Telenet , Skynet , and others....

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

AnD schreef:Jij denkt ook dat je veel bent, schandalig dat ge zo iets durft te zeggen.


Dat ik veel ben of niet maakt niets uit, maar ik sta tenminste wel met m'n twee voeten op de grond. Of dit schandalig is of niet, daar kom je hopelijk ooit zelf nog achter.
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

r2504 schreef:
Anonymous schreef:Download trafiek kost niks voor alle duidelijkheid.
This alleen upstream dat geld kost.
Download kost alleen serverbakke en stroom.


En die servers (routers en switchen) om dergelijke hoeveelheid aan GB/s te verwerken die kosten waarschijnlijk ook niets ? Trouwens als je provider het dan nog binnen zou krijgen is het nog altijd niet bij jou, dan heb je nog gans het achterliggend netwerk (en dat kost waarschijnlijk ook niets).

Ik hoop dat jullie ooit zelfstandige worden, en jullie klanten dezelfde hebzucht aan de dag leggen, en vol onbegrip zijn over de investeringen als sommige pubers hier.


AnD schreef:
r2504 schreef:Ik hoop dat jullie ooit zelfstandige worden, en jullie klanten dezelfde hebzucht aan de dag leggen, en vol onbegrip zijn over de investeringen als sommige pubers hier.



Jij denkt ook dat je veel bent, schandalig dat ge zo iets durft te zeggen.


En toch heeft r2504 wel gelijk. Niet alleen moet ook elke ISP betalen voor zijn traffiek, maar ook zijn hele organisatie kost handenvol geld. Er is ten eerste al het voltallig personeel dat elke maand graag zijn loon gestort ziet. Defecten moeten gerepareerd worden, liefst zo snel mogelijk. Beter is nog om door goed onderhoud zoveel mogelijk defecten te voorkomen. Wisselstukken zijn ook niet altijd gratis. De auto's die nodig zijn om ter plaatse te raken rijden ook niet voor niets. De burelen hebben ze ook niet gratis, laat staan hun telefoon of electriciteit. En dan spreken we nog niet over de noodzakelijke uitbreidingen.

En dan komen de klanten die alsmaar meer willen tegen lagere prijzen, terwijl op het eind van het jaar de personeelsleden ook graag weer eens een extraatje willen. En ook de aandeelhouders willen wel eens inkomsten voor hun investering.

Deze opsomming is zeker niet limitatief.

Enfin, welkom in de E C H T E wereld.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

PHO schreef:Niet alleen moet ook elke ISP betalen voor zijn traffiek, maar ook zijn hele organisatie kost handenvol geld.


Dat is een andere soort kost, je hebt kosten die los staan van de limieten, en kosten die er nauw mee samenlopen. Het zijn vooral die laatste (en dat zijn er heus een hele hoop) die een grote impact hebben op het al of niet verhogen van de limiet.

Om nog maar eens een voorbeeldje te geven... sommige providers doen colocatie bij Belgacom, en betalen dus voor floorspace. Stel dat dankzij een verhoging in capaciteit de switches of wat dan ook geupgrade moet worden en niet meer passen op de bestaande floorspace (extra onkosten dus)... of zelfs niet meer in het gebouw !

Het lijkt misschien ver gezocht, maar het is keiharde realiteit ! Niet alleen bij ISP's, vaak moeten ook kleine familiebedrijfjes extra omzet weigeren omdat het zou betekenen dat ze extra mensen in dienst moeten nemen, of een nieuwe vrachtwagen moeten kopen, of verhuizen naar nieuwe gebouwen... meer is dus niet altijd beter, ook niet voor een commercieel bedrijf.
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

Een loonsverhoging is daarom ook niet altijd welkom, je valt in een hogere schijf waardoor er meer af zal gaan ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

airzimmy schreef:Een loonsverhoging is daarom ook niet altijd welkom, je valt in een hogere schijf waardoor er meer af zal gaan ...


Fout... het extra deel kan in een hogere schijf terecht komen waardoor je relatief minder hebt aan je extra deel, dan van je overige loon.

Je kan NOOIT minder netto hebben door een groter bruto !
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

r2504 schreef:
airzimmy schreef:Een loonsverhoging is daarom ook niet altijd welkom, je valt in een hogere schijf waardoor er meer af zal gaan ...


Fout... het extra deel kan in een hogere schijf terecht komen waardoor je relatief minder hebt aan je extra deel, dan van je overige loon.

Je kan NOOIT minder netto hebben door een groter bruto !



