Apple Keynote Events
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Geen koetjes met kalfjes verwarren he.
Eén plug voor alles betekent gezeik met adapters (geen 50 connectors voor headphones aub; en nog meer ellende om te kunnen chargen en luisteren tegelijk).
Optische drives zijn on the way out, vanwege usb sticks en de meeste toestellen die daarop kunnen booten.
Ik heb er uiteraard nog liggen voor de archaische servers die moeilijk doen (idem floppy drives).
Eén plug voor alles betekent gezeik met adapters (geen 50 connectors voor headphones aub; en nog meer ellende om te kunnen chargen en luisteren tegelijk).
Optische drives zijn on the way out, vanwege usb sticks en de meeste toestellen die daarop kunnen booten.
Ik heb er uiteraard nog liggen voor de archaische servers die moeilijk doen (idem floppy drives).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
ze willlen een koptelefoon met ingebouwde dac + drm zoals hdcp
zo kunnen ze aan elke koptelefoon hun pattent en tech slijten
zo hebben ze alweer end to end controle over de weergave keten
nee ik wil geen dure koptelefoon die ik enkel in een iphone kan pluggen en in niks anders dan een apple product
ik wil dat een koptelefoon overal op werkt, en de 3.5mm standaard is meer dan goed genoeg
ik zal nog minder apple producten kopen
nee ik wil geen dure koptelefoon die ik enkel in een iphone kan pluggen en in niks anders dan een apple product
ik wil dat een koptelefoon overal op werkt, en de 3.5mm standaard is meer dan goed genoeg
ik zal nog minder apple producten kopen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Denk je nu echt dat Apple nog voor de draad gaat? Nee, maar ze voorzien het nog wel gezien er een omslag dient te gebeuren.ITnetadmin schreef:Geen koetjes met kalfjes verwarren he.
Wel, over een aantal jaar zal je net hetzelfde kunnen zeggen over de audiojack omdat Bluetooth het zal overnemen. Het doel van Apple ligt al jaren op "alles draadloos maken" en dit is gewoon de volgende stap. Het zal niet zo lang voor we ook dat weer helemaal gewoon zijn.ITnetadmin schreef:Optische drives zijn on the way out, vanwege usb sticks en de meeste toestellen die daarop kunnen booten.
1. geef het wat tijd en het zal overal op werkenub4b schreef:ik wil dat een koptelefoon overal op werkt, en de 3.5mm standaard is meer dan goed genoeg
2. "goed genoeg" is stilstaan, het geluid zal ook beter worden in mijn ogen. Jack = analoog, de nieuwe technologiën zijn digitaal.
Laatst gewijzigd door Vaganzza 08 sep 2016, 10:55, in totaal 1 gewijzigd.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Dan begrijp ik de helft van de reacties hier wel niet ... als je geen Apple koopt, waarom dan reageren?
Ik reageer toch ook niet in autofora op dingen die Audi aangekondigd heeft, en "ik kan me er niet in vinden, ik zal nog minder Audi kopen".
Kan iedereen deze thread bookmarken en eind 2017 komen we hier allemaal samen, en dan kunnen we het er allemaal over eens zijn dat we die headphone jack helemaal niet gemist hebben het afgelopen jaar
Ik reageer toch ook niet in autofora op dingen die Audi aangekondigd heeft, en "ik kan me er niet in vinden, ik zal nog minder Audi kopen".
Kan iedereen deze thread bookmarken en eind 2017 komen we hier allemaal samen, en dan kunnen we het er allemaal over eens zijn dat we die headphone jack helemaal niet gemist hebben het afgelopen jaar

Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Optische drives ok. Geen idee wanneer dat Apple dat geschrapt heeft, maar de toegevoegde waarde van een optische drive ervaar ik al +/- 6 jaar als onbestaande. Als ik eens een DVD wil schrijven zou dat net zo goed via een USB drive kunnen.
Maar een koptelefoon aansluiting?
Puur om muziek te luisteren is een bluetooth headset nog wel handig (al moet je die dan wel frequent opladen).
Maar om te bellen is een headset toch echt wel handiger?
Apple geeft het zelf trouwens toe door hun adapter mee te leveren. Als morgen Android phones ook overschakelen op koptelefoons via microUSB of via een verloopstekker... is dat echt een vooruitgang?
