Graag had ik een soort monitoring systeem gemaakt om mijn 4 camera's te zien, zonder dat ik hiervoor een windows pc moet opstarten. Eigenlijk wil ik gewoon een scherm dat aan staat waar ik een splitscreen kan zien van mijn 4 camera's.
Zelf dacht ik om een 22" monitor te kopen en er een raspberry pi op aan te sluiten. Echter weet ik niet wat ik op die raspberry moet laten draaien om dit te kunnen doen... Op dit moment moet ik mijn laptop aan zetten en dan surveilance station (via een synology NAS) laten draaien. Is raspberry pi compatibel met surveilance station? any other suggestions??
Zijn er hier mensen met een ID? Het zou geen al te grote investering moeten zijn, en liefst zo "eco" mogelijk.
Graag jullie advies, alvast bedankt!
Camera monitoring systeem
- FabriFibra
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 5 keer
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15
- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 61 keer
welke synology heb je?
- FabriFibra
- Plus Member
een DS413jserialchiller schreef:welke synology heb je?
- serialchiller
- Premium Member
Ah, dan niet, maar blijkbaar over de hele nas-lijn van synology niet.
Bij qnap zijn er namelijk modellen met een hdmi-uitgang waarop je zoiets kan/kon.
Maar is surveillance station geen "website"? dan zou een Pi met raspbian en een script dat automatisch de browser start en surveillance-station opent in principe voldoende moeten zijn...
Bij qnap zijn er namelijk modellen met een hdmi-uitgang waarop je zoiets kan/kon.
Maar is surveillance station geen "website"? dan zou een Pi met raspbian en een script dat automatisch de browser start en surveillance-station opent in principe voldoende moeten zijn...
- FabriFibra
- Plus Member
Klopt maar ik moet zien of dat compatibel is met elkaar. Het is bv niet mogelijk om met chrome of firefox in surveilance station live/opgenomen beelden te bekijken. Enkel via Internet Explorer...serialchiller schreef:Maar is surveillance station geen "website"?
- willem2
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Voor dergelijke toepassing staat er op GitHub een kant en klaar image voor de Raspberry Pi: motionEyeOS. Meer info in de bijhorende wiki.
Synology kan je eventueel gebruiken voor opslag/archivering van de beelden.
- FabriFibra
- Plus Member
willem2 schreef:Voor dergelijke toepassing staat er op GitHub een kant en klaar image voor de Raspberry Pi: motionEyeOS. Meer info in de bijhorende wiki.
Bedankt! Zal dit zeker eens proberen. Heb ondertussen ook nog een andere gevonden. Eens zien wat voor mij goed uit komt
https://www.bitpi.co/2015/03/18/raspber ... e-monitor/
- serialchiller
- Premium Member
Als het enkel met IE is, is dat meestal omdat ze een activeX control gebruiken. Raspberry pi zal wellicht niet lukken dan...
Tenzij je enkel de live-beelden wil zien op dat sherm, dan kan je wellicht iets knutselen in raspbian waarbij je de 4 RTSP-streams kan weergeven. Maar dat gaat ook mijn petje (nog) te boven.
Zo'n intel atom hdmi-stick kan een oplossing zijn? ook zuinig, wél een full windows 10. Maar ook duurder natuurlijk.
Tenzij je enkel de live-beelden wil zien op dat sherm, dan kan je wellicht iets knutselen in raspbian waarbij je de 4 RTSP-streams kan weergeven. Maar dat gaat ook mijn petje (nog) te boven.
Zo'n intel atom hdmi-stick kan een oplossing zijn? ook zuinig, wél een full windows 10. Maar ook duurder natuurlijk.
- FabriFibra
- Plus Member
Een goede, maar niet goedkope oplossinghelmuteke schreef:Mss is visualstation van Synology iets
https://www.synology.com/en-global/surv ... ualstation
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Afhankelijk van de resolutie van de camera's uiteraard. Met 4 of 8 HD camera's moet je dat niet proberen...