'k Ben blij dat jij deze foutieve gemeenplaats al hebt rechtgezet...
If you can't beat them, confuse them.
airzimmy
Erelid
Erelid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 19 sep 2002, 14:01
Contacteer:

Ik meen me absoluut te herinneren dat een collega dit me vertelde, na even googlen botste ik op dit: http://www.zappybaby.be/forum_all/index ... TID/970681
Misschien heeft m'n collega hetzelfde meegemaakt, misschien wat anders.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Airzimmy

Heb je link aangeklikt, maar krijg een time-out...
Maar ik veronderstel dat we het nog steeds hebben over "loonsopslag met als gevolg minder netto loon".
Zoals r2504 reeds vertelde is dit onzin : de belastingen worden idd. berekend per schijf. Indien je door een loonsopslag in een hogere schijf valt, kan het idd. zijn dat de werkgever meer "afhoudt" (de zgn. bedrijfsvoorheffing) waardoor je maandelijks evt. minder netto in je handen krijgt.
En vandaar de foutieve gemeenplaats : "een opslag brengt mij niks op", maar wat die mensen er dan vergeten bij te vertellen, is dat ze bij de jaarlijkse belastingsafrekening minder moeten betalen ! (of misschien zelfs geld terugkrijgen van de belastingen)


Trouwens, nog een weetje : in tegenstelling tot de RSZ-afhouding, die standaard 13,07% bedraagt van het brutoloon, kan een werkgever zelf de hoogte kiezen van de bedrijfsvoorheffing. De meeste werkgever zullen de afhouding van de bedrijfsvoorheffing zo kiezen dat hun werknemers geen -jaarlijkse- belastingen meer moeten betalen, maar ze moeten dit dus niet.
En dan kun je een situatie krijgen waar je brutoloon niet hoog is, maar je toch een "schoon nettoloon" hebt... weliswaar met een torenhoge -jaarlijks- te betalen belasting (* kom niet op de juiste term op dit ogenblik)

Ik hoop dat het bovenstaande een beetje duidelijk is (ook al is het zwaar off-topic :-) )

CueBoy.

PS. een hint aan al diegenen die nog moeten beginnen werken : focus je op je brutoloon (en dus niet op je nettoloon) !


/edit : op Zappybaby.be heeft "Joeri" het bij het rechte eind :wink:
If you can't beat them, confuse them.
hectiQ

Ik zelf heb nu Euphony ADSL.

Downloadsnelheden van +/- 320 KB/s (volgens euphony 3.3 Mbit)
Uploadsnelheden van +/- 52 KB/s (volgens euphony 384 Kbit, alhoewel ik hier ongeveer 416 Kbit haal)

Een limiet (ja een limiet alweer ;)) van 15 GB
MAAR het kost 0,5 euro per 1 gb extra
EN het abbonement is maar 35 euro per maand.

Ik ben erg tevreden hier over :)

Zeker aanschaffen 8)
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

r2504 schreef:
PHO schreef:Niet alleen moet ook elke ISP betalen voor zijn traffiek, maar ook zijn hele organisatie kost handenvol geld.


Dat is een andere soort kost, je hebt kosten die los staan van de limieten, en kosten die er nauw mee samenlopen. Het zijn vooral die laatste (en dat zijn er heus een hele hoop) die een grote impact hebben op het al of niet verhogen van de limiet.

Om nog maar eens een voorbeeldje te geven... sommige providers doen colocatie bij Belgacom, en betalen dus voor floorspace. Stel dat dankzij een verhoging in capaciteit de switches of wat dan ook geupgrade moet worden en niet meer passen op de bestaande floorspace (extra onkosten dus)... of zelfs niet meer in het gebouw !

Het lijkt misschien ver gezocht, maar het is keiharde realiteit ! Niet alleen bij ISP's, vaak moeten ook kleine familiebedrijfjes extra omzet weigeren omdat het zou betekenen dat ze extra mensen in dienst moeten nemen, of een nieuwe vrachtwagen moeten kopen, of verhuizen naar nieuwe gebouwen... meer is dus niet altijd beter, ook niet voor een commercieel bedrijf.


Uhhh belgacom maakt jaarlijks zo'n 18 miljard BF winst, ze kunnen wel tegen een duwtje
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

brooklyn schreef:Uhhh belgacom maakt jaarlijks zo'n 18 miljard BF winst, ze kunnen wel tegen een duwtje


Maar niet met hun ADSL product... eerder met het gevolg van een lange monopolie positie op gebied van vaste lijnen en mobilofonie.

