Georganiseerde actie ter verruiming van limieten?

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Lees je alweer het zoveelste bericht over de krappe downloadlimieten?
Steekt de uploadlimiet van 15% bij Telenet jou ook enorm tegen ?
Zou je ook wel eens willen grazen van het groenere gras (lees Nederland, Zweden) met z'n utopische snelheden/FUP/unlimited volumes?
Wil je ook de huidige grens van 10/15GB zien verschuiven naar 40GB/FUP/unlimited?
Ben je een vervente gamer/cammer en raak je daardoor weeral eens op smallband ?



Zoals het hier wel regelmatig eens werd gepost door verschillende leden van dit forum heeft het weinig nut om te klagen over deze zaken, maar pas wanneer je een actie onderneemt (bv. opzeggen van je TN abonnement zoals ik vandaag) krijg je gehoor! (TN belde me op en vroeg de reden WAAROM ik weg ging)
Helaas vrees ik dat mijn actie onbeduidend is en weinig invloed zal hebben op hoger niveau...

Daarom zou ik graag een georganiseerde actie ondernemen waarin onze standpunten duidelijk gemaakt worden, dmv een centrale website: bv. "w w w.verlosonsvandelimieten.b e"
Op deze site zou je niet het zoveelste poll-systeem/petitieformulier aantreffen, maar klaar en duidelijk onze standpunten met daaronder enkele 'pleidooi' formulieren voor het afschaffen/verruimen van de limieten, die je simpelweg kan afprinten en opsturen naar een centrale POSTBUS.

Ik denk dat persoonlijk ondergetekende brieven meer effect zullen opbrengen bij Telenet/Skynet wanneer zij merken dat hun klanten mondiger worden en huidige limieten in vraag stellen en een stapel brieven ontvangen (op de juiste plaats)! Een online-petitie heeft die impact zo niet denk ik...

Deze actie zouden we dan kunnen bekend maken op alle fora's zoals userbase, Pub.telenet, games.telenet, skynet etc !

Wat denken jullie ? Naïeve Bull ? Of kan er iets van gemaakt worden?
Gast

en wie gaat da allemaal regelen :p

ge denkt toch ni da bezoekers zelf die brief gaan opsturen? daar zijn ze te lui voor

jammer maar realistisch :)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Het probleem is... TN en BGC zijn roerloos als het erop aankomt om de mensen meer te geven voor hetzelfde geld. Ze kijken alleen naar mekaar en dat is het dan ook. Maar als er zo een project op poten gezet wordt, dan zal ik met plezier eraan meewerken.
Afbeelding
Sector
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 nov 2004, 18:07

Eén ding is zeker, er moet iets gedaan worden aan die limiet, ook voor zij die er meestal niet over gaan (o.a. ik) werkt het als een mentale gevangenis (zou ik dit wel doen, zou ik dat wel doen), is dat nu de filosofie die Skynet/TN heeft over hét breedband internetten? Ik dacht het niet.

Goed idee Spacekiek.
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

geeuw kvind ne limiet zo erg nog nie

en zulke acties halen toch nix uit
de pispaal <<
Gebruikersavatar
herkato
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 nov 2004, 06:34
Locatie: Limburg

Hallo,
Reken mij erbij.

Indien iedereen zoals Akira had gereageerd: zulke acties halen toch nix uit. dan 1- werkten we allemaal nog 10h per dag en 6 dagen per week en 2- hadden de vrouwen vandaag nog geen stemrecht.
Zo kunnen we nog uren doorgaan......

Waarschijnlijk keek Gast in een spiegel toen hij zei: ge denkt toch ni da bezoekers zelf die brief gaan opsturen? daar zijn ze te lui voor

Spacekiek, wat jij of een andere met wat vrije tijd, van plan zijn te organiseren, ik wil mijn steentje bijdragen en hopelijk allen op dit forum die al ooit sakkerden op die limieten.
It's better to be pissed off than pissed on.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik wil ook wel mijn steentje bijdragen.

greetz,

Nob
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jan 2005, 14:15
Bedankt: 1 keer

Tuurlijk steun ook ik zo'n initiatieven. De post is trouwens van uit mijn venster te zien. Ik kan de brief bij manier van spreken van aan mijn PC op de bus doen.

