Orange en Telenet internet tegelijk mogelijk?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
PleXuS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 dec 2009, 02:35
Locatie: Heist-op-den-berg
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 2 keer

Wat ik mij afvraag is het mogelijk Orange en Telenet internet tegelijk te gebruiken? :-)
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Volgens mij wel, ze plaatsen een additionele modem.
Heb het al zien gebeuren met 2 verschillende personen die internet namen bij Telenet op hetzelfde adres.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Zit gewoon een splitter voor

Verstuurd vanaf mijn XT1572 met Tapatalk
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Volgens mij is het ook gewoon perfect mogelijk...
Wij hebben ook al twee verschillende modems van Telenet gehad (met elk verschillende internetabonnementen) en aangesloten op 1 aansluiting.
Op oude NIU's heb je soms 2 datauitgangen, wij hebben er maar één, maar met een coax-splitter was het perfect mogelijk, en de snelheid was nog steeds even goed! :)
Blond doesn't mean stupid :roll:
PleXuS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 dec 2009, 02:35
Locatie: Heist-op-den-berg
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 2 keer

ok leuk.. om installatie bij nieuwe woning te laten doen kan je dit via Orange of beter bij telenet aanvragen of maakt dat niet uit?
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

PleXuS schreef:ok leuk.. om installatie bij nieuwe woning te laten doen kan je dit via Orange of beter bij telenet aanvragen of maakt dat niet uit?
Volgens mij moet alles qua infrastructuur door Telenet gedaan worden, of je nu bij Orange of Telenet als eerste een abonnement neemt.
Het aansluiten zelf, weet ik niet. Lijkt me onwaarschijnlijk dat een Telenet-technieker je Orange-modem komt aansluiten, maar dit weet ik niet.

Als je ze echt alle twee naast elkaar wil gebruiken, raad ik aan om de basisaansluiting te laten doen bij degene die het goedkoopst is. Uiteindelijk is het toch een technieker dat voor Telenet werkt, dat het komt doen.

Daarnaast betaal je geen installatiekost meer, maar wel nog een aansluitkost voor zowel Orange als Telenet, als je ze beide neemt.
Als je één van de twee afsluit, en daarna opnieuw aanvraagt (ook al blijft je setup ongewijzigd, en komt er geen technieker langs), betaal je die aansluitkost nóg eens (althans, toch bij Telenet). Hoe absurd dat ook mag klinken...
Blond doesn't mean stupid :roll:
PleXuS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 dec 2009, 02:35
Locatie: Heist-op-den-berg
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 2 keer

Blijkbaar betaal je bij orange wel 149euro indien de infrastructuur niet aanwezig is..
Dus ga ik even bij telenet horen of ze mijn kabel al niet komen aansluiten in men nieuwe woning, ik heb reeds abonnement lopen op men tijdelijke woning.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

PleXuS schreef:Blijkbaar betaal je bij orange wel 149euro indien de infrastructuur niet aanwezig is..
Dus ga ik even bij telenet horen of ze mijn kabel al niet komen aansluiten in men nieuwe woning, ik heb reeds abonnement lopen op men tijdelijke woning.
Ah, voila, dan is Telenet inderdaad beter.
Al vraag je het aan Telenet, of betaal je er 149 EUR voor bij Orange, het is dezelfde technieker die zal langskomen, dus het werk zal van dezelfde kwaliteit zijn.

Het is ook best om in een nieuwe woning steeds de bekabeling van zowel Proximus als Telenet te doen, dat geeft je vrijheid voor in de toekomst (en bespaart je misschien een hoop problemen, als je beslist van provider te veranderen).
Blond doesn't mean stupid :roll:
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

IYZY schreef:
PleXuS schreef:ok leuk.. om installatie bij nieuwe woning te laten doen kan je dit via Orange of beter bij telenet aanvragen of maakt dat niet uit?
Volgens mij moet alles qua infrastructuur door Telenet gedaan worden, of je nu bij Orange of Telenet als eerste een abonnement neemt.
Het aansluiten zelf, weet ik niet. Lijkt me onwaarschijnlijk dat een Telenet-technieker je Orange-modem komt aansluiten, maar dit weet ik niet.
Onze installateur van een extern bedrijf werkte zowel voor Orange als voor Telenet: hij kon dus eigenlijk de twee modems installeren.

Maak gewoon dat de dag van je afspraak van Telenet samenvalt met Mobistar.

Misschien handig om te weten welk bedrijf deze installatie komt uitvoeren, zodat je op voorhand met hun contact kan opnemen om te zien of ze voor beide ISP'S werken.

Telenet werkt soms met verschillende externe bedrijven voor het plaatsen van de modem.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Is er een reden dat je Orange en Telenet wil?
Als het om redundancy gaat, kan ik dat spijtig genoeg enkel afraden, en een telefoonkabel alternatief aanbevelen.
PleXuS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 dec 2009, 02:35
Locatie: Heist-op-den-berg
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 2 keer

ITnetadmin schreef:Is er een reden dat je Orange en Telenet wil?
Als het om redundancy gaat, kan ik dat spijtig genoeg enkel afraden, en een telefoonkabel alternatief aanbevelen.
Nee ik zoek een goedkope oplossing om op 2 plaatsen internet te hebben en op later tijdstip mijn telenet pas te verhuizen naar men nieuwe woning.
Maar ik merk juist op dat je bij Orange dus een mobiel abonnement ook moet nemen.

