nieuwe smartphone
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 15 keer
Ik ben opzoek naar een nieuwe smartphone en sinds ik de mijne 3 jaar geleden kocht is er heel wat veranderd en zijn er veel nieuwe merken maar ik denk dat er hier genoeg mensen zitten die advies kunnen geven.
Wat zoek ik:
Budget: €150-€300
Zowel Android als windows komen in aanmerking.
-kan meerdere dingen tegelijk doen, mijn huidige loopt vast bij bluetooth carkit + Waze
-goede camera met veel mogelijkheden.
-betrouwbaar, liefst weer voor 2-3 jaar
Wat zoek ik:
-kan meerdere dingen tegelijk doen, mijn huidige loopt vast bij bluetooth carkit + Waze
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
One plus 3?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
- fryelectro
- Elite Poster
Door 99 EUR bij te sparen
Orange go plus
Orange go plus
-
- Plus Member
En wat maakt de one plus 3 zo bijzonder dat hij €399 waard is?
Ik heb wel goede ervaringen met de camera van mijn Sony smartphone en met hun "echte" fototoestellen, hoe zit dat bij andere merken zoals HTC en Samsung of bij "nieuwe" merken zoals Wiko en ZTE?
Ik heb wel goede ervaringen met de camera van mijn Sony smartphone en met hun "echte" fototoestellen, hoe zit dat bij andere merken zoals HTC en Samsung of bij "nieuwe" merken zoals Wiko en ZTE?
- fryelectro
- Elite Poster
Mijn idee is dat je voor die 399 EUR een mooie smartphone krijgt die nog lang updates gaat krijgen in tegenstelling tot de HTCs en Samsungs in deze wereld. Om op je vraag te antwoorden verwijs ik je door naar een review https://tweakers.net/reviews/4667/onepl ... negen.html
Heb het toestel zelf niet maar heel wat kennissen hebben de voorloper hiervan en zijn hier toch erg tevreden over gezien wat je krijgt voor dat geld.
Heb het toestel zelf niet maar heel wat kennissen hebben de voorloper hiervan en zijn hier toch erg tevreden over gezien wat je krijgt voor dat geld.
Orange go plus
Orange go plus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Inderdaad : het is heeel veel toestel voor je geld. Het is vergelijkbaar met alle andere toestellen van 600+ euro. En in een zekere zin zelfs beter!
ZTE geen fan van: ondersteuning en software is nogal gebrekkig. Wiko zijn gewoon generieke china phones.
Sent from my A0001 using Tapatalk
ZTE geen fan van: ondersteuning en software is nogal gebrekkig. Wiko zijn gewoon generieke china phones.
Sent from my A0001 using Tapatalk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Als je effen googlet, ga je zelfs merken dat hij meer 'waard' is. Of dus: dat het voor die prijs de beste telefoon is die je kunt krijgen. Maar denk dat jouw vraag eerder algemener is: wat is er aan een duurder toestel dan zo bijzonder in vergelijking met het budget dat jij voor ogen hebt ?conexio schreef:En wat maakt de one plus 3 zo bijzonder dat hij €399 waard is?
Random dingen die ik kan aan denken: CPU snelheid, grootte scherm, fingerprint-scanner, waterdicht (overigens niet het geval voor de OnePlus 3), grote hoeveelheid opslag (32GB of meer - 64GB voor de OnePlus 3), gebruikte materialen, etc... In jouw budget ga je zeker verschillende zaken hiervan missen.
PS: heb zelf sinds kort ook de OnePlus 3 trouwens, en tot nu toe uiterst tevreden van. Is al een behoorlijk highend toestel voor een niet-highend prijs. Moet nauwelijks onderdoen voor een Galaxy S7 (Edge) of iPhone 6S (Plus) maar kost wel minstens €200 minder.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ik heb ook een Nexus 5X. Enig minpuntje: de 5 gHz wilt niet mee maar dat blijkt een bekend probleem te zijn
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- fryelectro
- Elite Poster
Ik sluit me tevens aan bij alles wat de naam Google nexus draagt... opnieuw, je toestel mag dan het beste fototoestel, de snelste CPU en het mooiste scherm hebben, wat heb je er aan als de fabrikant het OS niet (of niet op tijd) updatet...
Orange go plus
Orange go plus
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Kijk eens naar Wileyfox
=> http://www.pdashop.be/category/249816/wileyfox.html
In elke prijscategorie iets te vinden. Anders naar Xiaomi maar dat zal je moeten importeren en is bijgevolg niet voor iedereen. Wileyfox bestel je gewoon bij Coolblue
=> https://www.wileyfox.com
=> http://www.mi.com/en/
=> http://www.pdashop.be/category/249816/wileyfox.html
In elke prijscategorie iets te vinden. Anders naar Xiaomi maar dat zal je moeten importeren en is bijgevolg niet voor iedereen. Wileyfox bestel je gewoon bij Coolblue
=> https://www.wileyfox.com
=> http://www.mi.com/en/
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 10 keer
Motorola g4 (plus) ?
Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Microsoft lumia 650 (149€) of 950 (350€).
De 950 heeft een heel goed fototoestel en beide hebben nog wel wat Windows updates in het vooruitzicht. Als je kunt leven met het beperkte app aanbod zijn dit betaalbare alternatieven voor de Android toestellen
De 950 heeft een heel goed fototoestel en beide hebben nog wel wat Windows updates in het vooruitzicht. Als je kunt leven met het beperkte app aanbod zijn dit betaalbare alternatieven voor de Android toestellen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
99 euro extra sparen en direct een Oneplus 3 nemen, beste prijs/kwaliteit smartphone van het moment.
Anders zou ik wachten op de nieuwe 5 inch Nexus, maar die zal waarschijnlijk ook meer kosten dan 300 euro.
Anders zou ik wachten op de nieuwe 5 inch Nexus, maar die zal waarschijnlijk ook meer kosten dan 300 euro.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
De Lumia 950 XL heb je tegenwoordig ook voor minder dan 400 euro (zeker als je de BTW kunt terugtrekken)
Ik was van plan om de HP Elite x3 aan te schaffen maar die 950 XL kost minder dan de helft.
Misschien een betere oplossing om te zien of Windows 10 mobile me bevalt ...
Ik was van plan om de HP Elite x3 aan te schaffen maar die 950 XL kost minder dan de helft.
Misschien een betere oplossing om te zien of Windows 10 mobile me bevalt ...
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 61 keer
na heel lang met een (toenmalig) high-end Xperia Z gewerkt te hebben, sinds 2 weken een Samsung Galaxy A3 (2016).
Nog geen klachten over. Kost €240 - €300.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
mijn Moto X style gevallen, en tijdelijk met A3 2016. wel middelmatige camera, speakers, geluid. geen wifi Ac.serialchiller schreef:na heel lang met een (toenmalig) high-end Xperia Z gewerkt te hebben, sinds 2 weken een Samsung Galaxy A3 (2016).
batterijduur zeer goed en scherm.
http://www.expansys.be/motorola-moto-x- ... ck-282141/
https://www.androidplanet.nl/reviews/mo ... le-review/
heeft ook microsdkaart slot, wat de hoog geprezen One Plus 3 niet heeft. (anders zou ik hem gelijk gekocht hebben)
1440x2560 pixels (520 ppi) - 1080x1920 pixels (401 ppi)
5.7 - 5.5 inch
motorola is ook altijd de eerste met updates van android.
http://androidworld.nl/nieuws/leeco-le2 ... kgeheugen/
LeEco Le2S: 8GB RAM en de Snapdragon 821
5.5 inch
64GB interne opslag
maar een toestel van 200-300 € met goede camera: schrap dat maar op je lijstje.
ook mss. 2dehands kijken? Al mijn toestellen zijn 2dehands (met factuur) en soms maar paar weken/maanden gebruikt zonder gebruikssporen....
Dan ga je beter toestel hebben voor uw budget, soms wat geduld hebben en zoeken.
P.S. mijn a3 2016 voor 180 € 2dehands gekocht met factuur en case, was enkele weken oud. (nieuwprijs 300 € id winkel)
-
- Plus Member
Sony Xperia LKenw00t schreef:De welke heb je nu? Als die 3 jaar oud is, zal het schermdiagonaal nog niet zo groot zijn als wat nu gangbaar is. Koop dus niet zomaar wat online, maar ga ook eens naar een Mediamarkt om ze eens vast te houden en te zien wat wel/niet goed in je hand ligt.
Ik zal het anders zeggen, een degelijke camera die geen slechte foto's neemt en die je als alternatief kunt gebruiken wanneer je geen fototoestel bij je hebt. Als ik echt een goede camera nodig heb neem ik wel een DSLR. Ik vind persoonlijk dat een smartphone daar nog altijd niet aan kan tippen, maar dat is een andere discussie.satsurfer schreef: maar een toestel van 200-300 € met goede camera: schrap dat maar op je lijstje.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Als dslr alternatief.... Dat is dus de reden dat je uw budget wat moet optrekken. As je iets dergelijks gewoon bent zie je veel sneller de tekortkomingen van een smartphone camera (trage focus/ruis/enz.)
Bij hoogzomer op het strand trekken die allemaal goei foto's, het is juist bij minder goede omstandigheden dat een betere camera er tussenuit springt...en dat zijn dan meestal ook de momenten dat je die bulky dslr niet meehebt.
Welke kopen ? Een populaire, 1tje waar genoeg accesoires voor te vinden zijn dus, al de rest is volgens mij vooral muggenziften.