Maar een koptelefoon aansluiting?
Puur om muziek te luisteren is een bluetooth headset nog wel handig (al moet je die dan wel frequent opladen).
Maar om te bellen is een headset toch echt wel handiger?
Apple geeft het zelf trouwens toe door hun adapter mee te leveren. Als morgen Android phones ook overschakelen op koptelefoons via microUSB of via een verloopstekker... is dat echt een vooruitgang?
-
- Elite Poster
Ik begrijp dat ook niet. Apple is zo'n merk die gigantisch veel reacties opwekt bij velen, ze hebben allemaal een mening, maar kennen er niets van omdat ze het niet kopen/gebruiken...selder schreef:Dan begrijp ik de helft van de reacties hier wel niet ... als je geen Apple koopt, waarom dan reageren?
En ja, Apple doet vaak veranderingen als eerste (zoals nu dus het weglaten van die jack) en ja, velen zijn zeer conservatief. Ik vind het in ieder geval geen gemis en een stap voorwaarts.
+1selder schreef:Kan iedereen deze thread bookmarken en eind 2017 komen we hier allemaal samen, en dan kunnen we het er allemaal over eens zijn dat we die headphone jack helemaal niet gemist hebben het afgelopen jaar
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Je weet toch dat er honderden Bluetooth koptelefoon, in ears,... zijn van goedkope chinese b-merken(old shark, Mpow) tot dure A-merken(Sennheiser, Bose).ub4b schreef:ze willlen een koptelefoon met ingebouwde dac + drm zoals hdcp
Die werken allemaal met een iPhone 7, terwijl Apple daar nada aan verdient.
ik hoop dan ook dat door het verdwijnen van de audiojack er een nog groter aanbod aan bluetooth koptelefoons komt.
Laatst gewijzigd door Stroper 08 sep 2016, 11:08, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Apple geeft niets toe, want dan zou de jack er in blijven... Nee, ze zijn gewoon realistisch dat velen nu nog geen bluetooth set zullen kopen en leveren die adapter dus gewoon mee met de iPhone 7. Het is gewoon de eerste stap in het omschakelen van de markt naar draadloze headsets.heist_175 schreef:Apple geeft het zelf trouwens toe door hun adapter mee te leveren. Als morgen Android phones ook overschakelen op koptelefoons via microUSB of via een verloopstekker... is dat echt een vooruitgang?
- selder
- Moderator
Zo is het op héél het internet, op alle fora en alle comments.Vaganzza schreef:...Apple is zo'n merk die gigantisch veel reacties opwekt bij velen, ze hebben allemaal een mening, maar kennen er niets van omdat ze het niet kopen/gebruiken...
Mensen die zowiezo al geen Apple producten gebruiken zitten dan te klagen over het nieuwste Apple product, liefst dan nog met foute of onvolledige informatie. Maar ze hebben het dan wel allemaal gezien, die Apple Events, of gevolgd op Twitter haha

Och ja

Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Draadloos allemaal leuk en wel, alleen wil dat weer zeggen dat er NOG een toestel bij komt dat batterijen heeft.
Draai het of keer het hoe je wil. Ooit zijn die dingen leeg en dat komt altijd ongelegen.
Persoonlijk zit ik echt niet te wachten op draadloze koptelefoons zolang die opgeladen dienen te worden.
Draai het of keer het hoe je wil. Ooit zijn die dingen leeg en dat komt altijd ongelegen.
Persoonlijk zit ik echt niet te wachten op draadloze koptelefoons zolang die opgeladen dienen te worden.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Denk je dat? Ik begrijp hun switch eigenlijk echt niet.Het is gewoon de eerste stap in het omschakelen van de markt naar draadloze headsets.
Bluetooth headsets zijn er al lang en er zijn er heel veel. Maar dat zijn meestal "logge" dingen, want er moet een batterij in (de Bluetooth chip werkt niet zonder stroom en de speakers moeten ook iets van stroom krijgen). Je ziet ook weinig mensen onderweg of op het werk met een koptelefoon (jack of bluetooth). Het is gewoon iets groots dat je extra moet meesleuren.
