Enkele jaren geleden ben ik beginnen luisteren via pandora.com naar muziek.
Dit is een dienst waar ik héél tevreden van ben. Alleen jammer dat je dat niet op een gewone manier meer kan bezoeken... Ik zou hier met plezier klant van willen worden, maar dat lukt niet aangezien ik niet in de US leef.
Dan maar een VPN. Een hele tijd heb ik naar tevredenheid de gratis chrome extentie van Hola gebruikt.
Enkele weken geleden begon mijn vrouw te klagen dat haar links niet openden zoals ze wilde. (ik gebruik Opera, zij chrome). Een deel van de links werden omgeleid naar reimage PC repair. Na wat opzoekwerk las ik dat dit waarschijnlijk door een extentie kwam. Ik heb ze dan allemaal verwijderd en getest. Nog steeds... Daarna de advanced settings gereset en alles was weer OK.
Dan heb ik telkens 1 van de door ons gebruikte extenties geïnstalleerd en getest. Ik ben voor 99% zeker dat hola de boosdoener is.
Een collega heeft hier echter (nog?) geen last van. Vandaar dat ik niet 100% zeker ben.
Iemand van jullie hier ervaring mee?
Hola -> ReImage PC repair
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Ik was om dezelfde reden gestopt met Hola te gebruiken... Op een bepaald moment was het echt erg en kreeg ik meer spamsites dan iets anders. Ook vertrouwde ik het niet meer (waar gaat mijn data dan naartoe?)
Hoe meer je het gebruikt, hoe meer rommel je te zien gaat krijgen.
Ik had ook de indruk dat mijn connectie ook gebruikt werd voor andere mensen aan een vpn te voorzien (alsof ik een exit node was). En dat was helemaal niet ok.
Ben later overgestapt naar een echte vpn. Beste investering ooit.
Sent from my A0001 using Tapatalk
Hoe meer je het gebruikt, hoe meer rommel je te zien gaat krijgen.
Ik had ook de indruk dat mijn connectie ook gebruikt werd voor andere mensen aan een vpn te voorzien (alsof ik een exit node was). En dat was helemaal niet ok.
Ben later overgestapt naar een echte vpn. Beste investering ooit.
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Ik gebruik nu tunnelbear, maar het lastige is dat je daar een beperkt quota hebt en dat je in opera niet per tabblad kan kiezen om via tunnelbear te gaan.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Tuurlijk, dat staat bij de voorwaarden van hola dat ze jouw verbinding delen en mogen gebruiken. Je kan hier via hun proxy netwerk jouw verbinding (mis)bruiken http://luminati.io/Dima_2005 schreef: Ik had ook de indruk dat mijn connectie ook gebruikt werd voor andere mensen aan een vpn te voorzien (alsof ik een exit node was). En dat was helemaal niet ok.
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Inderdaad, daar was ik me van bewust.Tim.Bracquez schreef:Tuurlijk, dat staat bij de voorwaarden van hola dat ze jouw verbinding delen en mogen gebruiken. Je kan hier via hun proxy netwerk jouw verbinding (mis)bruiken http://luminati.io/Dima_2005 schreef: Ik had ook de indruk dat mijn connectie ook gebruikt werd voor andere mensen aan een vpn te voorzien (alsof ik een exit node was). En dat was helemaal niet ok.
Als je hola nu installeert moet je duidelijk kiezen om een peer te zijn (gratis) of $5/maand te betalen.
-
- Elite Poster
Ja, ok... Da's waar, staat in hun voorwaarden. Maar in begin had ik er geen last van. Maar na paar maanden was ik veel meer aan het peeren dan aan het gebruiken... Hulu ging supertraag, maar intussen was mijn upload op volle toeren bezig. En dat is niet ok dat het zo agressief was. Ik was ook niet blij met batterij daardoor.
-
- Elite Poster
@Dima_2005: luminati.io is heel agressief reclame(adwords) voor hun producten aan het maken. Dus gok dat het "misbruikt" wordt voor $$$
Als je hun prijzen ziet betalen ze per GB toch wel heftig
Als je hun prijzen ziet betalen ze per GB toch wel heftig
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik gebruik nu TunnelBear als vpn. Dat werkt perfect, maar zij geven 500Mb verkeer per maand.
Begrijpelijk dat ze het beperken, maar lastig dat je niet per tabblad kan kiezen of je via de vpn wil gaan of niet.
Daarom was ik aan het kijken naar Opera developer. Daarin wordt de native VPN getest. Probleem daar is dat er wordt beweerd dat ik geen flash heb:
Iemand een idee hoe dit probleem te kunnen passeren?
Begrijpelijk dat ze het beperken, maar lastig dat je niet per tabblad kan kiezen of je via de vpn wil gaan of niet.
Daarom was ik aan het kijken naar Opera developer. Daarin wordt de native VPN getest. Probleem daar is dat er wordt beweerd dat ik geen flash heb:
Iemand een idee hoe dit probleem te kunnen passeren?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Ook even met Hola en toestanden liggen sukkelen, maar een 'echte' VPN is uiteindelijk zo veel makkelijker.
Op StackSocial zie je regelmatig heel interessante promo's voorbijkomen. Ik heb een lifetime abonnement bij TigerVPN kunnen bemachtigen voor 29 dollar. 1 TB traffic per maand als ik me niet vergis.