Go for it dudes !!!
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

hoe geraken jullie dan legaal aan 30GB download?

als het is voor illegale dingen, goe bezig

ik betaal voor wa ik extra download moesten er geen limiet zijn zou ik verzadigd zijn en alles snel beu zijn, nu zit er tenminste nog mate in


maar kzou wel mee doen aan de petitie, maar der zijn al zoveel mensen het van plan geweest, tis meestal nog nooit verder gekomen dan een plan
en wat voor argumenten ga je geven aan de isps waarom de limiet echt not done is?
voor 95% van de bevolking is die ruim voldoende.
ik behoor ook wel tot die andere 5%

meeste mensen weten niet eens hoeveel 10,15,30GB is :?
de pispaal <<
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Akira schreef:hoe geraken jullie dan legaal aan 30GB download?

als het is voor illegale dingen, goe bezig

ik betaal voor wa ik extra download moesten er geen limiet zijn zou ik verzadigd zijn en alles snel beu zijn, nu zit er tenminste nog mate in


maar kzou wel mee doen aan de petitie, maar der zijn al zoveel mensen het van plan geweest, tis meestal nog nooit verder gekomen dan een plan
en wat voor argumenten ga je geven aan de isps waarom de limiet echt not done is?
voor 95% van de bevolking is die ruim voldoende.
ik behoor ook wel tot die andere 5%

meeste mensen weten niet eens hoeveel 10,15,30GB is :?


Ik geraak gemakkelijk aan mijn 30GB als ik wil met demos, prono, live uitzendingen radio tv, etc......

maar als er dan toch mensen zijn die graag een limiet hebben dan blijven ze maar waar ze zijn dan moet er hier toch een ISP zijn die aan een minderheid van de Belgische gebruikers limietloos internet kan aanbieden zonder dat er een heel netwerk word belast :roll:

Ach ik geloof er niks van dat mensen blij zijn met een limiet en als er morgen weer een goed alternatief uit de bus komt zoals bij Adsl2fit geval was dat er massaal overgeschakeld word naar die ISP in kwestie ;)
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik zie dat ook zitten.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Count me in. :twisted:
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

gewoon al op http://www.skynet.be zijn er al genoeg mogelijkheden om legaal over je limiet te gaan.
amyas
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 dec 2004, 11:29

w w w.verlosonsvandelimieten.b e
doen ! :)
Gast

'k wil wel helpen, maar ik surf al limietloos...

:wink:
Fluppeken

vooral die van telenet hebben pech ... want die kunne geen andere provider pakken met ruimere limieten. En ik vind vooral diene upload limiet krap ... sinds wanneer is webcam illegaal ... maar als bv uwen telenet moet delen met een zusken die paar uur per dag camt :p ik wil het ni geweten hebben ze (die zus wél :p diene telenetmeter ni :d )

surfadsl 20 of 30 gb limiet
scarlet one 20 g limiet
belgacom ofice
adsl2fit 40 g (maar wel heel traag en onstabiel)

Als voor 95 % die limieten genoeg zijn
moet die 5% zich maar verdelen onder providers met ruimere limieten.
Adsl2fit is een voorbeeld hoe het niet moet maar ik geloof in de concurentie bij adsl (spijtig genoeg voor de telenetters ... gulle zult afhankelijk blijven van wat TN doet en wa da skynet doe ... die 2 volgen toch elkaar ).
Iemand zal het initiatief moeten nemen TN of BG want zolang die limieten geld opbrengen (volumeblokke bijkopen) gaan ze ni geneigd zijn die af te schaffen
bambipowers

Volgens mij is pub telenet ook bezig een petitie voor te bereiden. Dit hadden ze me vorige week toch gemaild.

Misschien kunnen jullie samen overleggen met pub?

Het idee is schitterend natuurlijk ;)
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Mijn eerste reactie was, ah, dat moet ik gaan verspreiden. En toen viel mijne euro dat het maar een voorstel is.
Ik vind het dus een goed idee, en wil wel meewerken aan de verspreiding ervan.

Groetjes
gamefreak977
Premium Member
Premium Member
Berichten: 500
Lid geworden op: 19 sep 2003, 21:39
Locatie: Gentbrugge

Wat wil je allemaal op die domein naam ?
Als er echt mensen zijn die daar hard willen aan meewerken, heb ik die site volgende week online staan.
12 euro per jaar extra voor mijn zoveelste domein kan er wel nog bij.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

count me in :wink:

als ge hosting ofzo nodig hebt, laat het maar weten want ik hem toch nog 2 bakken in NL staan waar zo goed als niks opstaat. :)
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

zorgt wel da enkel belgen kunnen meedoen aan den petitie anders zullen ze derover beginnen da et nie geldig is

want wa heeft een nederlander, congolees, indiër met onze limieten te maken?
nix dus
de pispaal <<
Gebruikersavatar
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
Locatie: Schoten (Antwerpen)
Bedankt: 2 keer

yep count me in

als ge nog geen hosting hebt, ge weet me te vinden
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Schitterend ... ik dacht zelf voor domein + hosting te zorgen, maar er zitten hier blijkbaar nog sponsers ! :-D

Dan hebben enkel nog iemand nodig die wat handig is in html/php ... ('k wil het zelf ook proberen, maar 't gaat wreed amateuristisch lijken denk ik!)

