Hallo,
Proximus is gisteren een nieuwe lijn komen aansluiten in onze nieuwbouwwoning.
Helaas kon ik niet lang aanwezig blijven.
In deze kleine gemeente is maar één straatkast aanwezig (centraal gelegen).
Onze woning ligt op ongeveer 350 meter daarvandaan (dus gelukkig nog in zone 1).
Vandaag heb ik gemerkt dat men een kabel getrokken heeft tot 50 meter verderop in de straat (de straat lag deels open door de watermaatschappij), met andere woorden, nog verder weg van de straatkast. Op de straat heeft men gele stippellijnen getekend naar de overkant, waar vermoedelijk de kabel zal moeten aangesloten worden (aan onze kant vond men enkel een oude kabel terug met 14 paren in).
Het huis verderop in de straat zat op 384 meter van de straatkast. Hierdoor val ik vermoedelijk in zone 2?
Ik begrijp er niets van, men kon ook rechtstreeks, net voor mijn huis oversteken naar de overkant. Kan dit eventueel omwille van een buis zijn waardoor men de kabel vrij eenvoudig kan trekken naar de overzijde? Straat bestaat uit kasseien.
Kan er een Proximus technieker eventueel even een kijkje nemen? Ik stuur mijn gegevens dan wel via een PM.
De snelheid is vrij belangrijk, aangezien onze IT firma hier zal gevestigd zijn... Ik had alles op voorhand, voor het aankopen van de bouwgrond, grondig nagekeken, en nu dit...
Alvast bedankt!
Proximus nieuwe aansluiting
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 47 keer
Sorry, maar als je een IT firma hebt dan reken je niet op DSL technologie maar dan ga je voor een professionele oplossing, zeker als snelheid en uptime van belang zijn.
Just my 2c...
P.
Just my 2c...
P.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
en hoe heb jij dat gemeten? jij kan zien hoe de kabels lopen in de grond? en je weet in welke richting het rechtstreekse paar loopt? etc etc etc...bdrbdr schreef:Onze woning ligt op ongeveer 350 meter daarvandaan (dus gelukkig nog in zone 1).
"men", "een kabel", .... erg duidelijk.bdrbdr schreef: Vandaag heb ik gemerkt dat men een kabel getrokken heeft tot 50 meter verderop in de straat
het zou trouwens vreemd zijn als er 50m kabel getrokken zou worden, of anders ligt je nieuwbouw wel érg ver van en normale straat...
en als er "een oude 14 paar" is, dan zou daar in principe op worden aangesloten, tenzij er iets aan mis is... of ook dat is weer iets dat je denkt maar geen feit is (hoe weet je dat het een pxm 14 paar is? en dat die oud is? en dat die buiten dienst is?)
het is niet omdat je denkt dat iets kan, dat het ook altijd zo simpel isbdrbdr schreef: Ik begrijp er niets van, men kon ook rechtstreeks, net voor mijn huis oversteken naar de overkant.
ben je nu wél of niet al aangesloten met vdsl? indien ja: dan kan je een lijntest doen, indien nee... wacht dan af?!?bdrbdr schreef: Kan er een Proximus technieker eventueel even een kijkje nemen? Ik stuur mijn gegevens dan wel via een PM.
kijk, dit zeggen is een dooddoener op een forum dat vol zit met IT'ers en aanverwanten...bdrbdr schreef: De snelheid is vrij belangrijk, aangezien onze IT firma hier zal gevestigd zijn...
en als SNELHEID belangrijk is, dan weet elke IT'er dat je ofte glasvezel ofte telenet(/orange) moet nemen, met eventueel vdsl als backup.