Welke niet kopen ? Toestellen die niet voor de Belgische markt voorzien zijn..wat heb je aan de beste specs voor de laagste prijs als uw gsm signaal soms wegvalt of uw smartphone denkt dat je provider aant roamen is ?
Bij hoogzomer op het strand trekken die allemaal goei foto's, het is juist bij minder goede omstandigheden dat een betere camera er tussenuit springt...en dat zijn dan meestal ook de momenten dat je die bulky dslr niet meehebt.
Welke kopen ? Een populaire, 1tje waar genoeg accesoires voor te vinden zijn dus, al de rest is volgens mij vooral muggenziften.
Welke niet kopen ? Toestellen die niet voor de Belgische markt voorzien zijn..wat heb je aan de beste specs voor de laagste prijs als uw gsm signaal soms wegvalt of uw smartphone denkt dat je provider aant roamen is ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Voor de vriendin recent ook een Galaxy A3 gekocht en da's wel een leuk toestel. Vooral het formaat van 4.7" is perfect.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 5 keer
MClaeys schreef:Gezien je over Waze praat in de openingspost, dan valt Windows Phone al af (toch voor een goede Waze ervaring)
Tja, de mapresolutie schijnt niet zo goed te zijn maar als je voor 300 euro een camera
wilt die je geen stevige heimwee naar een DSLR doet krijgen, schiet alleen de Lumia 950 over.
Met de kaartenapp van WinMo 10 kan je tegenwoordig ook off-line navigeren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Tuurlijk, Offline navigeren gaat perfect en goede foto's ook (en de 950 heeft nog wel wat andere toffe functionaliteiten). Ik had het dan ook puur over Waze waarover de gebruiker sprak in de eerste post. Waze op Windows Phone is al zeer lang niet meer geupdate. Gevolg: crashes, geen voice navigatie, etc... Dus als die app belangrijk is dan is WinMobile verloren moeite.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 9 keer
Blijf weg van windows.conexio schreef:Ik ben opzoek naar een nieuwe smartphone en sinds ik de mijne 3 jaar geleden kocht is er heel wat veranderd en zijn er veel nieuwe merken maar ik denk dat er hier genoeg mensen zitten die advies kunnen geven.
Wat zoek ik:
En naar die prijsklasse op koopt u een op3.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Ben zelf zeer tevreden van de Galaxy A5. Bij Vandeborre momenteel 320€ (20€ boven budget) maar je hebt m.i. dan wel een smartphone die prijs/kwaliteit zeer goed is.
Gebruik in combinatie met Carkit is ronduit subliem. Ook foto's en filmopnames meer dan OK.
Gebruik in combinatie met Carkit is ronduit subliem. Ook foto's en filmopnames meer dan OK.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 62 keer
Moto G4 plus. Heeft goeie camera, mooie batterijduur, pure android zonder shell van de fabrikant. De niet-plus versie kan ook, is wat goedkoper maar mindere camera.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
Wat is lang? De eerste oneplus kwam uit in april 2014 en na android 5.1.1 ontvang ik toch geen updates meer. En nochtans staat hun eigen Oxygen erop geïnstalleerd.fryelectro schreef:Mijn idee is dat je voor die 399 EUR een mooie smartphone krijgt die nog lang updates gaat krijgen in tegenstelling tot de HTCs en Samsungs in deze wereld.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
dan mag je mij wel eens helpen hoe die update te installeren want in dat flashen ben ik geen heldheist_175 schreef:Op mijn OPO heb ik nog 6.0.1 OTA gekregen
Cyanogen OS
ota zegt hij dat alles up-to-date is
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Home] Tadaam Premium
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik heb nog nooit geflasht, voornamelijk omdat het "standaard" nog goed genoeg werkt.
Ik heb die 6.0.1 OTA lang geleden al gekregen (april ofzo?)
Als je wil flashen: er zijn ongetwijfeld websites die u daarbij kunnen helpen, maar tot op heden ben ik nog geen 1-2-3 stappenplan tegengekomen.
Stap1 is altijd: je hebt al een hele batterij apps geinstalleerd en instellingen gezet en dan gaan we nu flashen.
Ik ben nog geen website tegengekomen die mij bij het handje neemt en een n00b-proof gids heeft.
Ik heb die 6.0.1 OTA lang geleden al gekregen (april ofzo?)
Als je wil flashen: er zijn ongetwijfeld websites die u daarbij kunnen helpen, maar tot op heden ben ik nog geen 1-2-3 stappenplan tegengekomen.
Stap1 is altijd: je hebt al een hele batterij apps geinstalleerd en instellingen gezet en dan gaan we nu flashen.
Ik ben nog geen website tegengekomen die mij bij het handje neemt en een n00b-proof gids heeft.