Autoverzekering jonge bestuurder

Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Mijn vrouw (30+) heeft net haar voorlopig rijbewijs gehaald! Joepie! We hebben dan ook een nieuw tweedehandsautootje gekocht en dat moet nu ASAP verzekerd worden. Ik dus naar een makelaar... en viel bijna van mijn stoel! Bonus-malus 11 = 1.400 €. Na wat rondvragen heb ik bij een andere makelaar 1.285 € voorgesteld gekregen, voor hetzelfde. De mafia is er niks tegen.

Anyway, toen kwam ik bij "federale" verzekering en daar kreeg ik opeens een voorstel van 820 €. Dus ben ik nu al een ur op zoek naar "what's the catch"? Ik had ergens gelezen dat ze een franchise vroegen waar anderen dit niet doen, maar ik heb daar toch niks van teruggevonden. Wel is het zo dat je bij een ongeval direct bonus malus + 5 doet. Ik vermoed dus dat ze zo hun klanten die ongevallen begaan willen uitpersen? Maar zou dat bij anderen ook niet zo zijn?

Eerlijk gezegd ken ik er niet zo veel van. Ik weet alleen dat 1.300 € een klein maandloon is... en dat 820 € net iets redelijk is :P. Enig advies is welkom. Ik ga morgen wel de knoop doorhakken...

Verzekeren op mijn naam ga ik niet doen, daar ik al een wagen heb en dat te vee miserie kan meebrengen. Heb het wel doen berekenen: op mijn naam = minder dan 500 €. =/
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

Dochter 24, 1ste eigen auto, heeft een BA+omnium voor minder dan de genoemde bedragen maar wel met een 'bakje' dat de rijstijl registreert (AXA), ff informeren. Je kan met een app testen of je rijstijl voldoet aan hun normen vooraleer een polis af te sluiten.

Sent from my D6000 using Tapatalk
joriz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Toen ik begon met autorijden was dat ook rond dat bedrag en dat amper voor de verplichte BA verzekering met wagen van 60PK.
Denk ook na om eventueel een bestuurdersverzekering en/of rechtsbijstand er bij te nemen. Misschien dat de duurdere dat heeft en de goedkopere niet.

Verzekering op jou naam is een goedkopere oplossing maar is een risico. Wat sommige doen is 1 jaar verzekering op persoon met lage BM, na 1 jaar verzekering overzetten op naam van je vrouw met overname van jou BM, daardoor zit ze direct in een lagere schaal...

Wat je ook kan proberen is verzekeringen bundelen. Je zal waarschijnlijk ook wel een brandverzekering etc hebben voor de woning. Gebruik dat om de prijs omlaag te krijgen of dreigen dat je opstapt met al je verzekeringen en overstapt naar maatschappij X :-)
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

24 Jaar, nog maar 3 jaar m'n rijbewijs B. 890 euro voor een 75pk station wagen bij Allianz
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
joriz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Best vermelden wat voor verzekering als je wil gaan vergelijken. BA, full omnium, mini omnium, met of zonder rechtsbijstand etc... en aan welke voorwaarden. bv. de waarde vermindering bij een full omnium, franchise,...
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Gezien de leeftijd moet je makkelijk rond de 400a600euro enkel ba geraken.

Ik Ben 24 bm5 intussen maar mijn premies zijn nog gelijk aan toen Ik bm8 had....
350pk 450€
101pk 440€
60pk 480€

Wel in combinatie met ba brand en ba familiale.

Indien full omnium 800€ niet zo slecht
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Goztow schreef:Verzekeren op mijn naam ga ik niet doen, daar ik al een wagen heb en dat te vee miserie kan meebrengen. Heb het wel doen berekenen: op mijn naam = minder dan 500 €. =/
Kan je aan de verzekering niet zeggen dat jullie al sedert jullie een gezin zijn (5-7 jaar?), de auto door beide bestuurd werd (gezien er maar één wagen was). Dat de huidige BM graad dus door beide chauffeurs werd verdiend?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dit is zonder omnium maat met bestuurder en rechtsbijstand. Ze heeft net haar rijbewijs dus hoe ze dan al 7 jaar rijden?

Ik heb geïnformeerd bij 2 onafhankelijke makelaars en bij federale. No way dat we 500 euro krijgen.