in de tijd dat ik nog voor pxm werkte vond ik dat altijd leuk... de firma hun IT'er die zei dat er een probleem was bij belgacom "want die nieuwe modem werkt ni".. en dan tot de conclusie komen dat die IT'er niet eens snapt dat de bbox enkel voor sync kan dienen en de linksys er gewoon achter kan blijven voor de pppoe (en, natuurlijk, kan je perfect in diezelfde door de IT'er ingestelde linksys... want er staat gewoon alles default in)
soit, kortom:
1) je wéét niet hoever je zit door "te meten" of "te denken" - de enige deftige indicatie is via de website van proximus of lijntest de test te doen (dan krijg je een schatting van je snelheid)
2) wil je écht letten op je snelheid, dan neem je een coax-oplossing of glasvezel oplossing
3) is je internet je heilig, dan neem je beide - en de dsl is dan backup
4) ipv al gelijk op een forum (dat notabene niet het community forum van proximus is) naar een technieker te vragen, wacht af... de meeste techniekers hebben beters te doen dan "even te komen kijken"
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Wil je een indicatie welke snelheid haalbaar is op uw adres ga dan zeker een kijkje nemen op volgende linkbdrbdr schreef:Hallo,
Proximus is gisteren een nieuwe lijn komen aansluiten in onze nieuwbouwwoning.
Helaas kon ik niet lang aanwezig blijven.
In deze kleine gemeente is maar één straatkast aanwezig (centraal gelegen).
Onze woning ligt op ongeveer 350 meter daarvandaan (dus gelukkig nog in zone 1)
Alvast bedankt!
en geef uw adres in enz...
http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspee ... ectie.html
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Allen,
Helaas zijn de reacties van sommigen verre van constructief en zelfs weinig ter zake (splitter). Grof en onbeschoft.
Ik verduidelijk een aantal zaken in de hoop dat er toch nog een nuttige reactie van iemand komt:
- Ik heb het hier effectief over VDSL2 technologie (en alleen maar). Coax (VOO in dit geval, is Wallonië) is aanwezig maar enkel voor kabel TV). De enige optie is VDSL2 of 350 meter fiber laten leggen naar de KVD/ROP, als dat überhaupt al mogelijk is. Dit wordt een thuisbureau (2 personen) met connecties naar kantoor en datacenter, maar ik ben gebonden aan de aanwezige technologie. Dus splitter, ja, ik ken de beperkingen van VDSL2 en aanverwanten... Kabel = smarttube eh...
- Ik weet dat hier een aantal Proximus techniekers actief zijn. Ik rekende gewoon even op de goodwill van iemand onder hen om eventueel de straatplannen even te bekijken. Vanzelfsprekend is het mij meer dan duidelijk dat dit geen helpdesk van Proximus is (hoe kom je er ook bij om dat als reactie te posten?).
- Een buur, zelfde kant van de straat, twee huizen verderop en verder weg van de KVD/ROP dan ik zit op 384 meter (Proximus technieker heeft ter plaatse lijntest gedaan). Tussen buur en mijn woning: ongeveer 50 meter (ja, dat heb ik zelf gemeten).
- Proximus technieker opent de kabel (die we zelf hadden gevonden bij de openbare werken voor de wateraansluiting) en merkt dat er maar 14 paren aanwezig zijn en zonder signaal. De actieve kabel voor deze straat blijkt aan de overzijde van de straat (smalle straat, enkele meters breed, je kan net met twee wagens langs elkaar voorbijrijden) te liggen. Splitter, deze info heb ik dus van de Proximus technieker, ja?
- Ik moet helaas vertrekken. De volgende dag merk ik dat Proximus 50 meter kabel heeft gelegd tot bij "buur 384 meter". Dus verder weg van de enige KVD/ROP in de straat en zelfs in de gemeente. De kabel kan trouwens bijna niet anders dan door de straat lopen, er is maar één straat in deze windrichting en er sluit geen enkele andere straat meer op aan, enkel velden. Ongeveer ter hoogte van deze buur vind ik een aantal gele stippellijnen terug op de straat, naar de overzijde. De kabel zelf ligt gewoon los aan mijn straatzijde, dus er is nog niets aangesloten, kan geen lijntest uitvoeren... De kabel is wel op twee plaatsen tussen buur en mij gelast (putjes lagen nog open).
- Nu is de vraag: waarom eerst 50 meter verderop lopen om nadien terug te keren? Dat zorgt er vermoedelijk voor dat ik net wel of niet in zone 2 terecht kom ipv 1. De kabel loopt gewoon langs voor mijn deur, maar aan de overzijde, dus recht-op-recht aansluiten moet dan toch ook mogelijk zijn, nee? Ik had hier gewoon graag wat info over.