En dan een bluetooth set om mee te bellen, is evenmin zo handig. In de auto wel, maar daar is geen achtergrondgeluid enzo.
Het alternatief is een koptelefoon met een lightning-aansluiting (of in de niet-Apple wereld een micro USB aansluiting). Los van het feit dat ik die nog niet ben tegengekomen, is dat ook niet zo handig. Op mijn pc past een jack-headset, op mijn telefoon een m-USB, ... pfft
Ik hoop dat Android phone makers niet volgen, want ik zie alleen nadelen aan het dumpen van de jack.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Once in place, Apple Plug cannot be removed.ub4b schreef:dit is zo evil
kunnen ze aan elke headphone weer iets verdienen
drm
https://www.techdirt.com/articles/20160 ... move.shtml
...
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik ben blij dat ze die headphone jack weggehaald hebben. Ik heb die sinds de introductie van de QC35 dit jaar ook niet meer nodig (en niet meer gebruikt).
Die headphone jack is inderdaad een totaal verouderde technologie met enorm veel beperkingen, en de enige reden dat dat bleef was omdat iedereen wel oortjes had met zo'n aansluiting. Wat een domme reden is om een technologie te behouden en niet te verbeteren.
Ben blij dat Apple nu eindelijk de begrafenis van die connector aangekondigd heeft. Het is en blijft ook de enige firma die het aandurft om als eerste de stap te zetten in zo'n zaken (toegegeven: op een berg geld zitten en je product hoe dan ook verkopen helpt wel daarbij).
Die headphone jack is inderdaad een totaal verouderde technologie met enorm veel beperkingen, en de enige reden dat dat bleef was omdat iedereen wel oortjes had met zo'n aansluiting. Wat een domme reden is om een technologie te behouden en niet te verbeteren.
Ben blij dat Apple nu eindelijk de begrafenis van die connector aangekondigd heeft. Het is en blijft ook de enige firma die het aandurft om als eerste de stap te zetten in zo'n zaken (toegegeven: op een berg geld zitten en je product hoe dan ook verkopen helpt wel daarbij).
-
- Elite Poster
Ik zit in de high-end sector. Mensen willen geen digitale koptelefoon. Mensen willen een aparte dac met eventueel een losse headphone versterker of integrated, en zijn bereid daar tot wel >100k aan uit geven (bvb de overpriced msb select dac met aparte headphone amp), maar de meeste freaks die ik ken geven daar enkele duizenden per toestel aan.Vaganzza schreef:
1. geef het wat tijd en het zal overal op werken
2. "goed genoeg" is stilstaan, het geluid zal ook beter worden in mijn ogen. Jack = analoog, de nieuwe technologiën zijn digitaal.
Die mensen balen van compressie en bluetooth. Die willen dat hun dure senheiser overal op werkt. Op ifruitphone hebben ze dan een dac zoals een ifi die via usb verbonden is en veel beter is dan de rommeldac die in de ifruitphone zit.
Die zitten echt niet te wachten op een koptelefoon waar alles in zit (dac + versterker), want dan kunnen ze niet de rest errond upgraden.
Enkel de jeugd zit daar waarschijnlijk wel op te wachten, maar die geven niks om audiofiele kwaliteit.
- selder
- Moderator
Excuses, ik ben niet thuis in die wereld, maar zo'n externe DAC sluit je aan op welke poort op je iPhone?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ik gebruik nochtans wel degelijk Apple producten, maar ik heb ook een degelijke headphone en ik kom regelmatig de situatie tegen dat mijn toestel aan de lader hangt (stopcontact of powerbank) tijdens het luisteren naar muziek (het gaat in mijn geval niet over een iPhone, wel een iPad). Dat gaat in dit geval al niet tenzij de adapter het toelaat, maar dan is het weer een gepruts. Het niet missen kan je enkel toepassen op je eigen situatie, tof als jij Bluetooth headphones hebt maar dat heeft/wil niet iedereen.Vaganzza schreef:Ik begrijp dat ook niet. Apple is zo'n merk die gigantisch veel reacties opwekt bij velen, ze hebben allemaal een mening, maar kennen er niets van omdat ze het niet kopen/gebruiken...