Met brand en familiale kreeg ik 100 euro af... Nog altijd 1285.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Wow.
Ik heb nooit zoveel betaald; maar ik ben wel aan bonus malus 0 gestart.

We mogen wel niet te hard klagen; in het buitenland (bv de UK) betaalt een beginnende (weliswaar veeeeel jongere) chauffeur makkelijk een paar duizend pond voor zijn verzekering.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer

philippe_d schreef:
Goztow schreef:Verzekeren op mijn naam ga ik niet doen, daar ik al een wagen heb en dat te vee miserie kan meebrengen. Heb het wel doen berekenen: op mijn naam = minder dan 500 €. =/
Kan je aan de verzekering niet zeggen dat jullie al sedert jullie een gezin zijn (5-7 jaar?), de auto door beide bestuurd werd (gezien er maar één wagen was). Dat de huidige BM graad dus door beide chauffeurs werd verdiend?
Mijn vrouw (30+) heeft net haar voorlopig rijbewijs gehaald! :wink: Je kan proberen.
Dit is zonder omnium maat met bestuurder en rechtsbijstand. Ze heeft net haar rijbewijs dus hoe ze dan al 7 jaar rijden?

Ik heb geïnformeerd bij 2 onafhankelijke makelaars en bij federale. No way dat we 500 euro krijgen.

Met brand en familiale kreeg ik 100 euro af... Nog altijd 1285.
Bijna onmogelijk die tarieven, je moet wel rekenen dat je 10a20% duurder uitkomt doordat je in BXL woont.
Probeer die eens, je zou wel Rudi aan de lijn moeten krijgen (kantoor diest, rotselaar of lummen denk ik)
Jong of niet maakt niet uit denk ik, enige voorwaarde je moet dan een BA brand familiale nemen bij hun + jij moet uw wagen bij hun verzekeren.
http://www.jongverzekerd.be/

Baloise is ok voor beginnende bestuurders.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Hij kan moeilijk zeggen dat de auto door beiden bestuurd werd, zijn vrouw heeft net een *voorlopig* rijbewijs; daar kijken ze wel naar en dat gaat opvallen.

Ik moet wel toegeven dat ikzelf mijn eerste auto pas kocht toen ik mijn (volwaardig) rijbewijs al 1-2 jaar had; mogelijk was dit de oorzaak voor mijn lagere premie en mijn lage bonus malus.
Ik vrees dat het mogelijk die *voorlopige* status is die ervoor zorgt dat de premie zo hoog ligt.
Kan je bv de auto niet onder jouw naam zetten met je vrouw als regelmatige bestuurder?
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Toen wij gingen samenwonen, kreeg ik bij DVV een BM van 0 wegens "nestverlater" en mijn ouders hadden allebei BM 0.
Let op: dit was voor de auto van mijn vrouw, want ik had een firmawagen.
Dus wij hadden een Golf3 100+pk BA verzekerd voor €450 ofzoiets.

Mijn ervaring met verzekeringen is dat niet noodzakelijk het "merk" van verzekeringen er toe doet, maar wel de agent. Niet iedereen kent alle regeltjes goed. Onze agent bij DVV kende de regeltjes blijkbaar heel goed, want we hebben mooie premies voor een hoge dekking (momenteel niet meer op een auto, maar wel familiale, brand en verkeer).
Ik geloof ook niet in "onafhankelijke" makelaar. In de realiteit verlappen die u gewoon waar ze de dikste bonus/commissie op krijgen. Als je gelooft dat die echt onafhankelijk vergelijken en het beste voor u kiezen, ben je te naïef.
(ex-partner van mijn vrouw haar zus werkte in een "onafhankelijk" verzekeringsbureau :angel: )
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Ze werken allemaal met targets, en een beetje een makelaar verdeelt zijn portefeuille over verschillende maatschappijen en bekijkt normaal "the bigger picture".

En er zit gigantisch veel verschil op.
Wij zijn veranderd van makelaar, en maatschappijen.
Onze rechtsbijstandspolissen zitten nu in één globale, terwijl dat voordien per verzekering één polis was. En ipv bij één maatschappij is het nu afhankelijk van het verzekerde risico bij welke maatschappij dat steekt.