- Ik heb natuurlijk lijntesten gedaan voor al mijn buren, overburen en huizen verderop en korter bij in de straat. De huisnummers zijn echter nogal verward verdeeld over de straat, dus de waardes komen soms ook wat verwarrend over. Ik constateer echter dat ik ongeveer op het einde van zone 1 lig, tussen de 350 en de 400 meter. Dat is natuurlijk een schatting, aan de hand van de info van de andere lijntesten.
- Nieuwbouw ligt trouwens op slechts enkele meters van de straat.
- Kijk eventueel eens naar mijn vorige post van lange tijd terug, daar staat nog extra info in.
- Splitter:
1) je verhaaltjes over bbox & linksys doen hier niet ter zake.
2) ik wil eventueel nog, voor het te laat is, de kabel op een andere manier laten aansluiten, als dat mogelijk is. Nu lijkt het er op dat de Proximus technieker de kabel voor de gemakkelijkheid gewoon in de sleuf van de watermaatschappij gelegd heeft (zij waren op hetzelfde moment ook aan het werk voor mijn woning).
3) Er is enkel VDSL2 beschikbaar. Geen internet over coax.
4) Je laatste boodschap slaat ook op niets, en je signature al helemaal niet. Die andere 2337 berichten van jou zal ik maar niet lezen.
Helaas zijn de reacties van sommigen verre van constructief en zelfs weinig ter zake (splitter). Grof en onbeschoft.
Ik verduidelijk een aantal zaken in de hoop dat er toch nog een nuttige reactie van iemand komt:
- Ik heb het hier effectief over VDSL2 technologie (en alleen maar). Coax (VOO in dit geval, is Wallonië) is aanwezig maar enkel voor kabel TV). De enige optie is VDSL2 of 350 meter fiber laten leggen naar de KVD/ROP, als dat überhaupt al mogelijk is. Dit wordt een thuisbureau (2 personen) met connecties naar kantoor en datacenter, maar ik ben gebonden aan de aanwezige technologie. Dus splitter, ja, ik ken de beperkingen van VDSL2 en aanverwanten... Kabel = smarttube eh...
- Ik weet dat hier een aantal Proximus techniekers actief zijn. Ik rekende gewoon even op de goodwill van iemand onder hen om eventueel de straatplannen even te bekijken. Vanzelfsprekend is het mij meer dan duidelijk dat dit geen helpdesk van Proximus is (hoe kom je er ook bij om dat als reactie te posten?).
- Een buur, zelfde kant van de straat, twee huizen verderop en verder weg van de KVD/ROP dan ik zit op 384 meter (Proximus technieker heeft ter plaatse lijntest gedaan). Tussen buur en mijn woning: ongeveer 50 meter (ja, dat heb ik zelf gemeten).
- Proximus technieker opent de kabel (die we zelf hadden gevonden bij de openbare werken voor de wateraansluiting) en merkt dat er maar 14 paren aanwezig zijn en zonder signaal. De actieve kabel voor deze straat blijkt aan de overzijde van de straat (smalle straat, enkele meters breed, je kan net met twee wagens langs elkaar voorbijrijden) te liggen. Splitter, deze info heb ik dus van de Proximus technieker, ja?
- Ik moet helaas vertrekken. De volgende dag merk ik dat Proximus 50 meter kabel heeft gelegd tot bij "buur 384 meter". Dus verder weg van de enige KVD/ROP in de straat en zelfs in de gemeente. De kabel kan trouwens bijna niet anders dan door de straat lopen, er is maar één straat in deze windrichting en er sluit geen enkele andere straat meer op aan, enkel velden. Ongeveer ter hoogte van deze buur vind ik een aantal gele stippellijnen terug op de straat, naar de overzijde. De kabel zelf ligt gewoon los aan mijn straatzijde, dus er is nog niets aangesloten, kan geen lijntest uitvoeren... De kabel is wel op twee plaatsen tussen buur en mij gelast (putjes lagen nog open).
- Nu is de vraag: waarom eerst 50 meter verderop lopen om nadien terug te keren? Dat zorgt er vermoedelijk voor dat ik net wel of niet in zone 2 terecht kom ipv 1. De kabel loopt gewoon langs voor mijn deur, maar aan de overzijde, dus recht-op-recht aansluiten moet dan toch ook mogelijk zijn, nee? Ik had hier gewoon graag wat info over.