Grote vraag is natuurlijk of we het nu best via een soort online petitieformulier doen, of via het idee om het formulier uit te printen en op te sturen naar een centrale postbus. Belangrijkste is dat we natuurlijk de geloofwaardigheid van zo'n opzet hoog houden (dus idd geen buitenlanders, en liefst ook geen anonieme commentaren) Persoonlijk blijf ik het idee van 'afgedrukte documenten + handtekening' het beste vinden omdat we dan effectief een stapel kunnen overhandigen en controle kunnen uitoefenen. Als je het mij vraagt gaat zoiets meer effect hebben dan verwijzen naar een webpage waar iedereen zijne kribbel eens zet... maar goed, ik schuif het idee zeker niet van de baan, moesten we het online ook op een deftige manier kunnen.

Tweede probleem is hoe we best de identiteit van de petitietekenaar vaststellen voor Telenet/BGC adhv naam/login/email van ISP/ Tel n° / ... ???
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Als je dan toch bezig bent; formuleer je vraag ook correct:
"Verruim de limiet" is namelijk niet erg afgebakend, vooral niet na dat Skynet de limiet van Plus al heeft verdubbeld ...
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

meon schreef:Als je dan toch bezig bent; formuleer je vraag ook correct:
"Verruim de limiet" is namelijk niet erg afgebakend, vooral niet na dat Skynet de limiet van Plus al heeft verdubbeld ...


Wel na de "zet em op" campagne lanceren we nu de "zet em af" campagne!

EDIT: niet te verwarren met A2F's "we zetten ons klanten af" campagne ;-).
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

We zijn ondertussen de haalbaarheid aan het bekijken. Je moet weten dat ook al heb je 8000 inzendingen dit niet veel indruk zal maken op een ISP als Telenet of Skynet ...
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Een paar duizenden gaat inderdaad geen indruk maken. Daarom dat het draagvlak zo breed mogelijk gemaakt moet worden. Samenwerking met andere 'gebruikersgroepen' zal noodzakelijk zijn maar misschien moeilijk te organiseren in de praktijk?

Krekkie (die binnen een week overstapt op een limietloze provider)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Krekkie schreef:Een paar duizenden gaat inderdaad geen indruk maken. Daarom dat het draagvlak zo breed mogelijk gemaakt moet worden. Samenwerking met andere 'gebruikersgroepen' zal noodzakelijk zijn maar misschien moeilijk te organiseren in de praktijk?


Het probleem is dat niemand (die al dergelijke petitie heeft georganiseerd) verder komt dan die paar duizenden, en gebruikersgroepen combineren lost dit niet op (procentueel blijf je met een belachelijk laag cijfer - meestal lager dan 2% - en verder wordt alles alleen maar complexer).

Krekkie schreef:Krekkie (die binnen een week overstapt op een limietloze provider)


Dat is wat mij betreft nog altijd het enige middel... opstappen, en de provider in z'n portomonee raken, al blijft dit wederom beperkt daar het slechts een klein percentage is dat dit ook effectief doet (en de ISP soms zelfs liever de klanten kwijt dan rijk is).

Het feit is dat er in Belgie unlimited providers bestaan... en dat is normaal genoeg om de markt zijn eigen balans te laten zoeken. Het feit dat er niet massaal wordt overgestapt betekend dus ook dat de vraag er gewoon niet is.
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

r2504 schreef: Het feit dat er niet massaal wordt overgestapt betekend dus ook dat de vraag er gewoon niet is.


Ik denk dat hier toch ook het argument van de Belg die bij zijn "provider" blijft "uit gemak" toch ook opgaat.
Dat je ook met een jaarabbo vasthangt beperkt ook je bewegingsvrijheid. Wat maakt het uit als een provider morgen 100Mbit unlimited aankondigt en je nog 11 maanden bij je andere provider moet blijven ...