Wil dat zeggen dat de headphone jack niet had mogen verdwijnen? In mijn ogen niet. Ik snap de kritiek, maar ik volg het intussen toch op. Als men headphone kapot is en ik zou een BT headphone vinden die hem kan vervangen, why not.
Die gevoelens opwekken werkt trouwens in 2 richtingen, het verwijt dat van de gemiddelde Apple user altijd naar boven komt is "je klaagt omdat je het niet kan betalen". Wie kritiek heeft is sowieso geen Apple gebruiker en een armoedzaaier etc...

De Moto Z heeft dat al gedaan, waarom zijkt iedereen dat Apple eerst is?CCatalyst schreef:Ben blij dat Apple nu eindelijk de begrafenis van die connector aangekondigd heeft. Het is en blijft ook de enige firma die het aandurft om als eerste de stap te zetten in zo'n zaken (toegegeven: op een berg geld zitten en je product hoe dan ook verkopen helpt wel daarbij).

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 2 keer
Even iets anders,
Weet iemand al iets meer ronds de acties die de Belgische operatoren gaan doen bij het aanbieden van de nieuwe iPhone? Met welke abonnementen enzo je ze kan nemen en welke restwaarde te betalen is?
Op geen enkele website van de operators staat ook maar iets vermeld over de iPhone 7 terwijl dit bij alle Nederlandse gisterenavond al het geval was...
België ..
Weet iemand al iets meer ronds de acties die de Belgische operatoren gaan doen bij het aanbieden van de nieuwe iPhone? Met welke abonnementen enzo je ze kan nemen en welke restwaarde te betalen is?
Op geen enkele website van de operators staat ook maar iets vermeld over de iPhone 7 terwijl dit bij alle Nederlandse gisterenavond al het geval was...
België ..

-
- Elite Poster
camera naar usb verloopstukje + naar keuze een compatible dacselder schreef:Excuses, ik ben niet thuis in die wereld, maar zo'n externe DAC sluit je aan op welke poort op je iPhone?
bvb ifi nano idsd
of ifi micro idsd
beide met ingebouwde batterij. Er zijn nog wel meer merken die zoiets maken.
Daar kan geen enkele dac in je iphone tegenop. Op android werkt dit ook.
Level 2:
http://ifi-audio.com/portfolio-view/iph ... pod-touch/
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik zie dat bij Level 1 tot 3 je nog steeds een kabeltje 3,5mm nodig hebt ? Dus zo verouderd is dat toch nog niet.
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
- selder
- Moderator
Hé?ub4b schreef: camera naar usb verloopstukje
Anyway, ik zal het in puntjes zetten, dan is het misschien duidelijker wat ik bedoel.
1) Klagen over het feit dat de 3,5" jack weggelaten wordt in de nieuwste iPhone
2) Stellen dat audiofielen zo'n interne DAC niet goed genoeg vinden, dus een externe DAC op hun apparaten gebruiken.
3) Zo'n externe DAC sluit je aan op de lightning poort van een iPhone.
Als je puntje 3 gelezen hebt, gelieve dan puntje 1 nog eens te lezen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik dacht dat de santekraam zoiezo een interne dac moet passeren, of dat nu een 3.5mm jack is (want dat audio signaal is al analoog), of een lightning port (die elektrische signalen moet zoiezo analoog gemaakt worden om te verzenden, iirc).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Je valt dus echt wel compleet voor die Apple marketing praatjes? Dat laatste analoge stukje van 30cm gaat echt het verschil niet meer maken.Vaganzza schreef:2. "goed genoeg" is stilstaan, het geluid zal ook beter worden in mijn ogen. Jack = analoog, de nieuwe technologiën zijn digitaal.
Vroeg of laat moet je echter wel converteren naar analoog, dus het verschil is dat dat nu dus in de koptelefoon moet. Als daar een crappy DAC in zit, gaat je geluid er helemaal niet beter van worden. Ik moest dan ook wel lachen met Schiller als hij claimde dat de Lightning connector altijd al gedesigned is voor digitale audio. Het is gewoon een digitale interface dus je stuurt er eender welke digitale info over die je wil.