- Ik heb natuurlijk lijntesten gedaan voor al mijn buren, overburen en huizen verderop en korter bij in de straat. De huisnummers zijn echter nogal verward verdeeld over de straat, dus de waardes komen soms ook wat verwarrend over. Ik constateer echter dat ik ongeveer op het einde van zone 1 lig, tussen de 350 en de 400 meter. Dat is natuurlijk een schatting, aan de hand van de info van de andere lijntesten.
- Nieuwbouw ligt trouwens op slechts enkele meters van de straat.
- Kijk eventueel eens naar mijn vorige post van lange tijd terug, daar staat nog extra info in.
- Splitter:
2) ik wil eventueel nog, voor het te laat is, de kabel op een andere manier laten aansluiten, als dat mogelijk is. Nu lijkt het er op dat de Proximus technieker de kabel voor de gemakkelijkheid gewoon in de sleuf van de watermaatschappij gelegd heeft (zij waren op hetzelfde moment ook aan het werk voor mijn woning).
4) Je laatste boodschap slaat ook op niets, en je signature al helemaal niet. Die andere 2337 berichten van jou zal ik maar niet lezen.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
dat je IT'er bent doet evenzeer weinig ter zake, dus waarom vermelden ?bdrbdr schreef: Helaas zijn de reacties van sommigen verre van constructief en zelfs weinig ter zake (splitter).
soit, deze post is al wat duidelijker en ook beter/zinniger op te reageren.
je zegt dat je bouwgrond gekocht hebt gebaseerd op connectiviteit, maar toch is het een locatie met maar 1 mogelijke technologie? ergens een beetje bizar, maar goed. het is natuurlijk wel mogelijk (er zullen wel meerdere afwegingen geweest zijn vermoed ik dan)bdrbdr schreef: - Ik heb het hier effectief over VDSL2 technologie (en alleen maar). Coax (VOO in dit geval, is Wallonië) is aanwezig maar enkel voor kabel TV). De enige optie is VDSL2 of 350 meter fiber laten leggen naar de KVD/ROP, als dat überhaupt al mogelijk is. Dit wordt een thuisbureau (2 personen) met connecties naar kantoor en datacenter, maar ik ben gebonden aan de aanwezige technologie.
zelf fiber laten leggen naar de ROP is in theorie wel mogelijk, maar het prijskaartje zal dat wel niet toelaten.
maar als het een thuiskantoor is met maar 2 mensen, dan zie ik niet in waarom snelheid een doorslaggevende factor zou zijn? sneller is altijd leuk,
maar zelfs zit je in zone 2, dan nog vermoed ik dat de snelheid hoog genoeg zal zijn (eventueel na passage van DLM, ik geloof dat het 50/6 of zelfs meer kan zijn... al een tijdje niet meer omgekeken naar de huidige profielen) voor te werken,
zeker als de bandbreedte maar over 2 man moet verdeeld worden.
again: er is al een paar keer gezegd, de meest acceptabele manier om te controleren wat je snelheid gaat zijn is lijntest.be of de site van proximus.
verder weg is niet altijd verder weg. een kabel ligt in een cirkel en die kan links of rechts gaan. dus soms is een huis dat verder weg ligt (fysiek),bdrbdr schreef: - Een buur, zelfde kant van de straat, twee huizen verderop en verder weg van de KVD/ROP dan ik zit op 384 meter (Proximus technieker heeft ter plaatse lijntest gedaan). Tussen buur en mijn woning: ongeveer 50 meter (ja, dat heb ik zelf gemeten).
toch korter bij de ROP (qua kabellengte/verzwakking)
kan dus dat de kabel al eens ergens over geweest is en/of herlast is en/of enkel nog rechtstreekse paren bevat en/of ....bdrbdr schreef: - Proximus technieker opent de kabel (die we zelf hadden gevonden bij de openbare werken voor de wateraansluiting) en merkt dat er maar 14 paren aanwezig zijn en zonder signaal. De actieve kabel voor deze straat blijkt aan de overzijde van de straat
niet noodzakelijk: het kan eveneens dat het je buur is die nu verder zit (afhankelijk van hoe de paren lopen en hoe ze herlast zijn moeten worden)bdrbdr schreef: - Ik moet helaas vertrekken. De volgende dag merk ik dat Proximus 50 meter kabel heeft gelegd tot bij "buur 384 meter". Dus verder weg van de enige KVD/ROP in de straat en zelfs in de gemeente.