Tevens moet een bedrijf een "jacht"kas hebben... anders kan je als dergelijk bedrijf een eenvoudige prooi worden van een overname, en zou het er wel eens gans anders kunnen uitzien.
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

brooklyn schreef:Uhhh belgacom maakt jaarlijks zo'n 18 miljard BF winst, ze kunnen wel tegen een duwtje
Ja, en dan ? Een bedrijf moet nu eenmaal proberen om zoveel mogelijk winst te maken om zijn aandeelhouders tevreden te stellen, wie die aandeelhouders ook zijn.

En zoals r2504 stelt: op hun ADSL producten zitten ze nog vrij ver van dergelijke winsten.
En aangezien ze steeds meer inkomsten verliezen bij de vaste telefonie, zullen ze die ergens anders moeten zoeken.
Bijkomende bronnen van inkomsten, bijv. hun iDTV project (ja, het is de bedoeling om daar geld aan te verdienen).

Want ook al maakt Belgacom serieus wat winst, toch zijn ze ook bezig met besparingen. waarom ? Omdat hun winsten natuurlijk niet achteruit mogen gaan.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
euphony man

Een limiet van 15 GB

0,5 euro per 1 gb extra

abbonement is maar 35 euro per maand

Dit klopt inderdaad.

Stel dus dat je 25 GB per maand haalt of anders gezegd 10GB meer dan inbegrepen dan komt dit op:

35 € + 0.5€ x 10 = 40€

Da's niet biizonder duur voor die limiet.

Indien je interesse hebt voor euphony ADSL contacteer me dan via:

[email protected]

(Ik ben een officiële Euphony consultant)
Gast

Hoge boetes, datalimieten,...
Man, ben ik blij als ik genoeg geld opzij heb om te emigreren.
Aart J. Wessels

:-D

*grin*

Laat ik nu juist net naar Vlaanderen geemigreerd zijn vanuit Nederland.

Moet wel heel eerlijk bekennen dat ik internet in Vlaanderen vrij kostbaar vind, zeker in verhouding tot Nederland.
Aan de andere kant, ik sprak zojuist mij vader, die wonen in Portugal. Die zitten met een ADSL 1Mbit lijntje, datalimiet van 4GB, 1,50 euro per extra 100MB en daar moeten ze 45 euro per maand voor betalen... Dan valt het hier allemaal nog wel mee.


Evengoed is het hele datalimieten verhaal in België één grote farce. Is echt nergens voor nodig. Natuurlijk heeft een startende ondernemeing als ADSL2Fit met limietloos gebruik een probleem, maar vraag is sowieso of dat met de ontbrekende datalimiet te maken heeft. Over het geheel gezien zal er zonder data-limiet niet exponentieel meer worden getransferd. Dat is in Nederland ook al lang gebleken.

Aangezien de moderne streaming media en wensen van de gebruikers hierom vragen, stappen steeds meer Nederlandse providers officieel van hun datalimieten af, hoewel deze in de praktijk sowieso slecht door een enkeling geeffectueerd werden.

De ontwikkeling in Vlaanderen zal zondermeer de Nederlandse gaan volgen, zij het met een lichte vertraging. Geef het de tijd, tijd heelt alle wonden.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

al zouden we in belgie die limiet nog hebben binnen 10 jaar zouden er nog mensen zijn die de limieten verdedigen :D
Internet mag je enkel gebruiken voor mailtjes te sturen... lol
en die 1.5gig upload is genoeg voor hun, anders gaan ze nog denken dat je zoveel mails verzend dat je een spammer bent :D hehe

Die limieten waren enkele jaren gelede normaal, tegewoordig iets te ondermatig en binnen enkele jaren gewoon outdated.
En wie dat niet inziet heeft toch geen goed zicht over hoe het internet zich aan het ontwikkelen is tot multimediatoepassingen.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

tegewoordig iets te ondermatig en binnen enkele jaren gewoon outdated


Binnen enkele jaren outdated? 5 jaar geleden waren ze al outdated :P
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

ik download ook wel illegale dingen, maar mij steekt het niet zo nauw om een volume pack te kopen, het komt nog steeds voordeliger uit dan alles legaal te kopen.

ge zit hier nu al 3 dagen te leuteren over limieten, waar blijft de actie?
de pispaal <<
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

k'zeg gewoon wa de meeste denken :p En wa zou ik moeten doen.. k'hem al unlimit traffic mee versatel dusja voormij mag telenet limieten zelfs nog nor beneden halen :p
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”