Als de actie geinterpreteerd kan worden als een ongelimiteerd internet in de zin van meer vrijheden (indien gewenst) zal ik het wellicht ook steunen, als het enkel om meer anime gaat maakt het me niet veel uit :)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

zeker weten en ineenkeer voor een deftiger aanbod.. men spreekt over supersnel downloaden van u mail enz maar als ge ne mail met ne foto verstuurd kunde 10 jaar wachten
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Het feit is dat er in Belgie unlimited providers bestaan... en dat is normaal genoeg om de markt zijn eigen balans te laten zoeken. Het feit dat er niet massaal wordt overgestapt betekend dus ook dat de vraag er gewoon niet is.


Welke provider dan nog buiten versatel? Ik weet nu niet hoeveel internet klanten versatel heeft maar ik denk toch da ze het vrij goed doen..

Het feit dat er nietveel mensen overstappen komt misschien omdat een groot deel nie eens het verschil tussen 10 of 20G kent? Er zullen er zelfs wel zijn die nie eens weten da ze limiet hebben omdat ze toch alleen maar surfen en mailen.. :P
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Buster schreef:...omdat ze toch alleen maar surfen en mailen.. :P

Voor die mensen werden de light abonnementen in het leven geroepen met alweer belachelijk lage limieten. Iemand met een light abo die enkel maar surft en mailt moet toch nog uitkijken dat hij niet over de limiet gaat. Dus ook daar is een verruiming van de limieten zeker nuttig.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

r2504 schreef:Het feit is dat er in Belgie unlimited providers bestaan... en dat is normaal genoeg om de markt zijn eigen balans te laten zoeken. Het feit dat er niet massaal wordt overgestapt betekend dus ook dat de vraag er gewoon niet is.


*kuch*

Versatel ... onbeperkt idd, maar snelheid beperkt tot 1Mbits/256kbps.

Welke "onbeperkte" zijn er dan nog??? XS4all ... sorry, fair use beperking. Max 80 a 90GB. Is niet onbeperkt.

Behalve Versatel die uw line speed beperkt, is er geen enkel provider die echt onbeperkt geeft. Behalve mijn 2 voorbeelden, is al de rest a) fixed limieten met opsie tot bijkopen b) fixed abonement met hoge limieten ( vb: surfadsl - 20-50 en 80-100gb abbo's ( als je erom vraagt & betaald )).

90% van de providers vallen in de (a) serie. Fixed limieten met de opsie tot bijkopen van blokjes.

De vraag naar hogere limieten is er. Maar het klopt dat de meeste huisvrouwen/mannen geen hoge limiet nodig hebben, sinds ze niet alles kennen van het internet. Maar dat is aan het veranderen. Waar vroeger bomma & bompa niet eens wisten wat een mp3 was, is dankzij de kleinkinderen met de technise kennis om het hun uit te leggen & een aantal makkelijke p2p programma's, de drempel weggevallen. Gevolg .. meer gebruikt van bomma & bompa. Tis een cyclus.

De core van de mensen die geen limiet willen zijn idd een minderheid, een minderheid die al jaren gepest word. Ik gebruik het woord gepest juist, omdat dit zo is. Mijn ervaring van Telenet, en hoe men systematis grootgebruikers meer & meer wegpeste van hun netwerk.

Belgie loopt achter. We lopen al jaren achter met onze buren. Nederland is het perfecte voorbeeld ( ook handiger om prijzen te vergelijken sinds de site's in het nederlands zijn :) ). Terwijl we hier aan 10GB zaten ( en verschillende providers nog altijd aan zitten ), hadden ze in NL al 70, 100GB abonementen, 8Mbits op adsl download, 1Mbits upload... We zaten hier nog op 1Mbits download, pas daarna kwam de 3.3Mbits. Nu gaan we in belgie naar 20GB .... woooooowww ... Nederland ... Unlimited ....

Vergeet niet, het zijn de providers niet die de limieten hebben, de limieten komen van de cable/lijn beheerders. Ieder klant/lijn/cable, heeft deze beperking. De enige manier dat men errond gaat, is het gebruiken van de bandbreete van de andere klanten die niet veel downloaden. vb: 1000 man * 3GB / maand = 3000GB, terwijl men 10GB / lijn had = 7000GB over voor speciaal abbonementen of zoals xs4all fair use.

Zal ik je eens zeggen wat we verkeerd deden hier in Belgie ... concurrentie ... er was er geen. Belgacom beheert gans ADSL, Telenet gans Cable. Gevolg, beide partijen hielden de markt vast. "Gij doet niks, dan zal ik niks doen en intussen melken we beide de markt leeg".