en ook weer, die 50 meter gaat het hem meestal niet doen (verzwakking telt, niet zozeer afstand) en kan zelfs nog steeds "dichterbij" zijn dan dat die 14p van vroeger was (die je in de begintijden van vdsl waarschijnlijk gekregen zou hebben)
in principe wel: als je adres gekend is in het systeem van proximus (zou in principe moeten), dan kan je via lijntest.be jouw adres ingeven en een snelheidsindicatie krijgen.bdrbdr schreef:dus er is nog niets aangesloten, kan geen lijntest uitvoeren...
"recht op recht" is niet altijd zo evident: als ze de straat over moeten, moeten daar toestemmingen voor gevraagd worden.bdrbdr schreef: De kabel loopt gewoon langs voor mijn deur, maar aan de overzijde, dus recht-op-recht aansluiten moet dan toch ook mogelijk zijn, nee? Ik had hier gewoon graag wat info over.
het zou dus kunnen (maar hoeft niet perse!) dat het mogelijk is, maar dan ben je een 2-tal maanden verder, en dus waarschijnlijk niet tijdig aangesloten.
en dan is het dus ook nog niet zeker of het mogelijk is: je kan niet zomaar overal van een kabel aftakken - er moet een beschikbaar paar zijn en dat moet dan nog rechtstreeks lopen
1) het melden dat je een IT'er bent eveneens niet - en had je met DEZE post begonnen, was het veel duidelijker en had dit antwoord mijn eerste geweest. "you reap what you sow" principe.bdrbdr schreef: - Splitter:
2) mogelijk hangt van 3 dingen af: A) of er een vrij paar beschikbaar is rechtover B) of jij nog 2 maand wil wachten EN de gemeente toestemming geeft om recht over te steken en te graven en C) of je proximus overtuigd kan krijgen om speciaal voor jou dus nog opnieuw een lasser te sturen en alles aan te passen. kortom: het is érg onwaarschijnlijk.
of de lasser al dan niet "voor het gemak" zo gewerkt heeft, daar is moeilijker op te antwoorden.
3) als je internet kritiek is, en je bouwgrond gekocht hebt gebaseerd op welke snelheden je zou halen, is het ergens een beetje raar om te gaan wonen waar er geen backup is. enfin, dat valt tegenwoordig wel op te vangen met 3/4g.
4) die slaat op het feit dat er teveel mensen zijn die met een dikke nek verkondigen IT'er te zijn terwijl dat niks relevants toevoegt aan de kwestie voor handen - maar dat ze dan wel verwachten als expert behandeld te worden terwijl er een pak informatie ontbreekt (al dan niet door onkunde)
en mijn signature is niet bedoeld om zinnig of nuttig te zijn... dat staat er letterlijk.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Check http://proximus.be/internetsnelheid
Al de rest is dikke zever tenzij je die afstanden tot de ROP officieel van Proximus hebt ontvangen.
Een offerte voor glasvezel heb je wellicht ook nog nooit aangevraagd: http://www.eurofiber.be
Al de rest is dikke zever tenzij je die afstanden tot de ROP officieel van Proximus hebt ontvangen.
Een offerte voor glasvezel heb je wellicht ook nog nooit aangevraagd: http://www.eurofiber.be
Omwille van die reden wil ik exact weten hoe de kabels lopen in de straat: gaat het hier effectief over gemakzucht van de Proximus technieker of is er gewoon geen andere mogelijkheid... Nu is "mijn" kabel trouwens op 4 extra plaatsen gelast. Voor mijn deur, in twee putjes verderop en dan nog eens aan de overkant van de straat, en dat op 50 meter afstand.
Er is nog minstens 6 maanden werk aan de woning. Ik heb de aanvraag enorm lang op voorhand ingediend (al 2 maanden geleden), dus nog tijd genoeg om een aanvraag in te dienen bij de gemeente, etc, etc.