1 HD camera is dus eigenlijk al de limiet...
1 HD camera is dus eigenlijk al de limiet...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Voor prijzen... https://tweakers.net/pricewatch/449953/ ... 360hd.htmlFabriFibra schreef:Een goede, maar niet goedkope oplossing
Zo'n 10x duurder dan een RPI dus... al is de vraag of die zo soepel gaat werken.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Als je gstreamer met hardware acceleratie aan de praat krijgt op raspbian, kan je met volgend commando 4 camerastreams binnenpakken en samenvoegen tot een videobeeld dat je naar een monitor stuurt:
Code: Selecteer alles
gst-launch-1.0 videomixer name=mix \
sink_0::xpos=0 sink_0::ypos=0 sink_0::alpha=0 \
sink_1::xpos=0 sink_1::ypos=0 \
sink_2::xpos=640 sink_2::ypos=0 \
sink_3::xpos=0 sink_3::ypos=480 \
sink_4::xpos=640 sink_4::ypos=480 ! autovideosink sync=false \
souphttpsrc location='http://94.227.131.77:8080/mjpg/video.mjpg' ! image/jpeg,framerate=25/1 ! jpegdec ! videoscale ! video/x-raw, width=640, height=480 ! \
videobox ! mix.sink_1 \
souphttpsrc location='http://81.82.201.132/mjpg/video.mjpg' ! image/jpeg,framerate=25/1 ! jpegdec ! videoscale ! video/x-raw, width=640, height=480 ! \
videobox ! mix.sink_2 \
souphttpsrc location='http://213.224.52.146/mjpg/video.mjpg' ! image/jpeg,framerate=25/1 ! jpegdec ! videoscale ! video/x-raw, width=640, height=480 ! \
videobox ! mix.sink_3 \
souphttpsrc location='http://81.82.198.250:81/mjpg/video.mjpg' ! image/jpeg,framerate=25/1 ! jpegdec ! videoscale ! video/x-raw, width=640, height=480 ! \
videobox ! mix.sink_4
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 22 keer
Of gewoon een tablet of smartphone met een android app zoals IP Cam Viewer... gebruik ik alvast zonder problemen om de IP CAM's hier te volgen... Kan je beeld per beeld kijken, of inderdaad met een splitscreen elk van de cam's in één view zien/volgen
- FabriFibra
- Plus Member
Daar heb je van synology "DS CAM" voor. Echter wil ik zelf graag iets op poten zetten. Een tablet constant aan laten staan slorpt batterij en moet je hem regelmatig laten opladen. De tablet zelf wordt door andere gezinsleden ook gebruikt dus kan deze niet constant aan laten staan op een camerabeeld.::steven:: schreef:Of gewoon een tablet of smartphone met een android app zoals IP Cam Viewer... gebruik ik alvast zonder problemen om de IP CAM's hier te volgen... Kan je beeld per beeld kijken, of inderdaad met een splitscreen elk van de cam's in één view zien/volgen
Wat eventueel een oplossing kan zijn, is een tablet die zonder batterij werkt en gewoon op een vaste plaats blijft hangen aan de muur in een stopcontact. Maar blijkt ook niet zo heel simpel te zijn...
- FabriFibra
- Plus Member
Wat ik bedoelde met moeilijk was een tablet die rechtstreeks op het stroomnetwerk zit zonder batterij. De tablets hebben een soort detectie om te zien of er al dan niet een batterij aanwezig is. Ik weet ook dat er wallmounts zijn... google is my friend... en zo'n samsung kabel die zo uit uw tablet uit steekt is estetisch ook niet mooi om te zien.gm123 schreef:Hoezo? Dat laatste lijkt me net wel simpel. Googelen op "tablet wall mount" geeft mij direct keuze genoeg. Gewoon de oplader altijd laten zitten en voila, 't is in orde.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Als Google je vriend was, waarom heb je dan nog niet gezocht op "tablet wall mount with power"? Er zijn mensen die hun tablet gewoon in een fotoframe hebben gestoken, ziet er super uit en je ziet geen kabels zitten. Dat er een batterij in zit is toch geen probleem, zo lang het in een lader steekt die voldoende stroom kan leveren werkt het op de netvoeding.
- FabriFibra
- Plus Member
zoals ik al zei, die kabel is estetisch niet mooi. Als het al een tablet wordt, want ik vind het zonde om een tablet enkel te gaan gebruiken om mijn camera's int oog te houden. Mijn voorkeur gaat naar een raspberry pi.gm123 schreef:Als Google je vriend was, waarom heb je dan nog niet gezocht op "tablet wall mount with power"? Dat er een batterij in zit is toch geen probleem, zo lang het in een lader steekt die voldoende stroom kan leveren werkt hij op de netvoeding.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Maar wat zeg ik nu net ivm de kabel? Je kan deze perfect wegwerken zoals in onderstaand voorbeeld. Je hoeft er ook geen tablet van €500+ in te steken hé, een goedkoop Chineeske zal reeds voldoen aan uw eisen en waarschijnlijk sneller werken dan een rpi. Waar je wel een punt hebt is het stroomverbruik. Het grootste verbruik komt echter van het scherm, dus ik vermoed dat het in de praktijk niet erg veel verschil zal maken.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 35 keer
Een Intel Compute Stick aan een scherm hangen kan ook een oplossing zijn.
Voip : Weepee, Callingcredit, Voiptiger Gsm : Proximus
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M