Dus best eens luisteren bij een makelaar die echt wat moeite doet.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer

24 jaar, 6 jaar rijbewijs, nooit ongeval (in fout).
Ik betaal nu 1800 euro aan full omnium (en heb de surplus van de omnium al terug gewonnen alvast).
Even de polis erbij genomen, 550 euro hiervan is de BA.
Dit voor een wagen met 150PK (vermoedelijk is het enkel deze factor van de wagen die telt).

Ik dacht altijd gehoord te hebben dat, eenmaal je 18 was, je BM begon, en ongeacht of je nu rijdt of niet, deze ieder jaar een graad al zakt.
Blijkbaar is dit dus toch niet het geval...

Kun je inderdaad de polis niet op jouw naam zetten, en je vrouw als courante bestuurder?
Meeste verzekeraars geven de premie aan de "eigenaar" van de polis, en dan eventueel (nog altijd) een extraatje voor de extra chauffeur.
Je doet niets illegaals hiermee, en bent volledig verzekerd, en dit meestal tegen een serieus lager tarief.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

heist_175 schreef:Ik geloof ook niet in "onafhankelijke" makelaar. In de realiteit verlappen die u gewoon waar ze de dikste bonus/commissie op krijgen. Als je gelooft dat die echt onafhankelijk vergelijken en het beste voor u kiezen, ben je te naïef.
Uiteraard zullen ze wel voorkeuren hebben, maar ze kennen wel de specifieke kenmerken van verschillende verzekeringsmaatschappijen. Onze makelaar heeft ons honderden euro's per jaar bespaard door erop te wijzen dat P&V een verklaring op eer aanvaardt over je ongevallengeschiedenis.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Waarom zou je betalen voor een makelaar die je gewoon in het zak zet.
Bereken gewoon je premie via coronadirect, touring verzekeringen of ethias.

Enkel BA moet sowieso onder de 600 eur kunnen bij hen.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

blaatpraat schreef:Ik dacht altijd gehoord te hebben dat, eenmaal je 18 was, je BM begon, en ongeacht of je nu rijdt of niet, deze ieder jaar een graad al zakt.
Blijkbaar is dit dus toch niet het geval...
Vroeger, toen de bonus malus nog geregeld was door de overheid, begon je bij 11, daalde je per jaar tot nul.
Nu is dat een overgebleven artefact dat allang niet meer van overheidswege opgelegd wordt, en de verzekeraars doen er dus mee wat ze willen.
Bij een aantal ga je dus ook onder nul (ik sta op -4 geloof ik), en krijg je nog jokers.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik kan de redenering van de verzekeraars niet volgen.

Ik heb al jaren een firmawagen en wou twee jaar terug mijn eerste eigen wagen verzekeren. We hebben nog 2 auto's op naam van mijn vrouw.
Ik kon nergens goedkoper gesteld geraken dan bij onze eigen verzekering(sagent). Zelfs niet met bewijzen van bonusmalussen en verklaringen van geen ongevallen enzo, niks, tenzij je met alle verzekeringen kwam, maar dat wil je niet omdat je de firma in kwestie niet kent.

Je kan dus niet met één van je auto's een andere firma "proberen" zonder er financieel de dupe van te worden.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Sinister
Premium Member
Premium Member

Bij coronadirect heb ik dit nogthans wel gedaan.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster

Sinister schreef:Waarom zou je betalen voor een makelaar die je gewoon in het zak zet.
Omdat je als gewone particulier geef hefboom hebt om een verzekeringsmaatschappij tot toegevingen te dwingen. Zolang er geen schadegevallen zijn lijkt dat voordelig, zo'n rechtstreeks afgesloten verzekering.
Sinister
Premium Member
Premium Member

Natuurlijk wel, dat heet de rechtsbijstand... die pak je dan ook best ergens anders.
Indien de andere in fout is zal jouw verzekering dat trouwens wel voor jou afdwingen.
Indien je zelf in fout bent en je verzekering wilt niets toegeven, dan zet je daar de rechtsbijstand op met rechtzaak die gedekt is door je bijdrage.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster

Voor een onafhankelijke rechtsbijstandsverzekering betaal je ook meer. Gezellig als je enkel kan (dreigen met) dagvaarden om je eigen verzekering overstag te laten gaan.

edit: Het Juridisch Forum staat trouwens volgepend met mensen die in de clinch liggen met hun eigen autoverzekeraar. Vooral de bankverzekaars kunnen er blijkbaar wat van.
Sinister
Premium Member
Premium Member

Ja je betaalt meer ja, 100 ipv 50 ofzo big deal, betaal dan maar die makelaar die je 600 eur meer aanrekent :roll:
En die je bovendien 9 op de 10 gevallen niet eens nodig zult hebben.
Het is trouwens helemaal niet zeker dat jouw makelaar meer kan gedaan krijgen zonder rechtzaak.
Wat jij eigenlijk bedoelt is dat je het allemaal zelf niet wil regelen, wel ja dan betaal je daar maar voor.