Ik heb inderdaad nog nooit een offerte aangevraagd voor glasvezel. Ik ken de richtprijzen, want we hebben enkele van onze klanten al op glasvezel laten aansluiten...
Huidige indicatie snelheden via de lijntest:
Max: 45,9 Mb/s download - 7,28 Mb/s upload
Min: 18,5 Mb/s download - 1,7 Mb/s upload
De andere tool van Proximus geeft maximum 2TV's in HD, dus ik vermoed dat die waardes op het minimum gebaseerd zijn en dat bovenstaande maxima door middel van DLM bereikt zijn. De ROP is immers nog niet gevectoriseerd (heb ik ook nog kunnen vragen aan de Proximus technieker).
Indien er toch iemand is die de mogelijkheid heeft om naar de straatplannen te kijken, graag een PM...
Er is nog minstens 6 maanden werk aan de woning. Ik heb de aanvraag enorm lang op voorhand ingediend (al 2 maanden geleden), dus nog tijd genoeg om een aanvraag in te dienen bij de gemeente, etc, etc.
Ik heb inderdaad nog nooit een offerte aangevraagd voor glasvezel. Ik ken de richtprijzen, want we hebben enkele van onze klanten al op glasvezel laten aansluiten...
Huidige indicatie snelheden via de lijntest:
De andere tool van Proximus geeft maximum 2TV's in HD, dus ik vermoed dat die waardes op het minimum gebaseerd zijn en dat bovenstaande maxima door middel van DLM bereikt zijn. De ROP is immers nog niet gevectoriseerd (heb ik ook nog kunnen vragen aan de Proximus technieker).
Indien er toch iemand is die de mogelijkheid heeft om naar de straatplannen te kijken, graag een PM...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 12 keer
Vrees niet direct dat het over gemakzucht gaat gaan als ze effectief meerdere putten en lassen hebben moeten maken.
Kabels kunnen soms zeer vreemd lopen. En gewoon efkes straat "oversteken" met een kabel is spijtig genoeg not done. Aangezien hier aanvraag voor moet gebeuren etc...
Kabels kunnen soms zeer vreemd lopen. En gewoon efkes straat "oversteken" met een kabel is spijtig genoeg not done. Aangezien hier aanvraag voor moet gebeuren etc...
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Deze test bevestigd dat je valt in zone 2 met max 45,9 Mbps via DLM en dat vectoring nog niet aanwezig is in de ROP.bdrbdr schreef: Huidige indicatie snelheden via de lijntest:
Eens dit allemaal komt dan zit er meer snelheid in ( 85 a 100 Mbps )
Wil je meer kans maken op een technieker dan ga je beter op het Proximus forum https://nl.forum.proximus.be/ waar je daar meteen een PM kan sturen aan hen.
Want hier komen maar weinig techniekers kijken en lezen
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
door het onstaan van http://www.synductis.be, waar Proximus ook in zit, is het verplicht om dezelfde sleuf te gebruiken als de andere nutsmaatschappijen. (wat betreft infra-werken) Vandaar dat de kabel van PXM bij de nieuwe leiding van het water ligt.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Het is niet omdat iets theoretisch mogelijk is dat een commercieel bedrijf dit in de praktijk gaat uitvoeren. Je mag dat voor mijn part gemakzucht noemen, maar in bedrijfslogica heeft dat gewoon met ROI en de wetten en regels die op publiek domein gelden te maken.bdrbdr schreef:Omwille van die reden wil ik exact weten hoe de kabels lopen in de straat: gaat het hier effectief over gemakzucht van de Proximus technieker of is er gewoon geen andere mogelijkheid...
Punt is dat je informatie kan opvragen via de officiële kanalen voor zakelijke klanten:
Offerte bij http://destiny.be
Offerte bij http://edpnet.be
Offerte bij http://eurofiber.be
Offerte bij http://proximus.be
Vraag eens vier offertes met uitdrukkelijke vraag naar technische specificaties van VDSL- of glasvezelmogelijkheden op jouw adres. Je zal die krijgen via officiële weg.
Dat lijkt me toch vele malen efficiënter dan de arbeiders die grondwerken in je straat aan het uitvoeren zijn lastig te vallen en uit een reeks bijeengesprokkelde geruchten, zonder kennis van zaken, zelf conclusies te beginnen trekken.