Belachelijk weinig geld om beveiligd te zijn. Zeker toestanden als Hola die je eigen verbinding als stap in hun netwerk gebruiken zeggen me dan echt niks meer.
Op StackSocial zie je regelmatig heel interessante promo's voorbijkomen. Ik heb een lifetime abonnement bij TigerVPN kunnen bemachtigen voor 29 dollar. 1 TB traffic per maand als ik me niet vergis.
Belachelijk weinig geld om beveiligd te zijn. Zeker toestanden als Hola die je eigen verbinding als stap in hun netwerk gebruiken zeggen me dan echt niks meer.
- cadsite
- Elite Poster
- Contacteer:
't Is niet dat het niets mag kosten. Ik zou nog het liefst van al gewoon betalen voor pandora, $4,99/maand voor zo'n prachtige service is zijn geld zeker waard.
Maar wat maakt TigerVPN wel betrouwbaar? Ik vind persoonlijk een lifetime abonnement een eigenaardig zakenmodel voor iets wat permanente kosten meebrengt. De enige manier waarop ze kunnen overleven is dus constant nieuwe klanten aantrekken.
Wie zegt dat zij morgen niet stoppen of dat zij je plots geen kl**t gaan aftrekken?
Maar wat maakt TigerVPN wel betrouwbaar? Ik vind persoonlijk een lifetime abonnement een eigenaardig zakenmodel voor iets wat permanente kosten meebrengt. De enige manier waarop ze kunnen overleven is dus constant nieuwe klanten aantrekken.
Wie zegt dat zij morgen niet stoppen of dat zij je plots geen kl**t gaan aftrekken?
-
- Elite Poster
Nuja, TigerVPN bestaat al lang bv.
En de grote meerderheid heeft de maandelijkse formule.
Persoonlijk ben ik ook niet zo'n fan van lifetime abonnementen. Maar langs de andere kant is het vaak een goede deal. Ik heb al lifetime abonnementen gehad voor diensten die 3 jaar later niet meer bestonden. Maar ik had nog steeds minder betaald dan een jaar bij een alternatief.
Daarom heb ik mijn persoonlijke regel: als lifetime minder kost dan 1 jaar bij een andere aanbieder (en het bedrijf een redelijke reputatie heeft), dan zal ik het waarschijnlijk toch nemen.
Je moet ook niet vergeten: bij Stacksocial word je wel vaak geplaatst in de "lifetime" tier. En heb je lagere prio dan de mensen die maandelijks betalen. Er waren toch al een paar providers die hierop gezondigd hebben bij stacksocial deals. Langs de andere kant: zolang het werkt
Zelf heb ik IPVanish (gratis bij Eweka). Werkt super, zelfs met servers in Australia. Enige negatieve is dat ze hun servers sorteren op basis van ping ipv op basis van hun bezettingsgraad. Soms zijn er servers met slechte 10% capacity met bv. ping van 30ms en eentje met 90% capacity met ping van 27ms. Maar snelheidsverschil is gigantisch: 50+Mbps vs 2Mbps.
En de grote meerderheid heeft de maandelijkse formule.
Persoonlijk ben ik ook niet zo'n fan van lifetime abonnementen. Maar langs de andere kant is het vaak een goede deal. Ik heb al lifetime abonnementen gehad voor diensten die 3 jaar later niet meer bestonden. Maar ik had nog steeds minder betaald dan een jaar bij een alternatief.
Daarom heb ik mijn persoonlijke regel: als lifetime minder kost dan 1 jaar bij een andere aanbieder (en het bedrijf een redelijke reputatie heeft), dan zal ik het waarschijnlijk toch nemen.
Je moet ook niet vergeten: bij Stacksocial word je wel vaak geplaatst in de "lifetime" tier. En heb je lagere prio dan de mensen die maandelijks betalen. Er waren toch al een paar providers die hierop gezondigd hebben bij stacksocial deals. Langs de andere kant: zolang het werkt
Zelf heb ik IPVanish (gratis bij Eweka). Werkt super, zelfs met servers in Australia. Enige negatieve is dat ze hun servers sorteren op basis van ping ipv op basis van hun bezettingsgraad. Soms zijn er servers met slechte 10% capacity met bv. ping van 30ms en eentje met 90% capacity met ping van 27ms. Maar snelheidsverschil is gigantisch: 50+Mbps vs 2Mbps.
-
- Elite Poster
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Je moet er inderdaad rekening mee houden dat het altijd de lifetime van het product is. In dit geval: voor 29 USD kan ik amper een half jaar een andere VPN nemen.Dima_2005 schreef:Persoonlijk ben ik ook niet zo'n fan van lifetime abonnementen. Maar langs de andere kant is het vaak een goede deal. Ik heb al lifetime abonnementen gehad voor diensten die 3 jaar later niet meer bestonden. Maar ik had nog steeds minder betaald dan een jaar bij een alternatief.
Stoppen ze er morgen mee, heb ik er toch gebruik van kunnen maken voor meer dan een jaar aan een heel voordelige prijs.
Ik krijg inderdaad wel maar toegang tot 15 servers, niet hun volledige aanbod. Maar meerder servers in US, NL, UK, ... Dus geen klagen voor de prijs.