bbox2 in bridge mode en skynet mails

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
ceedee
Starter
Starter

Teneinde een VPN tunnel op te kunnen zetten wil ik de BBox-2 in Bridge mode zetten en mijn Sonicwall Router de pppoe connectie laten opbouwen zodat het externe IP adres rechtstreeks op de Sonicwall zit. Echter wanneer ik dat doe, lukt alles qua surfen behalve de toegang tot bvb http://www.skynet.be en http://www.proximus.be en webmail.proximus.be verloopt heel moeizaam. Ook het ophalen van pop3 mails uit een skynet mailbox mislukt in outlook. Enig idee wat er zou kunnen miszijn ?
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Ik zie niet in waarom de toegang tot skynet.be en proximus.be beperkter zou zijn als je een extra PPPoE-connectie opzet.
De BBox2 ondersteunt standaard PPPoE-passthrough.

Kan je wat details posten?
Computer(k)nul
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Niet direct een antwoord op jouw probleem, maar aan iedereen die nog een b-box2 gebruikt, raad ik aan deze om te ruilen voor een b-box3.
Dit is gratis (bruikleen), is een krachtiger router, beter WiFi (AC), en last but not least: ondersteunt vectoring (hogere snelheden).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bogy
Member
Member
Bedankt: 3 keer
Contacteer:

om vpn op te zetten moet je toch niet per sé in bridged mode draaien?

je moet gewoon de port forwarding openzetten naar je vpn server (intern) en dan kan je altijd je vpn server/connectie gebruiken; waar ter wereld je je ook bevindt.

met windows 10 kan je bvb PPTP vpn connecties opzetten; hiervoor moet je alleen maar poort 1723 forwarden naar de pc/server waarop je die dienst draait.
je kan natuurlijk ook externe software draaien voor je vpn server; mar ik verkies zelf de ingebouwde tools van windows
BoGy's Visie op de wereld: een blog maar dan anders dan de anderen....
Mijn werk = http://F1Help.be PC-Herstellingen
Je mag zeker m'n werksite bezoeken, maar ik heb liever dat je m'n blog bezoekt; ik ben zeker dat deze veel interessantere inhoud heeft te bieden ...
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

philippe_d schreef:Niet direct een antwoord op jouw probleem, maar aan iedereen die nog een b-box2 gebruikt, raad ik aan deze om te ruilen voor een b-box3.
Dit is gratis (bruikleen), is een krachtiger router, beter WiFi (AC), en last but not least: ondersteunt vectoring (hogere snelheden).
Geldt dit ook voor Scarlet-klanten met een Scarlet Trio? Ik heb een Sagem 3464 vanuit het Snow-tijdperk...
Computer(k)nul
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Sinna schreef:Geldt dit ook voor Scarlet-klanten met een Scarlet Trio?
Bij Scarlet Trio is de modem aangekocht, dacht ik.
Staat toch zo op de site.
Je krijgt hem wel gratis (er is iedere maand opnieuw een actie waarbij de kost van 99 euro wegvalt), maar doordat deze oorspronkelijk als kost vermeld staat, veronderstel ik dat deze niet in bruikleen is, maar in aankoop.
En bij aankoop zul je wel geen nieuwe krijgen, veronderstel ik.
Natuurlijk: je kunt het altijd proberen, nietwaar?
ceedee
Starter
Starter

Probleem is opgelost door een aanpassing te doen van de MTU waarde bij de pppoe settings in de Sonicwall.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”