En de bankverzekeraars ja uiteraard ja, wie pakt zijn verzekeringen nu ook bij zijn bank, het is algemeen zo dat die veel duurder zijn en het moeilijkste doen. Enkel de verplichte brandverzekering voor de hypotheek en de rest bij onafhankelijke verzekeringen.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster

Sinister schreef:Enkel de verplichte brandverzekering voor de hypotheek en de rest bij onafhankelijke verzekeringen.
Wie neemt er nu een hypotheek met verplichte brandverzekering?
Ideale wurgverzekering dus.
Die 0.1% korting dat ze geven op je hypotheek win je vaak direct terug als je je brand bij een onafhankelijke steekt, die op de koop toe meer te vertrouwen is.
Sinister
Premium Member
Premium Member

Dat klopt meestal maar niet bij mij, mijn brandverzekering bij Argenta was 40 eur per jaar. En dit gaf me 0,3% extra korting op mijn hypotheek.
Maar inderdaad je hebt een punt, bij grote banken zouden ze je dik in het zak zetten bij KBC was hetzelfde 130 eur per jaar.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Sinister schreef:Waarom zou je betalen voor een makelaar die je gewoon in het zak zet.

Als ik een simulatie op de site van Touring Verzekeringen uitvoer verschilt de premie maar een paar euro met die via de huidige makelaar.
Beroepsmatig moeten wij wekelijks verzekeringen contacteren. Vooral voor klanten waar er geen makelaar in het spel zit is het zeer triest. Ellenlange wachttijden aan de telefoon, mails dat niet worden beantwoord. Van het kastje naar de muur worden gestuurd.
Een goeie makelaar zet je niet in het zak en handelt je schadegeval perfect af.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster

Dat is ook mijn mening daarover. Het is niet omdat er een extra tussenpersoon een commissie opstrijkt dat je daarom in het zak wordt gezet; de winstmarge wordt gewoon anders verdeeld.
Sinister schreef:Ja je betaalt meer ja, 100 ipv 50 ofzo big deal, betaal dan maar die makelaar die je 600 eur meer aanrekent :roll:
En die je bovendien 9 op de 10 gevallen niet eens nodig zult hebben.
Het is trouwens helemaal niet zeker dat jouw makelaar meer kan gedaan krijgen zonder rechtzaak.
Wat jij eigenlijk bedoelt is dat je het allemaal zelf niet wil regelen, wel ja dan betaal je daar maar voor.
Nee, wat ik bedoel is dat er iemand is die mij in alle onafhankelijkheid kan bijstaan bij het zoeken naar de beste oplossing én voor mij werkt, niet voor de verzekeringsmaatschappij waar hij aan vast zit.
Sinister schreef:En de bankverzekeraars ja uiteraard ja, wie pakt zijn verzekeringen nu ook bij zijn bank, het is algemeen zo dat die veel duurder zijn en het moeilijkste doen. Enkel de verplichte brandverzekering voor de hypotheek en de rest bij onafhankelijke verzekeringen.
Veel mensen die zich onder druk laten zetten / zich niet informeren. Onlangs nog een bankkantoor binnengestapt? Ze zijn daar nog maar op 1 ding uit: je zoveel mogelijk extra producten verkopen. Je kan tegenwoordig nog amper een huurwaarborgrekening openen zonder er een brandverzekering bij te moeten nemen.
Laatst gewijzigd door Didymus 20 sep 2016, 14:33, in totaal 1 gewijzigd.
Sinister
Premium Member
Premium Member

decat schreef:

Als ik een simulatie op de site van Touring Verzekeringen uitvoer verschilt de premie maar een paar euro met die via de huidige makelaar.
Beroepsmatig moeten wij wekelijks verzekeringen contacteren. Vooral voor klanten waar er geen makelaar in het spel zit is het zeer triest. Ellenlange wachttijden aan de telefoon, mails dat niet worden beantwoord. Van het kastje naar de muur worden gestuurd.
Een goeie makelaar zet je niet in het zak en handelt je schadegeval perfect af.
Voor jouw geval dan toch, maar voor de topicstarter is het heel wat anders. Die BA moet onder de 600 ipv de 1400.
Over wat voor een auto spreken we eigenlijk TS?
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster

Didymus schreef: Veel mensen die zich onder druk laten zetten / zich niet informeren. Onlangs nog een bankkantoor binnengestapt? Ze zijn daar nog maar op 1 ding uit: je zoveel mogelijk extra producten verkopen. Je kan tegenwoordig nog amper een huurwaarborgrekening openen zonder er een brandverzekering bij te moeten nemen.
Klopt, kan ik beamen.
Laatst een afspraak gemaakt bij m'n bank om iets te vragen (moet tegenwoordig al op afspraak, loketten bestaan niet meer).
Word ik meteen een spaarboekje voor m'n zoon aangesmeerd (want als hij 12 is, zal hij veel voordelen krijgen hiermee), en poging om al m'n verzekeringen over te nemen omdat dit voordeliger is omdat ik vaste klant ben etc.
Maar mooi geknikt en gezegd dat ik er eens over ga nadenken...
Sinister
Premium Member
Premium Member

Ik heb hier nu een simpele berekening gemaakt bij coronadirect bv.
10000 km per jaar, golf VI 2de hands waarde 17000 eur.
geboortejaar 1986, rijbewijs van 2016.
jaarpremie BA is 466 ,62 eur, bestuurder 22 eur en rechtstbijstand 44.

Een klein verschil dus met de 1400 eur van de vriendelijke makelaars :lol:
Didymus
Elite Poster
Elite Poster

Als je met die offerte bij een onafhankelijke makelaar binnenstapt zal je zien dat er véél mogelijk wordt...
Sinister
Premium Member
Premium Member

Ah dus eerst 1400 eur betalen maar als je ergens anders goedkoper krijgt is er ineens veel meer mogelijk bij de makelaar? :roll:
Didymus
Elite Poster
Elite Poster

Dat heb ik toch niet gezegd? Eerst informeren, dan pas een keuze maken, dat spreekt toch vanzelf? Een beetje onderhandelen kan nooit kwaad.

edit: foutje
Sinister
Premium Member
Premium Member

Ik verwacht dat een makelaar zijn goedkoopste verzekering aanbiedt zonder ik een concurrentiële offerte moet binnenbrengen.
Wat is dan een onafhankelijke makelaar volgens jou?
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Val uw lokale lokketbediende daar niet over lastig. Zij moeten ook gewoon targets halen.
Idem BPost. Als je daar een pakketje gaat afhalen, zijn ze verplicht om u te vragen om een BPost prepaid kredietkaart te nemen "want ik zie dat u soms online iets koopt". De wanhoop staat dan in hun ogen. Die mensen kennen van financiën niets, maar "op de hoofdzetel" heeft iemand het plan opgevat om cross-selling te doen, en dus moeten de lokale agentschappen dat slaafs uitvoeren...
Didymus
Elite Poster
Elite Poster

Sinister schreef:Ik verwacht dat een makelaar zijn goedkoopste verzekering aanbiedt zonder ik een concurrentiële offerte moet binnenbrengen.
Wat is dan een onafhankelijke makelaar volgens jou?
Vooral iemand die de verschillende mogelijkheden door en door kent en indien nodig de telefoon neemt om betere voorwaarden voor je te bedingen. Een bordje "onafhankelijke makelaar" aan de deur hangen is natuurlijk niet voldoende.
Sinister
Premium Member
Premium Member

Waarom geef je de TS niet gewoon voorbeelden dan? Namen, adressen, zodat hij voort kan, net als dat ik websites gegeven heb.
Dan kan hij nog zelf zien, en wie weet vind ik wel een goedkoper aanbod bij de makelaar :wink: al acht ik de kans klein :P
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Damn ik vraag me wel af, ik rij al heel mijn leven met lease wagens. Nooit eigen wagen gehad. Ga ik dan ook aan bonus malus 11 beginnen als ik ooit zelf wil verzekeren ?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Dan vraag je aan je leasingmaatschappij een document om te staven dat je x-jaar geen ongeval hebt gehad en het scheelt direct een paar klassen bonusmalus.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”