En PS: ik ben ook een Apple-gebruiker met 4 iPads in huis. En daar gebruik ik heel vaak een koptelefoon en dan is het ook leuk of ik kan kiezen tussen een cheap set oortjes voor bvb in bed, of een deftige BeyerDynamic om bvb muziek te maken. Ik hoop dan ook dat ze die lijn niet gaan doortrekken naar iPads (want daar zou het argument van plaatsbesparen nog belachelijker zijn).
-
- Elite Poster
Jij maakt het ervan dat ik zeg dat de rest armoedzaaiers zijn. Dat bedoel ik totaal niet met "omdat ze het niet kopen". Ik koop zelf geen Android meer, daarmee wil ik niet zeggen dat ik dat niet kan betalen...MClaeys schreef:Die gevoelens opwekken werkt trouwens in 2 richtingen, het verwijt dat van de gemiddelde Apple user altijd naar boven komt is "je klaagt omdat je het niet kan betalen". Wie kritiek heeft is sowieso geen Apple gebruiker en een armoedzaaier etc...Vaganzza schreef:Ik begrijp dat ook niet. Apple is zo'n merk die gigantisch veel reacties opwekt bij velen, ze hebben allemaal een mening, maar kennen er niets van omdat ze het niet kopen/gebruiken...![]()

PS: ik loop met een iPhone SE rond, de goedkoopste iPhone dus (wel 64GB versie). Die kostte ongeveer evenveel als mijn Xperia Z van 3 jaar geleden toen ik hem kocht (startprijs was 120€ hoger dan de startprijs van de SE btw).
En nee, het is niet omdat ik deze beslissing kan begrijpen om het doel "alles draadloos te maken" volg, dat ik daarom geen kritiek kan geven op Apple. Je trekt gewoon al voorbarige conclusies op mijn persoon... Zo loop ik niet echt warm voor de iPhone 7 en al zeker niet voor de prijspolitiek van de 7 Plus. Ik wacht wel tot volgend jaar bij de voorstelling van de 10e iPhone, daar verwacht ik wel al heel veel van! Zal ik die kopen? Geen idee, zou ook best kunnen van niet...MClaeys schreef:Wie kritiek heeft is sowieso geen Apple gebruiker en een armoedzaaier etc...![]()
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 18 keer
Van Iphone 7 heb ik tot nu toe enkel de "Apple prijzen" gezien.Stiaan schreef:Even iets anders,
België ..
Proximus verkoopt momenteel wel de Iphone SE 64GB aan 488€, zonder abonnement.
-
- Elite Poster
Waar zie jij dat?warpozio schreef:Proximus verkoopt momenteel wel de Iphone SE 64GB aan 488€, zonder abonnement.
http://www.proximus.be/nl/id_p-configur ... uuid=DJLIE
-
- Pro Member
http://www.iculture.nl/nieuws/prijsverh ... o-duurder/proximusboyke schreef:Volgens het nieuwsblad zijn het hogere prijzen.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2016090 ... 44ffd8b3bc
Volgens dit artikel 20€ duurder, maar dubbele opslag
- selder
- Moderator
Prijzen staan toch al op apple.be ?
-
- Pro Member
http://imgur.com/a/oBZgBVaganzza schreef:Waar zie jij dat?warpozio schreef:Proximus verkoopt momenteel wel de Iphone SE 64GB aan 488€, zonder abonnement.
http://www.proximus.be/nl/id_p-configur ... uuid=DJLIE
http://www.proximus.be/nl/id_s-configur ... uuid=PWRZH
- selder
- Moderator
"zakelijk", dus zonder BTW.
-
- Elite Poster
nee je snapt het nietselder schreef:Hé?ub4b schreef: camera naar usb verloopstukje
Anyway, ik zal het in puntjes zetten, dan is het misschien duidelijker wat ik bedoel.
1) Klagen over het feit dat de 3,5" jack weggelaten wordt in de nieuwste iPhone
2) Stellen dat audiofielen zo'n interne DAC niet goed genoeg vinden, dus een externe DAC op hun apparaten gebruiken.
3) Zo'n externe DAC sluit je aan op de lightning poort van een iPhone.