Dus uiteindelijk ben ik beter af met gewoon een 2de internet abonnement te nemen tijdelijk bij telenet. :?
DSL is ook geen oplossing want er ligt geen telefoon kabel in de verkaveling blijkbaar. :bang:
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Een MIFI unit (3G to wifi converter) en een datakaartje.
Bonuspunten als de unit een RJ45 connector heeft, of je een routertje hebt die wireless client kan spelen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

PleXuS schreef:Nee ik zoek een goedkope oplossing om op 2 plaatsen internet te hebben en op later tijdstip mijn telenet pas te verhuizen naar men nieuwe woning.
Misschien begrijp ik je verkeerd maar wat is het nut van nu reeds de modem te laten installeren op het adres waar je het niet nodig hebt... neem dan meteen een aansluiting op je nieuwe adres (en bespaar al die tijd je abonnement).
PleXuS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 dec 2009, 02:35
Locatie: Heist-op-den-berg
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 2 keer

r2504 schreef:
PleXuS schreef:Nee ik zoek een goedkope oplossing om op 2 plaatsen internet te hebben en op later tijdstip mijn telenet pas te verhuizen naar men nieuwe woning.
Misschien begrijp ik je verkeerd maar wat is het nut van nu reeds de modem te laten installeren op het adres waar je het niet nodig hebt... neem dan meteen een aansluiting op je nieuwe adres (en bespaar al die tijd je abonnement).
Je begrijpt mij verkeerd :)

Momenteel heb ik al internet bij mijn huidige woonst en niet op mijn nieuw adres waar ik nog niet woon.
Ik werk in het nieuwe huis en op sommige momenten kan het handig zijn om van thuis te werken maar daarvoor heb ik internet nodig op de 2 locaties :-D
3G/4G is geen optie, signaal is te zwak of je moet buiten staan en dat is niet ideaal in België met al die regen :P
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

PleXuS schreef:Ik werk in het nieuwe huis en op sommige momenten kan het handig zijn om van thuis te werken maar daarvoor heb ik internet nodig op de 2 locaties :-D
Goh, maar in zo'n geval zou een 4G-verbinding wel het beste zijn, zoals al gesuggereerd werd… natuurlijk weet ik niet wat je precies doet, en of je veel data verstookt bij wat je doet, maar het is de ideale tijdelijke oplossing, en waarschijnlijk nog een stuk goedkoper dan 50 EUR + maandelijks abonnement.

Je zegt dat het signaal redelijk zwak is. Is dit dan gewoon met jouw provider of heb je er al meerdere kunnen testen?
Bij Orange (voormalige Mobistar) en Mobile Vikings (BASE-netwerk) kan je namelijk een hele boel data krijgen.
Blond doesn't mean stupid :roll:
PleXuS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 10 dec 2009, 02:35
Locatie: Heist-op-den-berg
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 2 keer

Mobistar, betaling over dat netwerk lukte zelfs buiten niet.
Proximus, edge aan het raam met geluk af en toe 3g. Maar niet stabiel genoeg voor vpn.
Base, het zelfde als proximus.

Dus ik vrees dat er geen enkel sterk genoeg signaal heeft.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

PleXuS schreef:Dus ik vrees dat er geen enkel sterk genoeg signaal heeft.
Wel jammer… Da's dan toch ook niet goed voor de batterij van je smartphone wanneer je daar uiteindelijk gaat wonen.

Ik neem aan dat er ook geen Telenet WiFree of iets dergelijks aanwezig is, dan?
Blond doesn't mean stupid :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

PleXuS schreef:Momenteel heb ik al internet bij mijn huidige woonst en niet op mijn nieuw adres waar ik nog niet woon.
Ik werk in het nieuwe huis en op sommige momenten kan het handig zijn om van thuis te werken maar daarvoor heb ik internet nodig op de 2 locaties :-D
Dan nog begrijp ik je vraag niet... je kan op die locatie dan toch gewoon internet nemen (er is toch niets "tegelijk" aan aangezien het dan twee verschillende locaties zijn).
IYZY schreef:Ik neem aan dat er ook geen Telenet WiFree of iets dergelijks aanwezig is, dan?
Dat zou natuurlijk ideaal zijn.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ja, en dan telenet per ongeluk zijn huidige adres afsluiten zeker.
Oppassen met speciallekes.
LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 17 nov 2011, 11:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

Is in de nieuwe woning reeds een Telenet- NIU geïnstalleerd?
Ja? Sluit dan even je Telenet-modem aan op je nieuw adres en kijk of er (Wi-Free) Internet werkt.
Indien dit het geval is, kan je gewoon een 2de modem aankopen (te vinden op 2de hand sites) en je kan zo op je nieuwe woning via Wi-Free werken.

Wi-Free werkt altijd op de modem zonder actief abonnement

Heb het zelf als eens geprobeerd in een tijdelijke woning. Werkt goed.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”