolor

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 11 keer

We hebben vandaag een nieuwe modem: bbox3 technicolor.
De oude, zwarte sagem zat op een repair profiel, 25Mbit down. (en hoge latency)
De modem is waarschijnlijk nu nog testen aan het draaien voor een nieuw profiel.

De bbox3 kan vectoring doen (?klopt dat), maakt dat een zeer groot verschil? (tov van de oude zwarte sagem)

Ik herinner me dat mijn lijn 330M lang is.
Ik kan ook geen VDSL tool vinden voor deze modem, klopt dat?
Waar kan ik terugvinden wat een normaal profiel is voor een lijn van 330M?

Met de oude sagem kon ik aanloggen op telnet om zo de pppoe sessie dagelijks geforceerd te resetten. (ik draaide een script dat dit deed rond 4 uur)
Ik zie daar geen mogelijkheid in de bbox3 technicolor, kan iemand dat bevestigen?
Ik wil dat graag nu ook doen, omdat mijn lijn elke 1,5 dagen uitviel, 1x snachts, 1x overdag,...
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Allemaal correct en geen tool of telnet mogelijk.
Snelheid lijn zal je moeten opzoeken in de profiles, kan je makkelijk op dit forum vinden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

driesp schreef:Waar kan ik terugvinden wat een normaal profiel is voor een lijn van 330M?.
Met 330m is de kans groot dat je in "zone 1" zit
Kijk dan op deze tabel welke snelheden je kan verwachten.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 11 keer

Ik heb na langer dan 24 uur wachten nog steeds een 25Mbit snelheid (getest met speedtest).
Maar heb met deze nieuwe modem (bbox3 technicolor) wel een veel betere latency. (5,8 ms tot brussel)

Ik heb gisteren eens naar de 0800 nummer gebeld voor een herziening van profiel, maar tot nu zonder resultaat.
Misschien heeft scarlet een nieuwe meting laten starten na het vervangen van de modem gisteren,
wil dat zeggen dat ik nog wat geduld moet hebben tot een beter profiel kan geactiveerd worden?

Kan ik naast het gebruiken van een stroomonderbreker de PPPOE sessie elke nacht (met een cronjob) (laten) herstarten.
(Of doet scarlet geen geforceerde PPPOE resets meer om de 1,5 dagen?)

Ik bel hiervoor niet graag naar de scarlet of proximus klantendienst,
want ik heb het gevoel dat deze vragen te technisch zijn en dat de klantendienst me hiermee niet kan (of wil) helpen.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Als je wil dat DLM zijn job doet dan moet je zeker uw modem laten aanstaan, anders zal je blijven steken op die snelheid !
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 11 keer

Bedankt voor uw reactie.

Ik laat de modem aanstaan. Er zit geen timer tussen. (dat wil ik graag vermijden)
Met de sagem had ik telnet.
Een cronjob dat een telnet verbinding opzette om de pppoe sessie te herstarten elke nacht om 4uur.
+ een IP update in DNS.

Met de nieuwe modem valt de reset elke 3 dagen ongelegen.
Ik mis deze functionaliteit.
Laatst gewijzigd door driesp op 22 sep 2016, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Gelukkig gebeurt dit bij proximus niet meer en enkel nog als je de bbox herstart, normaal zou ik verwachten dat als proximus dit afgeschaft heeft dat zij het dan bij scarlet ook zouden afgeschaft hebben!
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”