Als je puntje 3 gelezen hebt, gelieve dan puntje 1 nog eens te lezen.
audiofielen zitten niet te wachten op een alles in één toestel, waarbij in de koptelefoon ook dac en versterker zit
die willen dan uitgesplitst zien, zie de ifi link hoe ze dat doen
-
- Elite Poster
Je kan hem nu kopen via de online store van apple voor 549€ voor de 64GB versie... Uiteraard incl. btw...cadsite schreef:Maakt niet veel uit.
Ik denk dat je toch geen slechter moment kan kiezen om een iPhone te kopen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Kleine nuance dat dit niet op u als persoon sloeg maar op de algemene indruk die ik krijg in het constante "Apple vs the world" gedoe overal. Dus als dat zo overkwam, men excuses. En ja, het "niet kunnen betalen" zinneke komt dan telkens weer naar boven. Daar sloeg dat dus op.Vaganzza schreef:Je trekt gewoon al voorbarige conclusies op mijn persoon...

De enige rechtstreekse verwijzing ging over de eigen situatie niet veralgemenen.
- selder
- Moderator
Waarom dan klagen dat de 3,5" jack uit de iPhone 7 is gehaald?ub4b schreef:audiofielen zitten niet te wachten op een alles in één toestel, waarbij in de koptelefoon ook dac en versterker zit
die willen dan uitgesplitst zien, zie de ifi link hoe ze dat doen
-
- Pro Member
Ik denk het ook, vanaf dat de iphone 7 beschikbaar is zullen de oudere toestellen (6 en 6s) in de winkels in prijs gaan dalen om van hun oude voorraden af te geraken.cadsite schreef:Maakt niet veel uit.
Ik denk dat je toch geen slechter moment kan kiezen om een iPhone te kopen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En dus pest je die 99% andere gebruikers door een 3.5mm jack te verwijderenub4b schreef:audiofielen zitten niet te wachten op een alles in één toestel, waarbij in de koptelefoon ook dac en versterker zit

- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Mocht die jack nu vervangen worden door een andere aansluiting, bijvoorbeeld zoals de magnetische aansluiting van de lader van een surface tablet, dan zou ik nog blij geweest zijn. Heel wat minder schade mogelijk door een uitstekende aansluiting in je broekzak.
Nu belast je nog meer dezelfde mechanische verbinding.
Nu belast je nog meer dezelfde mechanische verbinding.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 119 keer
Omdat dit een precedent schept dat mogelijks een impact heeft op iedereen. Ik huiver bij de gedachte dat mijn volgende telefoon geen audio jack meer zou hebben, ik verlies zo gigantisch veel functionaliteit. Als ik draadloze oortjes wou, had ik die al lang gekocht want er zijn kwalitatieve BT headphones genoeg.selder schreef:Dan begrijp ik de helft van de reacties hier wel niet ... als je geen Apple koopt, waarom dan reageren?
Als genoeg mensen geen problemen hebben om dingen door hun strot geduwd te krijgen, dan volgt de concurrentie gegarandeerd als ze zien dat er geld mee te rapen valt en zo word ik mogelijks ook genaaid.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Shit man .... Iedereen maar zagen over die audiojack. Er is zat veel keus voor telefoons en je hebt er enkel last van als je de nieuwe iPhone 7 koopt. koop je die niet, heb je toch ook geen enkele last ervan ? Typisch Belgische mentaliteit, discussiëren over hypothetische problemen omdat dat makkelijker is dan het reeële probleem te erkennen ... 

-
- Pro Member
zelf met een iphone 7 is er weinig probleemSasuke schreef:Shit man .... Iedereen maar zagen over die audiojack. Er is zat veel keus voor telefoons en je hebt er enkel last van als je de nieuwe iPhone 7 koopt. koop je die niet, heb je toch ook geen enkele last ervan ? Typisch Belgische mentaliteit, discussiëren over hypothetische problemen omdat dat makkelijker is dan het reeële probleem te erkennen ...
1) je kijgt een lightning oortje erbij
2) met het tussenstukje dat je erbij krijgt kun je ook je oude oortjes gebruiken (net zoals in de tijd dat de oude dikke audiojack uitgefaseerd werd door de huidige audiojacks 20 jaar geleden)
3) draadloze Apple oortjes met die nieuwe W1 chip
4) draadloze bluetooth oortjes
Keuze zat.