Nu heb je Scarlet/KPN dat eindelijk uit de grond begint te geraken ( maar zeer afhankelijk is van de goodwill van Belgacom nog altijd ). En het meest belangrijke, de markt is EINDELIJK verzadigt. De groei van de 2 grote neemt af ( geen xx groeicijfers meer maar x cijfers ). Ineens begint iedere klant belangrijk te worden. Ineens na jaren dat er weinig verandered ( behalve beperkingen ), begint de boel lost te komen.

Nu begint de concurrentie tussen TN, Belgacom, en Scarlet. Het moment dat 1 van die 3 de boel opensmijt, hebben de andere geen keuze meer dan te volgen.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Er is nog Latribu, die zijn ook limietloos en helemaal niet slecht... maar enkel in wallonië en zone 02 te verkrijgen.
NuKeM
Anthony

Ik ben bezig met overstappen van Telenet naar Scarlet One omdat ik me kwaad maakte over de uploadlimiet bij Telenet. Toen ik Telenet erover mailde kreeg ik 2 weken later een telefoontje van ze dat er binnen een maand of 2 een grote aanpassing komt van de abonnementen bij Telenet. Standaardabonnementen zullen een limiet van 30GB krijgen en al het verkeer zal worden samengeteld, zoals bij adsl al het geval is. Ik heb gezegd dat ze te laat waren om mij nog te overtuigen. Maar voor degenen onder jullie die niet van plan zijn om weg te gaan bij TN is er dus goed nieuws op komst.
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

Anthony schreef:Maar voor degenen onder jullie die niet van plan zijn om weg te gaan bij TN is er dus goed nieuws op komst.


kan je dat mailtje dan eens copy-pasten ofzo? Het zou heel wat mensen blijgezind maken ;-)
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Anthony schreef: Toen ik Telenet erover mailde kreeg ik 2 weken later een telefoontje van ze dat er binnen een maand of 2 een grote aanpassing komt van de abonnementen bij Telenet....


Mailtje laten zien zal niet lukken, twas via telefoon.

Anthony schreef:Standaardabonnementen zullen een limiet van 30GB krijgen en al het verkeer zal worden samengeteld, zoals bij adsl al het geval is.


Laat ons hopen dat het waar is, al twijfel ik er sterk over. Zeker het getal 30Gb vind ik twijfelachtig, het klopt niet echt met dingen die ik ergens anders lees.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hetgene dat mij eigenlijk ergert is dat er continu eigenlijk kleine verbeteringen te merken zijn: Plus abo's krijgen 30 GB, uploadsnelheid wordt van 128->192 gezet, 192->256, je hebt een Powerpack van 400 kbit up, ...
Dat zijn verbeteringen, maar niet met een 'wauw'-effect. Niks waar je bek van open valt om het zo te zeggen. Maar omdat er regelmatig wel iets verandert heb jij als klant wel een reden minder om te klagen, hun excuus ligt namelijk klaar: "we hebben toch nog maar pas dit opgeschroeft?".

Ik wacht nog steeds op dat gedurfde, vernieuwende initiatief van een grote speler, zoals in de begintijden van breedband in België.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Arqentus schreef:De vraag naar hogere limieten is er. Maar het klopt dat de meeste huisvrouwen/mannen geen hoge limiet nodig hebben, sinds ze niet alles kennen van het internet. Maar dat is aan het veranderen. Waar vroeger bomma & bompa niet eens wisten wat een mp3 was, is dankzij de kleinkinderen met de technise kennis om het hun uit te leggen & een aantal makkelijke p2p programma's, de drempel weggevallen. Gevolg .. meer gebruikt van bomma & bompa. Tis een cyclus.


Ik denk dat je dit alles zeeeerrrrr sterk overschat, zelfs al ontdekt de bomma en bompa MP3's, hoeveel denk je dan dat ze er kennen en gaan downloaden... 1000 ? Da's nog amper 3 GB.

Grote volumes zijn en blijven een voorrecht van mensen die in 95% van de gevallen bezig zijn met illegale dingen (op enkele webcammers en radio streaming na). Het zou dan ook maar al te gek zijn moest een provider hiervoor zijn opbrengsten op de helling zetten.

Dat er enkele essentiele aanpassingen nodig zijn - vooral bij TN - begrijp ik ten volle, en dat de limiet een ietsje omhoog mag ook, maar voor al die hopen op unlimited vrees ik er toch stevig voor.
Plaats reactie

Terug naar “Speedtest”